سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پروژه بررسی و شناخت علم پنوماتیک در word

شنبه 95/5/30 5:49 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه بررسی و شناخت علم پنوماتیک در word دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه بررسی و شناخت علم پنوماتیک در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

مقدمه
 هرگاه بتوانیم هوای اطرافمان را به طریقی ذخیره و فشرده نمائیم انرژی موجود در هوای فشرده می تواند کاری را برای ما انجام دهد که به آن پنوماتیک گفته می شود.
 مزایای هوای فشرده:
1- هوابه اندازه کافی و بطور فراوان در اطراف ما وجود دارد.
2- هوای فشرده بی خطر و غیرقابل اشتعال و تا فشارهای بالا متراکم شده و به نقاط دیگر قابل انتقال می باشد.
3- هوای فشرده پاک و تمیز می باشد لذا می توان از آن در صنایع غذایی و دارویی و الکتریکی استفاده نمود.
4- برخلاف انرژی فسیلی هوای فشرده بعد از استفاده بدون تغییر به هوای اطراف برمی گردد.
5- قطعات ساختمان عناصر پنوماتیکی ساده و تعمیر آنها نیز ساده می باشد.
6- تغییرات درجه حرارت محیط در هوای فشرده هیچگونه تأثیری ندارد.
معایب هوای فشرده:
 1- انرژی گرانقیمتی میباشد و برای بدست آوردن آن باید از سایر انرژی ها استفاده نمود.
2- زود از بین می رود.
3- سرعت زیاد آن معمولاً جزء معایب محسوب می گردد که برای کنترل آن باید از وسائل دیگر استفاده نمود که این خود هزینه را بالا می برد.
عناصر پنوماتیکی:
عناصر پنوماتیکی به سه گروه تقسیم می شوند:
1- عناصر تولیدکننده و کنترل کننده هوا مانند کمپرسورها و و احد مراقبت
2- عناصر کارساز مانند سیلندرها، موتورها و ابزارها
3- عناصر زمان دهنده مانند شیرها
« عناصرکارساز به عناصری گفته می شود که می تواند باری را تغییر مکان دهد و موجب دوران قسمتی از دستگاه شوند و یا بوسیله آن می توان قطعه ای را سفت و یا پرچکاری نمود که مهمترین آن سیلندر می باشد».
سیلندر:Cylinder
سیلندر عنصری است که تولید حرکت خطی و یا دورانی می کند که تشکیل شده است از قسمتهای استوانه،سیلندر،میله پیستون، پیستون، سر وبدنه و  ته بند- واشرهای آب بندی
انواع سیلندرها:
 1- سیلندر یک سوکننده  2- سیلندر دوسرکار دوکاره 3- سیلندر یکسر کار صفحه ای 4- سیلندر پرده ای یا دیافراگمی 5- سیلندر دوسرکاره دوسره 6- سیلندر دوبل 7- سیلندر ترکیبی 8- سیلندر کوبه 9- سیلندر دوران ساز 10- سیلندر بالشتکی
شیرها Valves:
شیرها عناصر اصلی پنوماتیکی هستند و وظیفه سدکردن و راه دادن و تغییر مسیر جریان هوا را بعهده دارند.
شیرها دارای سه مشخصه اصلی هستند که عبارتند از: 1- راههای شیر 2- ایستگاه های شیر 3- نوع تحریک و برگشت
راه شیر: یعنی تعداد دهانه های ورودی و خروجی هوا
ایستگاه های شیر: حالتهای شیر را نشان می دهد
تحریک:عملی است که موجب تغییر حالت یک شیر می شود و انواع تحریک عبارت است از: تحریک دستی، پدالی، بادی، مغناطیسی، غلطکی برگشت آزاد
برگشت: عملی است که موجب می شود شیر به حالت اول خود برگردد و انواع آن عبارت است از برگشت دستی، پدالی، بادی، مغناطیسی، فنری
علامت اختصاری سیلندر:

مدارهای پنوماتیکی 
مدار1: یک مدار ساده و اولیه پنوماتیک می باشد که از یک پیستون یک کاره برگشت فنری استفاده شده است ودر قسمت هدایت فرمان از یک شیر   استفاده شده است ک با هدایت مسیرهای شیر جریان فشار برقرار شده و پیستون را به جلو حرکت می دهد.
«شیر  شیری با سه حالت شیر و دو ایستگاه در مدار کار انجام می دهد»
در این مدار تا زمانی که استارت فشار داده شود پیستون در همان حالت در عقب می ماند و زمانی که استارت را رها کنیم نیروی فنرپیستون را به حالت اول بازمی گرداند.
مدار2: این مدار تشکیل شده از یک پیستون رفت و برگشتی که نیروی رفت و برگشت خود را از انرژی پنوماتیک استفاده می کند و از دو استارت تحریک دستی برگشت فنری  که برای حالت رفت پیستون از   و برابر برگشت از   استفاده می شود.
مدار 3: این مدار تشکیل شده  از یک پیستون رفت و برگشتی و دو استارت که مدار را شروع و خاتمه می دهند تنها فرق این مدار با مدار شماره دو در این است که در این مدار واحد کار وجود دارد که باعث می شود که پیستون در زیر بار نیروی خود را از دست ندهد و خالی نکند.
مدار 4: در این مدار از شیر   استفاده می شود نیروی پنوماتیک برای اینکه به شدت پیستون را به کورس جلو وعقب هدایت نکند از شیر تنظیم سرعت استفاده می کنند اما باید توجه داشت که شیر تنظیم سرعت را در مسیر ورودی قرار نمی دهند چون افت فشار مانع بهتر کارکردن شیر می شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله فرآیند تولید سیمان در word

شنبه 95/5/30 5:49 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله فرآیند تولید سیمان در word دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله فرآیند تولید سیمان در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله فرآیند تولید سیمان در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله فرآیند تولید سیمان در word :

مقدمه
تعریف سیمان:
سیمان مجموعه ای از مواد شیمیایی است که در انواع سازه های مختلف برای پیوند اجزای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد و هدف به هم چسباندن اجزای ساختمان وایجاد یکپارچکی و افزایش استحکام و مقاومت آن در مقابل فشارهای گوناگون است.
سیمان برحسب مشخصات ونوع ترکیبات مواد آن دارای انواع متفاوتی میباشد که چندین نمونه از آن در کارخانه سیمان مشهد ساخته میشود ومورد استفاده قرارمیگیرد که سیمان های نوع 2 و5 وپوزولانی از آن جمله میباشند که هرکدام برحسب خواصی که دارند دارای کاربرد خاصی میباشند که از آن برای سدسازی وپل سازی وسایر کارهای عمرانی مورد استفاده قرار میگیرد.

بهار 87

تاریخچه
ورود سیمان به ایران توسط بیگانگان برای ساختن بناهایی نظیر سفارتخانه وتاسیسات بندری صورت گرفته است ایجاد کارخانه های سیمان در ایران وانجام بررسی های

لازم روی مواد اولیه مناسب سیمان از سال 1307 آغاز شد ونهایتا در سال 1310 بین دولت ایران و کمپانی اف ال اسمیت دانمارکی قرارداد احداث یک کارخانه به ظرفیت 100 تن در روز بسته شد واین کارخانه در هفت کیلومتری تهران در ری احداث گردید.
کارخانه سیمان مشهد در سال 1332 تاسیس ودر سال 1334 اولین خط تولید که به نام کوره های قائم یا عمودی معروف بود راه اندازی گردیدو نهایتا در سال 1362 متوقف گردید .واحد 300 تنی در سال 1346 راه اندازی گردید ودر سال 1354 واحد 1250 تنی راه اندازی شد ودر سال 1370 عملیات ساخت واحد 3000 تنی آغاز گردید وبه توفیق الهی در سال بهمن ماه سال 1377 این واحد عظیم هم به بهره برداری رسید هم اکنون مطالعات در زمینه احداث یک واحد 3000 تنی جدید به پایان رسیده است وعملیات ساخت بزودی آغاز میشود وباساخت این واحد جدید تولید سیمان در این کارخانه به حدود 10000 تن در روز خواهد رسید و به توفیق الهی و مدد مدیران وپرسنل سخت کوش این کارخانه یکی از موفق ترین سازمانها در ایران میباشد.

آتش باری
ابتدا دل کوه را به وسیله مته هایی به قطر 10 سانتی متر به عمق 45 متر حفاری کرده که این مته ها بصورت کوپل به یکدیگر متصل میشوند ونیروی این پیکور به وسیله کمپرسور تامین میشود هر مته دارای طول 1 متر میباشد که برای هر سوراخ 40 الی 50 مته استفاده میشود بعد از اتمام حفاری این سوراخها توسط آتشبار که از دینامیت و نیترات تشکیل میشود پر شده وبا میله های چوبی نخهای فتیله ای را به همدیگر متصل شده بعد از اتصال از فاصله دور با سیمهای تلفن با جرقه های باطری منفجر میشود وبعد از انفجار سنگ معدن که سنگ مارل میباشد آماده حمل به سنگ شکن میباشد.

سنگ شکن
سنگ مارل از معدن توسط کامیون به محل سنگ شکن حمل میشود ودرون قیف سنگ شکن ریخته میشود و بار توسط نوار زنجیر فلزی وارد چکشی میشود این نوار زنجیر به نوار زبره کش معروف میباشد که توسط موتورDC دور متغیر که دارای کلاچ برقی میباشد به حرکت در می آید بار داخل چکشی نرم میشود این چکشی دارای چکشهایی به وزن 50 کیلوگرم میباشد که این چکشی ها روی یک محور سوار هستند که با دوران این محور توسط موتور چکشها به حرکت در آمده وسنگ را خرد میکنند.
موتوری که این محور را به حرکت در میآورد دارای مشخصات زیر میباشد.
SIMENSE
2FA80 DIN 46062 TYPE 3PA1074
KLASS A 450 KW
COS 07 750 V
RPM 1025 400 A
MADE IN GERMANY

این نرمه ها روی نوار نقاله میریزد واز آنجا به الواتور وارد میشود . الواتور که نوعی بالابر است بار را بالا برده و روی نوار بلند ریخته و از آنجا به داخل سیلو می ریزد.
الواتور تشکیل شده از کاسه هایی به هم متصل شده که بار را به بالا منتقل میکند و محرک ان هم موتور گیربکس میباشد.
لازم به ذکر است که سیستم سنگ شکن نیز مانند سیستم های دیگر دارای فیلتر و سیستم هواکشی میباشد و گردوخاک حاصل از نرم شدن سنگ با استفاده از فن به داخل بگ فیلتر کشیده میشود.
بگ فیلتر تشکیل شده از کیسه هایی که گردوخاک به داخل آن آمده و گردوغبار آن گرفته میشود .
گردوغبار که همان پودر سنگ مارل است دوباره برروی نوار نقاله ریخته میشود ودر انتها به داخل سیلو میریزد.
سنگ آهن و آهک توسط کامیون از معادن دیگر به محل سیلوها حمل میشود وبار توسط ویبراتور روی نوار نقاله میریزد واز آنجا به سیلوهای سر آسیاب موادخام وارد میشود.
سیلوهای سر آسیاب سه عدد میباشد
1- سیلوی سنگ مارل
2- سیلوی سنگ آهن وبوکسید
3- سیلوی سنگ آهک
از زیر سیلوها توسط سه عدد شنک از هرکدام از سنگ ها به اندازه درصد مورد نیاز بر روی نوار نقاله میریزد و از آنجا داخل آسیاب مواد خام میشود وسنگ ها خورد میشوند و از آسیاب توسط یک عدد شوت وارد بالابر میشود مشخصات موتور چکشی آسیاب مواد به شرح زیر میباشد.

QU280S4AGE TYPE
50 HZ 380 / 660
COS 088 75 KW
R.P.M 1475 IP 44

شوت لوله ای است که بار را بوسیله شیبی که داراست منتقل کرده و از آنجا بارتوسط بالابر بالا رفته و از آنجا توسط دو عدد شوت داخل سپراتورها میشود.
سپراتور:
سپراتور وسیله ای است که بار را الک میکند یعنی باری که داخل میشود را از هم جدا میکند یعنی نرمه و زبره بار از هم جدا میشود .
سپراتور از دو جداره تشکیل شده که داخل جداره اول فنی تعبیه شده است که نرمه بار را جدا میکند و به وسیله مکش که دارد بار را به سیلوهای مواد خام هدایت میکند و زبره آن به جداره دوم برخورد کرده و دوباره وارد آسیاب مواد خام میشود و مجددا وارد سپراتور میشود وزبره آن دوباره به آسیاب برمیگردد و این مرحله ادامه دارد تا بار کاملا نرم شده وبه صورت پودر درمی آید آسیاب مواد خام دارای سیستم بسته میباشد .
لازم به ذکر است که هوای داغ داخل کوره که بعدا در مورد آن توضیح داده میشود توسط فن به داخل سپراتور دمیده می شود که برای از بین بردن رطوبت مواد خام استفاده میشود.
مشخصات آسیاب مواد خام 1250 تنی به شرح ذیل میباشد.
سازنده کمپانی آن هیشمن HICSHMANN میباشد و ظرفیت آن 100 تن در ساعت و قطر آن 35 متر میباشد .
مشخصات موتور آسیاب مواد به شرح ذیل میباشد.

BBC
G0 20010 TYPE SP630 H6
170 A 6000 V
COS 088 1500 KW
50 HZ 991 / MIN
680 A ROTOR 1350V
P = 33r JHS CLASS F
MADE IN GERMANY

سیلوهای مواد خام :

بار که از سیستم آسیاب مواد خام می آید وارد سیلوهای مواد خام میشود.
این بار توسط دو عدد بولوور که خود یک مجموعه کمپرسور را تشکیل میدهد داخل سرسره یا ایراسلاید میشود به این ترتیب که داخل آسیاب چند عدد فلت تعبیه شده است که هوا داخل فلت ها میشود وبار را به لرزه در می آورد و این بار از دریچه سیلو وارد ایراسلاید میشود و از آنجا داخل ایرلیفت میشود در انجا دو عدد بلوور برزگ وظیفه انتقال بار را به سیکلون بر عهده دارند به این ترتیب که هوا با فشار زیاد داخل ایرلیفت میشود و از سر دیگر ایرلیفت بار خارج شده و به پیشگرمکن وارد میشود.

پیشگرمکن یا همان سیکلون ها مجموعه ای از محفظه هایی است که بصورت عمودی پشت سر یکدیگر قرار گرفته اند به طوری که بار از بالا وارد سیکلون ها میشود به وسیله حرارتی که داخل این سیکلونها موجود میباشد بار نیم پخت میشود. این بار نیم پخت از ته سیکلون ها وارد کوره میشود و کوره بار را به طور کامل میپزد.
کوره:
کوره استوانه ای است که بصورت افقی روی یاتاقان ها سوار است داخل کوره به وسیله آجر نسوز آجرچینی شده است علت این آجرچینی اینست که دمای کوره خیلی بالاست و اگر این آجرها نباشد کوره سرخ شده و بدنه آن ذوب میشود.
مشخصات کوره هزارتنی به شرح ذیل میباشد.
طول کوره : 76 متر قطر کوره : 4 متر
دارای 9 عدد ساتولایت خروجی کوره : 60 تن بر ساعت
شیب کوره : 4 درصد مصرف گاز : 4000 متر مکعب در ساعت

مشخصات موتور کوره 1000 تنی به شرح زیر میباشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله بررسی مهارتهای پردازش اطّلاعات هیجانی و سطوح

شنبه 95/5/30 5:49 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله بررسی مهارتهای پردازش اطّلاعات هیجانی و سطوح رشد شناختی دانشآموزان دبیرستانی در word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله بررسی مهارتهای پردازش اطّلاعات هیجانی و سطوح رشد شناختی دانشآموزان دبیرستانی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله بررسی مهارتهای پردازش اطّلاعات هیجانی و سطوح رشد شناختی دانشآموزان دبیرستانی در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله بررسی مهارتهای پردازش اطّلاعات هیجانی و سطوح رشد شناختی دانشآموزان دبیرستانی در word :

مقدمه

یکی از عوامل مهم در ایجاد توانایی درک منسجم و رشد یافته از احساسات و عواطف

خود و دیگران در تعاملهای اجتماعی، توجه به سطح رشد شناختی و تواناییهای ذهنی افراد است. اگر چه نتایج پژوهشهای صورت گرفته در حیطه شناخت و عواطف، از ارتباط وثیق و تعاملی این دو مقوله در ذهن آدمی سخن گفتهاند (سالووی، کوکونن، لوپز و مایر1، 2004؛

1- Salovey, P. & KoKonen, M. & Lopes, P. N. & Mayer, J. D.

187

آدولفز و دماسیو1، (2001، اما این که توانایی پردازش اطّلاعات عاطفی و هیجانی افراد با توجه

به سطوح مختلف رشد شناختی آنها (مطابق با رویکرد پیاژه) چگونه است، موضوعی است که کمتر مورد بررسی تجربی بوده است. از این رو هدف عمده پژوهش حاضر بررسی رابطه رشد شناختی و توانایی پردازش اطّلاعات هیجانی به لحاظ تجربی است. از هدفهای دیگر این پژوهش، بررسی تفاوت دختران و پسران از نظر توانایی پردازش اطّلاعات شناختی و اطّلاعات هیجانی، و نیز مقایسه میزان توانایی پردازش اطّلاعات هیجانی در سطوح مختلف رشد شناختی است.

روش

نمونه مورد پژوهش، 458 نفر از دانشآموزان کلاسهای اول تا سوم دبیرستانی بودند که به شیوه نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. برای انتخاب این آزمودنیها، ابتدا بر اساس نظر کارشناسان آموزش و پرورش استان فارس، مدارس شهر شیراز به لحاظ وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی دانشآموزان، به سه گروه بالا، متوسط و پایین تقسیم شدند. سپس از میان مدارس هر یک از این گروهها، یک مدرسه انتخاب گردید و در آن، سه کلاس از پایههای اول تا سوم به شیوه تصادفی انتخاب شده و ازُکلیه دانشآموزان خواسته شد که در همان محلّ کلاس خود به تکمیل آزمونهای مورد نظر بپردازند. آزمودنیهای مورد مطالعه 223 نفر (%48/7) پسر و 235

نفر (% 51/3) دختر بودند. دامنه سنّی این افراد از 14 سال تا 18 سال و 5 ماه (میانگین15 =

سال و 7 ماه، انحراف معیار 1= سال) بود. دختران و پسران از نظر سنّی، همگن بودند 0/05)

P > ، .(t =0/412

ابزار

– پردازش ّاطلاعات هیجانی: برای سنجش نحوه پردازش اطّلاعات هیجانی افراد در تعاملهای بین فردی از 4 آزمون از مجموعه آزمونهای MSCEIT استفاده گردید که بر روی

هم دارای 32 سؤال 5 گزینهای، 5 سناریو (هرکدام دارای 4 واکنش 5 گزینهای)، و 3 موقعیت

1- Adolphs, R. & Damasio, A. R.

188

(هر کدام دارای 3 واکنش 5 گزینهای) بودند. این آزمونها به طور کلّی در رابطه با توانایی ترکیب عواطف و هیجانهای ساده برای دستیابی به عواطف و هیجانهای پیچیده، آگاهی از زنجیره عواطف و نحوه تبدیل آنها به یکدیگر، توجه به عواطف و هیجانها در تصمیمگیری امور مربوط به خود و/ یا دیگران، هستند. روایی و اعتبار آنها قبلاً در پژوهش یوسفی (1382)

مورد بررسی قرار گرفته و نتایج مطلوب و رضایتبخشی گزارش شده است.

– رشد شناختی: برای سنجش سطوح مختلف رشد شناختی از آزمـون ARLIN اسـتفاده شد. این آزمون دارای 32 سؤال چهار گزینهای است و بر اساس نمره کُلّی که به دست میدهد

میتوان افراد را در یکی از سطوح رشد شناختی مطابق با نظریه پیاژه جای داد. روایی و اعتبار این آزمون نیز برای استفاده در فرهنگ ایرانی مطابق با پژوهش یوسفی و خیر (1382) در حـد مطلوب بوده است.

یافتهها

یافتهها نشان دادند به طور کُلّی، 35 نفر (% 7/6) از آزمودنیها از لحاظ مراحل رشد شناختی در سطح عینی، 257 نفر (% 56/1) در سطح بالای عینی، 90 نفر (% 19/7) در سطح انتقالی، و 76 نفر (% 16/6) در سطح پایین صوری بودند. بین نمرههای دختران و پسران از لحاظ رشد شناختی و توانایی استدلال انتزاعی تفاوت معنیداری وجود نداشت P < 0/145)،

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه تحقیق تعادل قوا در جمهورى اسلامى ایران در word

شنبه 95/5/30 5:49 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه تحقیق تعادل قوا در جمهورى اسلامى ایران در word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه تحقیق تعادل قوا در جمهورى اسلامى ایران در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه تحقیق تعادل قوا در جمهورى اسلامى ایران در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه تحقیق تعادل قوا در جمهورى اسلامى ایران در word :

روابط قوا در جمهورى اسلامى ایران برخلاف تمامى کشورهاى دنیا به گونه اى خاص تنظیم شده است. هر چند که به ظاهر به صورت تفکیک نسبى قوا تلقى مى شود، لیکن این روابط از ویژگى هاى خاصى برخوردار است که به خوبى آن را از سایر رژیم ها متمایز مى سازد.(4)
مفهوم تفکیک قوا در مقابل «وحدت قوا»(5) به کار مى رود. این تفکیک موجب پدیدارى سازمان هاى حاکم عدیده تخصصى مى گردد که هر کدام به انجام وظیفه خاص خود مشغول اند و هیچ یک از قوا حق انجام وظیفه قواى دیگر را ندارد. سنخیت قواى حاکم، هم چنین اقتضا مى کند که هر یک از قوا، بدون برترى و دخالت یکى در قلمرو اختیارات دیگرى، کار خود را انجام دهد و هیچ یک از قوا حق سؤال، استیضاح، عزل و انحلال یکدیگر را نداشته باشد. این چنین استقلالى را اصطلاحاً «تفکیک مطلق قوا»(6) مى گویند.
نظریه تفکیک مطلق قوا، در جریان تحولات تاریخى دست خوش تغییراتى شده است که دیگر نمى توان استقلال در مفهوم آن را چندان مشاهده کرد. خطر بالقوه و بالفعلى که از ناحیه قوه مجریه و زمام دارى آن ناشى مى شود، هم قواى دیگر را تحت الشعاع «ریاست گرایى»(7) اجرایى قرار مى دهد و هم این که آزادى و امنیت فردى را تهدید مى کند.(8) دلیل این مطلب این است که در اکثر کشورهاى دنیا در بحث ارتباط متقابل قوا، قوه مجریه مشمول بیش ترین نظارت ها از سوى دو قوه دیگر قرار مى گیرد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه بررسی صنعت دارو سازی در word

شنبه 95/5/30 5:49 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه بررسی صنعت دارو سازی در word دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه بررسی صنعت دارو سازی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

مقدمه:
 
داروسازی، پنجاه قرن است که سابقه خدمت به بشریت را دارد و به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین و معتبرترین رشته‌های مطرح می‌باشد. همانند پزشکی، داروسازی نیز شاهد تحولات زیادی بوده است و بسیاری از روش‌های قدیمی آن منسوخ و کنار گذاشته شده‌اند و آموخته‌های نوینی به پیکره این رشته افزوده شده‌اند. داروسازان از جمله افشار دارای تحصیلات آکادمیک در جامعه می‌باشند در شاخه‌های مختلف شامل داروخانه، بیمارستان‌ها، آموزشی (در سطح دانشگاه)، تحقیقات، صنایع داروسازی (شامل تحقیق و توسعه تولید و غیره)، تدوین استانداردها و توزیع داروها فعالیت دارند. از دیدگاه تاریخی می‌توان گفت که پیشرفت علم داروسازی همگام با تکامل بشر بوده است. انسان اولیه به طور ذاتی یا از طریق مشاهده حیوانات یا پرندگان معلومات خود را کسب نمود و دریافت که آب سرد، برگ و گل دارای کاربردهای درمانی و التیام دهندگی هستند. ولی به طور تجربی دریافت که کدامیک از دیگری بهتر است و بدین وسیله دانسته‌ها و آموخته‌های خود را در اختیار دیگران استفاده نمود. باید توجه داشت که هر چند روش‌های انسان غارنشین ابتدایی بودند، و لیکن بسیاری از داروهای امروزی از همان منابعی که در اختیار انسان اولیه بودند منشأ گرفته‌اند.
مجموعه حاضر شرحی است از برخی فرآورده‌های داروئی شرکت ابوریحان و اشارات مختصری به دسته دارویی، مشکل دارویی، فارماکوکنیتیک، موارد مصرف، موارد منع مصرف، عوارض جانبی، مقدار و نحوه‌ی مصرف و نوع بسته‌بندی داروها و نوع تستی که بر روی داروها رد قسمت آزمایشگاه تحقیقات و توسعه و همچنین آزمایشگاه شیمی (کنترل کیفی) انجام شده را دارا می‌باشد.
امید است مطالب این مجموعه مفید برای خواندگان واقع گردد.
 

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >