سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پروژه مقاله قوانین حیات در دنیای امروزی در word

شنبه 95/5/30 5:45 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله قوانین حیات در دنیای امروزی در word دارای 86 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله قوانین حیات در دنیای امروزی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله قوانین حیات در دنیای امروزی در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله قوانین حیات در دنیای امروزی در word :

قوانین حیات در دنیای امروزی

چکیده مقاله :
در هر دوره ای از زندگی بشر ، از مجموع عملکرد مدیریتی ، اقتصادی ، تکنولوژیکی و فکری ( عملکرد تولیدی) قوانینی زاده می شوند که به همراه رفتارها و نیازهای ذاتی بشر ، رفتارهایی از پیشینه تاریخی یک کشور در حیات امروزی آن و ارزش های اجتماعی مجموعه قوانینی را تشکیل می دهند که می توان آنها را قوانین حیات نامید .

لازمه زندگی شرافتمندانه ، مؤثر و رضامند شناخت این قوانین است ، هر کس ، هر جامعه ، هر سازمان ، هر شرکت ، هر دولت و هر ملتی این قوانین را شناخت و ساختارها و قوانین مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، دفاعی ، آموزشی ، سیاسی ، پژوهشی ، مطالعاتی و غیره … خود را بر اساس آنها طراحی نمود و به آنها عمل کرد ، می تواند در صحنه های مختلف داخلی و بین المللی نقشی داشته باشند . در غیر اینصورت ، به وسیله همان قوانین حیات نابود خواهد شد .
اگر یک کشور را جزئی از جهان بدانیم . باید بپذیریم رفتارهایی خاصی که درهر دوره از زمان بر جهان حاکمند، خواه ناخواه بر رفتارهای مردم هر کشور تأثیر می گذارند .
امروز ، جهان با رشد و توسعه همه جانبه خود چنان باعث ارتباطات مختلف بین کشورها شده که دیگر مرزهای زمینی مفهوم خود را از دست داده اند . هر فردی در هر نقطه ای از دنیا که باشد ، یک شهروند جهانی محسوب می شود و تشکیل جامعه جهانی واقعیتی انکارناپذیر است و هیچ دولتی با تمام توانمندیهایش ، نمی تواند خواسته های خود را بر جامعه جهانی تحمیل نماید .

کشور ما نیز جزئی از این جهان بوده و هست . این کشور در کشاکش دوران ، زخم های کشنده ای خورده و شاید امروز هزاران مشکل و بیماری داشته باشد و این ما هستیم که باید آنها را درمان کنیم تا زندگی زیبا ، لذتبخش ، رضامندی برای فرزندان آن بوجود آید .

از طرف دیگر بررسی ساختار و رفتار اقتصادی جامعه ما ، این حقیقت را آشکار می سازد که کشور ما از روی تصادف در مسیر تحولات اقتصادی ، فرهنگی و شرایط جهان مدرن قرار گرفت ،زیرا که این تحولات و شرایط جدید حاصل تلاش و عملکرد مردم ما نبود . بهر حال این مردم با تحولات جدید درگیر شده و هم اکنون فرد و جامعه ایرانی با سه مشکل عمده روبرو می باشد . یکی فشار های ناشی از سنت و ساختارهای مدیریتی ، اقتصادی و فرهنگی برخاسته از آن و دیگر

مدرنیزم و رفتارهای مربوط . سومین چالش ، همان موضوع جهانی شدن و مسائل مربوط به آن می باشد . در این مقاله تلاش می گردد که با توجه به شیوه های تولید و رفتار اقتصادی مردم ایران که کرج هم جزئی از آن می باشد و مطالب پیش گفته ، به قوانین عمده حیات در دنیای امروزی به طور مختصر اشاره هایی شود تا با شناخت این قوانین بتوان در نظام تصمیم گیری کلان و خرد کشور آنها را مد نظر قرار داد .

بسمه تعالی
قوانین عمده ی حیات در جهان امروزی
محقق و نویسنده : حبیب الله احمدی کارشناس ارشد دانشگاه تربیت حصارک کرج
بررسی تاریخ زندگی بشر از آغاز تا کنون ، این واقعیت را اثبات می نماید که منشأ همه تحولات زندگی او ، نتیجه کار وتلاش خود بشر می باشد . هر جایی این تلاش با آگاهی و خردگرایی بود بشر توانست از تفکر و عملکرد خود دست آورد مفید و بیشتری نصیب خود بنماید .
در تمام طول زندگی بشر به جزء در دوران اولیه زندگی که می توانست نیازهای خود را بطور فردی برطرف نماید ، در تعبیری طول حیات خود تاکنون ، آنچه بشر بدست آورده و آنچه برایش رضامندی و مطلوبیت را فراهم نموده ، نتیجه تلاش جمعی بشر بوده است .

در جهان امروزی ، زندگی فردی مفهوم خود را ازدست داده و حتی انسان در تنهایی مطلق هم ، با عقل جمعی و تفکر آموخته از جمع ( فرهنگ) نصمیم می گیرد و رفتار می نماید . از طرف دیگر ، چنانچه این عملکرد فکری و جسمی بشر دارای سامان و نظم مشخص و هدفمند نباشد عملکرد او به منظور پاسخ دهی به نیازهایش دچار اخلال و هرج و مرج می شود و در اینجاست که ایجاد سازمان های اجتماعی ضرورت پیدا می کنند و برای رفع نیازهای انسان بوجود می آیند

. زندگی امروز بشر ، طوری شده که حتی قبل از تولد تا پس از مرگ شکل دهی افکار و رفتار و پاسخ دهی به نیازهایش را ، نظام های اجتماعی به عهده دارند . خود بشر هم ، چه بصورت کل جسمش و چه بصورت کوچکترین واحد تشکیل دهنده جسم او ، یک سازمان پویا محسوب می گردد که دارای نوآوری و آفرینش فکری است .

از طرف دیگر خود بشر فرزند نظام بزرگتری به نام منظومه شمسی است و انرژی مورد نیاز زیست خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم از آن می گیرد .
بهرحال تامین و ارضای نیازهای گوناگون بشر را سازمانهای اجتماعی به عهده دارند . هر جا هم نظام اجتماعی وجود داشته باشد در آنجا تصمیم گیری وجود دارد . هر جا هم تصمیم گیری وجود دارد باید تصمیم گیری بر مبنای قوانین معینی باشد . بخشی از ایم قوانین در هر دوره ای از حیات بشری از مجموع عملکرد مدیریتی ، اقتصادی ، فکری ، تکنولوژیکی و غیره ( عملکرد تولیدی و مناسبات مربوط به آن ) او زاده می شوند و با توجه به مفهومجهان در هر دوره از حیات بشر ، جهانشمول بوده و می باشند .

این قوانین را می توان رفتارهای حاکم بر جهان نامید .
جهان بشر زمانی در محدوده یک ده ، زمانی در محدوده یک دهستان ، زمانی در محدوده یک شهرستان ، زمانی در محدوده یک استان ، زمانی در محدوده یک کشور ، زمانی در محدوده یک منطقه و امروز به کل جهان اطلاق می شود و جهانی شدن نامیده شد.
بنابراین انسان امروزی برای حفظ و ادامه حیات خود با سه نوع سازمان سروکار دارد ، یکی خود انسان به عنوان یک سازمان پویا که دارای آفرینش و نوآوری ( نوآفرینی فرهنگی ) است .

دوم : سازمانهای اجتماعی در داخل کشور متبوع خود
سوم : سازمانهای بین المللی که مستقیم یا غیر مستقیم به خود انسان به عنوان یک سازمان پویا و بر سازمانهای درون کشوری تاثیرگذار می باشند .
با چنین تصویری از زندگی بشر امروز هر فرد و کشوری برای اینکه بتواند زندگی رضامند و مطلوبی داشته باشد باید خود را با واقعیت های امروز جهان تطبیق دهد و نظام تصمیم گیری خود را با رفتارهای حاکم بر جهان هماهنگ نماید . در مورد کشور خودمان به قول معروف: جهانی فکر کنیم و ایرانی عمل نماییم .

اما متإسفانه در طی تاریخ گذشته و حال ، کشور ما دچار فقدان امنیت بوده و نتوانست زیر ساخت های لازم را برای یک زندگی مناسب امروزی ، بسازد . در دهه های اخیر هم کشور ما ، هم از روی اتفاق در مسیر تحولات فرهنگی و شرایط جهان نوین افتاد . حال که درگیر این تحولات شده از یک سو با گذشته خود و نظام سیاسی مبتنی بر گذشته و سنت خود درگیر است و علاوه بر این دو ، هم اکنون مردم کشور ما با چالش سومی که همان جهانی شدن است نیز گرفتار می باشند .

از اینرو تأثیر گذشته بر حال ، کم آگاهی به نیازهای بشری ، عدم شناخت عقلایی وضعیت موجود کشور ، فقدان کم آگاهی در خصوص رفتارهای حاکم بر جهان امروزی ، ملت مارا سردر گم کرده و نتوانست در طی این 23 سال که می شد کشور ویرانی را آباد کرد ، از فرصت ها و توانایی هایش استفاده کند و سهم شایسته خود را درتمدن کنونی جهان به عنوان یک ملت انجام دهد.

با در نظر گرفتن مطالب پیش گفته و توجه به نظام سیاسی فعلی برخاسته از گذشته و سنت در کشور ما ، به این نتیجه می رسیم که آنچه مانع شده و می شود کم اگاهی و یا عدم پذیرش قوانین حیات در جهان امروز توسط مردم کشور ما و نظام سیاسی حاکم بر آن است . شایان ذکر است هر نوع آگاهی را که ضرری به انسان وارد ننماید می توان جزء قوانین حیات دانست ، اما در هر دوره ای از حیات بشری قوانینی بر زندگی او حاکم است که می توان آنرا قوانین عمده حیات نامید .

در گذشته هم دانشمندان و اندیشمندان علوم اجتماعی متوجه چنین مسائلی شدند و آن را در مفهومی به نام جبر اجتماعی بیان داشتند .
نگارنده اعتقاد دارد این قوانین را باید شناخت و به طور حتم در نظام تصمیم گیری فردی ، اجتماعی و دولتی مورد استفاده قرار داد ، درغیر اینصورت عدم توجه به آنها ، نابودی را به دنبال خواهد داشت . در پی تلاش می شود به تعدادی از مهمترین قوانین حیات در جهان امروزی ، به طور مختصر اشاره ای شود :

1ـ وجود رفتارهایی از پیشینه تاریخی هر کشور در حیات امروزی آن ( در اینجا کشور خودمان را می توان در نظر گرفت ) باید توجه داشت که همیشه رفتارهایی از پیشینه تاریخی یک کشور در حیات امروزی آن وجود دارد که اعمال افراد آن کشور را مشروط و قابل پذیرش می سازد و در واقع آنها را شکل می دهد .

اگر چه این رفتارها در طی زمان و یا در پی تغییر تولید و تکنولوژی مربوط و یا ورود تولیدات مادی و معنوی از خارج به داخل کشور ، کمی دگرگون می شوند ولی به دلایل تاریخی عمده رفتارهای فعلی مردم کشور ، ریشه در تاریخ گذشته دارند و قبیله ای است . البته جامعه امروز ایران که از روی اتفاق در مسیر تحولات نوین جهانی قرار گرفت و اقتصاد مصرفی برآن حکمفرما شد ، وضعیت و بافت قبیله ای خود را از دست داده است . ولی چون این تغییرات ناشی از عملکرد اقتصادی خود جامعه ایران نیست ، هنوز بخش قابل توجهی از رفتارهای قبیله ای جزء ساختارهای زندگی ، به خصوص ساختارهای مدیریتی مردم ایران می باشد .

2ـ نیازهای بشری
نیازهای بشری که عموماً بیشترین اهمیت را دارند در پنج طبقه شناسایی شده و شامل نیازهای زیستی ، ایمنی ، احترام ، اجتماعی و خودیابی ( آفرینش فکر نو وتلاش برای عملی کردن آن ) می باشند .

این نیازها جهانشمول بوده و برای تمام انسانها از هر نژاد و عقیده ای یکسان هستند . به علت اینکه انسان نیازهای خود را از طریق عملکرد اجتماعی و نظامهای اجتماعی برآورده می نماید پنج طبقه سلسله نیازهای مذکور جزء ذات هر انسان می باشند و تقدم ظهور آنها با توجه به وضعیت بیولوژیکی بشر و شرایط محیط اجتماعی ، پشت سرهم می باشند .

3ـ برابر شدن توان فردی با توان جمعی حتی برابر توان نظامی ارتشی مثل ارتش آمریکا
در جهان امروزی به علت بالا رفتن توان علمی و تخصصی افراد بشر و جهانی شدن علم و اطلاعات و تکنولوژی ، هر فردی در طول حیات خود ، این امکان برایش فراهم شده که بتواند با جمع آوری اطلاعات در هر زمینه ای در یک یا چند کامپیوتر و پردازش صحیح و بهینه آنها هر قدرتی را حتی به اندازه قدرت نظامی آمریکا در هم بریزد . به دو نمونه آن در همین دوران اخیر به طور مختصر اشاره می شود :

1ـ در جنگ بالکان یک فرمانده روسی با پردازش صحیح اطلاعات و گرفتن فرودگاه کریشتینا با دویست سرباز با ابزار محدود و معمولی ، به راحتی توانست صحنه جنگ بالکان را به نفع روسیه تغییر دهد و نقش روسیه را به عامل درجه یک در جنگ بالکان برساند و آمریکا و متحدانش را مات و مبهوت نماید .
2ـ در حمله به برجهای تجارت جهانی ، اگر چه روش جنایتکارانه ای بود ولی به هر حال این عمل توسط چند نفر به رهبری یک نفر در قلب قدرتمند ترین ارتش جهان انجام شد .

در واقع جهان امروز ، به علت همین توانمندیها از لحاظ مفهوم قدرت هزاران قطبی شده است . نگارنده تعجب می کند چرا شرایطی درکشور ما وجود دارد که آمریکا را از لحاظ قدرت نظامی این همه بزرگ می کنند . درحالیکه با تدبیر اندیشی صحیح در داخل و خارج کشور با استفاده درست ازتوانمندیها و فرصت ها به راحتی می توانیم آمریکا را در چنگال خود بگیریم و بدون ترس با او ارتباط برقرار نماییم .
4ـ شهروند جهانی شدن وجهانی شدن حقوق بشر

امروز به علت جهانی شدن اقنصاد ، اطلاعات ، علم ، دفاع ، ارتباطات فرهنگ و غیره…. هر فردی علاوه بر اینکه شهروند کشور خود می باشد ، یک شهروند جهانی نیز هست و از هر آنچه در جهان وجود دارد و یا اتفاق می افتد مستقیم یا غیر مستقیم سود یا زیان می برد . با یک نگاه منصفانه با وضعیت فعلی زندگی روزمره کشور خودمان ، به راحتی در می یابیم که شاید بیش از 90% وسایل وامکاناتی که نیازهای مختلف فردی و اجتماعی ما را تامین و رفع می نمایند ، حاصل عملکرد اقتصادی و فکری مردم سایر ملل می باشد و ما فقط گردآورنده هستیم .

همچنین حقوق و آزادیهای فردی و اجتماعی دیگر مفهوم جهانی دارند . حتی مسائلی مانند ازدواج و تشکیل خانواده جهانی شدند . ازدواج های انترنتی مؤید این ادعا می باشد .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله جنگ ایران و عراق در word

شنبه 95/5/30 5:45 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله ‌جنگ‌ ایران‌ و عراق‌ در word دارای 38 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله ‌جنگ‌ ایران‌ و عراق‌ در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله ‌جنگ‌ ایران‌ و عراق‌ در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله ‌جنگ‌ ایران‌ و عراق‌ در word :

سئوال‌ جدی‌ نسل‌ جوان‌ و اندیشمند جامعه ‌ ما درخصوص‌ چگونگی‌ آغاز جنگ‌ ایران‌ و عراق، ما را بر آن‌ داشت‌ تا در سلسله‌ مقالاتی‌ به‌ تحلیل‌ تاریخی‌ و بررسی‌ این‌ واقعه ‌ مهم‌ در تاریخ‌ معاصر ایران‌ بپردازیم.

جنگ‌ ایران‌ وعراق‌ بی‌ شباهت‌ به‌ بسیاری‌ از جنگ‌های‌ نوین، برآیند عوامل‌ و متغیرهای‌ پیچیده‌ و تاریخی، فرهنگی، سیاسی‌ و اعتقادی‌ - ایدئولوژیک‌ است. برخی‌ از این‌ عوامل‌ به‌ اختلافات‌ تاریخی‌ و طولانی‌ بین‌ دو قوم‌ ماد و آشور در عصر باستان‌ و بعدها بین‌ دو فرهنگ‌ و دو ملت‌ عرب‌ و عجم‌ باز می‌گردد و برخی‌ دیگر به‌ تحولات‌ سیاسی، اجتماعی‌ و نظامی‌ در سطوح‌ ملی، منطقه‌ای‌ و بین‌ المللی‌ در مقطع‌ زمانی‌ پیش‌ از جنگ‌ هشت‌ ساله‌ (1359-1367) مربوط‌ می‌شود. شناخت‌ این‌ عوامل‌ - اعم‌ از عینی‌ یا ذهنی- زمینه‌ساز جنگ، به‌ اندازه ‌ دستاورد و نتیجه ‌ جنگ‌ به‌ عنوان‌ مجموعه‌ای‌ از تصمیمات‌ سیاسی‌ و نظامی‌ و فناوری‌ که‌ در صحنه‌ نبرد واقعی‌ به‌ کار گرفته‌ می‌شوند، مهم‌ است. اساساً‌ شروع‌ جنگی‌ بزرگ‌ و طولانی‌ بدون‌ وجود عوامل‌ تاریخی، فرهنگی‌ و استراتژیک‌ غیر محتمل‌ است. این‌ نوشتار خواهد کوشید، چشم‌ اندازی‌ از تاریخچه ‌ اختلافات‌ ایران‌ و عراق‌ از ابتدا تا وقوع‌ "جنگ‌ تحمیلی" در 31 شهریور 1359 (22 سپتامبر 1980 م) را ترسیم‌ کند.
-1 سوابق‌ تاریخی‌ اولیه‌
به‌ شهادت‌ تاریخ، پیشینه ‌ اختلافات‌ بین‌ ایران‌ و عراق‌ به‌ عصر باستان‌ و اختلاف‌ وتنش‌ بین‌ مادها و آشوریها باز می‌گردد. در این‌ دوره، دو جنگ‌ رسمی‌ بین‌ این‌ دو تمدن‌ درگرفت‌ که‌ در جنگ‌ نخست‌ (715 ق. م) آشوری‌ها- ساکنان‌ سرزمین‌های‌ شمال‌ عراق‌ - برای‌ اولین‌ بار آشوریها را در سال‌ (614-15 ق‌ .م) شکست‌ دادند و گستره ‌ قلمرو خود را وسعت‌ بخشیدند. در دوره‌ هخامنشیان‌ نیز، کوروش‌ در سال‌ 538 ق.م‌ با تصرف‌ بابل، - جنوب‌ و مرکز عراق‌ فعلی‌ - حکومت‌ بین‌النهرین‌ را منقرض‌ کرد و تمام‌ غرب‌ آسیا از جمله‌ سرتاسر سرزمین‌ عراق‌ فعلی‌ را به‌ قلمرو ایران‌ ضمیمه‌ نمود. این‌ مناطق‌ تا زمان‌ حمله ‌ اسکندر مقدونی‌ (335 ق‌ .م) جزو قلمرو ایران‌ باقی‌ ماند.
در زمان‌ اشکانیان‌ و پارت‌ها نیز، بابل‌ بار دیگر به‌ تصرف‌ پادشاهان‌ اشکانی‌ درآمد و اکثر سرزمین‌های‌ از دست‌ رفته‌ در غرب‌ ایران‌ که‌ به‌ تصرف‌ اسکندر در آمده‌ بود، به‌ سرزمین‌ ایران‌ آن‌ زمان‌ پیوست. پادشاهان‌ اشکانی‌ تا سال‌ (116.م)- زمان‌ حمله‌ روم- بر بین‌النهرین، تیسفون‌ و سلوکیه‌ حکمرانی‌ داشتند؛ حتی‌ فرهاد سوم، پادشاه‌ اشکانی، در سال‌ 64 ق‌ .م‌ بابل‌ را پایتخت‌ دوم‌ اشکانیان‌ قرار داد.
در عصر ساسانیان، رقابت‌ دو امپراطوری‌ ایران‌ و روم‌ بر سر سرزمین‌های‌ غرب‌ آسیا شدت‌ یافت. سرانجام‌ شاپور اول، پادشاه‌ ساسانی، در سال‌ 260 م‌ رومیان‌ را شکست‌ داد و شخص‌ امپراطور - والرین‌ - را اسیر کرد و به‌ جندی‌ شاپور برد. به‌ دنبال‌ این‌ پیروزی، بار دیگر قلمرو ایران‌ به‌ تمام‌ سرزمینهای‌ غرب‌ آسیا گسترش‌ یافت‌ و تیسفون‌ (مداین) به‌ عنوان‌ پایتخت‌ رسمی‌ زمستانی‌ ساسانیان، به‌ مدت‌ چهار قرن‌ (260-637 م) پایتخت‌ رسمی‌ ساسانیان‌ باقی‌ ماند. این‌ وضع‌ تا ظهور اسلام‌ ادامه‌ داشت‌ و ایرانیان‌ بر بین‌النهرین‌ حاکمیت‌ مطلق‌ داشتند.(1)

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله ستون های دایره ای تقویت شده با FRP در word

شنبه 95/5/30 5:45 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله ستون های دایره ای تقویت شده با FRP در word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله ستون های دایره ای تقویت شده با FRP در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله ستون های دایره ای تقویت شده با FRP در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله ستون های دایره ای تقویت شده با FRP در word :

چکیده

تقویت اعضای بتن آرمه با استفاده از پوششهای کامپوزیتی FRP در سالهای اخیر بسیار متداول شده شرایط محصورشدگی دربتن، باعث افزایش مقاومت و شکل پذیری ستون می شود.تنزل سطح عملکرد سازه های بتن آرمه در طول زمان تحت تاثیر عوامل محیطی (خوردگی، یخ بندان و ذوب و; ) و آسیبهای سازه ای ناشی از بارگذاری های تصادفی ( زلزله، باد و سیل ) و حتی بارهای سنگین ترافیک اجتناب ناپذیر بوده و لذا لزوم تدوین روشهای علمی و اجرایی جهت تقویت و یا تعمیر اینگونه سازه ها که دارای ضعف اولیه در طراحی و یا اجرا می باشند را به خوبی روشن می سازد.استفاده از این مواد به دلیل خصوصیات مواد از جمله مقاومت در برابر خوردگی ,وزن کم و مقاومت کششی بالا روز به روز بیشتر می شود . بهبود عملکرد بستگی به پارامتر های مختلفی دارد ازجمله ان هندسه ستون , ارایش لایه وضخامت لایه و;دارد.

در این تحقیق به مدلسازی ستون دایره ای بتن مسلح محصور شده با FRP با روش المان محدود در نرم افزار ABAQUS پرداخته شده است. و نتایج بدست امده با یکدیگر مقایسه و مورد بررسی قرار گرفته شده است. در ابتدا ستون با بارگذاری محوری و جانبی بدون FRP مورد بررسی قرار می گیرد س پس ستون با ضخامت ها و تعداد لایه های مختلف FRPمورد ارزیابی قرار می گیرد. ومیزان جابجایی ومقاومت ودر نهایت ارتفاع بهینه FRP مشخص می شود.برای مدل سازی رفتار بتن از مدل Mohr-Coulomb استفاده شده است. در نهایت منحنی بار _تغییر مکان وجداول نتایج نشان داده می شود.

واژه های کلیدی: اجزای محدود، ستون بتنی، شکل پذیری، مقاوم سازی،ABAQUS ،FRP

-1 مقدمه

سازه های بتن آرمه به دلایل متعددی ممکن است در معرض آسیب قرار گیرند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
رفتار سازه های بتن آرمه در زلزله های اخیر نشان داده است که آیین نامه طراحی ساز ه های بتن آرمه که درسالهای قبل از 1970 م . تدوین یافته است دارای نقایص و کمبود هایی از قبیل جزئیات ضعیف وصله آرماتورهای طولی و نرسیدن میلگردهای طولی به حالت تسلیم، کمبود فولادهای عرضی محصورکننده و مهار قلاب انتهایی آماتورهای عرضی در منطقه پوشش بتن می باشد.

1

قرارگیری بتن تحت تاثیر شرایط محیطی مخرب باعث خوردگی فولاد می شود .این مسئله مخصوصا درمورد سازه های دریایی، ساحلی و پایه پلها که شرایط محیطی خوردگی دارد بیشتر مورد توجه است .پیشرفت سریع خوردگی در محیطهای آلوده به نمک باعث ترک خوردگی و پوسته شدن بتن پوشش می شود.بار سازه های موجود نیز به دلایل مختلف ممکن است با توجه به گذشت زمان افزایش یابد؛ که این افزایش درساختمانهای مسکونی به دلیل تغییر کاربری و در مورد پلها به دلیل افزایش بار ترافیکی رخ می دهد. شناخت بهتر نیروهای زلزله نسبت به گذشته و تغییرات آیین نامه زلزله باعث شده که سازه های موجود را می توان دوباره ارزیابی کرده و در برابر زلزله مقاوم سازی نمود.با توجه به موارد فوق به منظور مقاوم سازی و یا تقویت سازه های بتن آرمه ژاکتهای بتنی، ژاکتهای فولادی وژاکتهای پلیمری مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه استفاده از ژاکتهای پلیمری به دلیل خواص فوق العاده آن نظیر مقاومت وسختی بالا، وزن اندک،مقاومت در برابر خوردگی و طراحی بهینه، نصب آسان و سریع، هماهنگی با معماری سازه، کارایی اجرایی خوب، انعطاف پذیری بیشتر در طراحی، مورد توجه قرار گرفته است.((Samaan et al., 1998:1025

کامپوزیت FRP که ابتدا در صنایع هوا و فضا بکار برده شد با داشتن ویژگی های ممتاز چون نسبت بالای مقاومت به وزن، ، دوام در برابر خوردگی، سرعت و سهولت در حمل و نصب، دریچه ای نو پیش روی مهندسین عمران گشوده است به گونه ای که امروز سازه های متعددی در سرتاسر دنیا با استفاده از این مواد تقویت شدند استفاده از مصالح کامپوزیت به طور قابل توجهی در صنعت ساختمان یک بازار تکان دهنده و با سرعت در حال توسعه می باشد. اولین تحقیقات انجام شده در این زمینه از اوایل دهه 1980 آغاز شده است، زلزله 1990 کالیفرنیا و 1995 کوبه ژاپن نیز از جمله عوامل موثرتری برای بررسی کاربرد کامپوزیت پلیمری تقویت شده با الیافFRP جهت تقویت و مقاوم سازی سازه های بتنی و بنایی در مناطق زلزله خیز گردید.

مطالعات متعددی در زمینه ی محصور شدگی بتن در FRP انجام گرفته است .برخی مطالعات به بررسی پارامترهایی که بر رفتار نمونه ی محصور شده اثر دارند، پرداخته اند .میرمیران و همکاران تأثیر شکل مقطع، نسبت طول به قطر و چسبندگی بین بتن و پوشش FRP را بر میزان کارایی محصور شدگی بررسی کردند و نتیجه گرفتند که تأثیر محصور شدگی بر ستونهای مربعی کمتر از ستون های دایره ای است و تأثیر نسبت طول به قطر درمقاومت و شکل پذیری ناچیز است .چسبندگی شیمیایی تغییری در محصور شدگی ایجاد نمیکند؛ ولی مهار مکانیکی عملکرد مقطع را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد.((Mirmiran et al., 1998:175 راچت و لابزیر با انجام آزمایشهایی نشان دادند که افزایش مقاومت و شکل پذیری ستونهای با دورپیچ FRP به شعاع گوشه های ستون بستگی دارد .نتایج آزمایشات نشان داد که رفتار مقطع در قسمت دوم منحنی تنش-کرنش، با افزایش شعاع گوشه ها از نرم شدگی به پلاستیک کامل و سخت شدگی کرنشی تغییر میکند.((Rochette and Labossiere , 2000:129ینگ و همکاران تأثیر شکل مقطع را روی رفتار FRP بررسی کردند و وسیله و روش آزمایشی برای بررسی اثر شعاع انحناء بر مقاومت لایه های FRP و توزیع تنشهای شعاعی در مصالح زیرین معرفی کردند .آنها هم چنین تمرکز تنش در لایه ها را با استفاده از روش المانهای محدود مدل نموده و با نتایج آزمایشگاهی مقایسه کردند(Yang X et al., 2004:444). لی و همکاران اثر جهت گیری الیاف را بر رفتار نمونه های بتنی محصور در کامپوزیت بررسی کردند،.آنها از مقایسه ی نمونه هایی که در آنها الیاف در زوایای 0و45و 90 درجه نسبت به محور بارگذاری قرار گرفته بود، نتیجه گرفتند که جهت گیری الیاف اثر مهمی بر مقاومت، شکل پذیری و مود شکست نمونه دارد.((Li et al., 2006:475

برای بررسی تاثیر پوشش FRP در ستون های بتن مسلح ،چندین مدل در نرم افزار ABAQUS ساخته شده و نتایج بدست امده نشان داده شده است.جهت صحت مدل نمونه , Wang وپروین مدل شد. نتایج حاصل،حاکی از انطباق کامل منحنی به دست امده به این روش با منحنی ارایه شده در مقاله مذکور است.

-2نحوه تحقیق

ستون دایره ای بتنی محصور شده با FRP با نرم افزار ABAQUS وتنش مورد بررسی قرار گرفته شده است. و در نهایت ارتفاع بهینه لایه و ضخامت لایه متغییر است.

مدل شد و تاثیر تعداد لایه وضخامت لایه FRP بر مقاومت و جابجایی FRP مشخص شده است. در ستون ها بار محوری وجانبی ثابت و تعداد

2

-3مشخصات مدل های مورد مطالعه

-1-3انواع مدل

مدل1 :بدون پوشش FRP

مدل 2 :با پوشش FRPبه ضخامت 3میلیمتر

مدل 3 :با پوشش FRP به ضخامت 6میلیمتر

مدل:4با پوشش FRP به ضخامت 9 میلیمتر

2-3 -مشخصات ابعاد ستون

ستون دایره ای به قطر 762 میلیمتر و طول4978 میلیمتر است که دارای %2,5 فولاد تقویتی می باشد.

-3-3مشخصات مصالح ستون الف:بتن

مقاومت فشاری بتن 27,6 مگا پاسکال و مدول الاستیسیته ان برابر 21000 مگا پاسکال است.ضریب پواسون 0,17 در نظر گرفته شده است.

برای مدل کردن رفتار پلاستیک بتن از از مدل Mohr-Coulomb با در نظر گرفتن سخت شوندگی ایزوتروپیک استفاده شده است در مدل Mohr-Coulomb در شبیه سازی رفتارپلاستیک بتن زاویه اصطکاک داخلی و در شبیه سازی سخت شوندگی بتن ضریب چسبندگی مورد نیاز است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه پاورپوینت حمل و نقل و محیط زیست در word

جمعه 95/5/29 3:18 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 دانلود پروژه پاورپوینت حمل و نقل و محیط زیست در word دارای 49 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پروژه پاورپوینت حمل و نقل و محیط زیست در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پروژه پاورپوینت حمل و نقل و محیط زیست در word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پروژه پاورپوینت حمل و نقل و محیط زیست در word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پروژه پاورپوینت حمل و نقل و محیط زیست در word :

اسلاید 1 :

آلودگی صوتی

oصدا وسیله عمده ارتباطات است. اگرچه موسیقی به عنوان صدایی مطلوب شناخته شده است ولی موسیقی با صدای بلند نیز آزاردهنده است. لیکن آلودگی صوتی،                 

o

با ترازهای نامطلوب، مسأله بسیار مهم جوامع پیشرفته است. اینک مقررات ترازهای مجاز، صداهایی که بوسیله خودروهای کوچک و بزرگ در شاهراهها تولید می‌شوند را محدود می‌کند. حدود شدت مجاز برای نواحی مجاور یک شاهراه، 70 دسی بل و داخل محیط کار، 55 دسی بل است.

اسلاید 2 :

oعامل صدا، انسان و سایر موجودات زنده را از بین نمی‌برد بلکه باعث ضعف شنوایی، ناشنوایی و ناراحتی‌های عصبی می‌گردد. معمولا شدت صدا را با واحدی به نام دسی بل نشان می‌ دهند. برای سنجش صداها نسبت log آنرا تعیین می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که از دست دادن شنوایی با سن افراد در جوامع صنعتی دیده می‌شود. صدا‌های شدید کوتاه مدت در انسان باعث ناشنوایی موقت می‌شود.

oاگر انسان در معرض صداهای بلند، برای مدت طولانی تری قرار گیرد ناشنوایی دائم پیش می‌آید. صدایی برابر 90 دسی‌بل روی سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد. درکشورهای پیشرفته قدرت شنوایی زنان بهتر از مردان است. زیرا از نظر مشاغل صداهای کمتری را تحمل می‌کنند.

oآلودگی‌های صوتی که در اطراف مناطق مسکونی موجب ناراحتی می‌گردند عبارتند از:

ـ کارخانجات

ـ کار‌های ساختمانی

ـ صدا‌های ناشی از سیستم تهویه منازل

ـ صدای ناشی از حمل و نقل(صدای موتور هواپیما، بوغ اتومبیل). (سر و صدای       داخل منازل مثل صدای تلویزیون و جاروبرقی و; که حایز اهمیت اند.)

اسلاید 3 :

اثرات آلودگی صوتی

oآزمایشات نشان می‌دهند که صدای به شدت 160-150 دسی‌بل برای بعضی حیوانات کشنده و مرگبار است. این حیوانات قبل از مرگ به تشنجات موضعی، فلج و رعشه دچار می‌گردند. در انسانها رنگ‌پریدگی و بالارفتن فشارخون از اثرات آلودگیهای صوتی است. درجه حرارت بدن نیز کاهش می‌یابد. صدا‌های مداوم عکس العملهایی را در بدن ایجاد می‌نماید. از جمله انقباض رگها بیشتر می‌گردد. درجه حرارت بدن نیز کاهش می‌یابد. صدا‌های مداوم عکس‌العملهایی را در بدن ایجاد می‌نماید از جمله انقباض رگها بیشتر می‌گردد و این حالت پس از قطع صدا هنوز ادامه می‌یابد. بدن انسان در خواب نیز به محرکهای صوتی پاسخ می‌دهد بدون اینکه فرد از خواب بیدار شود. (ضربان قلب و حالات ماهیچه‌ها تغییر می‌کند).

oبیماری رینا Raynaud

     بررسی‌ها نشان می‌دهد که کارگران کارخانجات چوب بری که با اره کار می‌کنند و صدای 125 دسی بل را تحمل می‌نمایند شبها وقتی به خانه برمی‌گردند انگشتان آنها سبز رنگ و بعد سفید می‌گردد که علائم بیماری وازواسپاستیک می‌باشد که در نتیجه انقباض رگها و نارسایی در جریان خون عارض می‌گردد. که این ناراحتی به نام بیماری رینا یا انگشتان مرده معروف است.

o

اسلاید 4 :

تاثیر صدا به چه عواملی بستگی دارد؟

.1  طبیعت و شدت صدا

.2   نزدیکی شخص به منبع اصلی صدا

.3   ادامه و مداومت صدا

.4   وضع و موقعیت فیزیکی فرد

 

  • روشهای جلوگیری از آلودگی‌های صوتی

  با توجه به اینکه معمولا صدا‌ها از تولید کننده‌ای پخش، توسط گیرنده‌ای دریافت می‌شوند بنابراین جهت کنترل این آلودگی، کاهش شدت صدا، جلوگیری از انتشار و نفوذ صدا و محافظت از گیرنده (سیستم شنوایی) می‌تواند موثر باشد.

اسلاید 5 :

 روشهای جلوگیری از آلودگی‌های صوتی

بنابراین در جهت جلوگیری از آلودگی شدید صوتی :

oسعی شود از ورود ماشین آلات که بیش از حد معین آلودگی صوتی تولید می‌کنند جلوگیری شود.

oمنشا آلودگی صوتی را باید از بین برد.

   سعی شود از ایجاد واحدهای مسکونی در مجاورت فرودگاهها جلوگیری شود.

oضد صدا کردن ساختمانها و واحدهای مسکونی.

oمضاعف یا دو لایه کردن شیشه پنجره‌ها در جهت جلوگیری از نفوذ صدای بیرون به داخل ساختمان.

oمحدود و ممنوع کردن عبور کامیونها و وسائط نقلیه پر صدا.

oایجاد نوارهای عریضی از درختان و پوششهای گیاهی که به میزان 10 دسی‌بل از شدت صوت می‌کاهد.

o

اسلاید 6 :

آلودگی هوا

عوامل آلوده کننده هوا:

oعوامل طبیعی: فوران‌های شدید

     آتشفشان، وزش توفان،  بادهای

     شدید و …، گازها و ذراتی را

     وارد هوا می‌کنند و سبب آلودگی آن می‌شوند.

o  فعالیت انسان: کارخانجات صنعتی، کشاورزی، شهرسازی، وسایل

     گرمازا، نیروگاهها، وسایل نقلیه و ;، از عوامل آلوده کننده هوا                      هستند.

اسلاید 7 :

مواد آلوده کننده هوا

oمنوکسید کربن: گاز سمی منوکسید کربن، بطور عمده مربوط به خودروهایی است که مصرف سوخت آنها بنزین می‌باشد. این خودروها مقدار زیادی گاز CO را از طریق لوله اگزوز وارد هوا می‌کنند.

oدی‌اکسید گوگرد: عمدتا مربوط به نفت کوره (نفت سیاه) است که در بعضی صنایع و تاسیسات حرارت مرکزی و تولید نیرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

oاکسیدهای نیتروژن دار: بطور عمده مربوط به نفت کوره، گازوئیل و مقدار کمتری مربوط به مصرف بنزین و نفت سفید است.

اسلاید 8 :

مواد آلوده کننده هوا

oهیدروکربن‌های سوخته نشده: عمدتا مربوط به خودروهایی است که بنزین مصرف می‌کنند. نفت کوره و گازوئیل در این مورد سهم کمتری دارند.

oذرات ریز معلق: بطور عمده، از سوختن نفت کوره حاصل می‌شود.

oبرمید سرب: در نتیجه مصرف بنزین در موتور اتومبیل‌ها حاصل می‌شود.

oسایر ترکیبات سربی: بنزین خودروها اغلب دارای ماده‌ای به نام تترا اتیل سرب است که به منظور روان کردن کار سوپاپ‌ها و به‌سوزی بنزین به آن اضافه می‌شود. این ماده هنگام سوختن بنزین، باعث پراکنده شدن ذره‌های جامد و معلق ترکیبات سرب در هوا می‌شود که هم سمی‌اند و هم به صورت رسوب‌های جامد وارد دستگاه تنفسی می‌شوند.

o

اسلاید 9 :

سهم بخش حمل و نقل در تولید آلودگی هوا

مطالعات انجام شده در 6 کشور توسعه یافته جهان نشان     می دهد که 35_4% مصرف سوختهای فسیلی مربوط به بخش حمل و نقل می باشد.

اسلاید 10 :

هزینه های آلودگی ناشی از بخش حمل و نقل

oبر طبق مطالعات انجام گرفته میزان ابتلا به سرطان در کودکانی که در مناطق مجاور به خیابان های پر ترافیک زندگی می کنند، بیشتر است. 

oمطالعات انجام گرفته نشان می دهد که آلودگی هوا در فرانسه و استرالیا باعث افزایش برونشیت، آسم و مرگهای ناگهانی است. هزینه های جانی و سلامتی انسان در این سه کشور حدود 50 بیلیون دلار تخمین زده شده است.

o  مطالعات انجام گرفته در چند شهر نشان می دهد که آلودگی هوا میزان      مرگ و میر بر اثر حمله قلبی را در حدود 57% افزایش می دهد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله تجهیزکارگاه در word

جمعه 95/5/29 3:18 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله تجهیزکارگاه در word دارای 59 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله تجهیزکارگاه در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله تجهیزکارگاه در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله تجهیزکارگاه در word :

بخشی از فهرست دانلود پروژه مقاله تجهیزکارگاه در word

مقدمه..............................................................................................1

تجهیز کارگاه.....................................................................................2

پی کنی وپی سازی.............................................................................3

اجرای اسکلت فلزی............................................................................7

اجرای سقف تیرچه وبلوک.................................................................12

عملیات سفت کاری...........................................................................16

شیب بندی بام..................................................................................18

اندود گچ وخاک...............................................................................20

تأسیسات الکتریکی...........................................................................22

تأسیسات مکانیکی............................................................................24

ساخت ونصب چارچوبها وپنجره ها.....................................................26

قبل از انجام هر گونه عملیات ساختمانی در یک منطقه مورد نظر نیاز به برخی کارها و اموری میباشد . یک عملیات اجرایی در یک محل دارای چند شخصیت حقیقی و حقوقی می باشد که هرکدام به نحوی در پیشرفت کار وموضوع پیمان نقش دارند.
کارفرما : قطب اصلی یک عملیات اجرایی و پایه گذار آن که با سرمایه گذاری خواستار اجرا وتحقق یافتن موضوع مورد قرارداد می شود.
پیمانکار: یک شخصیت حقیقی ویا حقوقی که طرف دیگر قرارداد می باشد و وظیفه او انجام عملیات موضوع پیمان طبق مفاد قرارداد که باید زیرنظر نمایندگان کارفرما ومورد قبول آنها باشد.
دستگاه مشاور ونظارت : که ممکن است یک نفر ویا چندین نفر باشند که از طرف کارفرما تعیین شده ووظیفه او نظارت بر کار وموضوع قرارداد می باشد تا موضوع مورد قرارداد طبق نقشه های موجود که توسط مهندسین طراح ومحاسب طرح گردیده ونیز طبق ضوابط و مفاد آیین نامه های مربوطه ومقررات ملی ساختمان اجرا گردد.
مدیر پروژه: که ممکن است در بسیاری از پروژه های عمرانی باشند که وظیفه آن ارتباط بین کارفرما و پیمانکار می باشد.
سرپرست کارگاه: که از طرف پیمانکار به کارفرما معرفی می شود،هرگونه تغییر وتحول در مورد موضوع قرارداد باید توسط سرپرست کارگاه به اطلاع دستگاه نظارت وکارفر ما برسد.
تجهیز کارگاه

قبل از بستن هرگونه قراردادی بین کارفرما و پیمانکار ابتدا زمین مورد نظر که قرار است عملیات عمرانی در آن انجام شود توسط نمایندگان کارفرما به پیمانکار معرفی می گردد .
پیمانکار هم قبل از عقد قرارداد به مطالعه در مورد منطقه مورد نظر به جهت وجود منابع آب ،شن،ماسه وسیمان ونیز ملزومات دیگر می پردازد . از همه مهمتر به مطالعه در مورد موضوع قرارداد از روی نقشه های معماری و سازه ونیز خواسته های کارفرما می پردازد

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >