سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پروژه پاورپوینت تکثیر مصنوعی کفال خاکستری در word

چهارشنبه 95/6/31 8:39 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 دانلود پروژه پاورپوینت تکثیر مصنوعی کفال خاکستری در word دارای 41 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پروژه پاورپوینت تکثیر مصنوعی کفال خاکستری در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پروژه پاورپوینت تکثیر مصنوعی کفال خاکستری در word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پروژه پاورپوینت تکثیر مصنوعی کفال خاکستری در word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پروژه پاورپوینت تکثیر مصنوعی کفال خاکستری در word :

اسلاید 1 :

چکیده :

چگونگی تکثیر مصنوعی مولد بدن پرورشی کفال خاکستری (Mugil cephalus) در محیط های پرورشی (اسارت) تحوه تغذیه و نگهداری آنها در ماههای قبل از تکثیر و تخم ریزی و اسپرم گیری، نحوه تزریق هورمون و انواع هورمونهای مورد استفاده برای تحریک تخم ریزی، چگونگی تشخصی زمان تخم ریزی و نحوه شناسایی رسیدگی جنسی از طریق نمونه گیری از گنادهای مولدین و بافت شناسی اسپرم و اندازه گیری تخمک مولدین در آزمایشگاهها برای تعیین موقعیت و زمان تکثیر، چگونه از مولدین تخم کشی و اسپرم گیری کنیم و آشنایی با مواد بیهوش کننده قبل از تکثیر مصنوعی، نحوه شمارش تخمها، تعیین درصد لقاح و همچنین آشنایی و یادگیری مراحل انکوباسیون و همچنین چگونگی تخلیه تخم های لقاح نیافته و جمع آوری تخم های سالم لقاح یافته و انتقال آنها باه تانکر انکوباسیون و نیز نحوه تنظیم شوری و درجه حرارت آب در کلیه مراحل از زمان قبل از تکثیر در استخرهای نگهداری مولدین گرفته تا مراحل انتهایی عملیات تکثیر که نگهداری لاروها می باشد در این مقاله بحث خواهد شد.

اسلاید 2 :

مقدمه :

کفال خاکستری یکی از ماهیان استخوانی با ارزش تجاری بسیار مهم می باشد که پراکنش آن در آبهای ساحلی بین عرض های جغرافیایی 40 درجه شمالی و جنوبی گزارش شده است (Tamaru et al., 1993). به دلیل شرایط مناسب جهت پرورش مقاومت زیاد در برابر دامنه وسیعی از درجه حرارت و شوری، ضریب رشد خوب، ضریب تبدیل غذایی مناسب و بازار پسندی عالی به عنوان یکی از بهترین گونه های پرورش ماهیان دریایی در سراسر جهان به شمار می آید.

 

اسلاید 3 :

از طرف دیگر، وجود منابع آب شور و لب شور فراوان در نواحی ساحلی شمالی و جنوب و نیز استان های مرکزی و همچنین زمین های نامرغوب و کم بازده از نظر کشاورزی که برای پرورش این گونه مناسب تشخیص داده شده است، کشورمان را از نظر وجود منابع طبیعی جهت پرورش این گونه ماهی ممتاز جلوه می دهد.

اسلاید 4 :

با توجه به تلاش های فراوانی که در کشورهای مختلف جهت دستیابی به     فن آوری مطمئن جهت تکثیر مصنوعی این ماهی در دو دهه قبل صورت گرفته است، با این وجود پرورش این گونه در اکثر نقاط دنیا تاکنون وابسته به جمع آوری بچه ماهیان از آبهای ساحلی می باد (مانند هنگ کنگ، تایوان، فلسطین و مصر). اگر چه فن آوری مناسبی برای تحریک مولدین نر و ماده این ماهی وجود داشته، ولی جهت دستیابی به فن آوری زیستی دقیق تکثیر مصنوعی این گونه در شرایط کشورمان، پژوهش بیشتر ضروری به نظر می رسد          (Tamaru et al., 1993).

فصل تولید مثل این گونه در ماههای سرد سال (آذرماه تا اسفندماه) می باشد            (Tamaru et al., 1993).

اسلاید 5 :

در اکثر کشورها، جهت دستیابی به مولدین نر و ماده این ماهی، مولدن بالغ را اغلب به هنگام مهاجرت تولید مثلی از مصب به قسمتهای باز دریا صید کرده و سپس آنها را وارد چرخه تکثیر مصنوعی می نمایند.

این گونه در شرایط پرورش در استخرها، می تواند به بلوغ کامل برسد (مولدین نر و ماده) ولی گزارشی مبنی بر تخم ریزی و اسپرم ریزی در این شرایط مشاهده نشده است

اسلاید 6 :

مولد :

عملکرد بی درد سر یک مرکز تکثیر به مولدین قابل اعتماد آن بستگی دارد نگهداری مطلوب مولدین بسیار مهم است که این وابسته به توجه شایسته و دائمی پرسنل مرکز        می باشد استرس وارده به مولدین اغلب از عدم توجه به عواملی نظیر کمیت و کیفیت تغدیه، درجه حرارت، شوری، اکسیژن محلول تراکم بیش از اندازه و دستکاری بی مورد نشأت می گیرد و پیامدهای متعددی نظیر کیفیت پایین تخم، درصد پایین مولد رسیده و بیماری می تواند باعث کاهش قابل ملاحظه تولید گردد. (Billard , 1981) که آن نیز موجب کاهش تولید و بازده اقتصادی می شود به همین دلیل اولین نگرانی مراکز تکثیر باید وضعیت مولدین در شرایط پرورشی باشد.

اسلاید 7 :

نگهداری و تغذیه مولدین :

مولدین در کانالهای دراز سیمانی 205 متر مربعی مجهز به جریان دائمی آب دریا باشد منبع آن بایستی از یک چاه 8 اینچی آب دریا باشد تغذیه مولدین به وسیله غذای تجاری ته نشین شونده گر به ماهای کانالی (Krus, El Monte, California USA) به میزان 3 درصد وزن به صورت روزانه تغذیه شوند.

اسلاید 8 :

میزان غذای معرفی شده بر پایه کل وزن بدن مولدین موجود در استخرها یا حوضچه ها تعیین می شود و این موضوع مستلزم آگاهی از تعداد ماهی و کل وزن بدن آنها در هر استخر می باشد با بررسی های ماهانه مولدین (به دست آوردن وزن بدن) و ثبت کلیه تلفات این اطلاعات حاصل می شود که علاوه بر کمیت غذادهی، اطلاعات مربوط به کیفیت تغذیه نیز برای داشتن مولدین سالم ضروری است در اکثر دنیا بطور معمول سطوح پروتئین مورد استفاده 45ـ30 درصد می باشد درصد چربی به همراه ترکیبات اسیدهای چرب غیراشباع یکی دیگر از عناصر کلیدی در غذا می باشداسیدهای چرب غیر اشباع با زنجیره بلند مثل ایکوزاپنتانوئیک اسید تا دکوزاهگزانوئیک اسید و آراشیرونیک اسید برای بقاء لارو کفال خاکستری و کیفیت خوب تخم خیلی مهم به نظر می رسد. یکی از فواید پرورش مولدین کفال راه راه استفاده از جوامع جلبکی و دیاتومه های تولید شده در استخر به عنوان غذا   می باشد ترکیب جلبکی موجود در جیره غذایی آنها یکی از منابع خوب اسید آراشیرونیک است

اسلاید 9 :

کیفیت آب :

برای نگهداری مولدین باید چندین فعالیت کلیدی صورت گیرد که از آن جمله می توان بررسی مستمر فاکتورهای کیفی آب را نام برد و مهمترین این عوامل عبارتند از درجه حرارت آب، اکسیژن محلول و شوری. جهت اندازه گیری این عوامل به ترتیب دماسنج (درجه سانتی گراد) پروب (Probe) اندازه گیری اکسیژن محلول و شوری استفاده می شود. بررسی مستمر پارامترهای کیفیت آب دو مزیت دارد.

نخست : بررسی مستمر به پیش بینی زمان شروع تغییرات رسیدگی جنسی کمک می کند.

اسلاید 10 :

دومین مزیت بررسی مستمر کیفی آب، جلوگیری از تغییرات نامساعد در استخرها می باشد. داده های جمع آوری شده هنگامیکه با اطلاعات عملکرد تولید مثلی مولدین همراه می شوند بسیار مهم و قابل بررسی خواهد بود. چنین اطلاعاتی به برآورد میزان فعالیت مورد انتظار برای نگهداری مولدین مفید می باشد بهترین دامنه برای رسیدن به بلوغ مولدین کفال راه راه شوری 35ـ13 در هزار درجه حرارت آب 27ـ26 درجه سانتی گراد و میزان اکسیژن محلول بیش از 5 میلی گرم در لیتر می باشد چنانچه این فاکتورها از حالت نرمال خارج شوند باید تدابیری اتخاذ نمود که از بروز هرگونه شرایط نامطلوب طولانی مدت یا زودگذر جلوگیری شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید