سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پروژه پاورپوینت تکثیر مصنوعی کفال خاکستری در word

چهارشنبه 95/6/31 8:39 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 دانلود پروژه پاورپوینت تکثیر مصنوعی کفال خاکستری در word دارای 41 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پروژه پاورپوینت تکثیر مصنوعی کفال خاکستری در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پروژه پاورپوینت تکثیر مصنوعی کفال خاکستری در word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پروژه پاورپوینت تکثیر مصنوعی کفال خاکستری در word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پروژه پاورپوینت تکثیر مصنوعی کفال خاکستری در word :

اسلاید 1 :

چکیده :

چگونگی تکثیر مصنوعی مولد بدن پرورشی کفال خاکستری (Mugil cephalus) در محیط های پرورشی (اسارت) تحوه تغذیه و نگهداری آنها در ماههای قبل از تکثیر و تخم ریزی و اسپرم گیری، نحوه تزریق هورمون و انواع هورمونهای مورد استفاده برای تحریک تخم ریزی، چگونگی تشخصی زمان تخم ریزی و نحوه شناسایی رسیدگی جنسی از طریق نمونه گیری از گنادهای مولدین و بافت شناسی اسپرم و اندازه گیری تخمک مولدین در آزمایشگاهها برای تعیین موقعیت و زمان تکثیر، چگونه از مولدین تخم کشی و اسپرم گیری کنیم و آشنایی با مواد بیهوش کننده قبل از تکثیر مصنوعی، نحوه شمارش تخمها، تعیین درصد لقاح و همچنین آشنایی و یادگیری مراحل انکوباسیون و همچنین چگونگی تخلیه تخم های لقاح نیافته و جمع آوری تخم های سالم لقاح یافته و انتقال آنها باه تانکر انکوباسیون و نیز نحوه تنظیم شوری و درجه حرارت آب در کلیه مراحل از زمان قبل از تکثیر در استخرهای نگهداری مولدین گرفته تا مراحل انتهایی عملیات تکثیر که نگهداری لاروها می باشد در این مقاله بحث خواهد شد.

اسلاید 2 :

مقدمه :

کفال خاکستری یکی از ماهیان استخوانی با ارزش تجاری بسیار مهم می باشد که پراکنش آن در آبهای ساحلی بین عرض های جغرافیایی 40 درجه شمالی و جنوبی گزارش شده است (Tamaru et al., 1993). به دلیل شرایط مناسب جهت پرورش مقاومت زیاد در برابر دامنه وسیعی از درجه حرارت و شوری، ضریب رشد خوب، ضریب تبدیل غذایی مناسب و بازار پسندی عالی به عنوان یکی از بهترین گونه های پرورش ماهیان دریایی در سراسر جهان به شمار می آید.

 

اسلاید 3 :

از طرف دیگر، وجود منابع آب شور و لب شور فراوان در نواحی ساحلی شمالی و جنوب و نیز استان های مرکزی و همچنین زمین های نامرغوب و کم بازده از نظر کشاورزی که برای پرورش این گونه مناسب تشخیص داده شده است، کشورمان را از نظر وجود منابع طبیعی جهت پرورش این گونه ماهی ممتاز جلوه می دهد.

اسلاید 4 :

با توجه به تلاش های فراوانی که در کشورهای مختلف جهت دستیابی به     فن آوری مطمئن جهت تکثیر مصنوعی این ماهی در دو دهه قبل صورت گرفته است، با این وجود پرورش این گونه در اکثر نقاط دنیا تاکنون وابسته به جمع آوری بچه ماهیان از آبهای ساحلی می باد (مانند هنگ کنگ، تایوان، فلسطین و مصر). اگر چه فن آوری مناسبی برای تحریک مولدین نر و ماده این ماهی وجود داشته، ولی جهت دستیابی به فن آوری زیستی دقیق تکثیر مصنوعی این گونه در شرایط کشورمان، پژوهش بیشتر ضروری به نظر می رسد          (Tamaru et al., 1993).

فصل تولید مثل این گونه در ماههای سرد سال (آذرماه تا اسفندماه) می باشد            (Tamaru et al., 1993).

اسلاید 5 :

در اکثر کشورها، جهت دستیابی به مولدین نر و ماده این ماهی، مولدن بالغ را اغلب به هنگام مهاجرت تولید مثلی از مصب به قسمتهای باز دریا صید کرده و سپس آنها را وارد چرخه تکثیر مصنوعی می نمایند.

این گونه در شرایط پرورش در استخرها، می تواند به بلوغ کامل برسد (مولدین نر و ماده) ولی گزارشی مبنی بر تخم ریزی و اسپرم ریزی در این شرایط مشاهده نشده است

اسلاید 6 :

مولد :

عملکرد بی درد سر یک مرکز تکثیر به مولدین قابل اعتماد آن بستگی دارد نگهداری مطلوب مولدین بسیار مهم است که این وابسته به توجه شایسته و دائمی پرسنل مرکز        می باشد استرس وارده به مولدین اغلب از عدم توجه به عواملی نظیر کمیت و کیفیت تغدیه، درجه حرارت، شوری، اکسیژن محلول تراکم بیش از اندازه و دستکاری بی مورد نشأت می گیرد و پیامدهای متعددی نظیر کیفیت پایین تخم، درصد پایین مولد رسیده و بیماری می تواند باعث کاهش قابل ملاحظه تولید گردد. (Billard , 1981) که آن نیز موجب کاهش تولید و بازده اقتصادی می شود به همین دلیل اولین نگرانی مراکز تکثیر باید وضعیت مولدین در شرایط پرورشی باشد.

اسلاید 7 :

نگهداری و تغذیه مولدین :

مولدین در کانالهای دراز سیمانی 205 متر مربعی مجهز به جریان دائمی آب دریا باشد منبع آن بایستی از یک چاه 8 اینچی آب دریا باشد تغذیه مولدین به وسیله غذای تجاری ته نشین شونده گر به ماهای کانالی (Krus, El Monte, California USA) به میزان 3 درصد وزن به صورت روزانه تغذیه شوند.

اسلاید 8 :

میزان غذای معرفی شده بر پایه کل وزن بدن مولدین موجود در استخرها یا حوضچه ها تعیین می شود و این موضوع مستلزم آگاهی از تعداد ماهی و کل وزن بدن آنها در هر استخر می باشد با بررسی های ماهانه مولدین (به دست آوردن وزن بدن) و ثبت کلیه تلفات این اطلاعات حاصل می شود که علاوه بر کمیت غذادهی، اطلاعات مربوط به کیفیت تغذیه نیز برای داشتن مولدین سالم ضروری است در اکثر دنیا بطور معمول سطوح پروتئین مورد استفاده 45ـ30 درصد می باشد درصد چربی به همراه ترکیبات اسیدهای چرب غیراشباع یکی دیگر از عناصر کلیدی در غذا می باشداسیدهای چرب غیر اشباع با زنجیره بلند مثل ایکوزاپنتانوئیک اسید تا دکوزاهگزانوئیک اسید و آراشیرونیک اسید برای بقاء لارو کفال خاکستری و کیفیت خوب تخم خیلی مهم به نظر می رسد. یکی از فواید پرورش مولدین کفال راه راه استفاده از جوامع جلبکی و دیاتومه های تولید شده در استخر به عنوان غذا   می باشد ترکیب جلبکی موجود در جیره غذایی آنها یکی از منابع خوب اسید آراشیرونیک است

اسلاید 9 :

کیفیت آب :

برای نگهداری مولدین باید چندین فعالیت کلیدی صورت گیرد که از آن جمله می توان بررسی مستمر فاکتورهای کیفی آب را نام برد و مهمترین این عوامل عبارتند از درجه حرارت آب، اکسیژن محلول و شوری. جهت اندازه گیری این عوامل به ترتیب دماسنج (درجه سانتی گراد) پروب (Probe) اندازه گیری اکسیژن محلول و شوری استفاده می شود. بررسی مستمر پارامترهای کیفیت آب دو مزیت دارد.

نخست : بررسی مستمر به پیش بینی زمان شروع تغییرات رسیدگی جنسی کمک می کند.

اسلاید 10 :

دومین مزیت بررسی مستمر کیفی آب، جلوگیری از تغییرات نامساعد در استخرها می باشد. داده های جمع آوری شده هنگامیکه با اطلاعات عملکرد تولید مثلی مولدین همراه می شوند بسیار مهم و قابل بررسی خواهد بود. چنین اطلاعاتی به برآورد میزان فعالیت مورد انتظار برای نگهداری مولدین مفید می باشد بهترین دامنه برای رسیدن به بلوغ مولدین کفال راه راه شوری 35ـ13 در هزار درجه حرارت آب 27ـ26 درجه سانتی گراد و میزان اکسیژن محلول بیش از 5 میلی گرم در لیتر می باشد چنانچه این فاکتورها از حالت نرمال خارج شوند باید تدابیری اتخاذ نمود که از بروز هرگونه شرایط نامطلوب طولانی مدت یا زودگذر جلوگیری شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله در مورد وضعیت به کار گیری ابزار مهندسی نرم اف

چهارشنبه 95/6/31 8:39 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله در مورد وضعیت به کار گیری ابزار مهندسی نرم افزار در ایران در word دارای 23 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله در مورد وضعیت به کار گیری ابزار مهندسی نرم افزار در ایران در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله در مورد وضعیت به کار گیری ابزار مهندسی نرم افزار در ایران در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله در مورد وضعیت به کار گیری ابزار مهندسی نرم افزار در ایران در word :

وضعیت به کار گیری ابزار مهندسی نرم افزار در ایران

در عصر اطلاعات نمی توان علم یا صنعتی را یافت که آثار فن آوری اطلاعات در آن دیده نشود . فن آوری اطلاعات علاوه بر این که به عنوان یک فن آوری زیر بنایی قادر است که ابعاد دیگر زمینه ها را دگرگون کند ( به گونه ای که نگرش فعلی به این زمینه ها را با دگرگونی کامل رو به رو سازد) ، بلکه به عنوان یک فن آوری مستقل و قدرتمند نیز قادر به خودنمایی است. به طور کلی می توان این فن آوری را در قالب پنج رکن اساسی آن در نظر گرفت که هر یک به نوبه خود از اهمیت و جایگاه

ویژه ای برخوردارند . از این میان نرم افزار می تواند به عنوان یک رکن اساسی با اهمیت ویژه ای مطرح باشد . در چند سال اخیر شاهد رشد مناسب این صنعت در کشور بوده ایم (هر چند که با اخذ تصمیمات و سیاست های صحیحی می توانستیم با هدف مند کردن این رشد، جایگاه واقعی این صنعت را حتی در تجارت جهانی به خوبی نشان دهیم و از آن به بهترین نحو استفاده کنیم )

. با وجود این ، اگر چارچوب دقیق و کارآیی برای آن در کلیه ابعاد به وجود نیاوریم، فرصت خوبی را برای فراهم آوردن بسترهای مناسب در رشد و بهره برداری لازم از آن ،از دست خواهیم داد . حجم زیاد فعالیت های نرم افزاری در کشور و داشتن پتانسیل های کافی برای رونق بخشیدن به این صنعت در راستای گرفتن سهم مناسبی از بازارهای خارجی ، ضرورت
تولید صحیح و بهینه را در این صنعت مطرح می کند .

توسعه روزافزون فن آوری اطلاعات در ابعاد مختلف ، سبب شده است که در ارکان خود این فن آوری نیز دگرگونی شگرفی پدید آید و آن را با جهش های غیر قابل تصوری پیشرفته سازد. در حقیقت رشد این فن آوری سبب تولید ابزرهای جدید و سریعتر ، حتی تغییر نگرش در تولید محصولات نرم افزاری شده است . از این میان می توان به تولید ابزارهای مهندسی نرم افزار در طیف وسیع اشاره کرد .این ابزارها در هر یک از مراحل و بخش های تحلیل ، طراحی، پیاده سازی ،آزمایش ، نگه داری ، مدیریتی و غیره تأثیر بسیار گذاشته است .

با استفاده از هر یک از این ابزارها دقت و سرعت تولید محصولات نرم افزاری بسیار زیاد شده است ، در جامعه کنونی که پروژه های یک ساله از پروژه های بلند مدت نرم افزاری محسوب می شود و پروژه های بیشتر از یک سال را محکوم به شکست می دانند ( با توجه به تغییرات سریع و بنیادین فن آوری اطلاعات و آثاری که بر روی دیگر زمینه ها دارد )، این ابزار توانسته است با سرعت بخشیدن به انجام هر یک از مراحل فوق بتواند تمهیداتی فراهم کند که پروژه های ملی و بزرگ در چارچوب های زمانی مشخص و معقول تعریف و انجام شوند .

با توجه به مطالب ارائه شده واهمیت موضوع نرم افزار و تولید بهینه آن در
کشور ، دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک برای ترویج فرهنگ به کارگیری مفاهیم و ابزارهای نوین در کلیه زمینه های فن آوری اطلاعات و آشنا سازی جامعه انفورماتیک( به خصوص دانشجویان و تولید کنندگان جوان ) به اهمیت مهندسی نرم افزار و اصول آن و ابزارهای توسعه نرم افزار اقدام به تهیهمطالبی در این زمینه کرد . به همین منظور از شرکت های مهم نرم افزاری کشور خواسته شد اطلاعات مربوط را به دبیر خانه ارسال کنند .( توجه کارفرمایان در ضرورت به کارگیری ابزارهای کمکی برای تولید و توسعه نرم افزار به خصوص در پروژه های بزرگ بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم این مهم نیز با ارائه مطالب مختصر فوق ، برآورده شود ).

در این جا نیز از کلیه استادان ، صاحب نظران، دیگر شرکت ها و مؤسسات تولیدی نرم افزار می خواهیم که با ارسال اطلاعات مربوط در این زمینه به دبیرخانه شورا ، ما را در هر چه بهتر عرضه کردن ابزار مهندسی نرم افزار و شناساندن توان واقعی تولید نرم افزار کشور به جامعه ، یاری دهند .
در همین راستا طی سلسله مقالاتی ، پس از بیان مقدمه ای بر ابزار های مهندسی نرم افزار ، به معرفی ابزارهایی که بوسیله شرکت های داخلی به کار گرفته می شوند ، خواهیم پرداخت . این معرفی شامل کلیات زیر است :
ـ معرفی ابزار و شرکت تولید کننده و ارائه دهنده آن
ـ تاریخچه کاربرد یا عرضه ابزار در شرکت
ـ امکانات قابل ارائه ابزار ( چه فعالیتی را انجام می دهد و چگونه و غیره )
ـ مشخصات فنی ( بستر عملیاتی و غیره )
ـ مختصری از نحوه کار با ابزار
ـ پروژه های انجام شده با این ابزار

لازم به ذکر است که اطلاعات بیان شده با توجه به مجموعه اطلاعاتی است که از طریق شرکت ها به این دبیرخانه ارسال شده است ( با ذکر نام فرستنده ).بنابراین میزان بررسی و عمق مطالب مطرح شده بستگی به اطلاعاتی دارد که شرکت ها در مورد نرم افزار مورد استفاده یا عرضه کرده خود برای ما فرستاده اند ( با تشکر فراوان از کلیه شرکت هایی که اطلاعات خود را برای این دبیرخانه ارسال داشته اند ). از طرف دیگر ، ابزار های مطرح شده فقط در قالب ابزارهایی هستند

که در چارچوب مراحل تحلیل ، طراحی و پیاده سازی مورد استفاده یا عرضه شرکت قرار گرفته اند .به همین خاطر از میان ابزارهایی که صرفاً جهت مدیریت پروژه ها ،آزمایش ، برنامه سازی و غیره در شرکت ها مورد استفاده قرار گرفته است ، خودداری کرده ایم . حال به عنوان اولین نوشته از این مجموعه به معرفی اجمالی ابزارهای مهندسی نرم افزار خواهیم پرداخت . در این مقوله سعی بر آن است که با ارائه مطالبی پیرامون این ابزار از جهت تعریف ، دسته بندی ، نحوه کلی عملکرد و غیره ، مختصر شناختی از آنها عرضه شود .

1ـ معرفی
به گفته فرهنگ لغات نیوتن تله کام « ابزار مهندسی نرم افزار یا مهندسی نرم افزار به کمک کامپیوتر ، روش جدید مؤثر تر و سریع تر برای تهیه نرم افزارها در کاربرد های متفاوت است ». این ابزار در مراحل مختلف تولید سیستم های طلاعاتی از جمله تحلیل ، طراحی و برنامه سازی به کارگرفته می شوند . برای مثال فرهنگ های داده و ابزار های نمودار کشی به تحلیل کمک می

کنند و در مرحله طراحی ، ابزارهای طراحی و تولید سیستم های کاربردی ، مرحله برنامه سازی را سریع تر می سازند . علاوه بر آن به وسیله این ابزارها مرحله سخت ،زمان گیر و غیر دوست داشتنی مستند سازی می تواند به راحتی انجام شود . روند تولید این ابزارها به سمتی است که بتواند کلیه مراحل تولید نرم افزار بالاخص برنامه سازی را پشتیبانی کند . ابزارهای جدید برنامه سازی مانند :Visual Basic وpower builder و… که به (Rapid application development)RAD معروف هستند ، از نسل های جدید این ابزارها محسوب

می شوند . امتیازات استفاده از ابزار ها بسیار زیاد و متنوع است ، اما مهم ترین آن ها
را می توان به صورت زیر خلاصه کرد :
1ـ افزایش بهره وری
2ـ بهبود کنترل کیفیت
3ـ مستند سازی بهتر
4ـ سرعت استفاده از استانداردها

5ـ محدود کردن افزونگی ( زیرا تغییرات اصلی می تواند به راحتی اعمال شود)
6ـ به اشتراک گذاشتن نمودارهای گردش داده و فرهنگ داده ها و… در بیشتراز یک سیستم
7ـ توانایی شناسایی توافق ها در طراحی یک سیستم

2ـ انواع ابزارها ( از دیدگاه های مختلف )
همان طور که گفته شد ابزارها می توانند در محدوده وسیعی از تولید و نگه داری یک سیستم ( یا مجموعه ای از سیستم ها ) مفید واقع شوند ، اما به کارگیری این ابزارها در مراحل تحلیل و طراحی سیستم ها بالاخص سیستم های بزرگ بسیار حائز اهمیت و گاه ضروری است . به طور کلی ابزارهایی را که در این مراحل به کار گرفته

می شوند، می توان به دو گروه عمده تقسیم کرد :
الف ـ ابزارهای وابسته به یک فراروش یا روش خاص،
ب ـ ابزارهای غیر وابسته به یک فراروش یا روش خاص ، گروه اول ابزارهایی هستند که به تولید کننده نرم افزار کمک می کنند که در راستای به کارگیری یک فراروش در تهیه نرم افزار ، بتوانند از امکانات این ابزار برای تسریع در عمل ، سهولت کار و غیره کمک بگیرند . بنابراین ابزارهای مربوط هنگامی مفیدند و به کار گرفته می شوند که تولید نرم افزار بر اساس فراروش یا روش مربوط پیش می رود . البته توجه به این نکته ضروری است که این ابزارها می توانند بخش با بخش هایی از

فعالیت های فراروش را برای انجام کار مد نظر داشته باشند . به عبارت دیگر ، اگر ابزاری بر اساس فراروش خاصی تهیه شده باشد ( یعنی این که بتواند تکنیک های به کار رفته دراین فراروش را پشتیبانی کند )، به این مفهوم نیست که کلیه مراحل ، تکنیک ها ، علایم و… این فراروش را پشتیبانی کند ( می تواند برخی از آن ها را در بر داشته باشد )

گونه ای دیگر از ابزارها هستند که بدون در نظر گیری فراروش یا روش خاصی ، تنها می توانند امکاناتی در اختیار تولید کننده نرم افزار قرار دهند که بتواند در مراحل اجرای پروژه از تکنیک ها، علایم و دیگر امکانات این ابزارها استفاده کند . برای مثال ابزارهایی که می توانند نمودار گردش داده یا DFD تهیه کنند ، می توانند در مقاطع مختلف و برای فراروش ها و پروژه های گوناگون به کار گرفته شوند .از طرف دیگر ابزارهای مهندسی نرم افزار را می توان بر اساس این که در چه مقطعی از چرخه حیات نرم افزار به کار گرفته می شود ،تقسیم بندی کرد . از این دیدگاه ، ابزارهایی که قسمت های اولیه چرخه عمر نرم افزار را پشتیبانی می کنند ( در انجام این قسمت از پروژه ها به کار می آیند )، به ابزارهای Upper-CASE و ابزارهایی که قدم های نهایی چرخه عمر را پشتیبانی می کنند ، به ابزارهای Lower-CASE معروف هستند .

اسمیت و امان نیز به گونه ای دیگر ابزارها را تقسیم کرده اند . آن ها نام های ابزارهای افقی و عمودی را برگزیده اند .

ابزارهای افقی : این ابزارها ارتباط خودکار بین مراحل مختلف چرخه عمر را پشتیبانی می کنند و شامل مدیریت پروژه ، ابزارهای مدیریت ساختاربندی ، سرویس های مجتمع و غیره هستند . این ابزارها دو مرحله ( یا بیشتر ) ازمراحل چرخه عمر نرم افزار را به هم متصل می کنند و جریان اطلاعات از یک مرحله به مرحله دیگر را به راحتی امکان پذیر می کنند و نشان می دهند .

ابزارهای عمودی : دو نوع ابزار عمودی وجود دارد . اولی ، مجموعه ای از
ابزارهاست که در یک مرحله از چرخه عمر نرم افزار به کار می آید . این ابزار ها به دلیل تسریع درعملکرد یک مرحله از چرخه عمر نرم افزار مفید هستند . دسته دوم ابزارهایی هستند که در بیشتر از یک مرحله به کار گرفته می شوند . ( دومی برای انتقال اطلاعات ذخیره از یک مرحله به مرحله دیگر به کار می آید) مانند ویراشگرهای تصویری که در مراحل تحلیل و طراحی به کار گرفته می شوند .

به طور کلی هرگروه از ابزارهای مهندسی نرم افزار می تواند فعالیت های : ویرایش ، برنامه سازی ، وارسی و صحت سنجی ،اندازه گیری ، مدیریت پروژه ، مدیریت پیکربندی را انجام دهد که در ادامه ، به شرح مختصر هر یک از آن ها
می پردازیم .

ویرایشگرها :به طور کلی این ابزارها برای ویرایش اطلاعات به کار می روند . ویرایشگرها به دو گروه متنی و تصویری تقسیم می شوند . گروه اول برای کار با متن ها مانند مستندات و برنامه ها به کار می آیند . امروزه این گروه از ابزارها برای تهیه برنامه ها و نوشتن کد برنامه دارای امکانات ویژه ای هستند که برنامه نویس را به نحوه نوشتن برنامه راهنمایی می کنند ( برای مثال کلمات کلیدی ، توضیحات و … را با رنگ های متفاوتی از یکدیگر مجزا می کنند ). ویرایشگرهای تصویری نیز قسمتی از نرم افزارهای مهندسی نرم افزار را برای تهیه مراحل مختلفی از چرخه عمر نرم افزار تجهیز می کنند .

برای مثال محیط ویرایشگر طراحی IDE به نام Software-throught-pictures نمونه خاصی از ابزارهای گرافیکی ویرایش است که تنها برای پشتیبانی از مراحل طراحی و تحلیل در چرخه عمر نرم افزار برای استفاده از تکنیک های متفاوت به کار می آید .

اغلب این گونه ویرایشگرها با ابزارهای دیگری نیز تجهیز می شوند که مراحل بیشتری از چرخه عمر را پشتیبانی کنند . برای مثال ویرایشگر تصویری IDE دارای یک تولید کننده متن و یک تجزیه کننده است

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله گیتAND در word

چهارشنبه 95/6/31 8:39 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله گیتAND در word دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله گیتAND در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله گیتAND در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله گیتAND در word :

در این آیسی پایه 7 تغذیه زمین و پایه 14 تغذیه مثبت است.دو پایه 1و 2 این آیسی را با دو مقاومت 1 کیلواهم همانطور که در نقشه مشخص است به زمین متصل کنید.
datasheet مربوط به این آیسی را از اینجا دانلود کنید.برای باز کردن فایل دانلود شده می بایست برنامه acrobat reader را در داخل سیستم داشته باشید.
دومرتبه از پایه های 1و2 به یک سر کلید کلنگی یک حالته وصل کنید سر دیگر این کلید را به کاتد یا منفی LED متصل نمایید.سر مثبت یا آند LED ها را به طور مستقیم به مثبت ولتاژ وصل نمایید.

در این هنگام هر کلیدی را که می بندید LED مربوط به آن روشن می شود.همانطور که می دانید.زمانی خروجی گیت AND یک یا HIGH می شود.که هر دو ورودی آن یک یا HIGH باشد.
در حالت عادی یعنی زمانی که کلید باز باشد.،همانطور که در نقشه می بینید.هر دو ورودی گیت با دو مقاومت 1 کیلو اهم زمین شده است.در واقع ورودی صفر را در حالت عادی در هر دو ورودی خواهیم داشت.

در هنگام بسته شدن کلید پایه های ورودی از طریق LED به مثبت ولتاژ‌ وصل می شو ند.و در این حالت هر دو ورودی HIGH می شود.

هما نطور که گفته شد.،اگر کلید متصل به پایه های ورودی 1و2 بسته شود.پایه ورودی 1و2 که در واقع دو ورودی یکی از 4 گیت موجود در این آیسی است.HIGH یا یک می شو د وخروجی این گیت از آیسی که پایه 3 است.، با بستن هر دو کلید ورودی HIGH یا 1 می شود.

همانطور که در شکل مربوط به شماتیک داخلی آیسی 74hc08 می بینید.این آیسی دارای 4 گیت AND مجزا است.پایه 7 تغذیه زمین و پایه 14 تغذیه مثبت است.
هر گیت AND به همراه دو ورودی و خروجی آن به همراه پایه ها در شکل بالا مشخص شده است.

فرمول مربوط به گیت AND
با توجه به فرمول زیر زمانی این گیت منطقی خروجی یک یا HIGH دارد.؛که هر دو ورودی آن یک باشد.در واقع در ضرب منطقی زمانی خروجی یک می شود که هر دو ورودی یک باشند.در غیر اینصورت خروجی صفر یا LOW است.

گیتOR
قطعات مورد نیاز برای گیت OR
1. 1 عدد آیسی 74HC32
2. 3 عدد مقاومت 1 کیلو اهم
3 3 عددد LED
4. 2 عدد کلید کلنگی یک حالته
5 برد بورد
6 سیم تلفنی
نقشه مدار مربوط به گیت OR
طبق معمول پایه های مربوط به تغذیه آیسی را در ابتدا ببندید.پایه 7 تغذیه زمین و پایه 14 تغذیه مثبت است.

1و 2 این آیسی را با دو مقاومت 1 کیلواهم همانطور که در نقشه مشخص است به زمین متصل کنید.
دومرتبه از پایه های 1و2 به یک سر کلید کلنگی یک حالته وصل کنید سر دیگر این کلید را به کاتد یا منفی LED متصل نمایید.سر مثبت یا آند LED ها را به طور مستقیم به مثبت ولتاژ وصل نمایید.

در این هنگام هر کلیدی را که می بندید LED مربوط به آن روشن می شود.همانطور که می دانید.زمانی خروجی گیت OR یک یا HIGH می شود.که یکی یا هر دو ورودی آن یک یا HIGH باشد.
برای دریافت datasheet این آیسی اینجا را کلیک کنید

اگر کلید متصل به پایه های ورودی 1و2 بسته شود.پایه ورودی 1و2 که در واقع دو ورودی یکی از 4 گیت موجود در این آیسی است.HIGH یا یک می شو د.،HIGH شدن ورودی از طریق LED ها و بسته شدن کلید ها صورت می گیرد.یک شدن ورودی ها با بسته شدن کلید ها و روشن شدن LED ها کاملا مشخص است. خروجی این گیت از آیسی که پایه 3 است.،با بستن یکی یا هر دو کلیدهای مربوط به پایه های ورودی HIGH یا 1 می شود.
همانطور که در شکل مربوط به شماتیک داخلی آیسی 74hc32 می بینید.این آیسی دارای 4 گیت OR مجزا است.پایه 7 تغذیه زمین و پایه 14 تغذیه مثبت است.
پایه های ورودی و خروجی هر گیت OR به همراه دو ورودی و یک خروجی آن در شکل بالا مشخص است.
فرمول مربوط به گیت OR

با توجه به فرمول زیر زمانی خروجی این گیت یک یا HIGH می شود.که هر دو ورودی آن صفر یا LOW نباشد.بنابراین اگر یکی از ورودی ها یک باشد و دیگری صفر خروجی یک یا HIGH می شودوهمچنین اگر هر دو ورودی یک باشند خروجی نیز یک یا HIGH می شود.
در جمع منطقی تنها در حالتی خروجی صفر می شود.که هر دو ورودی صفر باشند.

گیت NOT
قطعات مورد نیاز برای گیت NOT
1. 1عدد آیسی 74HC04
2. 2 عدد LED
3. 2 عدد مقاومت 1 کیلو اهم
4 1 عدد کلید کلنگی یک حالته
5 برد بورد
6 سیم تلفنی

نقشه مدار مربوط به گیت NOT
طبق معمول در ابتدا پایه های مربوط به تغذیه آیسی 74HC04 را بر روی برد بورد ببندید.

در این آیسی پایه 7 تغذیه زمین و پایه 14 تغذیه مثبت است. پایه 1 این آیسی را با یک مقاومت 1 کیلواهم همانطور که در نقشه مشخص است به زمین متصل کنید.
datasheet مربوط به آیسی 74hc04 را از اینجا دانلود کنید

 

دومرتبه از پایه های 1 به یک سر کلید کلنگی یک حالته وصل کنید سر دیگر این کلید را به کاتد یا منفی LED متصل نمایید.سر مثبت یا آند LED را به طور مستقیم به مثبت ولتاژ وصل نمایید.
در این هنگام زمانیکه کلید بسته شودکلید متصل به پایه 1 روشن می شود.،و LED متصل به پایه 2 خاموش می شود.همانطور که می دانید.زمانی خروجی گیت NOT یک یا HIGH می شود.که ورودی آن صفر یا LOW باشد.

بنابراین هر زمان که LED متصل به پایه یک روشن باشد LED متصل به خروجی خاموش است.در واقع خروجی عکس ورودی است
همانطور که در شکل مربوط به شماتیک داخلی آیسی 74hc32 می بینید.این آیسی دارای 4 گیت OR مجزا است.پایه 7 تغذیه زمین و پایه 14 تغذیه مثبت است.
هر گیت NOT دارای یک ورودی و خروجی است.، پایه های ورودی و خروجی در شکل مربوط به شماتیک آیسی 74HC04 مشخص شده است.
فرمول مربوط به گیت NOT

فرمول زیر مربوط به گیت منطقی NOT است.خروجی این گیت همواره عکس مقدار ورودی است.اگر ورودی یک یا HIGH باشد.،خروجی آن LOW یا صفر است.و اگر ورودی آن LOW یا صفر باشد.خروجی آن HIGH یا یک می شود.عبارت ! در فرمول زیر بیانگر NOT یا معکوس است.

گیت NAND
قطعات مورد نیاز برای گیت NAND
1. آیسی 74HC00
2. 3 عدد مقاومت 1 کیلو اهم
3 3 عدد LED
4. 2 عدد کلید کلنگی یک حالته
5 برد بورد
6 سیم تلفنی
نقشه مربوط به گیت NAND
طبق معمول در ابتدا پایه های مربوط به تغذیه آیس74hc00 را بر روی برد بورد ببندید.

در این آیسی پایه 7 تغذیه زمین و پایه 14 تغذیه مثبت است.دو پایه 1و 2 این آیسی را با دو مقاومت 1 کیلواهم همانطور که در نقشه مشخص است و مانند حالتهای قبلی به زمین متصل کنید.
datasheet آیسی 74hc00 را از اینجا دانلود کنید.

دومرتبه از پایه های 1و2 به یک سر کلید کلنگی یک حالته وصل کنید سر دیگر این کلید را به کاتد یا منفی LED متصل نمایید.سر مثبت یا آند LED ها را به طور مستقیم به مثبت ولتاژ وصل نمایید.
در این هنگام هر کلیدی را که می بندید LED مربوط به آن روشن می شود.همانطور که می دانید.نحوه عملکرد گیت NAND برخلاف AND است.دراین گیت زمانی خروجی یک HIGH است.،که هر دو ورودی صفر یا low یا اینکه هر دو ورودی مخالف یکدیگر باشند.در واقع یعنی اگر یکی از ورودی ها یک باشد دیگری صفر باشد.،در این حالت خروجی یک یا high است.

فرمول مربوط به گیت NAND
با توجه به فرمول زیر گیت NAND عکس گیت AND است.بنابراین زمانی خروجی آن high یا یک می شود که هر دو وردی آن مخلف هم یا هر دو صفر باشند.

آیسی های مربوط به گیت های NOR،XOR و XNOR
در مورد این آیسی ها نیز می توانید با بستن مداراتی شبیه مدارات فوق عملکرد آنها را تجربه کنید.روش کار با این آیسی ها نیز کاملا شبیه به مدارت فوق است.
گیت NOR
این المان منطقی در واقع NOT یا عکس گیت OR است.همانطور که دیدید.زمانیکه یکی از ورودی های گیت OR یا هر دو آنها یک یا HIGH باشد.خروجی آن HIGH می شود.حال شما عکس این قضیه را برای گیت NOR در نظر بگیرید.
بنابراین می توان گفت تنها زمانی خروجی آن HIGH می شود.،که هر دو ورودی صفر یا LOW باشند.

آیسی مناسبی که می توان برای این المان منطقی در نظر گرفت 74HC02 است.به شماتیک درونی این آیسی در شکل زیر توجه کنید.پایه های 7 و 14 مربوط به تغذیه زمین و مثبت آیسی هستند.برخلاف آیسی های منطقی که تا کنون بررسی کردیم .،اولین خروجی آن پایه 1 و دو ورودی اولین گیت از چهار گیت پایه های 2 و 3 آیسی 74HC02 می باشد.
پایه های 2،3،5،6،8،9،11،12 پایه های ورودی و پایه های 1،4،10،13 پایه های خروجی هستند.
فرمول مربوط به گیت NOR
این گیت بنابر فرمول زیر عکس گیت OR است.در واقع زمانی خروجی آن HIGH یا یک است.که هر دو ورودی آن LOW یا صفر باشد.در غیر اینصورت خروجی آن LOW یا صفر خواهد بود.

گیتXOR
این المان منطقی زمانی خروجی آن یک یا high است.که هر دو ورودی آن یکسان نباشد.در واقع زمانیکه هر در ورودی high یا یک
و یا low یا صفر باشند.،خروجی آن low یا صفر است.اگر بخواهید.مانند حالت های قبل مدار ببندید.زمانیکه هر دو کلید در پایه های وردی باز باشند.در واقع مانند حالت های قبلی هر دو پایه ورودی به زمین متصل هستند.در این حالت هر دو ورودی ما صفر است.و با توجه به قانونی که بر این گیت حاکم است.خروجی آن نیز low یا صفر است.بنابراین LED متصل در پایه خروجی نیز خاموش می باشد.
زمانیکه هر دو کلید را می بندید. دو ورودی یک گیت از چهار گیت high یا یک می شود.در این حالت نیز خروجی صفر می شود.
مسیر HIGH شدن همانطور که دیدید.از طریق LED که به مثبت ولتاژ در مدارات قبلی اتصال داشت ایجاد می شود.

در شکل فوق شماتیک درونی آیسی 74HC86 را مشاهده می کنید.این آیسی دارای 4 گیت XOR است.پایه های ورودی و خروجی در شکل این آیسی کاملا مشخص است.پایه های 1،2،5،6،8،9،12و13 پایه های ورودی 4 گیت موجود درا ین آیسی و پایه های 3،4،10،11 خروجی هستند.پایه 7 تغذیه زمین و پایه 14 تغذیه مثبت است.
فرمول مربوط به گیت XOR

درعبارت فوق فرمول حاکم بر این گیت را مشاهده می کنید.! این علامت بیانگر NOT یا برعکس است.فرض کنید A=0 و B=1 باشد.بنابر مسایل گفته شده.،خروجی این گیت باید یک یا HIGH باشد.
با توجه به فرمول زیر به جای مقدار A عکس آنرا قرار دهید.،عکس A برابر یک می شود.حال به جای B مقدار اصلی آنرا قرار دهید.این مقدار یک است. همانطور که می دانید حاصلضرب دو عدد منطقی در صورتی یک خواهد شد.که دو ورودی آن یک باشد.این خاصیت را به راحتی در گیت AND مشاهده کردید.بنابراین با توجه به این قضیه خروجی اولین پرانتز یک می شود.
به پرانتز دوم دقت کنید.چون مقدار A صفر است.بدون توجه به مقدار B جواب این پرانتز صفر می شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله شعر نو در word

چهارشنبه 95/6/31 8:39 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله شعر نو در word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله شعر نو در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله شعر نو در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله شعر نو در word :

در این مقاله نشان داده می شود که شعرنو می تواند حامل تبلور التهابات درونی شاعر، واکنش او به نیاز سنت مرثیه باشد. همچنین پذیرش آن از طرف خواننده می تواند بیانگر روحیات افراد با اختلالات روحی – خفیف یا شدید- باشد. توجه شود که آثار هدایت برای نوجوانان از طرف اولیا منع میشود

برترین ویژگی مدنیت نو، تسریع اجتماعی آزادی فردی در ذهن سنتی مملوکان است. فردیت با پدیده مدرنیته رابطه تنگاتنگ دارد. بخش مهمی از ادبیات شعر است که راوی این تکوین غولین، یک پا در سنت و یک پا در آینده، میباشد. شاعر با مدرنیته برای نخستین بار در کانون هستی خود، ذهنش، آزاد میشود. دیگر نیازی به عرفان، مداحی، صله خواهی، مجیزگویی ندارد. اگر
شاعران در آثار خود عمدا و عمدتا هوادار مدرنیته باشند، آنها پیشروند. لذا شعر پیشرو را باید نخست در آزادی ذهن شاعر نو دید سپس در 2 رکنش، محتوا و شکل. آزادی ذهن والا ترین خصیصه شعر نو است که شاعر خواستار مدرنیته را در رابطه قطری با
قدرت خواستار مدرنیزاسیون قرار می دهد. اکثریت شاعران پیشرو محتوای کار خود را بهمزمانی با این تکوین سترگ کوک می
کنند. قلیلی که شکل را اولویت داده با اتکا بر ریخت وپاشهای دولتی مصاحبه، شو، زبان بازی، سفر فرنگ – کوتاه مدت جنجالی و در نهایت حاشیه ای اند. شاید این مداخله به انزوای ادبیات فارسی در جهان نیز کمک می کند (رک، دکتر فروزان سجودی، شرق5).
تاریخچه شعر نو. یکی از عناصر عمده ذهن شاعر وجدان است. تعریف و مساحی محل آن در مغز بماناد. وجدان در فرهنگ یک ثابت است. در ایران، از 4 هزار سال پیش، در سروده های زرتشت و منشور ملل کوروش تا نطقهای آتشین مزدک / بابک، از ابیات انسانی سعدی، رباعیات منطقی خیام،غزل منصفانه حافظ، اشعار اجتماعی عشقی/ یزدی تا آثار افسرده هدایت و فروغ
حضور وجدان بوضوح تبلور دارد. در قرون وسطا 3 مکتب عراقی، خراسانی، هندی؛ در دوران معاصر 3 سبک کلاسیک،
نیمایی، سپید/ پسا- مدرن در شعر فارسی نام برده شده. در بین 2 انقلاب مشروطه و جمهوری، شعر نوین نخست در معنی نو شد (اعتصامی، عشقی، لاهوتی، دهخدا، یزدی، ایرج، بهار، عارف، شهریار) سپس در شکل. ازمیان ِ رفتگان ِ شعر نو، خمسه اول

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه تحقیق تاریخ معماری در word

چهارشنبه 95/6/31 8:39 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه تحقیق تاریخ معماری در word دارای 56 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه تحقیق تاریخ معماری در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه تحقیق تاریخ معماری در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه تحقیق تاریخ معماری در word :

بخشی از فهرست دانلود پروژه تحقیق تاریخ معماری در word

فهرست
عنوان صفحه
مقدمه 1
ورود رایت به عرصه معماری 2
اندیشه رایت 3
رایت و بسط معماری در آمریکا 7
تأثیر معماران بر رایت 8
رایت و بسط معماری در انگلستان 9
نقشه های صلیبی و نقشه های طویل 10
نقشه غیر مقید 16
شناسایی زیبایی نهفته مصالح ساختمانی 18
دیوار در طرحهای رایت 23
فضای داخلی 24
استفاده از مصالح و عوامل ساختمانی متنوع 25
رایت و نقاشی جدید 26
زبان یک معماری ارگانیک 29
گزیده ای از آثار معماری رایت 32
منابع 55

با توجه به تحولاتی که در عرصه معماری در خصوصاً قرن اخیر صورت گرفته است ابهامات از چگونگی ابراز احساسات مخاطبین، در دو زمان اوایل و اواخر قرن، در بین عموم مشاهده می شود.
نگاههای اولیه از غنی و ثبات شگردهای بوجود آمده در بنیان معماری اصیل و مردمی بسوی بنیادی دیگر که ریشه در تفکری نو و پشت پا زدن به آنچه که مدت زیادی را طی کرده و به مرور زمان پخته و غنی شده است، دارد، مشوق و محرک عاملین آن بوده است. بگونه ای که در بوجود آمدن سبکهای جدید تسریع شده است.
بی شک تفکر نوینی به این هدف نمی توانست باشد که نظام ریشه دار سابق را به کناری بزند و خودی از خود نشان بدهد بلکه حل نیازهای عمومی بخاطر عوامل زیادی از جمله ازدیاد جمعیت و اشتغال متنوع با درآمد بالا که مهاجرت را از قراء در پی داشته و اینکه کمبود فضا و موجود بودن مصالح محکمه و قابل اعتماد و ... می توانست این مهم را موجب شود.
در نگاه های امروز، عدم رغبت و بی میلی در وجود بعضی از شاخصه های معماری نوین چه از سبک مدرن و نئومدرن و ... در بین عموم مشاهده می شود. گونه ای بیزاری و خستگی عامه را از تشویق آنهمه زحماتی که فلسفه ها در پشت آن خوابیده بوده است، معذور نموده است. چه که این موضوع در تنوع و تغییر یا تجدید نظر در سطور فلسفه های بافته شده شاید مصلحتی را باعث شده است.
در هر حال وجود این حرکتها بی شک موجب شکوفائی و پویائی زنان و سعه صدر و تأمل بیشتر آیندگان در حال هرچه مسالمت آمیزتر بودن عنصر مهم معماری و شهرسازی برای عموم را موجب گردید.
در این پروژه، نگاهی به اندیشه و آثار یکی از معماران سبک ارگانیک به نام فرانک لوید رایت داریم تا بیشتر با این سبک و ویژگی های آن در کار این معمار که شاخص تر از دیگر معماران این سبک است، آشنا شویم.

ورود رایت به عرصه معماری:
فرانک لوید رایت، که آثارش اعتقاد عمیق وی را به هدایت جامعه به وسیله هنرمندان (و در میان آنها معماران) نشان می دهد، در سال 1867 در مزرعه‌ای در ویسکانسین ایالات متحده به دنیا آمد که پدر بزرگ مادریش آن را بنیاد گذاشته بود. مهاجرت پدر و مادر وی از این مزرعه به جدایی شان انجامید و همراه مادرش به آنجا بازگشت. مادرش که معلم بود شوق معمار شدن را در وی دمید، زیرا می پنداشت حرفه ای است معنوی و موفقیت ساز. همچنین وی را با آثار بزرگان اندیشه بشری آشنا ساخت. فیثاغورث، اریستو فانس، سقراط، لائوتسه، بودا، کروپوتکین، هنری جرج، گوته، کارلایل، نیچه، نهرو و ... از زمره این بزرگانند که اسامی آنها وسعت مطالعات «رایت» را آشکار می سازد.
وی پس از پایان رساندن دبیرستان، یک سال مهندسی ساختمان خواند و علیرغم اصرار مادر دانشگاه ویسکانس را به امید شکوفایی آمالش در تجربه رها کرد و در سال 1887 به شهر شیکاگو روانه شد. در شیکاگو، وی در خدمت معمار بزرگی به نام «سولیوان» درآمد.

اندیشه رایت
سولیوان استاد رایت معتقد بود معماری سنتی، معماری فئودالیسم با تسلط انسان بر انسان است و معماری جدید باید معماری دموکراسی یا آزادی برای تعالی و بالندگی فرد باشد. رایت این باور را در عمق اندیشه اش جای داد. همچنین رایت از «موریس» (شخصیت برجسته مکتب هنرها و دست سازها) اعتقاد به کارکرد اجتماعی ویژه هنرمند را کسب کرد. اما خلاف وی این نقش را در مقابله با ماشین تعریف نمی کرد، بلکه معتقد بود هنرمند باید به نبوغش «شعر عصر ماشین» را بسراید و در این میان نقش معمار را بالاتر از هنرمندان دیگر می دانست. زیرا معمار باید بر بزرگترین ماشین بشر، یا شهر به عنوان مرکز قدرت، مسلط شود و آن را استعلاء بخشد.
از لحاظ اقتعصادی، «رایت» جامعه ای مبتنی بر سرمایه داری را آرمان خود قرار داده بود. البته وی سرمایه داران زمان خود را منحرف شده می دانست و به دنبال «سرمایه دایر حقیقی» و از پی آن «دموکراسی حقیقی» بود. رادیکالیسم اجتماعی وی در مقابل آنچه که در زمانه اش رایج شده بود. در واقع بازگشت از «استبداد اکثریت» به سنتی بود که بنیانگذاران ایالات متحده همچون «جفرسون» و «پین» عنوان کرده بودند. در حوزه معماری نیز مدرنیسم رایت و رد سبکهای کلاسیک به زنده کردن سنت رابطه مستقیم و اندامواره انسان و طبیعت اختصاص یافته بود. گویا وی چه در عرصه اقتصادی و اجتماعی و چه در معماری می خواست استقلالی را که در مزرعه نیایش تجربه کرده بود زنده کند.
البته این تلاش همان طور که گفته شد در مقابله با ماشین نبود، بلکه از نظر وی فن شناسی نوین امکان رهایی انسان را از ماشین و تمرکز قدرت فراهم می آورد. یعنی اتومبیل، الکتریسیته و تلفن می توانست بدون اینکه تهدیدی متوجه رفاه بشر کنند، تمرکز را چه در حوزه اقتصادی و چه زندگی (شهر) از میان بردارد و انسانها بتوانند آزادانه در خانه هایشان مشاغل مختلف فکری و یدی را تجربه کنند. این رویکرد «رایت» به کار، یادآور تصویری است که «مارکس» از کار در جامعه بی طبقه می داد. جامعه ای که به زعم رایت می توانست بر مبنای سرمایه داری حقیقی بنا شود.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >