سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پروژه پاورپوینت الگوهای رضایت مندی مشتری در word

شنبه 95/5/30 5:50 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 دانلود پروژه پاورپوینت الگوهای رضایت مندی مشتری در word دارای 18 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پروژه پاورپوینت الگوهای رضایت مندی مشتری در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پروژه پاورپوینت الگوهای رضایت مندی مشتری در word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پروژه پاورپوینت الگوهای رضایت مندی مشتری در word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پروژه پاورپوینت الگوهای رضایت مندی مشتری در word :

اسلاید 1 :

چکیده
در رابطه با مفهوم رضایت مندی مشتری تعاریف مختلفی از سوی نظزیه پردازان بازاریابی ارائه شده است. کاتلر، رضایت مندی مشتری را دریچه ای که عملکرد واقعی یک شرکت انتظارات مشتری را براورده کند، تعریف می کند. به نظر کاتلر اگر عملکرد شرکت انتظارات مشتری را  براورده کند، مشتری احساس رضایت و در غیر این صورت احساس نا رضایتی می کند.  این مقاله در پی آن است که با بیان ابعاد رضایت مشتری، مدل های رضایت مندی مشتری را در اوروپا و امریکا بیان کند تا یک شاخص مقایسه ای برای خوانندگان ایرانی فراهم شود.

اسلاید 2 :

جمال و ناصر رضایت مندی مشتری را به عنوان احساس یا نگرش یک مشتری نسبت به یک محصول یا خدمت بعد ازاستفاده از آن تعریف می کنند.

این دو پژوهشگر بیان می کنند، رضایت مندی مشتری نتیجه اصلی فعالیت بازاریاب است که به عنوان ارتباطی بین مراحل مختلف رفتار خرید مصرف کننده عمل می کند.

اسلاید 3 :

نوشته های مربوط به روابط بین رضایت مشتری، سلیقه مشتری و سود دهی بیان می کنند که رضایت مشتری روی سلیقه مشتری اثر می گذارد و همین تاثیر به نوبه خود روی سود دهی اثر می گذارد. طرفداران این تئوری، پژوهشگرانی چون آندرسون ، فورنل ، استوریاکا و ; . این محققان رابطه بین رضایت، سلیقه و سود دهی را توضیح می دهند. بررسی های آماری ناشی از این ارتباط توسط ناسون و دیگران معرفی شد آنها رابطه بین رضایت مشتری و رضایت مشتری و سود دهی را در بیمارستانها مورد بررسی قرار دادند و راست و زاهوریک، رابطه بین رضایت مشتری و حفظ مشتری را در نظام خرده بانکداری بررسی کردند.

اسلاید 4 :

بلانچارد و کالووی معتقدند: رضایت مشتری در نتیجه ادراک مشتری طی یک معامله یا رابطه ارزشی است به طوری که قیمت مساوی است با نسبت کیفیت خدمات انجام شده به قیمت و هزینه های مشتری . تعریف رضایت مشتری مورد قبول بسیاری از صاحب نظران، این گونه است: که از مقایسه بیش از خرید مشتری از عملکرد مورد انتظار با عملکرد واقعی ادراک شده و هزینه پرداخت می شود به دست می آید.

اسلاید 5 :

در ادبیات بازار یابی این گونه آمده است که رضایت  مشتری دارای دو بعد است:
بعد مبادله ای و بعد کلی
مفهوم مبادله ای رضایت مشتری بر ارزیابی مشتری از هر یک از خرید هایی که انجام می دهد، توجه دارد.  مفهوم کلی رضایت مشتری بر ارزیابی و احساس کلی مشتری در مورد کل برخوردها و خریدهای خود از برند مربوط می شود.   در حقیقت می توان گفت که بعد کلی رضایت مشتری تابعی از ککلیه رضایت ها یا نارضایتی های او در مبادلات قبلی است.

اسلاید 6 :

رضایت مشتری تجمیعی ارزیابی کلی مشتری از همه تجربیات خرید و مصرف یک کالا یا خدمت در یک دوره زمانی طولانی مدت است. در حالی که رضایت مبادله ای، اطلاعاتی در مورد برخورد و تجربه یک فرد با کالا یا خدمت خاص در یک مورد خاص به دست می دهد ، رضایت کلی شاخص مناسب تری در مورد عملکرد گذشته، حال و آینده شرکت است. این اهمیت از آن جهت است که مشتریان تصمیم خرید دوباره خود را بر اساس همه تجربیات خود با یک برند تا زمان حال انجام می دهند نه بر اساس یک خرید در زمان و مکانی خاص.

اسلاید 7 :

مدل های شکل گیری و رضایت مشتری

فرایندهای مختلف شکل گیری رضایت مندی مشتری را می توان در مدلهای مختلفی طبقه بندی کرد که این مدلها ارتباط رضایتمندی مشتری و و محرک های آن را ترسیم می کنند. معتبرترین مدل شکل گیری رضایت مندی مشتری بر اساس یکی از نظریه های مشهور و رضایتمندی مشتری یعنی نظریه عدم تایید انتظارات بنا شده است.

اسلاید 8 :

مدل رضایت مندی یشتر سوئدی
این مدل در سال 1992 به عنوان اولین مدل شاخص رضایت مندی تولیدات و خدمات در سطح ملی در کشور سوئدمعرفی شد.

مدل اولیه کشور سوئد،شامل دو محرک اولیه رضایت مندی است:

-ارزش درک شده

-انتظارت مشتری

به طور دقیق تر ارزش درک شده برابر است با سطح دریافت شده از کیفیت نسبت به قیمت پرداخت شده کیفیت نسبت به به پول پرداختی یکی از شاخص هایی است که مشتری توسط آن محصولات وخدمات مختلف رابا هم مقاسه می کند.

اسلاید 9 :

بنابراین می توان پیش بینی کرد در صورتی که ارزش دریافتی افزایش یابد رضایت مندی نیز افزایش خواهد یافت .محرک دیگر رضایت مندی انتظارات مشتری از محصول یا خدمات مورد نظر است.

آخرین ارتباط در این مدل شامل ارتباط بین رفتار مشتریان شاکی و وفاداری آنها که شرکت است اثر مثبت یا منفی این عامل به نحو ه ی رسیدگی به شکایات دریک شرکت بستگی دارد.مکانیزم رسیدگی به شکایات در یک شرکت می تواندبا عملکرد مناسب باعث افزایش وفاداری ودر صورت ضعیف عمل کردن باعث کاهش آن شود.

اسلاید 10 :

مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا
این مدل در سال 1994با همکاری مشترک انجمن کیفیت آمریکا ، دانشکده تجارت دانشگاه میشیگان ارائه شد.این مدل برگرفته از مدل کشورسوئد است.
مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا مدلی ساخت یافته ودر برگیرنده تعدادی از متغیرها وروابط علی بین آنهاست.شاخص رضایت مندی مشتری در وسط این زنجیره قرار گرفته است.
انتظارت ارزش درک شده وکیفیت درک شده به عنوان عوامل موثربر رضایت مشتری معرفی شده اند.از سوی دیگر وفا داری مشتری وشکایت مشتری به عنوان خروجی های مدل عنوان      گردیده اند.

یک پرسش نامه 15 سوالی جهت استراخ 6قسمت مدل فوق استفاده می شود کلیه سوالات این پرسشنامه دارای امتیازی بین 1تا10 است.اختلاف اصلی این مدل با مدل سوئداضافه شدن کیفیت ادراک شده به صورت مجزا است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله رشته ساخت وبسایت شخصی در word

شنبه 95/5/30 5:50 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله رشته ساخت وبسایت شخصی در word دارای 78 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله رشته ساخت وبسایت شخصی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله رشته ساخت وبسایت شخصی در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله رشته ساخت وبسایت شخصی در word :

ساخت وبسایت شخصی

چکیده
این پروژه برنامه ساخت یک وب سایت شخصی برای استاد است . که شامل صفحات ایستا و پویای وب می باشد . برنامه نویسی اسیتای آن توسط نرم افزار Dreamweaver و زبان HTML و برنامه نویسی پویای آن توسط زبان PHP انجام گرفته است . بانک اصلاعاتی مرتبط با آن MYSQL می باشد .
امکانات این وب سایت شامل موارد زیر می باشد :
1 ) اطلاعات شخص استاد برای آشنایی بیشتر دانشجویان با سوابق استاد خود .

2 ) اطلاعات دروس ارئه شده توسط استاد که شامل بارم بندی دروس عنوان پروژه درس و منابع مورد استفاده در تدریس هر درس می باشد .
3 ) اعلام غرات دانشجویان .
4 ) اعلام عنوان پروژه های فارغ التحصیلی برای انتخاب دانشجویان .
5 ) صفحه تماس برای ارتباط دو طرفه بین دانشجو و استاد که شامل طرح سوالات و پیشنهادات از طرف دانشجویان و ارسال پاسخ توسط استاد می باشد .

6 ) دانشجویان هم چنین می توانند از طریق E . mail نیز با استاد در ارتباط باشند .
مقدمه
این روزها همه ما کلماتی نظیر اینترنت ، وب سایت – طراحی وب ، اطلاع رسانی از طریق اینترنت و ;.. را از یاد می شنویم ولی آیا تا به حال نسبت به معنی این کلمات دقیق شده‌ایم ؟
کاربرد بسیار وسیع اینترنت در جوامع امروز بشری و استقبال از آن مرا بر این داشت تا تجربه‌ای در زمینه اینترنت بدست بیاوریم و چه تجربه‌ای بهتر از طراحی وب سایت .
در این فصل قصد داریم به مطالبی نظیر
ضرورت انجام پروژه
طرح سوالهای ابتدایی برای یک طراح وب سایت
اهداف انجام این پروژه
تعریف واژه‌های کلیدی
در انجام این پروژه بپردازیم .

ضرورت انجام این پروژه :
اینترنت رسانه‌ای با توان بسیار گسترده و بالاست اما شرکتها، سازمانها و افراد نسبتاً کمی توانسته‌اند از آن به شکل موفقیت آمیز بهره برداری کرده و آنرا در جهت مقاصد خود به کار گیرند .
دردوران دانشجویی در اغلب موارد دنبال منبعی برای بدست آوردن اطلاعات لازم دررابطه با درس و استاد و اعلام نمرات بودم . بعضی از استادهای محترم برای خود وب سایت داشتند و تا حدودی این نیاز را برای دانشجویان بر طرف می کردند ولی در اغلب اوقات این سایتها دچار نقص‌هایی بودند که مهم‌ترین آنها عدم بروز رسانی سایت بود .

با توجه به این مسأله بر آن شدم تا وب سایتی طراحی کنم که دانشجویان بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را از این سایت دریافت کنند و همچنین بتوانند با استاد خود نیز به راحتی ارتباط برقرار کنند .
البته این وب سایت هم دچار نواقصی است که به دلیل کمبود وقت نتوانستم به آن بپردازم امیدوارم در آینده این وب سایت توسط خودم با سایر دانشجویان تکمیل گردد تا بتوانند به خوبی جوابگوی دانشجویان عزیز باشد .

طرح چند سؤال :
در رابطه با طراحی سایت وب یکسری سؤال‌ها مطرح است که شاید به نظر پیش پا افتاده برسد ولی تا درک درستی نیست به آن نداشته باشیم مسلماً نمی توانیم سایت خوبی هم طراحی کنیم .
اکنون به طرح بعضی از این سوالات و پاسخ آن می‌پردازیم :

سایت وب چیست ؟
سایت وب مجموعه‌ای از صفحات مرتبط به یکدیگر است که انبوهی از اطلاعات را در قالب متن ، تصویر، صدا ، و فیلم در اختیار بیننده قرار می دهد .
چه کسانی می‌توانند سایت وب داشته باشند ؟
تمام اشخاص و سازمان‌ها می توانند سایت وب د اشته باشند به جرأت می توان گفت که سریعترین و بهترین راه معرفی فعالیتها ، محصولات و شرکت ها سایت وب است . در و اقع وب نقش کاتالوگ اینترنتی را بازی می کند .

سایت وب چه مزایایی دارد ؟
با داشتن سایت وب می‌توان کلیه اطلاعات مربوط به یک سازمان ، شخص ، و یا ;. مانند بیوگرافی ، حوزه فعالیت و محصولات را در قالب یک کاتالوگ جامع ایجاد کرد . با این تفاوت که بر خلاف کاتالوگ‌های عادی نیازی به چاپ و توزیع این کاتالوگ نخواهد بود و به سهولت درکمترین زمان برای کلیه افرادی که به اینترنت متصل هستند قابل دسترسی خواهد بود . در ضمن افراد با دیدن سایت وب و در صورت نیاز برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند از طریق اینترنت و با ارسال نامه با سازمان و یا شخص در ارتباط باشند .

مراحل ایجاد سایت وب چیست ؟

برای اینکه یک سایت وب د اشته باشید ابتدا باید برای سایت خود نامی اختصاری به ثبت برسانید که اصطلاحاً دامنه (Domain ) نامیده می شود پس برای سایت خود فضایی در اینترنت اجاره کنید و نهایتاً باید نسبت به طراحی صفحات سایت خود اقدام کنید .

اهداف :
هدف این پروژه ایجاد یک سایت کاملاً پویا توسط PHP است .
منظور کلی اهداف سایت در دو بخش کاربر و مدیر سایت تعریف می‌شود

بخش کاربر :
الف) کاربران با ورود به سایت می توانند کلیه اطلاعات مرتبط با درس و استاد و پروژه‌های نمونه را دریافت کنند وبا استاد خود در ارتباط باشند
ب ) مدیر سایت با وارد کردن کلمه و رمز عبور خود وارد بخش مدیر سایت می شود .

بخش مدیر سایت :
ج) مدیریت سایت بروی کلیه اطلاعات سایت نظارت کامل دارد .
د) مدیر سایت در هر زمان که لازم بداند می‌تواند اطلاعات سایت نظیر اطلاعات دروس را به روز کند .
و ) همچنین استاد محترم می توانند به صحبتها و یادداشتهای دانشجویان خود پاسخ گوید .

تعریف واژه‌های کلیدی
آپاچی (Apache ) سرویس دهنده HTTP با منبع باز (Open source ) است
پی اچ پی ( php ) علامت اختصاری Hypertext pre processor :php نوعی زبان است که با مستندهای HTML بکار می رود تا عملکردهای محاوره‌ای سرویس‌دهنده را اجرا کند . php بروی تمام سیستمهای عامل اجرا می شود php ممکن است درون یک صفحه وب جای گرفته و برای دسترسی و ارائه اطلاعات پایگاه داده‌ای استفاده شود . پسوند HTML که حاوی یک برنامه PHP است با پسوند PhP ذخیره می شود . به طور کلی PHP به معنای Personal Home pageاست که در نسخه‌های بعدی اش با اصطلاح PHp Hypertext preprocessor یا PHP آمده است .

بارگذاری (down load ) در ارتباطات ، انتقال یک کپی فایل از کامپیوتری دوردست به کامپیوتر درخواست کننده از طریق مودم یا شبکه .
RDBMS علام اختصاری Relational DataBase Management system
وب (web ) مجموعه اسنادی با پیوند داخلی در سیستم فوق متنی کاربران وب را از طریق صفحه مبدأ وارد می‌کنند .
صفحه وب (web page) سند ومتنی در شبکه وب جهانی صفحه وب شامل فایل HTML است که فایلهای گرافیکی و برنامه‌ها را دارد و در داخل شاخه خاصی قرار د ارد ( توسط URL قابل شناسایی است ) معمولاً صفحه وب پیوندهایی با دیگر صفحات وب دارد .
ایستگاه وب (WebSite ) دسته‌ای از اسناد و ابسته به HTML و فایلهای وابسته به آن برنامه‌ها و بانکهای اطلاعاتی که توسط سرویس دهنده HTTP در وب جهانی به آنها سرویس داده می شود اسناد HTML در ایستگاه وب معولاً حاوی یک یا چند عنوان وابسته است و از طریق فوق پیوندهایی در ارتباط با یکدیگر قرار می گیرند .
Photoshop : محصول نرم افزاری Aobbe برای ویرایش و ارتقای تصویر دیجیتالی ، روتوش عکس و مدیریت رنگی تصاویر گرافیکی . جبران سازی چند گانه ، ویرایش متنی با کنترل قالب بندی و مدیریت و کنترل پیشرفته رنگی از ویژگی های photoshop است .
زبان پرس و جوی ساخت یافته : (Structured Query Language )

زبان بانک اطلاعاتی که در پرس و جو به روزدرآوری و مدیریت بانکهای رابطه‌ای مورد استفاده قرار می گیرد . استانداری برای محصولات بانک اطلاعاتی است و علامت اختصاری آن SQL می باشد .
برگه‌های آبشاری (CSS ) ویژگی مربوط به HTML ( زبان نشانه‌گذاری متن ویژه وب ) که توسط کنسرسیوم وب (WBC ) توسعه یافته و به نویسندگان اسناد HTML و کاربران آن امکان می دهند تا برگه‌های آبشاری را به اسناد HTML خود متصل نمایند برگه‌های آبشاری شامل اطلاعات مربوط به آماده‌سازی چاپ و چگونگی ظهور صفحه مانند متن داخل صفحه است . CSS مخفف Cascading style sheets است

رابط دروازه عمومی (CGI ) علامت اختصاری Common Gateway Interface است . مشخصاتی که ارتباطات بین سرویس دهندگان اطلاعات (مانند سرویس دهندگان HTTP ) و سایر منابع روی کامپیوتر سرویس دهنده مانند بانگهای اطلاعاتی و سایر برنامه‌ها را تعریف می‌کند .

HTML : علامت اختصاری Hypertext Markup Language که نوعی زبان کامپیوتری است این زبان برای مستندات شبکه جهانی وب مورد استفاده قرار می‌گیرد HTML کاربردی از SGML است که برچسبهایی رابرای علامت زدن عناصر متنی و گرافیکی دورن نوشته‌ای به کار می‌برد تا به مرورگر نشان دهد که چگونه آنها را به کاربر نمایش دهد و به اعمالی از کاربر مانند فعال‌سازی ارتباطی به وسیله فشار ماوس و یاکلید پاسخ دهد .

PHP چیست ؟
‌PHP که در ابتدا در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد ، مخفف واژگان Personal Home Pages به حساب می‌آمد.
با گسترش قابلیتها و موارد استفاده این زبان ، PHP در معنای Hypertext Preprocessor به کار گرفته شد . ( عبارت پییش‌پردازشگر (preprocessor ) بدین معنی است که PHP . اطلاعات را قبل از تبدیل به زبان HTML . پردازش می کند . )

مطابق مطالب سایت وب رسمی PHP که در آدرس www.php.net قراردارد (تصویر1-‌‌j )، PHP یک زبان اسکریپتی سمت سرویس‌دهنده (Server-side )، Cross-platform و HTML embeded می باشد .

سمت سرویس دهنده بودن PHP ، بدین معناست که تمام پردازشهای این زبان بر روی سرویس‌دهنده ، در حقیقت یک کامپیوتر مخصوص می باشد که صفحات وب در آنجا نگهداری می‌شوند و از آنجا به مرورگر کاربران منتقل می‌شوند . چگونگی انجام این روند ، در ادامه این قسمت ، توضیح داده می شود ( به قسمت PHP چگونه کار می کند ؟ مراجعه کنید ).

منظور از Cross – platform بودن این زبان ، این است که بر روی هر سیستم و با هر سیستم عاملی از قبیل Unix و Windows ، Macintosh و o2/2 ، اجرا می شود . توجه کنید که منظور از این سیستم عاملهای سیستم عامل هایی می باشد که بر روی سرویس دهنده نصب می شوند PHP نه تنها قابلیت اجرا بر روی هر سیستم عاملی را دارا می باشد . بلکه برای منتقل کردن برنامه‌های آن از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر ، احتیاج به تغییرات اندکی خواهید داشت و حتی در بعضی از موارد بدون احتیاج به هیچ تغییری می توانید یک برنامه به زبان PHP را از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر منتقل کنید .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه تحقیق اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآی

شنبه 95/5/30 5:49 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه تحقیق اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم در word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه تحقیق اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه تحقیق اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه تحقیق اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم در word :

کیتین و کیتوسان تعدادی خواص بیولوژیکی مفید در کاربرد هایی نظیر : 1- پوشش زخم ها 2- زیست سازگاری بالا 3-قابلیت زیست ستخریب پذیری 4- عامل انعقاد خون 5- عامل ضد عفونت 6- عامل تسریع در ترمیم زخم در این تحقیق روی اثر کیتین و کیتوسان روی ترمیم زخم کار شده و بهایننتیجه رسیده که این موارد ست های ترمیم و سلول های (PMN) Polymorphonuclear و فیبروبلاست ها و سلول های اندوتلیال رگ ها را فعال می کنند .
وقتی کیتین و کیتوسان در بدن استفاده می شوند توسط آنزیم های کیتیناز و کیتوساناز خریب می شوند و متعاقباٌ به متومر و الیگومر هایشان تبدیلمی شوند .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله آیین دادرسی اطفال در word

شنبه 95/5/30 5:49 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله آیین دادرسی اطفال ‌ در word دارای 96 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله آیین دادرسی اطفال ‌ در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله آیین دادرسی اطفال ‌ در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله آیین دادرسی اطفال ‌ در word :

فصل اول: تعریف طفل
تعیین سن برای تعریف اطفال بسیار ضروری می باشد. تردیدی نیست که نوجوانی قبل از نمایان شدن بلوغ آغاز می گردد. از لحاظ طول دوره نوجوانی بین روانشناسان اتفاق نظری وجود ندارد. در کلیه کشورها بین وضع کیفری اطفال با بزرگسالان تفکیک قائلند.

باید ذکر کرد که حدود سن طفل با در نظر گرفتن نظام های حقوقی خاص است که تعیین می شود. این مورد به صراحت در ماده 1 معاهده حقوق کودک در اسناد سازمان ملل متحد ذکر شده است. این موضوع باعث می شود که در تعریف نوجوان به طور کامل تنوع سنی وسیعی از 7 تا 18 سال یا بالاتر ایجاد شود.
– طفل در حقوق انگلستان

در حقوق انگلستان مجرم نوجوان، فردی است بین سن 10 تا 17 سالگی که مرتکب جرم شده است. مجرم جوان به شخصی می گویند که در سن 14 تا 17 سالگی ارتکاب جرم کرده باشد و فرد بین 10 تا 14 سال به عنوان طفل نمی تواند مرتکب جرم شود. بنابراین اگر طفلی کمتر از 10 سال داشته باشد یک فرض غیر قابل انکار هست که وی قادر به ارتکاب جرم نمی باشد. اگر طفل، بین 10 تا 14 سالگی مرتکب جرم شود در صورتی مقصر شناخته می شود که دولت دیدگاه شریرانه را در وی اثبات نماید.

– طفل در حقوق ایتالیا
در ایتالیا طبق قانون 1889 جزائی اطفال تا سن 9 سال غیر مسئول و در سن 9 تا 14 سالگی در صورت اثبات نداشتن قوه تمیز خوب و بد مشغول موارد مخففه می باشد. در مورد جوانان 14 تا 18 سال مرتکب جرم روش تربیتی اجرا و کیفر خفیف تر از بزرگسالان مجرم می باشد.
– ژاپن

در ژاپن اطفال تا 8 سال غیر مسئول و اطفال 8 تا 16 سال نیز روش های تربیتی خاصی اعمال می شود.
– فرانسه
طبق ماده 12 ژوئن 1722 طفل کمتر از 14 سال در صورت ارتکاب جرم در دارالتأدیب نگهداری می شود.

– تدوین قوانین ویژه اطفال در ایران
در سال 1304 مواد 1 تا 280 توسط مجلس شورای ملی به طور آزمایشی تصویب شد . مواد مربوط به اطفال به شرح ذیل بود:
– ماده 34 قانون مجازات عمومی: «اطفال غیر ممیز را نمی توان جزائاً محکوم نمود. در امور جزائی، هر طفلی که 12 سال تمام نداشته باشد حکم غیر ممیز را دارد.

– ماده 35 قانون مجازات عمومی: «در صورتی که اطفال غیر ممیز غیر بالغ مرتکب جرمی شوند باید به اولیاء خود تسلیم گردند با الزام به تأدیب و تربیت و مواظبت در حسن اخلاق آنها.

– ماده 36 قانون مجازات عمومی: «اگر طفل ممیز غیر قالغ به سن 15 سال تمام نرسیده مرتکب جنحه یا جنایتی شوند فقط 10 تا 50 ضربه شلاق محکوم می شوند ولی در یک روز زیاده از 10 و در 2 روز متوالی زیاده از 15 شلاق نباید زده شود.

در سال 1338 قانون تشکیل دادگاههای اطفال بزهکار به تصویب رسید. صلاحیت رسیدگی به جرایم اطفالی که سن آنها 6 تا 18 سال تمام بود به دادگاه اطفال محول گردید در صورت ارتکاب جرم دادگاه اطفال با حضور 2 نفر مشاور تشکیل می شود.

در سال 1352 قانونی تصویب شد که طبق آن اطفال بزهکار بیش از 12 تا 18 سال تمام که مرتکب جرم می شود دادگاه یکی از تصمیمات زیر را اتخاذ خواهد کرد:
– تسلیم به اولیاء یا سرپرست با اخذ تعهد به تربیت

– نصیحت به وسیله قاضی
– حبس در دارالتأدیب از 6 ماه تا 5 سال در صورت سن بالاتر 15 سال و اینکه جرم از نوع جنایت باشد.
در سال 1361 موادی از قانون آیین دادرسی کیفری اصلاح شد و دادگاهها به دو دسته 1 و 2 تقسیم شدند و دادگاه ویژه اطفال صلاحیت خود را از دست داد و تنها یک شعبه دادگاه کیفری 2 در تهران عملاً دادگاه اطفال نامیده شد.

در سال 1372 مجلس شورای اسلامی کنوانسیون حقوق کودک را تصویب کرد.
در سال 1373 قانون تشکیل دادگاه عمومی و انقلاب به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و تنها در ماده 8 آیین نامه اجرائی قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب چنین مقرر شد که: رئیس قوه قضاییه می تواند در هر حوزه قضایی هر یک از قضات را متناسب با تجربه، تبحر آنها با ابلاغ خاص برای رسیدگی به امور کیفری، حقوق خانوادگی، اطفال، دریایی، پزشکی، داروئی و صنفی و امثال آنان تعیین نماید. در ماده 219 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب چنین آمده است: در هر حوزه قضائی و در صورت نیاز یک یا چند شعبه از دادگاه عمومی برای رسیدگی به کلیه جرایم اطفال اختصاص داده می شود.
مبحث اول:

اهمیت نقش روان شناسی در دادگاه اطفال
پس از تبدیل دادسراها به دادگاههای عمومی، رسیدگی به جرایم اطفال بیش از پیش به دست فراموشی سپرده شد و حقوق اطفال بزهکار در پرده ابهام و بی توجهی قرار گرفت و رسیدگی به این دسته از مجرمین مانند بزرگسالان به شعب دادگاههای عمومی سپرده شد. در سال 1375 سه شعبه از دادگاههای

عمومی در کانون اصلاح و تربیت برای محاکمه اطفال تشکیل شد. تعدای از اطفال در این سه شعبه و تعدادی نیز در شعب دیگر مجتمع های قضایی تهران محاکمه می شدند. در سال 1379 با تشکیل مجتمع ویژه اطفال و انتقال شعب دادگاه از کانون به آن مجتمع که از نظر شکلی همان دادگاههای عمومی است به جرایم اطفال در این مجتمع رسیدگی شود و در حال حاضر 7 شعبه در این مجتمع دایر است. تشکیل شعب رسیدگی کننده به جرایم اطفال در کانون اصلاح و تربیت، موجب آشنایی بیشتر و نزدیک شدن قضات با کودکان و نوجوانان بزهکار شد. همچنین ارتباط کارشناسان کانون با آنان منجر به آشنایی بیشتر قضات با پرونده های شخصیتی و اجتماعی که در واحد

روان شناسی و مددکاری کانون تشکیل می شود گردید. هر چند در بیشتر مواقع به دلیل عدم وجود قوانین کیفری و دادرسی اطفال، دست قاضی در صدور احکام متناسب با شرایط ذهنی و روانی اطفال بسته بود و این شرایط کم و بیش ادامه دارد.

در حال حاضر به وضوح شاهد افزایش انواع جرایم در جامعه هستیم. جمعیت کیفری زندان ها در سال 78 نسبت به ده سال پیش حدود 62 درصد افزایش نشان می دهد.

حدود 24 درصد مجرمین در سال 78 زیر 25 سال سن داشتند. حدود 4 درصد افراد زیر 25 سال را زنان و دختران و 96 درصد را مردان تشکیل می دادند.
کارشناسان کانون پس از تشکیل به اصطلاح دادگاه اطفال در کانون همکاری خود را با قضات آغاز کردند که مورد استقبال آنان قرار گرفت.

در حال حاضر در مواردی که با اطفالی روبه رو می شویم که دارای درجاتی از نقض ذهنی یا اختلال رفتاری هستند، و بررسی ها نشان می دهد این حالات در ارتکاب بزهکاری آنان موثر بوده است به دادگاه مورد نظر گزارش می شود. از طرف دیگر برخی از شعب دادگاه، اگر در جریان رسیدگی احساس کنند نیاز به نظریه روان شناختی دارند از کارشناسان واحد روان شناسی برای شرکت در جلسه دادگاه دعوت به عمل می آورند هر چند هنوز اهمیت این همکاری دو جانبه برای همه شعب دادگاه روشن نیست اما نتایج نظریه روان شناختی، تأثیر به سزایی به جا نهاده است.

دو کودک هم جرم از یکی از شهرستانهای استان تهران به کانون اصلاح تربیت تحویل شدند. پس از بررسی های روان شناختی حتی عقب ماندگی و اختلاف رفتاری آنان محرز شد. وضعیت آنان طی گزارشی به قاضی ناظر ارایه شد. این دو کودک به پزشکی قانونی اعزام و پزشکی قانونی نظریه واحد روان شناسی را تأیید نمود به قسمتی از نامه مجدد قاضی ناظر به پزشکی قانونی توجه کنید: «رئیس محترم پزشکی قانونی، عطف به نامه شماره ; آن مرکز راجع به آقایان ; صراحتاً اظهار نظر شده رافع مسئولیت کیفری است.»

با این حال به لحاظ اختلاف نظر بین قضات محترم که اختلال روانی در قانون موضوعه بعد از انقلاب اسلامی ایران چون محسوب نمی شود، صراحتاً اظهار نظر فرمایید که آیا نامبردگان مبتلا به جنون هستند یا خیر؟ پاسخ پزشکی قانونی چنین بود:

«نامبردگان مبتلا به جنون نمی باشند ولی دچار ضعف قوانی عقلانی می باشند و توانایی کافی برای تشخیص حسن و قبح را ندارند.»
مورد دیگر پرونده ز – ک 16 ساله است که دو سال پیش به جرم تجاوز و شرکت در قتل دختر خردسالی به اتفاق هم جرم خود از یکی از شهرهای شمالی به کانون اعزام شدند – ز – ک مبتلا به بیماری شب کوری بود و در روز دید بسیار ضعیفی داشت به طوری که وقتی به کانون آمد به خاطر آشنا نبودن با محیط، غالباً کسی او را همراهی می کرد او بی سواد و از نظر ذهنی عقب مانده بود. قبل از دستگیری در کمک به پدرش به چوپانی چند رأس بز مشغول بود. اکنون با پیگیری واحد روان شناسی و مساعدتهای قاضی ناظر آزاد است.

مورد دیگر رسیدگی به پرونده سه برادر 15، 16، 17 ساله بود که به درخواست دادگاه مورد بررسی قرار گرفتند. آنان به جرم سرقت دستگیر شده بودند. در حالی که به خانواده بی نیاز تعلق داشتند. هوش هر سه در حد ممتاز بود و از نظر تیپ شناسی افرادی بسیار برون گرا و هیجان طلب بودند.
آنها به خاطر تجربه هیجان سرقت مرتکب جرم شده بودند. برای آنان مجازات مناسب یعنی جایگزین زندان تعیین گردید.

مورد دیگر دختری 16 ساله دارای خانواده ای پریشان و مجرم که پدر و مادر و خواهرش هر یک در شهری در زندان بودند. با برادرش مدت ها روابط جنسی داشته و پس از فرار از منزل با زنان بسیاری در ارتباط بود. دارای اختلال شدید عاطفی و اختلال شخصیت ضد اجتماعی بود. حضور او در کانون در کنار دختران سالمتر و کم تجربه خطرناک محسوب می شد. گزارش وضعیت وی به دادگاه، تغییر محل نگهداری او مورد موافقت دادگاه قرار گرفت.

به هر حال همکاری روان شناس و دادگاه دست آوردهای زیادی را به دنبال خواهد داشت.
در بهبود شرایط اطفال بزهکار به نظر می رسد اجرای پیشنهادهای زیر بسیار موثر واقع شوند:
1- تدوین آیین دادرسی اطفال و تشکیل دادگاههای اطفال به معنی واقعی
2- جداسازی محل دادگاه اطفال از محل دادگاههای بزرگسالان
3- تشکیل نیروی ویژه پلیس اطفال

4- رسیدگی سریع به جرایم اطفال و کوتاه شدن مدت زمان بلاتکلیفی
5- عدم نگهداری کودکان بزهکاری در بازداشتگاههای بزرگسالان
6- آموزش و تربیت قضات ویژه کودکان
7- رسیدگی به جرایم اطفال با حضور کارشناسان روانی و ;
8- و ;

گفتار نخست
کنکاشی در جرایم اطفال:
قوانین کیفری امروزه بر مبنای فرض مسئولیت بنا شده است. اطفال به خاطر فاقد بودن قدرت شعور و تمییز کامل معاف از مجازات شناخته می شوند در حالی که در گذشته کودکان را مانند افراد بالغ مجازات می کردند. وقتی کودکان مرتکب جرم می شوند با آنها به شدت کامل برخورد می شده است مثلاً در انگلستان دختر 13 ساله ای را به خاطر قتل دوست پسر خود که با او روابط جنسی داشته است می سوزانند. یا دو پسر 9 و 10 ساله به خاطر کشتن دوست خود به

اعدام محکوم شوند و یک پسر 8 ساله به خاطر سوزاندن دو انبار کشاورزی به بالای چوبه دار قرار می گیرد . مسئله بزهکاری اطفال دارای اهمیت بسیار است زیرا از یک طرف باید جامعه را از جرائم بزهکاری نوجوانان مصون نگاه داشت و از طرف دیگر باید اقدامات موثری در اصلاح و تربیت مجدد اطفال بزهکار به عمل آورد تا بیشتر به راه های مجرمانه کشیده نشوند از این جهت است که با اینکه کودکان فاقد مسئولیت کیفری و معاف هستند ولی اتخاذ بعضی از تدابیر تأمینی حتی گاهی اجرای بعضی از مجازاتهای ملایم در مورد آنها ضرورت دارد. طبق تحقیقاتی که فرانسه به عمل آورده است نشان می دهد 3/1 از زندانیان سابقه دار

محکوم به اعمال شاقه جنایات اولیه خود را قبل از رسیدن به سن 18 سال شروع می کنند و حتی بعضی از آنان اولین جرم خود را در سن 9 سالگی انجام داده اند . سهل انگاری در تربیت و تهذیب کودکان و نوجوانان بزهکار سبب تشویق آنان به ادامه بزهکاری می شود و این خطرات بزرگی را برای جامعه در برخواهد داشت.

در دنیای امروز بخشی از جرایم از قبیل دزدی ها، خرید و فروش، پخش مواد مخدر را باندهای چند نفری کودکان و نوجوانان انجام می دهند اگر از فقدان مسئولیت جنایی خود آگاه شوند و بدانند که از نظر قانون کیفری در جرایم آنان مد نظر گرفته نشده است دیگر هیچ نیرویی نمی تواند جلوی گمراهی و کجروی آنان را بگیرد لذا بهترین راه معالجه آنان اجرای اقدامات کیفری در مورد آن است .

مکتب کلاسیک اعتقاد دارد مبنای مسئولیت، نقض قرارداد اجتماعی است و از نظر آنان افراد جامعه به میل و اراده و با کمال و اختیار و آزاد به تنظیم قرارداد اجتماعی مبادرت نموده اند این افراد با رضایت و رغبت مقداری از آزادیهای خود را به جامعه واگذار کرده اند تا جامعه نیز آنان را در مقابل حوادث و حملات دیگران حفظ نماید و قبول نموده اند که از مقررات جامعه اطاعت نمایند. سنتها از آنجایی که میزان مسئولیت و مجازات مجرم متناسب با درجه فهم و شعور اوست لذا جامعه باید وی را متناسب با همین مقدار شعور و آزادی اراده مجازات نماید و چون اطفال بزهکار به علت صغر سن از فهم و شعور کمتری برخوردارند لذا قانون گذار بایستی در میزان مجازات آنان به علت همین صغر سن تخفیف قائل گردد .

اصول کلی پذیرفته شده در حقوق کیفری کلاسیک برای رسیدگی به جرایم اطفال مناسب و سازگار نمی باشد. زیرا دادگاههای عمومی مهم ترین هدف مسئولین قضایی کشف جرم، دلایل و اثبات یا اتهامات وارده است و در آنجا فقط به جرم توجه می شود نه به مجرم، در حالی که در رسیدگی به جرایم اطفال مهم ترین هدف شناسایی شخصیت طفل و علل بزهکاری و اتخاذ تدابیر لازم برای اصلاح و تربیت طفل مجرم و پیشگیری از ارتکاب مجدد جرم در آینده از سوی طفل است.

مکتب نئوکلاسیک اعتقاد دارد برای موفقیت در امر بزهکاری بایستی که منجر به وقوع جرم گردیده شناسایی و با این عمل مبارزه گردد والا مبارزه با معلول آن هم تنها به وسیله مجازات به هیچ عنوان کافی نمی باشد .

در حقوق اسلام ملاک و مسئولیت کیفری و مجازات بر اساس قاعده «شرایط عامه تکلیف» و بلوغ جنسی افراد ذکور و اناث می باشد. در حقوق اسلام این اطفال بزهکار غیر مسئول و مصون از تعقیب و مجازات اند . در حقوق جزای قدیم کودک را چون افراد بالغ و عاقل می شناختند و برای آنان مسئولیت جنایی قائل بودند ولی در بیشتر موارد کیفر آن را سبک تر در نظر گرفته بودند .

به هر حال از بدو تولد تا آغاز بلوغ را دوران کودکی می نامند.
مراد از بلوغ بیش از همه بلوغ طبیعی است که ویژگی های مردی و زنی پدید می آید.
با توجه به تحقیقات فقها و حقوقدانان اسلامی می توان گفت که اسلام درباره کودکان راه میانه را برگزیده است. زیرا نه آنان را به طور کلی از مسئولیت کیفری معاف داشته و نه آنان را مانند بالغان محکوم گردانیده است. لذا مقننین اکثر کشورها برای اطفال دادگاهی خاص و مجزا به نام دادگاه اطفال پیش بینی نموده اند که صلاحیت رسیدگی به جرایم اطفال زیر 18 سال را دارند و هدف دادگاهها بازسازی اطفال است. روش های این کانون هماهنگی جنبه اصلاحی و تربیتی دارد.

طبق بند 3 ماده 4 کنوانسیون حقوق کودک مصوب سال 1989 سازمان ملل متحد که ایران نیز به آن کنوانسیون ملحق شده است. کشورهای عضو باید تلاش نمایند تا مراجع خاص را برای رسیدگی به جرایم اطفال تعیین و قوانین مورد نیاز را به تصویب برسانند. در همین راستا در تاریخ 28/6/79 از سوی مجلس شورای اسلامی قانون آیین دادرسی کیفری به تصویب می رسد که در فصل پنجم آن به تشکیل دادگاه اطفال و تربیت رسیدگی به آن اشاره می شود به موجب ماده 219 قانون فوق در هر حوزه قضایی در صورت نیاز یک یا چند شعبه از دادگاه های عمومی برای رسیدگی به کلیه جرایم اطفال تشکیل می شود و برای تسهی

ل در امر رسیدگی به جرایم اطفال کلیه تشریفات مربوط به رسیدگی اعم از تعقیب و تحقیق، رسیدگی، صدور حکم و اجرای آن به عهده قاضی دادگاه واگذار می کرد و چنانچه ماده 221 قانون آیین دادرسی کیفری مقرر نموده است. در جرایم اطفال رسیدگی مقدماتی اعم از تعقیب و تحقیق با رعایت مفاد تبصره ماده 43 توسط دادرس یا به درخواست او توسط قاضی تحقیق انجام می شود. دادگاه کلیه وظایفی را که برابر قانون به عهده ضابطین می باشد رأساً به عمل خواهد آورد و هر گاه در جریان رسیدگی نیاز به تحقیقاتی در خصوص وضعیت روحی و روانی طفل یا خانواده او و محیطی که در آن زندگی می کند لازم باشد قاضی دادگاه می تواند از نظر افراد متخصص استفاده نماید.

 

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله آمریکایی ها، کتاب خوان های الکترونیکی و تبلت

شنبه 95/5/30 5:49 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله آمریکایی ها، کتاب خوان های الکترونیکی و تبلت آنها در word دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله آمریکایی ها، کتاب خوان های الکترونیکی و تبلت آنها در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله آمریکایی ها، کتاب خوان های الکترونیکی و تبلت آنها در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله آمریکایی ها، کتاب خوان های الکترونیکی و تبلت آنها در word :

جـدول یک و دو نشـان میدهـد انواع کتابخوانهـای الکترونیکی و تبلتها چه سـهمی از کل دستگاههای الکترونیکی مختلف را بین افراد هجده سال و باالتر اشغال کردهاند. به طور کلی، کاربران تبلتها و کتابخوانهای الکترونیکی بیش از دیگران صاحب تلفن همراه، رایانه، کتابخوان الکترونیکی، و تبلت بودهاند.

شمایی از بازار تبلتها و کتابخوانهای الکترونیکی

میانِبرندهای مختلف کتابخوانهای الکترونیکی، کیندل پیشتاز است و 62 درصد دارندگان کتابخوانهای الکترونیکی از محصوالت این شـرکت اسـتفاده میکنند. نوک نیز، با داشتن سهم 22 درصد، در جایگاه دوم قرار دارد. توزیع انواع مختلف کتابخوانهای الکترونیکی در تحقیق ماه فوریه تفاوتی چشـمگیر با ماه دسـامبر سال 2011 نداشـته اسـت؛ 63 درصدِ دارندگانِ هجده سال و باالترِ کتابخوانهای الکترونیکی یک کیندل و 23 درصد آنها یک نوک داشتند. جزئیات توزیع دارندگان انواع مختلف کتابخوانهای الکترونیکی در ماه فوریه سال 2012 در نمودار 33 نشان داده شده است.

در بازار تبلت عواملی وجود داشـت که باعث ایجاد تغییرات از ماه دسـامبر تا ماه فوریه شد. بازار تبلتها در اواخر سال 2011 دو محصول جدید «آمازون کیندل فایر» و «تبلت نوک بارنز اند نوبل» را به خود دید که هر دوی آنها قیمتی بسیار پایینتر از دیگر تبلتها داشتند. کیندل فایر بهویژه در دورههای تعطیالت بیشتر محبوب خریداران بود. با استناد به «دنیای کامپیوتر»، یک تحلیلگر در بارکلیز گفته است که 55 میلیون تبلت آمازون کیندل فایر در یکچهارم آخر سال فروخته شدهاند. خود آمازون اطالعات خاصی از فروش کیندل نداده است. بدین ترتیب، میزان محبوبیت کیندل فایر میان دارندگان هجده سال به باالی انواع تبلت در چند ماه اخیر رو به افزایش بوده است. سهم کیندل فایر از بازار از 5درصد در اواسط ماه سپتامبر به 14 درصد در اواسط ماه ژانویه رسید. بهعالوه، این رشد در حالی بوده است که حجم کل بازار فروش تبلت در این بازه دو برابر شده است.

94

پاییز1392 شماره دهم

آمریکاییها و کتابخوانهای الکترونیکی

فـصلنــا مه تحلیــــــلی پـــژوهشی کــتـاب مهر

جدول یک – درصد و آمار مربوط به بزرگساالن آمریکایی که تبلت دارند

درصد هرگروه که در نوامبر 2010 درصد هرگروه که در نیمه دسامبر درصد هرگروه که در نیمه ژانویه
تلبت دارند 2011 تلبت دارند 2012 تلبت دارند
همه بزرگساالن ایاالت متحده 6 درصد 10درصد 19درصد
جنسیت
مرد 6 9 16
زن 6 11 21
نژاد
سفید 6 12 18
آمریکایی آفرایقاای تبار 5 5 20
اسپانیولی 5 6 19
سن
29-18 6 7 18
49-30 5 12 24
64-50 9 11 19
65+ 4 8 12
آموزش
قسمتی از دبیرستان 5 5 6
دیپلم 4 6 14
قسمتی از دانشگاه 6 12 19
فارغ التحصیل دانشگاه 8 16 30
درآمد خانواده
کمتر از 30000 دالر در سال 4 3 8
49999-30000 3 9 19
74999-50000 6 13 19
بیشتر از 75000 دالر در سال 12 21 31

95

پاییز1392 شماره دهم

آمریکاییها و کتابخوانهای الکترونیکی

فـصلنــا مه تحلیــــــلی پـــژوهشی کــتـاب مهر

جدول دو- درصد بزرگساالنی که e-reader دارند

درصد هرگروه که در نوامبر 2010 درصد هرگروه که در نیمه دسامبر درصد هرگروه که در نیمه ژانویه
تلبت دارند 2011 تلبت دارند 2012 تلبت دارند
همه بزرگساالن ایاالت متحده 6 درصد 10درصد 19درصد
جنسیت
مرد 6 9 16
زن 6 11 21
نژاد
سفید 6 12 18
آمریکایی آفرایقاای تبار 5 5 20
اسپانیولی 5 6 19
سن
29-18 6 7 18
49-30 5 12 24
64-50 9 11 19
65+ 4 8 12
آموزش
قسمتی از دبیرستان 5 5 6
دیپلم 4 6 14
قسمتی از دانشگاه 6 12 19
فارغ التحصیل دانشگاه 8 16 30
درآمد خانواده
کمتر از 30000 دالر در سال 4 3 8
49999-30000 3 9 19
74999-50000 6 13 19
بیشتر از 75000 دالر در سال 12 21 31

96

پاییز1392 شماره دهم

آمریکاییها و کتابخوانهای الکترونیکی

فـصلنــا مه تحلیــــــلی پـــژوهشی کــتـاب مهر

چه کسانی قصد خرید چه وسیلهای را دارند؟

در تحقیقی که در ماه دسامبر سال 2011درباره افراد شانزده سال به باال انجام شد، از کسانی که هیچ وسیله کتابخوانی نداشتند پرسیدیم که آیا قصد خرید یک نوع از آنها را دارند یا خیر. 13 درصد آنهایی که کتابخوان الکترونیکی نداشتند گفتند که یا قصد خرید دارند یا به آن فکر میکنند، 8 درصد گفتند که امیدوارند در شش ماه آینده آن را تهیه کنند، و بقیه گفتند که در آینده درباره آن فکر میکنند. در این بین کسانی که بیشتر مایل به خرید بودند غالباًدر رده سنی سی تا شصت و چهار سال قرار میگرفتند و از تحصیالت باالتری برخوردار بودند. همچنین آنها بیش از بقیه مشتری کتابخانه بودند، کتابهای الکترونیکی را با دستگاههای دیگر ـ مانند کامپیوترهای رومیزی ـ میخواندند، و از خوانندگان جدّی بودند که در دوازده ماه پیش از آن بیش از شـش کتاب خوانده بودند.

نمودار یک – درصد مطالعه افراد باالی 16 سال به دالیل مختلف
100 درصد
90 درصد
88 80 درصد
درصد 70 درصد
60 درصد
46 55 57 50 درصد
44 40 درصد
درصد درصد
درصد درصد 30 درصد

19 19 20 درصد
10 درصد
درصد درصد
0 درصد
تبلت e-book reader mp3 player تلفن هوشمند رایانه لپتاپ تلفن همراه

97

پاییز1392 شماره دهم

آمریکاییها و کتابخوانهای الکترونیکی

فـصلنــا مه تحلیــــــلی پـــژوهشی کــتـاب مهر

در طرف دیگر، 18 درصد کسانی که تبلت نداشتند گفتند که قصد خرید آن را دارند یا درباره آن فکر میکنند، 10 درصد گفتند که امیدوارند در شش ماه آینده آن را بخرند، و 8 درصد دیگر نیز گفتند که further down the line درباره آن فکر میکنند. کسانی که به شکل جدّی قصد خرید داشتند بیشتر زیرِ پنجاه ساله بودند، افریقایی ـ امریکایی یا اسپانیاییزبان بودند، فارغالتحصیل دانشگاهها بودند، و فرزند خردسال داشتند. همچنین آنها به طور کلی از دارندگان وسایل الکترونیکی مختلف بودند. 18 درصد کسانی که یکی از انواع وسایل خواندن کتابهای الکترونیکی را داشتند گفتند که در عین حال قصد خریدیک تبلت را در شش ماه آینده دارند. همچنین کسانی که کارت کتابخانه داشتند بیش از کسانی که عضو کتابخانه نبودند قصد خرید یک تبلت در ماههای آینده را داشتند.

نمودار دو – درصد بزرگساالن آمریکایی صاحب E-reader نمودار سه – درصد بزرگساالن آمریکایی صاحب تبلت
دیگر ابزار2 درصد نامشخص 2 درصد

نامشخص کوبو ریدر1 درصد

9 درصد 2Pandigital درصد Motorola Xoom

سونی ریدر 2 درصد دیگربرندها
1 درصد
-Nook Color د1درصد
11 درصد
HP تاچپد2 درصد

نوک 22 درصد سامسونگ گاالکسی5 درصد
آیپد61 درصد
کیندل62 درصد
کیندل فایر14درصد

9 8

پاییز1392 شماره دهم

آمریکاییها و کتابخوانهای الکترونیکی

فـصلنــا مه تحلیــــــلی پـــژوهشی کــتـاب مهر

چرا مردم از این قبیل وسایل ندارند؟

در تحقیقی که در ماه دسـامبر س ـال 2011 انجام دادیم، اکثر افرادی که در آن زمان تبلت یا کتابخوان الکترونیکی نداشتند گفتند که قصد تهیه آن را نیز ندارند.

سفیدپوستانی که تبلت نداشتند بیشتر از دیگر اقلیتها گفتند که درباره خرید آن در آینده فکر نمیکنند. در حالی که بیشتر سیاهپوستها و اسپانیاییزبانها گفتند که قصد خرید در شش ماه آینده را دارند. افراد باالی شصت و پنج سال، با اختالف فاحشی نسبت به بقیه، گروهی را تشکیل میدادند که میگفتند قصد خرید تبلت ندارند؛ در حالی که بیشتر افراد هجده تا چهل وُنه سال میگفتند که به طور کلی قصد خریدیک تبلت در شش ماه آینده را دارند. فارغالتحصیالن دانشگاهها و همچنین والدین

نمودار چهار – درصد آمریکاییهایی که ایبوک ریدر نداشته
نمودار پنج – درصد آمریکاییهایی که تبلت نداشته اما

اما میخواهند در آینده بخرند
میخواهند در آینده بخرند

برنامه برای خرید در شش ماه آینده 5درصد برنامه برای خرید در شش ماه آینده 8درصد

در حال بررسی خرید 8درصد در حال بررسی خرید 10درصد

عالقهای به داشتن E-reader ندارد 85درصد عالقهای به داشتن تبلت ندارد 82درصد

9 9

پاییز1392 شماره دهم

آمریکاییها و کتابخوانهای الکترونیکی

فـصلنــا مه تحلیــــــلی پـــژوهشی کــتـاب مهر

تا حدودی بیشتر از دیگران خرید تبلت در شش ماه آینده را در نظر داشتند. دارندگان کتابخوانهای الکترونیکی بیش از کسانی که این وسیله را نداشتند گفتند که در شش ماه آینده تصمیم خرید تبلت دارند.

ما از کسانی که این وسایل را نداشتند خواستیم دلیل تهیه نکردن آن را برای ما بازگو کنند. در تحقیقی که در سال 2011 انجام شد دو دلیل عمده این موضوع عدم نیاز و قیمت باالی این دستگاهها تعیین شد. دلیل دیگرِ کسانی که کتابخوان الکترونیکی نداشتند این بود که کتابهای چاپی را به انواع الکترونیکی آن ترجیح میدادند؛ در حالی که بیشتر کسانی که تبلت نداشتند علت آن را داشتن وسایل دیگری که فکر میکردند برای انجام دادن کارشان کافی است اعالم کرده بودند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >