سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پروژه تحقیق چالشهای موجود در روان پزشکی قانونی در word

چهارشنبه 95/6/31 8:41 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه تحقیق چالشهای موجود در روان پزشکی قانونی در word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه تحقیق چالشهای موجود در روان پزشکی قانونی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه تحقیق چالشهای موجود در روان پزشکی قانونی در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه تحقیق چالشهای موجود در روان پزشکی قانونی در word :

 

از بدو تشکیل سازمان پزشکی قانونی در ایران، انجام معاینات روان پزشکی قانونی زیر مجموعه فعالیت های این سازمان تعریف شده  است. با توجه به این که قوانین کیفری در کشور ما و سایر کشورهای اسلامی بر اساس احکام اسلامی بنا شده است، حضور روان پزشکی قانونی در ساختار پزشکی قانونی توجیه پذیر است زیرا پزشکی قانونی محلی برای پیوند دادن علوم پزشکی با احکام اسلامی است و متخصصین این سازمان باید دانش خود را برای اجرای عادلانه قوانین به کار گیرند. بدیهی است  وظایف روانپزشک قانونی، به عنوان متخصصی که باید در موضوعات کیفری مرتبط با بیماران روانی نظرات خود را به دادگاه ارائه دهد، محدود به انجام معاینات روان پزشکی نیست. مواردی چون بررسی صلاحیت روانی متهم برای حضور در دادگاه و پاسخگویی به اتهام،بررسی حدود مسئولیت کیفری بیماران مبتلا به اختلالات روانی، تعیین میزان خطرناک بودن مجرمین غیر مسئول و اظهار نظر در مورد لزوم بستری و درمان مجرمین مبتلا به اختلالات روانی نیز بر عهده روانپزشکان قانونی است. این وظایف هر چند در حین فعالیت های عملی روان پزشکان در سازمان پزشکی قانونی ایران انجام می شود اما در هر مورد نیاز به کامل تر شدن قوانین موجود داریم تا به استانداردهای فعالیت های روان پزشکی قانونی برسیم.                                                                              

برای بررسی کاستی های موجود در قوانین و امکانات فعلی بهتر است به فعالیت های روان پزشک قانونی در پزشکی قانونی نگاهی بیاندازیم:

 

الف) بررسی صلاحیت روانی متهم برای حضور در جلسات محاکمه :

Competence to stand trial))

در همه قوانین کیفری بر صلاحیت متهم برای حضور در دادگاه و پاسخگویی به سوالات قاضی تاکید می شود. در مواردی که تردیدی در این مورد وجود دارد دادگاه از روان پزشک می خواهد که وضعیت روانی متهم را بررسی کند. مصاحبه روان پزشکی در چنین مواردی متکی بر این است که آیا متهم از نظر قوای هوشی،وضعیت خلقی،وضعیت شناختی، بینش و قضاوت در شرایط مناسب برای دفاع از خود هست یا خیر.

بررسی صلاحیت روانی افراد  برای حضور در محاکمه، در راستای همان قانون کلی است که هیچکس نباید غیاباً برای جرم خود محاکمه شود. اگر لازم است که متهم برای دفاع در برابر اتهامات جنایی خود حضور فیزیکی داشته باشد، بایستی «از نظر ذهنی نیز آماده باشد». اختلالاتی که آمادگی کامل روانی یک متهم برای حضور در چلسات دادرسی را مخدوش  می‏کند سبب "عدم صلاحیت وی برای محاکمه شدن" (incompetence to stand trial) شمرده می شود و بایستی تا زمانی که بتوان از حضور مؤثر او در دادگاه اطمینان حاصل کرد روند کار به تعویق انداخته شود. متهم بایستی توانایی  درک کافی از روند کار حقوقی را داشته باشد و  بتواند با وکیل خود در جلسه دفاع همکاری کند. اختلالی که بتواند هر یک از این توانایی‏ها را مخدوش کند برای این که فرد را  فاقد شایستگی برای انجام محاکمه بداند، کافی است. البته، نداشتن شایستگی برای محاکمه نباید با حضور صرف بیماری روانی، فراموشی، یا نیاز به درمان مساوی دانسته شود. اختلال مورد ادعا باید در حدی باشد که ظرفیتهای عملکردی ذهنی متهم را مختل کرده باشد.  بررسی وضعیت روانی متهم در برخی از ممالک بر عهده روان پزشکانی است که دارای درجه فوق تخصصی روان پزشکی قانونی باشند(مثلا آلمان). در برخی کشورها نیز این کار را روان پزشکانی که دوره های خاصی را گذرانیده اند انجام می دهند(مثلا روسیه). البته در همه دادگاه ها، علاوه بر نظریات روانپزشکان، برآورد نهایی قضات از وضعیت عقلانی متهم نیز اهمیت می‏یابد.

 ب) تعیین مسئولیت کیفری بیماران روانی:

(Criminal responsibility)

این یکی از مهم ترین وظایف روان پزشک در قبال دستگاه قضایی است. میزان مسئولیت کیفری و نحوه رسیدگی به آن در اکثر قوانین جزایی ممالک مختلف جهان بسیار مشابه است. عموما قانونگذاران مواردی از نقص قوای شعوری را که باعث عدم درک متهم از عمل مجرمانه باشد موجب تقلیل یا رفع مسئولیت کیفری شناخته اند. در بسیاری از قوانین جزایی به واژه جنونinsanity) ( اشاره شده که دادگاه ها تمایل دارند از این واژه برای بیان حالتی که سبب رفع مسئولیت کیفری می شود استفاده کنند.

در حال حاضر در محاکم ایران به استناد ماده 51 قانون مجازات اسلامی، چنانچه محرز شود مجرم در حال ارتکاب جرم مبتلا به جنون بوده است از مسؤولیت کیفری مبرا شناخته می‏شود. علیرغم تأکید قانونگذار بر واژه جنون در قوانین مدنی و مجازات اسلامی تعاریف روشن و یکدستی از جنون که مورد قبول همگان باشد ارائه نشده است. این یکی از مهم ترین چالشهای موجود در روان پزشکی کیفری و رسیدگی های قضایی در ایران است. از طرفی در قوانین ایران موضوع تقلیل مسئولیت مورد توجه قرار نگرفته و موضوع مسئولیت افراد در قبال قانون به گونه ای "سیاه و سفید" دیده شده است.   

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه تحقیق خواص و فواید مواد غذایی در word

چهارشنبه 95/6/31 8:41 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه تحقیق خواص و فواید مواد غذایی در word دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه تحقیق خواص و فواید مواد غذایی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه تحقیق خواص و فواید مواد غذایی در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه تحقیق خواص و فواید مواد غذایی در word :

در این تحقیق سعی بر این شده است که خواننده را با برخی از فواید مواد غذایی آشنا سازیم که اکثر این مواد غذایی در دسترس عموم مردم قرار دارد .
این مواد غذایی شامل مجموعه ای خلاصه شده از انواع مواد غذایی همچون میوه جات ، حبوبات ، سبزیجات ، مواد غذایی دریایی و... میباشد و امید است پس از مطا لعه این تحقیق لااقل تغییر کوچکی در نحوه استفاده از مواد غذایی مفید و موردنیاز بدن صورت گیرد.
خواص گوجه فرنگی

گوجه فرنگی از هزاران سال پیش مورد توجه بوده و برای برخی از درمان های طبیعی از آن استفاده می‌شده است.

مهم ترین ترکیبات گوجه فرنگی شامل حدود درصد یا کمی بیشتر آب است و بقیه آن را پروتئین، چربی، قندهای مختلف از جمله گلوکز و فروکتوز، ویتامین‌های آ، ث، کا، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین ب، اسیدفولیک، ویتامین E، اسید آمینه های ضروری، املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیوم، مس، منگنز، کبالت، روی و آرسنیک است و به تازگی وجود ید نیز در گوجه فرنگی گزارش شده است.

گوجه فرهنگی سرشار از ماده ای به نام لیکوپن است که از آنتی اکسیدان ها به شمار می‌آید و در واقع لیکوپن ترکیبی ضد سرطان است و خوردن گوجه فرنگی از سرطان لوزالمعده، پروستات، سرطان رحم جلوگیری می‌کند.
در طب سنتی نیز از گوجه فرنگی در جهت تسکین و بهبود بعضی بیماری ها نظیر آسم، سرفه، آنفلوانزا، امراض چشم، گوش درد، حصبه و تب زرد استفاده می‌کرده اند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله در مورد راهنمای دریچه های مصنوعی قلب و پیشگیر

چهارشنبه 95/6/31 8:40 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله در مورد راهنمای دریچه های مصنوعی قلب و پیشگیری از اندوکاردیت باکتریال در word دارای 93 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله در مورد راهنمای دریچه های مصنوعی قلب و پیشگیری از اندوکاردیت باکتریال در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله در مورد راهنمای دریچه های مصنوعی قلب و پیشگیری از اندوکاردیت باکتریال در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله در مورد راهنمای دریچه های مصنوعی قلب و پیشگیری از اندوکاردیت باکتریال در word :

راهنمای دریچه های مصنوعی قلب و پیشگیری از اندوکاردیت باکتریال

مقدمه
قلب شامل چهار حفره ( دو دهلیز و دو بطن چپ و راست ) است و عملکرد آن ، پمپ کردن خون حاوی اکسیژن به داهل شریانها ( عروق یکه خون را تا کنار سلولهای بدن سوق می دهند ) ، می باشد . خون فاقد اکسیژن به طریقه معکوس جمع اوری دشه و به داخل حفره دهلیز راست قلب بازگردانده می شود . به محض پر شدن این حفره و متعاقب انقباض ان خون از طریق دریچه سه لتی وارد حفره بطن راست می گردد .

سپس این حفره منقبض شده و خون را از خلال دریچه ریوی وارد سیستم عروق ریوی نموده تا در ریه ها تبادلات گازی صورت پذیرد و مجددا خون واجد اکسیژن به دهلیز چپ قبل و از انجا از طریق دریچه میترال وارد حفره بطن چپ گردد.
انگاه با انقباض قوی و موثر بطن چپ ، خون از خلال دریچه ائورت به داخل بزرگترین سرخرگ بدن که همان ائورتا می باشد برای کامل کردن این چرخه در گردش ، جریان می یابد .

دریچه های قلب
دریچه های قلبی از اهمیت ویژه ای برخوردارند ، زیرا از برگشت خون جلوگیری به عمل می اروند و در نتیجه جهت طبیعی جریان خون در سیکل عروقی را ایجاد می نمایند . اگر این دریچه ها وجود نداشتند ، قلب برای انتقال خون از حفره ای به حفره دیگر می بایست با قدرت بیشتر و به خرج انرژی بیشتر به فعالیت می پرداخت . قلب طبیعی انسان دارای چهار دریچه سه لتی ، ریوی ، میترال و آئورتی می باشد .

مشکلات دریچه های قلبی
تعداد بیشماری از بیماریها و عوارض و مشکلات از عملکرد طبیعی دریچه های قلبی ، ممانعت به عمل می اورند . بیماریهای دریچه های قلبی را می توان بهص ورت عمده در دو مجموعه تنگی و نارسایی گنجانید . تنگی دریچه ای به علت سفتی ، در باز شدن کامل دریچه اختلال ایجاد می کند و در نتیجه قلب برای عبور خون از دریچه تنگ به صرف کار بیشتری نیاز دارد . از طرف دیگر نارسایی دریچه ای به علت برقراری رایطی که در ان خون به حفره ما قبل پس زده می شود از برقراری موثر گردش خون ممانعت به عمل می اورد .

اقدامات درمانی
در یک نگاه کلی استفاده از داروها ، اولین اقدام درمانی است اما در بسیاری از موارد تعویض دریچه معیوب با یک دریچه مصنوعی به جهت انکه بیمار بتواند یک زندگی طبیعی را سپری نماید صورت می پذیرد . اقدامات بیشماری در جهت بهبود تکنولوژی ساخت دریچه های مصنوعی تا کنون صورت پذیرفته است و کما کان نیز ادامه دارد . دانشمندان درصدد ساخت دریچه هایی هستند که بتوانند بخوبی میلیونها و بلکه میلیاردها سیکل گردش خون را برقرار سازند .

تحول در ساخت
دریچه های مصنوعی قبلی
اولین دریچه مکانیکی قلب در سال 1952 میلادی مورد سافتاده قرار گرفت . از ان پس در خلال سالها ، متجاوز از 30 نوع دریچه مکانیکی در جهان ابداع گردید .این دریچه ها از نوع ساده توپ و قفس به فرم پیشرفته دو دریچه ای امروزی درآمده اند. تمام این تحولات در جهت هر چه بهتر و بیشتر مرکزی کردن انتقال خون از دو حفره همراه با کاهش خطر ایجاد لخته خون ، صورت پذیرفته است .

فرم توپ و قفس:
شامل یک توپ کوچک در داخل یک قفس فلزی است که این طرح نیز از صنعت کپی شده است که در انجا به منظور یک سو کردن جریان مایعات مورد استفاده قرار می گرفته است . دریچه های طبیعی قلب ، اجازه می دهند تا خون بطور مستیم و از مرکز دریچه عبور کند .
این کیفیت از عبور باعث می شود تا قبل با حداقل صرف انرژی به فعالیت خود ادامه دهد و این اثر را پدیده انقتال مرکزی خون نامیده اند . در فرم توپ و قفس پدیده انتقال مرکزی جریان خون بطور کامل بلوک شده است در نتیجه خون نیاز به انرژی بیشتری برای عبور از اطراف توپ مرکزی دارد . از طرف دیگر توپ به علت تصادم با جریان خون به ایجاد اسیب در سلولهای خونی متهم می گردد .

سلولهای خونی اسیب دیده باعث خرو عوامل لخته کننده خون می گردند بنابراین بیماران تا اخر عمر نیاز به مصرف داروهای ضد لخته ( آنتی کواگولانت ) ANTI – COAGULANT پیدا می کنند . به مدت 15 سال توپ و قفس بهترین طراحی را تشکیل می داد اما در اواسط دهه 1960 فرم جدیدی از دریچه های مصنوعی طراحی شده اند که در انها بواسطه یک دیسک مورب از طرح اصلی جریان خون تقلید بهتری صورت پذیرفته بود . دریچه ها با دیسک مورب دارای یک دیسک از جنس پلیمر

هستند که در جای خود توسط دو بست به بدنه متصل می گردد . دیسک ما بین دو بست خود در وضعیت شناور به گونه ای قرار می گیرد که هر گاه خون بخواهد به طرف عقب برگردد باعث انسداد معبر گشته و هر گاه خون بخواهد در مسیر صحیح حرکت کند باز می گردد .
دریچه ها با دیسک مورب بطور قابل توجهی نسبت به فرم توپ و قفس ترجیح داده می شوند . دریچه ها با دیسک مورب تحت زاویه ای در حدود 60 درجه باز ف سپس با سرعتی در حدود 70 بار رد دقیقه بطور کامل بسته می گردند الگوی مورب جریان مرکزی بهتری را برقرار می سازد و همچنان از بازگشت خون ممانعت به عمل می اورد . دریچه ها با دیسک موب اسیب مکانیکی کمتری به سلولهای خونی می رسانند .

این الگو میزان بروز لخته خون و عفونت را کاهش می دهد . هر چند که عمده ترین مشکل این الگو تمایل به شکسته شدن بستهای دهانه ان به دنبال استفاده مکرر از باز و بسته شدن دیسک می باشد . در سال 1979 میلادی یک دریچه مکانیکی قلب در بازار معرفی شد که بنام دریچه دو دریچه ای معروف گردیده و تسکیل شده بود از دو دریچه نیمه دایره ای که محورش در لولا قرار می گرفت . دریچه های کربنی از استحکام بیشتر و کارایی بیولوژیک عالی برخوردارند . با تاب خوردن این دریچه ها به موازات جریان خون بطور کامل این معبر باز می گردد اما بطور کامل بسته نمی شوند

. سپس مقداری برگشت خون از خلال انها وجود دارد و این موضوع برای این نوع از دریچه ها به عنوان یک نقص محسوب می گردد پس با این وجود این دریچه ها بعنوان دریچه های مکانیکی ایده آل به حساب نمی ایند . این دریچه های مکانیکی ایده آل به حساب نمی ایند . این دریچه های دو دریچه ای از حداکر طراحی مدرن برخوردارند و از انجای یکه بیشترین شباهت را در برقراری جریان خون مرکزی نسبت به دریچه های طبیعی انسان دارا می باشند از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار می باشن .

مواد مورد استفاده در دریچه های مکانیکی
تحقیقات جدید باعث شده اند که مواید تولید شوند که در جریان خون ایجاد لخته ننمایند . هر چند که تا کنون محققین نتوانستند یک دریچه کاملی را طراحی کنند که ایجاد لخته را تسهیل ننماید . اغلب موادی که مورد استفاده قرار می گیرند .

عبارتند از :
• فولاد ضد زنگ
• مولیبیدن
• کربن پیرولیتیک در ساختمان جایگاه و دریچه ها
• سیلیکون ، تفلون
• پلی استر ( داکرون ) برای پوشش حلقه ها

مزایا
مهمترین مزیت این دریچه ها طول عمر خوب انهاست . دریچه های مکانیکی در بیماران جوان معمولا گذاشته می شود تا در تمام طول عمرشان باقی بماند .

معایب
مشکل اصلی با تمامی دریچه های مکانیکی افزایش خطر انعقاد پذیری است . هنگامیکه لخته خونی از هر نوع در قلب ایجاد می گردد احتمال حمله قلبی و سکته مغزی افزایش می یابد . به منظور کاهش بروز لخته خون دریافت کنندگان دریچه های مکانیکی می بایست از داروهای انتی کواگولانت ANTI – COAGOLANT مثل وارفارین به طور دراز مدت استفاده نمایند و این امر باعث

می شود که این افراد تقریبا شبیه بیماران هموفیلیک شوند . استفاده از ترکیبات انتی کواگولانت در مادران بخصوص در سه ماهه اول از حاملگی می تواند باعث نقصهای مادر زادی در نوازدشان گردد .
بنابراین استفاده از دریچه مکانیکی در زنان در سنین باروری مناسب نمی باشد . دریچه مکانیکی برای بیمارانی مطلوب است که نخواهند در اینده تحت جراحی تعویض دریچه قرار بگیرند .

دریچه های پروستاتیک بافتی
دریچه های بیوپروستاتیک به دو مجموعه بزرگ دریچه های انسانی و دریچه های حیوانی تقسیم بندی می گردند . هر دو دسته نسبت به دریچه های مکانیکی از مزایایی برخوردارند که عبارتند از :
1- شباهت بیشتر در طراحی این دریچه ها نسبت به دریچه های طبیعی انسان
2- عدم نیاز به مصرف مادام العمر ترکیبات انتی کوآگولانت
3- همودینامیک بهتر
4- عدم ایجاد آسیب به سلولهای خونی
5- عدم تجربه بسیاری از مشکلات ساختمانی که در دریچه های مکانیکی وجود دارد ( مثلا تولید صدای خاص).

دریچه های انسانی
دریچه های انسانی شامل دو دسته هموگرافت HEMOGRAFT که از انسان دیگری به فرد پیوند زده می شود و اتوگرافت که از خود فرد به خودش پیوند زده می شود و در حقیق از یک مکان به

مکان دیگر منتقل می شود . می باشند . هموگرافت دریچه ای است که از یک متوفی به گیرنده آن پیوند زده می شود . دریافت کننده مشکلات کمی نسبت به پس زدن دریچه دارد و همچنین نیازی به درمان با ترکیبات ایمینوساپرسیو ( تضعیف کننده سیستم ایمنی ) ندارد . یک هموگرافت می

بایست در نیتروژن مایع تا زمانی که مورد نیاز قرار گیرد ، منجمد گردد . در مواردی که دریچه پیوندی از نظر ابعاد بطور کامل با بیمار متناسب است ، عملکرد همودینامیک و طول عمر بیشتری خواهد داشت . هر چند که تا کنون مشخص نشده است که هموگرافت نسبت به دریچه حیوانی از

عملکرد و طول عمر بیشتری برخوردار باشد . شایعترین روش استفاده از اتوگرافت در عمل جراحی ROSS می باشد که در بیماران با بمیاری دریچه ائورت صورت می پذیرد . دریچه ائورت معیوب برداشته می شود و به جای ان دریجه ریوی فرد جایگزین می گردد و همچنین یک دریچه همگورافت معمولیا جایگزین می گردد و همچنین یک دریچه هموگرافت معمولا جایگزین دریه ریوی بیمار می گردد .
جراحی ROSS اجازهمی دهد تا بیمار از مزایای دریافت یک دریچه زنده در موقعیت ائور تا برخوردار گردد . بقای طولانی مدت و عدم بروز عوارض برای بیماران با بیماری دریچه ائورت که به روش ROSS جراحی شده اند در مقایسه با سایر روشهای تعویض دریچه ای بهتر می باشد و بد از 20 سال تنها 15 % از بیماران نیاز به اقدامات دریچه ای اضافی پیدا می کنند . در مواردی که بجای دریچه ریوی فرد از هموگرافت استفاده شده است ، در 5 سال اول 94 % و در خلال 20 سال 83 5 از بیماران عاری از مشکل بوده اند . در ضمن بافتهای دریچه ریوی بیماران تمایلی به کلسیفیه ، دژنره ، سوراخ شدن و یا نشت نشان نداده اند . برقراری عمل جراحی ROSS در بیماران ، نیاز به مهارت

تکنیکی بالای جراح دارد ، زیرا جراح می بایست دریچه ریوی فرد را در جای ائورت قرار دهد که در بعضی از بیماران کمی نارسایی برقرار می گردد و در عده ای دیگر انقدر این نارسایی زیاد است که نیاز به عمل جراحی مجدد در جهت تعویض دریچه می رود . سایر عوارضی که ممکن است بوجود اید عبارتند از :
1- تنگی
2- اندوکاردیت در قلب راست
3- سایر عوارض ناشی از تعویض دریچه

دریچه حیوانی
دریچه های حیوانی را معمولا دریچه های هتروگرافت یا گزنوگرافت نیز می نامند . این دریچه ها اغلب از بافتهای قلبی پوشانده می شوند که از حیوانات در خلال مراحل تجاری تولید گوشت بدست می ایند . بافت دریچه ای به دست امده از حیوانات بازرسی می گردد و بهترین باف

ت انتخاب شده و ذخیره می گردد . انها سپس توسط محلولهای دباغی ( در اکثر موارد گلوتارآلدئید) سفت می گردند . شایعترین بافت حیوانی مورد استفاده از خوک یا پریکارد گاو می باشد . در دریچه های خوکی ، بافت دریچه به سیم فنری دوخته می شود و جنس این سیم معمولا از الیاژ کوبالت – نیکل می باشد . این سیمها به جهت تشکیل سه حلقه U شکل به هم متصل می گردند .
یک پوشش دامن شکل از جنس داکرون به قاعده سیمی فنر چسبانده شده است و در اخر فنر ، خودش توسط این پوشش نیز پوشانده می گردد . دریچه های خوکی طول عمر خوبی دارند و تقریبا 5 تا 10 سال کار می کنند . دریچه هایی که از بافت پریکاردی گاو تولید شده اند از نظر طراحی شبیه نوع خوکی هستند و تنها تفاوت اصلی انها با هم وجود سیلندر فلزی کوچکی است که

انتهای سیم فنرها را بهم متصل می سازد . در مورد دریچه هیا پریکاردی ، سیلندر فلزی در وسط یکی از حلقه های پشتی فنر قرار گرفته است . دریچه های پریکاردی وضعیت همودینامیکی خوبی را برقرار می سازند و طول عمر تقریبا برابری با دریچه های خوکی استاندارد بعد از 10 سال خواهند داشت . هم دریچه های خوکی و هم دریچه های پریکاردی گاوی جزء دریچه های فنر دار طبقه بندی می گردند . فنر فلزی در این دریچه ها محوطه ای را تشکیل می دهد تا جریان خون به راحت

ی برقرار گردد . دریچه های بدون فنر بواسطه برداشت تمام ریشه ائورت و اطراف ان معمولا از یک خوک ساخته می شوند . شریانها یکرونری ان کور می گردند در ضمن کل این مجموعه است که به بیمار پیوند می گردد . دریچه خوکی بدون فنر ST.JUDE V. یا P.S. TORONTO یکی از این دریچه هاست . بنظر می رسد که از همودینامیک فوق العاده برخوردار است و کاهش قابل توجهی در

ضخامت قلب بعد از انکه جای گذاری شود . ایجاد می نماید . در ضمن جاگذاری ان بسیار مشکل می باشد و هنوز خیلی زود است که نسبت به طول عمر مفید ان بتوانیم قضاوتی نمائیم . شایعترین علت اختلال عملکرد دریچه های بیوپرستاتیک ، ضخیم شدن انها بعلت رسوب کلیسم در انهاست . کلسیفیکاسیون باعث محدودیتی در عبور خون از انها می گردد تنگی و یا باعث پارگی در CUSPS دریچه می شود . از انجای یکه متابولیسم کلسیم در بیماران جوان بیشتر است بنظر می

رسد که دریچه های بیوپروستاتیک در افراد سنین بالا بهتر باقی می ماند و شایان ذکر است که هر گان یک دریچه بیوپروستاتیک گذاشته شود بخاطر خود دریچه نیاز به مصرف انتی کواگولانت نمی رود . دژنره شدن دریچه یک پدیده تدریجی است و همراه با کل بدن تحت تاثیر این پدیده قرار می گیرد .

آندوکاردیت چیست ؟
اندوکاردیت التهاب عفونی قسمت داخلی حفرات قلب و دریچه های ان می باشد که معمولا توسط میکرو ارگانیسمهای ویژه و تحت شرایط خاصی به دنبال عبور موقتی میکرو ارگانیسم در داخل خون باکتریمی بروز می کند.
لازم به ذکر است که اقدامات ساده ای همچون مسواک زدن و یا خلال کردن دندانها م یتواند به ایجاد باکتریمی برای مدت 15 دقیقه در بدن فرد گردد . اما میزان بروز اندوکاردیت با این وجود بسیار پایین است .

به منظور جلوگیری از بروز این پدیده می بایست بر حسب شرایط از داروهای پیش گیری کننده استفاده کرد که در ذیل تحت عنوان راهنمای پزشکان از ان سخن به میان امده است .
بنابراین توصیه می کنیم که کتابچه حاضر را به منظور اقدامات دندانپزشکی و یا تهاجمی پزشکی با خود همراه داشته باشید تا پزشک شما با مراجعه به ان با روشهای مورد علاقه این مرکز اشنا گردد.

علائم عمده بالینی در اندوکاردیت
به ترتیب شیوع عبارتند از :
• تب
• دردهای عضلانی – مفصلی
• صدای اضافی در قلب
• بزرگی طحال
• نقاط خونریزی در پوست پتشی
• خونریزی خطی زیر ناخنها Splinter
• گره ها Osler
• ضایعات Ganeway
• نقاط Roth در ته چشم
• چماقی شدن انگشتان
• تظاهرات عصبی
• بروز آمبولی

راهنمای پزشکان
I توصیه های پروفیلاکتیک برای اندوکاردیت در موارد زیر صورت می پذیرد:

الف – گروه تحت خطر عبارتند از :
• دارندگان دریچه های مصنوعی قلبی ( بیوپروستاتیک یا هموگرافتها)
• سابقه اندوکاردیت باکتریایی قلبی
• بیماریهای سیانوتیک و پیچیده قلبی به عنوان مثال قلب تک بطنی ، تترالوژی فالوت ، جابجایی عروق شریانی بزرگ
• ایجاد شنتهای ریوی – سیستمیک توسط جراحی

ب- گروه با خطر متوسط عبارتند از :
• اغلب مالفور ماسیونهای مادر زادی قلب ( بجز مواردی که در بالا ذکر شدند ).
• اختلاف دریچه اکتسابی ( بعنوان مثال : بیماری روماتیسمی قلب).
• کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک
• پرولاپس دریچه میترال همراه با نارسایی و یا ضخیم شدن میگزوماتو LEAFLETS

II توصیه های پروفیلاکتیک برای اندوکاردیت در موارد زیر صورت نمی پذیرد .

ج – گروه با میزان خطر کم
( برابر با جمعیت معمولی ) عبارتند از ک
• ASD منفرد ( تیپ SECUNDUM )
• ترمیم کامل جراحی برای PDA , ASD , VSD که 6 ماه از ان گذشته باشد .
• سابقه جراحی بای پس عروق کرونری

• پرولایس دریچه میترال MVP بدون نارسایی همراه
• سوفلهای قلبی فیزیولوژیک عملکردی و یا INNOCENT بی گناه
• سابقه قبلی بیماری کاوازاکی بدون اختلال عملکرد دریچه ای همراه.
• سابقه تب روماتیسمی قبلی بدون اختلال عملکرد دریچه ای همراه.
• پیس میکر قلبی ( داخل عروقی یا اپیکاردی) و یا دفیبریلاتور

III عملیات دندانپزشکی که در انها توصیه به برقراری پروفیلاکسی بر علیه اندوکاردیت می رود . عبارتند از:
• کشیدن دندان
• روشهای پریودونتال شامل جراحی ، جرمگیری و پروب نمودن یا دستکاری بر روی ریشه دندان
• قرار دادن ایمپلانت دندانی و کاشت مجدد دندان
• دستکاری اندودونتیک کانال ریشه دندان و یا جراحی ماورای اپکس دندان
• گذاشتن نوار و یا فیبرهیا انتی بیوتیکی تحت لثه ای
• اولین باری که باندهای ارتودونتیک ( و نه BRACKETS ) قرار داده می شوند .
• تزریقات داروهای بی حسی موضعی داخل لیگامانی
• پاکسازی پروفیلاکتیک دندان و یا ایمپلانتها زمانی که خونریزی غیر قابل اجتناب است.

IV عملیات دندانپزشکی که در انها توصیه به برقراری پروفیلاکسی بر علیه اندوکاردیت صورت نمی پذیرد عبارتند از :
• پر کردن دندان و یا قرار دادن دندان در محل دندان افتاده که با خونریزی قابل توجه همراه نباشد .
• تزریقات داروهای بی حسی موضعی ( نه به صورت داخل لیگامانی)
• درمانهای اندودونتیک ( ریشه دندان ) داخل کانالی)
• قرار دادن بندهای لاستیکی RUBBER DUMS
• برداشتن بخیه ها بعد از عمل جراحی
• جاگذاری وسایل ارتودونتیک و یا پروستودونتیک قابل برداشت.
• خالکوبی دهان
• درمانها با قرصهای کاشتنی فلوراید
• گرفتن عکس رادیوگرافی در داخل دهان
• تنظیم وسایل ارتودنسی
• کندن دندانهای شیری

V سایر مواردی که در انها پروفیلاکسی بر علیه اندوکاردیت توصیه می گردد ، عبارتند از :

الف – اقدامات بر روی دستگاه تنفسی
• جراحی لوزه و لوزه سوم
• اقدامات جراحی بر روی مخاط دستگاه تنفسی
• برونکوسکوپی توسط برونکوسکوپ سخت

ب- اقدامات بر روی دستگاه گوارش ( در تمامی افراد پر خطر و بعضی از بیماران با خطر متوسط توصیه می گردد).
• اسکلروتراپی واریسهای مری
• گشاد سازی تنگی مری
• ERCP ( گرافی از مجاری صفراوی و پانکراس با روش اندوسکوپی معکوس ) در افرادی که انسداد صفراوی دارند .
• جراحی بر روی مجاری صفراوی
• اقدامات جراحی که مخاط دستگاه گوارش را در بر می گیرند .

ج – اقدامات بر روی دستگاه تناسلی – اداری
• جراحی پروستات
• سیستوسکوپی
• گشاد سازی مجرای اداری

VI سایر مواردی که در انها پروفیلاکسی بر علیه اندوکاردیت نیاز نمی باشد ، عبارتند از :

الف – اقدامات بر روی دستگاه تنفسی
• لوله گذاری داخل تراشه ای
• برونکوسکوپی با برونکوسکوپ قابل ارتجا با یا بدون بیوپسی ( در افارد پر خطر گاهی به هنگام بیوپسی ، پروفیلاکسی توصیه می گردد.)
• قرار دادن لوله تمپانستومی

ب – اقدامات بر روی دستگاه گوارش
• اکوکاردیوگرافی از خلال مری ( در افارد پر خطر گاهی پروفیلاکسی توصیه می گردد).
• اندوسکوپی با یا بدون بیوپسی در افارد پر خطر گاهی به جهت بیوپسی ، پروفیلاکسی توصیه می گردد).

ج – اقدامات بر روی دستگاه تناسلی – ادراری
• رحم برداری از طریق واژن ( در افارد پر خطر گاهی پروفیلاکسی توصیه می گردد).
• زایمان واژینال ( در افراد پر خطر گاهی پروفیلاکسی توصیه می گردد).
• سزارین

در شرایطی که بافت عفونی نباشد انگاه می توان اقدامات زیر را بدون پروفیلاکسی بر علیه اندوکاردیت صورت داد که عبارتند از :
• کاتتریزاسیون مجرای ادراری
• دیلاتاسیون و کورتاژ رحمی
• سقط درمانی
• اقدامات با برقراری شرایط استریل
• قرار دادن و یا برداشتن وسایل داخل رحمی IUD

د – سایر موارد:
• کاتترایزاسیون قلبی ( حتی آنژیوپلاستی بواسطه بالون = PTCA )
• کاشت پیش میکر قلبی ، دفیبریلاتور و یا STENT های کرونری
• برش دادن و یا برداشتن بیوپسی از پوستی که به روش قبل از جراحی شستشو داده شده باشد .
• ختنه

رژیمهای دارویی پروفیلاکتیک بر علیه اندوکاردیت در مواردی که اقدامات خاص بر روی دندان حفره دهان ، مجرای تنفسی و یا مری صورت می پذیرد عبارتند از :

الف – رژیم استاندارد :
20 G/PO : بزرگسالان
AMOXICILLIN
50 MG/KG/PO : اطفال
یک ساعت قبل از اقدام

ب- فرد نتواند رژیم خوراکی دریافت نماید .
20 G/Iv OF IM : بزرگسالان
AMPICILLIN
50 MG / KG / IV OF IM : اطفال
نیم ساعت قبل از اقدام

ج – فرد آلرژی به پنی سیلین داشته باشد .
600 MG /PO : بزرگسالان
CLINDAMYCIN
20 MG / KG/PO : اطفال
یا

20 G/PO : بزرگسالان
CEFADROXIL یا CEPHALEXIN
50 MG /KG/PO : اطفال
و یا

500 MG/PO : بزرگسالان
CLARITHROMYCIN یا AZITHROMYCIN
15 MG/KG/PO : اطفال
یک ساعت قبل از اقدام

د – فرد آلرژی به پنی سیلین داشته باشد و قادر نباشد خوراکی دارو را مصرف نماید .

600 MG/IV OR IM : بزرگسالان
CLINDAMYCIN
20 MG/KG/IV OF IM : اطفال
یا
10 G/IV OF IM : بزرگسالان
CEFAZOLIN
25 MG/KG/IV OR IM : اطفال
نیم ساعت قبل از اندام

در کلیه موارد فوق الذکر دوزاژ اطفال بیشتر از بزرگسالان نمی گردد.

توجه : در افرادی که خطر بروز آلرژی فوری ( کهیر ، انژیوادم و انافیلاکسی ) نسبت به پنی سیلین ها می رود نمی توان از سفالوسپورینها بعنوان جایگزین استفاده نمود .

رژیمهای دارویی پروفیلاکتیک بر علیه اندوکاریت که اقدامات خاص بر روی دستگاه گوارش ( بجز مری ) و یا دستگاه تناسلی – ادراری صورت می پذیرد ، عبارتند از :

الف – در بیماران با خطر بالا

20 G/IM OR IV : بزرگسالان
AMPLICILLIN
50 MG/KG/IM OR IV (MAX .=2G): اطفال
همراه با
15 MG/KG/IM OR IV : بزرگسالان
GENTAMICIN
1.5 MG/KG/IM OR IV (MAX.= 120 MG) : اطفال

نیم ساعت قبل از اقدام
و سپس 6 ساعت بعد :

1 G/IM OF IV : بزرگسالان
AMPPLICILLIN ( تزریقی)
25 MG /KG/ IM OR IV : اطفال
یا
1 G/PO : بزرگسالان
AMOXICILLI ( خوراکی)
25 MG/ KG/PO : اطفال

ب- در بیماران با خطر بالا و دارای الرژی به امپی سیلین و یا اموکسی سیلین

10 G/IV OVER 1-2 H : بزرگسالان
VANCOMYCIN
20 GM/KG/IV OVER 1-2 H : اطفال
همراه با
15 MG/KG/IV OR IM : بزرگسالان
GENTAMICIN
1.5 MG/KG/IV OF IM (MAX.= 120MG): اطفال

نیم ساعت قبل از اقدام باید این تزریقات پایان یافته باشد.

ج- در بیماران با خطر متوسط:

20 G/PO : بزرگسالان
AMOXICILLIN ( خوراکی)
50 MGKG/PO : اطفال
یا
20 G/IM OR IV : بزرگسالان
AMPICILLIN ( تزریقی )
50 MG/KG/IM OR IV : اطفال
یک ساعت قبل از اقدام

د – در بیماران با خطر متوسط اما دارای الرژزی به امپی سیلی و یا اموکسی سیلین

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله چالش ها و الگوریتم های تعادل باردر رایانش اب

چهارشنبه 95/6/31 8:40 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله چالش ها و الگوریتم های تعادل باردر رایانش ابری با تکیه بر الگوریتم کلونی مورچگان (ACO) در word دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله چالش ها و الگوریتم های تعادل باردر رایانش ابری با تکیه بر الگوریتم کلونی مورچگان (ACO) در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله چالش ها و الگوریتم های تعادل باردر رایانش ابری با تکیه بر الگوریتم کلونی مورچگان (ACO) در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله چالش ها و الگوریتم های تعادل باردر رایانش ابری با تکیه بر الگوریتم کلونی مورچگان (ACO) در word :

چکیده

رایانش ابری به سرعت درحال رشد است. دررایانش ابری، منابع، اطلاعات، نرم افزارودیگر دستگاه های به اشتراک
گذاشته شده بسته به نیازمشتری درزمان خاص ارائه می شوند.رایانش ابری شامل مجازی سازی، رایانش توزیع

شده، پلت فرم، زیرساخت ها، نرم افزار و خدمات مبتنی بر وب می باشد. تعادل باریک مسئله چالش برانگیزدرمحیط ابری است. تعادل بار یک فرایند توزیع شده است که در آن بار در میان گره های مختلف سیستم توزیع شده تا باعث استفاده بهترازمنابع شده وازوضعیتی که در آن برخی از گره ها با بار زیاد وبرخی بیکار و یا کم بارگذاری شده باشد اجتناب شود. دراین مقاله الگوریتم های مختلف بر اساس الگوریتم کلونی مورچگان (ACO)
برای حفظ تعادل بار گره بررسی شده و نمای کلی از آخرین الگوریتمها در محیط پردازش ابری مورد بحث و

بررسی و مقایسه قرارخواهد گرفت.
کلمات کلیدی: رایانش ابری،تعادل بار،کلونی مورچگان
.1 مقدمه

با توسعه سریع فن آوری های پردازش و ذخیره سازی و موفقیت اینترنت ،منابع کامپیوتری ارزانتر ،قوی تر و در دسترس تر از قبل شدند. این روند تکنولوژیکی تحقق جدیدی از مدل رایانش به نام رایانش ابری را فعال کرده است که در آن منابع (به عنوان

مثال، CPU و و دستگاه های ذخیره سازی) به عنوان خدماتی ارائه شده است که می تواند توسط کاربران از طریق اینترنت در مد

مبتنی بر تقاضا اجاره داده شده و منتشر شود. در یک محیط رایانش ابری، نقش سنتی ارائه دهنده خدمات به دو بخش تقسیم بندی
می شود:.1 ارائه دهندگان زیرساخت ها که سیستم عامل ابر را مدیریت کرده و منابع رابر اساس مدل قیمت گذاری مبتنی بر

استفاده اجاره می دهند و.2 ارائه دهندگان خدمات، که منابع را از یک یا بسیاری از ارائه دهندگان زیرساخت برای خدمت به
کاربران نهایی اجاره می کنند. [8] به طور کلی رایانش ابری عبارتند از تعدادی سرور توزیع شده ارائه خدمات به مشتری مبتنی بر

درخواست در یک شبکه با مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان.
محققان از رفتار اجتماعی حشرات الهام گرفتند.در عمل مورچه ها به تعدادی از تکنیک های شناخته شده بهینه سازی معروف به

کلونی مورچه( 2(ACO الهام بخشیدند.ACO از رفتار جستجوگر مورچه های واقعی الهام می گیرد .[11] الگوریتم ACO الگوریتم

1 کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه تربیت مدرس تهران

2 Ant colony optimization

1

جستجوی تصادفی است. این الگوریتم کلنی رفتار مورچه در طبیعت در جستجوی غذا و ارتباط با دیگر مورچه ها از طریق

فرومون به جای گذاشته در مسیر را در بر می گیرد. بسیاری از محققان برای حل مشکل بهینه سازی ازACO استفاده می کنند .[7]
تعادل باردر ابر مکانیزمی است که بار کاری را به صورت پویا در میان تمام گره توزیع می کند.با رسیدن به بالا بودن نسبت رضایت کاربر و بهره برداری از منابع مطمئن شوید که هیچ گره ای حاوی بار زیاد نیست. در این مقاله “بهینه سازی کلونی مورچه ها برای تعادل بار موثر در رایانش ابری را پیشنهاد می شود”. بقیه این مقاله به شرح زیر است: بخش 2 طبقه بندی رایانش ابری

را توصیف می کند. بخش 3 تعادل بار را توصیف می کند. در بخش چهارم بهینه سازی کلونی مورچه توصیف می شود. بخش 5
تجزیه و تحلیل مقایسه ای از الگوریتم های مختلف ACO را توصیف می کند. در نهایت بخش ششم نتیجه گیری مقاله است.

.2 طبقه بندی ازرایانش ابری

1,2معماری ابر – شکل 1 معماری ابررا نشان می دهد . معماری ابر نرم افزار های کاربردی را با استفاده سرویس های مبتنی بر تقاضا قابل دسترس از طریق اینترنت طراحی می کند.

Software- as- a- service(SaaS)

Platform- as- a- service(PaaS)
توسعه اجرای برنامه های کاربردی ابر

Infrastructure-as-a-service(IaaS)×
×مجازی سازی ،شبکه های ذخیره سازی به عنوان سرویس

Hardware-as-a-service×

شکل:1معماری ابر

بر اساس تعریف NIST از محاسبات ابری دو نوع ابر وجود دارد .
2,2مدل استقرار-3که اشاره به مکان و مدیریت زیر ساختهای ابر می کند.این مدل چهار نوع می باشد:ابر عمومی4،ابر
خصوصی5،ابر گروهی6،ابر آمیخته7
3,2 مدل سرویس-8 اشاره به انواع خاصی ازسرویس هایی می کند که شما می توانید از طریق آن به پلت فرم ها(بستر های نرم
افزاری)رایانش ابری دسترسی داشته باشید.این مدل شامل سه نوع زیرمی باشد:

1,3,2زیر ساخت به عنوان سرویس. 9IaaS به تامین تقاضا از منابع زیرساختی معمولا از لحاظ VMS اشاره می کند. صاحب ابر کسی که IaaS راارائه می دهد به نام ارائه دهنده IaaSخوانده می شود. نمونه هایی از ارائه دهندگان IaaS شامل

3 Deployment model 4 Public Cloud 5 Private Cloud 6 Community Cloud 7 Hybrid Cloud 8 Service model

9 Infrastructure as a Service

2

[13] Amazon EC2،.[16] Flexiscale [14] ,GoGridسرویسهای زیرساخت ابری یا زیرساخت به عنوان سرویس

(IaaS)زیرساخت رایانه را که عموماً یک بستر مجازی است را به صورت سرویس ارائه میدهند. کاربران به جای خرید سختافزار و نرمافزار و فضای مرکز داده (دیتا سنتر) ویا تجهیزات شبکه، همه این زیر ساختها را به صورت یک سرویس
کاملاً برونسپاری 10شده میخرند. صورتحساب سرویسمعمولاً بر اساس مدل رایانش همگانی (Utility Computing) و

میزان منابع مصرف شده صادر میشود و بنابر این هزینه منعکس کننده میزان فعالیت است. این شیوه در واقع تکامل یافته مدل عرضه سرورهای خصوصی مجازی است.
.2,3,2بستر به عنوان سرویس.11 PaaS اشاره به ارائه منابع لایه پلت فرم، از جمله پشتیبانی از سیستم عامل و چارچوب توسعه

نرم افزار دارد. نمونه هایی از ارائه دهندگان PaaS شامل [17] Google App Engine ،Microsoft Windows Azure [20] ،[18] Force.com می باشد.

.3,3,2نرم افزار به عنوان سرویس. سرویسهای برنامه کاربردی ابری یا نرمافزار به عنوان سرویس(12(SaaS ، نرمافزار را به صورت سرویس روی اینترنت تحویل میدهند و بدین وسیله نیاز به نصب نرمافزار روی رایانههای مشتریان را ازبین میبرند و نگهداری و پشتیبانی را ساده تر میسازد .نمونه هایی از ارائه دهندگان SaaS شامل [18] Salesforce.com ،Rack space [15] ،[19] SAP Business By Design می باشد.

به طور خاص، پنج ویژگی اساسی ازرایانش ابری عبارتند از :[5]

4,2 خود خدمتی مبتنی بر تقاضا.13مصرف کنندگان با نیاز فوری در یک زمان خاص می توانداز منابع کامپیوتری مانند زمان CPU، CPU، ذخیره سازی شبکه، استفاده از نرم افزار، و غیره به یک مد خودکار(یعنی به راحتی و خودخدمتی)سودبرده بدون آن که

نیازبه متوسل شدن به ارائه دهنده این منابع باشد.به عبارت بهتر مشتری میتواند امکانات رایانشی همچون فضای ذخیرهسازی در شبکه را به هنگام نیاز از هر سرویس دهندهای به طور خودکار بهدست آورد.
5,2 دسترسی گسترده شبکه14 امکانات روی شبکه در دسترس هستند و میتوان با سازوکارهای استاندارد به آنها دست یافت. این
سازوکارها از بسترهای ناهمگون و متفاوت (گوشیهای موبایل، لپتاپها وPDA ها) پشتیبانی میکنند .هنگامی که ما به

دسترسی به شبکه گسترده رایانش ابری اشاره می کنیم، منظور ما منابعی به میزبانی ابر است که باید در دسترس هر دستگاه محاسباتی بدون در نظر گرفتن نوع و مکان اتصال به اینترنت، قرار بگیرد. از 5 ویژگی اساسی رایانش ابری، بیشتر دسترسی به

شبکه گسترده مورد بحث قرار دارد. دلیل آن هم این است که زمانی که شما در مورد ابر خصوصی فکر می کنید، اولین مورد برای

10 Outsource 11 Platform as a Service 12 Software as a Service 13 On-demand self-service 14 Broad network access

3

استقرار ابر خصوصی، حفاظت از اطلاعات با ارزش خود به دور از دسترسی بسیاری از مردم در اینترنت است. به نظر می رسد در

دیدگاه بسیاری از افراد، broad network accessدر ابر عمومی نسبت به ابر خصوصی کاربردی تر باشد. با این حال، شما می توانید دیدگاه متفاوت تری نسبت به broad network access داشته باشید.

.6,2 جمع کردن منابع.15منابع رایانشی فراهمکننده جمعآوری شدهاند تا با به کارگیری مدل »چند مشتری« به چندین کاربر خدمترسانی کنند. این کار به وسیله منابع فیزیکی یا مجازی مختلف که به شکلی پویا و بنابر درخواست مشتری واگذار و پس

گرفته میشوند صورت میگیرد. در اینجا حالتی از عدم وابستگی به مکان وجود دارد که در آن مشتری معمولا کنترل یا دانشی

درباره محل دقیق منابع فراهم شده ندارد ولی ممکن است در سطوح بالاتر انتزاعی بتواند محل را تعیین کند، مثل: کشور، استان یا

مرکز داده. برای نمونه منابع شامل فضای ذخیرهسازی، توان پردازشی، حافظه، پهنای باند شبکه و ماشینهای مجازی میشود. [5] 7,2 انعطافپذیری بالقوه.16میتوان امکانات را به سرعت و با انعطاف، در بعضی موارد به صورت خودکار، به دست آورد تا به سرعت گسترش داده شده(از دید مقیاس) یا در جا آزاد شوند و خیلی سریع به مقیاس کوچکتری دست یابند. از دید مشتری امکاناتی که برای به دست آمدن در دسترس هستند اغلب نامحدود به نظر میآیند و میتوانند به هر مقدار و در هر زمان خریداری شوند.[5]

8,2 پرداخت در قبال استفاده.17هر چند منابع کامپیوتری توسط مصرف کنندگان متعدد (یعنی با دسترسی چندگانه)با هم مخلوط و به اشتراک گذاشته شده اند ،اما زیرساخت های ابر قادراست ازمکانیسم های مناسب استفاده کند.[ 5]سیستمهای ابری منابع را خودکار کنترل و بهینه میکنند. این کار با بهکارگیری توانایی اندازهگیری در سطحی که مناسب نوع سرویس یا منبع مورد استفاده

است (مانند: فضای ذخیرهسازی، توان پردازشی، پهنای باند و شمار کاربران فعال) انجام میشود. میزان استفاده از منابع میتواند به شکلی شفاف هم برای مشتری و هم برای فراهمکننده تحت نظر گرفته شود، کنترل شده و گزارش داده شود.
.3تعادل بار18
مسئله تعادل بار در رایانش ابری یک چالش جدید است. همیشه یک راه حل توزیع شده مورد نیاز است. از آنجا که همیشه در

عمل امکان پذیر ومقرون به صرف نیست ک یک تا تعداد بیشتری سرویس دهنده برای پاسخ به در خواستهای مورد نیاز بیکار نگه

داریم . کارها نمی توانند به سرور مناسب اختصاص داده شده، و تعادل بار موثربه صورت جداگانه برای مشتریان در ساختار ابر بسیار پیچیده است و اجزاء در سراسر یک منطقه گسترده حضور دارند.تعادل بار، روند تخصیص دوباره کل بار به گره های

منحصر به فرد یک سیستم جمعی به منظور بهره برداری موثر از منابع، بهبود بخشیدن به زمان پاسخ یک کار و به طور همزمان

حذف وضعیتی است که در آن تعدادی از گره ها به شدت بار شده اند در حالی که تعدادی دیگر بار کمی دارند، می باشد.

15 Resource pooling 16 Rapid elasticity 17 Measured Service 18 Load balancing

4

الگوریتم های تعادل بار به دو دسته ایستا و پویا تقسیم بندی می شوند. الگوریتم های استاتیک بیشتر برای محیط های همگن و

پایدار مناسب می باشد و می تواند نتایج بسیار خوبی در این محیط ها تولید نماید. با این حال، آنها معمولا انعطاف پذیرنبوده و نمی توانند خود را با تغییرات پویای ویژگی ها در زمان اجرا تطبیق دهند . الگوریتم پویا انعطاف پذیر تر بوده و انواع مختلف

ویژگی ها در سیستم را در هر دو حالت یعنی در قبل و در طول زمان اجرا در نظر می گیرند.[1] تعادل بار فرایندی است که عملکرد سیستم را از طریق توزیع مجدد بار در میان پردازنده ها بهبود می دهد.[2]

.1,3معیارهای تعادل بار در ابر

تکنیکهای تعادل بار موجود در ابر، پارامترهای مختلف را در نظر می گیرد.[6]

• سربار مرتبط-هنگامی که یک الگوریتم تعادل بار اجرا می شود مقدار سربار درگیر را تعیین می کند. این شامل سربار

مقرر برای بهبود وظایف، ارتباطات میان پردازنده ها و پردازشها می شود. این مقدار باید به حداقل برسد تا تکنیک تعادل

بار به طور کارآمد عمل نماید.

شکل .2انواع تعادل بار

• توان عملیاتی: برای محاسبه وظایفی که اجرای آنها به پایان رسیده، استفاده می شود. این مقدار باید برای بهبود کارایی

سیستم بالا باشد.

• کارایی: برای کنترل بهره وری سیستم استفاده می شود. این معیار باید هزینه های معقول را بهبود بخشد. به عنوان مثال،

زمان پاسخ وظایف را کاهش دهد در حالی که تأخیرها را قابل قبول نگه دارد.

• بهره برداری از منابع: برای کنترل بهره برداری از منابع استفاده می شود. این مقدار باید برای تعادل بار کارآمد بهینه شود.

• مقیاس پذیری: توانایی یک الگوریتم برای اجرای تعادل بار برای یک سیستم با تعداد متناهی گره است. این معیار باید بهبود داده شود.

5

• زمان پاسخ: مقدار زمان گرفته شده برای پاسخ دادن، توسط یک الگوریتم تعادل بار خاص در یک سیستم توزیع شده

است. این پارامتر باید به حداقل رسانده شود.

• تحمل خطا: توانایی یک الگوریتم برای اجرای یکنواخت تعادل بار در موارد خرابی اتصال است. تعادل بار باید یک

تکنیک تحمل خطای خوب باشد.

• زمان مهاجرت: زمانی برای مهاجرت کارها یا منابع از یک گره به دیگری است. این زمان برای افزایش کارایی سیستم

باید به حداقل رسانده شود.[6]

.4الگوریتم کلونی مورچگان

Dorigo M. الگوریتم مورچه ها را بر اساس رفتار مورچه ها در سال 1996 پیشنهاد داده است. [7] [11]، این الگوریتم یک

الگوریتم فراابتکاری جدید برای حل مسائل بهینه سازی ترکیبی است.این الگوریتم در ابتدا به عنوان یک راه حل چند عامله (Multi Agent)برای مسائل مشکل بهینه سازی مثل فروشنده دوره گرد (TSP :Traveling Sales Person) ارائه شد. الگوریتم کلونی مورچه الهام گرفته شده از مطالعات و مشاهدات روی کلونی مورچه هاست. این مطالعات نشان داده که مورچه ها

حشراتی اجتماعی هستند که در کلونی ها زندگی می کنند و رفتار آنها بیشتر در جهت بقاء کلونی است تا درجهت بقاء یک جزء

از آن. یکی از مهمترین و جالبترین رفتار مورچه ها، رفتار آنها برای یافتن غذا است و بویژه چگونگی پیدا کردن کوتاهترین مسیر میان منابع غذایی و آشیانه. در طبیعت ، کلونی مورچه ها بدون اینکه اطلاع سراسری از مسیرها داشته باشند ، معمولا کوتا هترین مسیر لانـه تـا محـل غـذا را پیـدا مـی کند. زمانیکه مورچه راه می رود، از خود فرمون ترشح می کند وردپایی به جای می گذارد

. مورچهها برای انتخاب مسیر ، مسیری را بـر میگزینندکه دارای فرومون بیشتری است.

شکل.3چگونگی یافتن کوتاهترین مسیر توسط مورچه ها

در شکل A.1، مورچهها به نقطهای میرسند که بایستی تصمیم بگیرند که آیا به راست بروند یا به چپ. از آنجایی که هیچ سرنخی

وجود ندارد که کدام بهتر است، مورچهها یکی را بصورت تصادفی بر می گزینند. در شکل B.1 و C.1 با فرض اینکه مورچهها

6

دارای سرعت یکسانی هستند، مسیری که دارای طول کمتری می باشد پس از مدتی توسط مورچههای بیشتری طی می شود و

بنابراین میزان فرومون بیشتری روی آن مسیر بجای گذاشته میشود.در D.1، مورچه در نقطه تصمیم گیری مسیری را که دارای فرومون بیشتری است را با احتمال بالاتر انتخاب می کند. بدین گونه کلونی مورچهها پس از مدتی کوتاهترین مسیر را پیدا می کند.

علاوه بر این فرومون بجای گذاشته شده با نرخ معینی بخار میشود و به همین دلیل مسیری که کمتر مورد تردد مورچهها واقع می شود پس از مدتی فرومونش را از دست می دهد. لذا اگر در محیط تغییری حاصل شود(مثلا مسیری مسدود شود)، مورچهها می

توانند مسیر بهینه دیگری را بیابند.ACO [11]از کلنی مورچه هایی الهام گرفته شده که با هم به رفتار جستجوگری کار می کنند.

در واقع مورچه ها الهام بخش بسیاری از محققان برای کارهایشان می باشد و روش مورچه ها توسط بسیاری محققان برای حل

مشکلات در زمینه های مختلف به کار رفته است.این رو ش معروف به روش ACO می باشد.[9]

.5تجزیه و تحلیل مقایسه ای از انواع :ACO

در این بخش در مورد مقایسه الگوریتم های مختلف کلونی مورچگان بحث می کنیم. روش های مختلفی برای تعادل بار وجود
داردکه با توجه به برخی شرایط مناسب بوده اما همه آنها نتایج خود رادارند، که در بین آنها بعضی از الگوریتم ها مناسب برای

ماهیت استاتیک و برخی مناسب برای ماهیت پویا می باشند. این الگوریتم ها به شیوه ای غیر متمرکز کار می کنند.جدول 1 مزایا ومعایب الگوریتم ها و شرح مختصری از آنها را نشان می دهد.به عنوان نمونه حالات اولین الگوریتم برای سه سطح رایانش ابری[10]،به طورموثر کار می کند و باعث استفاده بهتر از منابع شده اما،سربار بیشتری را در طول زمان اجرا می دهد.در یک زمانبندی کار در ابر بر اساس تعادل بار 19LBACO [7] ACO (بهینه سازی تعادل بار مورچگان) پیشنهاد می شودو برای پیدا کردن تخصیص منابع به صورت مطلوب برای هر وظیفه به صورت پویا مورد استفاده قرار می گیرد.در این الگوریتم مقایسه با الگوریتم های عمومی ACO و الگوریتم FCFS انجام می شود.در نتیجه گره ها به صورت پویا متعادل می شوند. علاوه بر

این،وظایف دو به دومستقل است یعنی هیچ محدودیت اولویت بین کار وجود نداشته ومتمرکز است و این برای سیستم ابر واقع

گرایانه نیست. اشکال اصلی این روش ناهمگنی های سیستم است.مشکل ناهمگنی سیستم در تکنیکی که از مکانیزم تعادل بار بر اسا س کلونی مورچه و تئوری شبکه های پیچیده استفاده می کنند حذف شده است.[12]این روش یک مقیاس پذیری خوب از گره ها را فراهم کرده و تحمل خطای سیستم را بهتر می کند.عملا سربار را در طول زمان اجرا افزایش داده و زمان پاسخ نامناسب

می باشد.یک مورچه به یک حالت بن بست به علت عدم هماهنگی با مورچه ها برخورد می کند.در رایانش ابری طرح ابتکاری

استفاده ازتغییر یا اصلاح در چارچوب الگوریتم ACO است[4] و این محدوده را به حداقل می رساند (توان عملیاتی از سیستم
محاسبات ناهمگن).این تغییر الگوریتم درگیر در فرمول بروزرسانی فرمون عمومی است.این تغییر استفاده از منابع را بهتر کرده اما

تحمل سیستم در برابر خطا را بهبود نمی دهد.هدف اولیه در هر تعادل بار بهترشدن استفاده از منابع است. تعادل بار در گره ها ازبهینه سازی ACO استفاده می کند.[9]این بهترین حالت برای تعادل بار موثر می باشد. زیرا در کار قبلی مورچه می تواند تنها در

یک جهت حرکت کند .[12] اما در این الگوریتم یک مورچه می تواند حرکت در هر دو جهت رو به جلو و درجهت عقب داشته باشد. از جمله یک مورچه مواد غذایی رابا حرکت رو به جلو و بازگشت به لانه را با حرکت رو به عقب می یابد.این برای تعادل

19 Load Balancing Ant Colony Optimization

7

سرعت گره مفید است. این الگوریتم سریع کار می کند به دلیل این که یک مورچه می تواند به صورت همزمان در هر دو جهت

برای تعادل گره حرکت کند. این الگوریتم باعث استفاده بهتر از منابع می شود. اما این الگوریتم [9] بر روی پارامتر محدودی مانند
سرعت، سربار شبکه و تحمل خطا کار می کند.این الگوریتم از قدرت بیشتری برخوردار است و مسائل مرتبط با انرژی را در نظر نمی گیرد.هزینه های عملیاتی متعدد در نظر گرفته نمی شود زیرا ممکن است باعث عملکرد ضعیف نتیجه شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله رایگان معراج پیامبر در word

چهارشنبه 95/6/31 8:40 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله رایگان معراج پیامبر در word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله رایگان معراج پیامبر در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله رایگان معراج پیامبر در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله رایگان معراج پیامبر در word :


معراج پیغمبر (ص)
مساله معراج پیغمبر یعنى عروج و بالا رفتن حضرت از زمین مانند اعتقاد به وجوب ناز و روزه و حج و جهاد و خمس و زکات و امر به معروف و نهى از منک از ضروریات دین اسلام است. معناى «ضروریات‏» این است که همه مسلمانان باید معتقد به آن باشند، و هرکس آن را انکار کند کافر است. آن هم معراج جسمانى به معراج روحانى، به شرحى که خواهیم گفت.
شرح اجمالى معراج و عقیده‏مسلمانان نسبت به آن بدین گونه است که ما معتقدیم قدرت خداوند مافوق تصور ماست. خداوند بارها در قرآن مجید و کلام حمید خود آن را یادآور مى‏شود و مى‏گوید: «خداوند قدرت بر هر چیزى دارد» و «هرگاه اراده کند و به چیزى بگوید بشو، مى‏شود.»( والله علیکل شى قدیر، ان الله على کل شى قدیر، انما امره ادا اراد شیا ان یقول له کن فیکون.)با توجه به این مطلب مى‏گوییم: مطابق آیات قرآنى و روایات متواتر اسلامى، خداوند جبرئیل امین را مامور داشت تا در یکى از شبها پیغمبر اکرم (صلى الله علیه و آله) را از شهرمکه و مسجد الحرام به وسیله مرکبى به نام «براق‏» به فلسطین و نقطه‏اى که بعدها «مسجد القصى‏» یعنى دورترین مسجد نسبت به مسجد الحرام خوانده شد، ببرد.( راجع به روز و ماه و سال معراج روایات مختلف است. همچنین درباره جائى که پیغمبر از آنجا اسراء نمود و مطابق صریح قرآن به مسجد اقصى رفت نیز دو نظر هست. بعضى آنرا ازشعب ابیطالب و بیشتر از خانه ام اهانى در شهر مکه، بعضى آنرا در ماه رمضان و برخیدرماه ربیع الاول دانسته‏اند و آخرین تاریخ آن یکسال قبل از هجرت است.)
پیغمبر با براق وارد مسجد القصى شد، و پس از بازدید آنجا و خواندن نماز، سوار بر براق که جبرئیل آنرا هدایت مى‏کرد. به آسمانها پرواز نمود. در اسمانها برخى ازآثار قدرت الهى و مخلوقات آنجا را دید. آنها از ساکنان زمین پرسشها کردند و پیغمبر پاسخ داد. پیغمبر هم از آنها و جبرئیل راهنماى خود راجع به آنچه مى‏دید سؤال‏ها کرد و جواب‏ها شنید. پس از دیدن دیدنى‏ها و شنیدن شنیدنى‏ها، با یک دنیا دیدنى‏ها و گفتنى ها، قبل از طلوع آفتاب به جاى خود در مکه بازگشت.
خدا پیغمبر خاتم و سرور انبیاء رابدین گونه به سیر آسمانها و دیدن عجایب و غرائب عالم بالا برد تا پس ازبازگشت به زمین دیدى دیگر و اطلاعى بیشتر و اعتمادى محکمتر ازهمه پیغمبران داشته باشد،و با رهنمودهائى که مدهدذ و احکام و قوانینى که مى‏آورد یا وضع مى‏کند، دین او «اسلام‏» که آخرین دین الهى است با جامعیت‏خود تا پایان روزگارباقى بماند، و حلال او تا قیامت‏حلال و حرام او تا ابد حرام باشد

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >