سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پروژه مقاله قران وراه تشخیص هویت انسان در word

چهارشنبه 95/6/31 8:35 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله قران وراه تشخیص هویت انسان در word دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله قران وراه تشخیص هویت انسان در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله قران وراه تشخیص هویت انسان در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله قران وراه تشخیص هویت انسان در word :

قران وراه تشخیص هویت انسان

ایحسب الانسان الّن نجمع عظامه ،بلی قادراین علی ان نسوی بنانه ؛
یا انسان گمان می کند که استخوانهای اورا جمع نخواهیم کرد،آری ما قادریم که حتی (خطوط سر)انگشتان اورا موزون ومرتب کنم.1

کلمه حسبان از مصدر یحسب به معنی ظن وپندار است. اگر استخوان را به صیغه جمع آورده فرمود انسان گمان کرده ما استخوانهایش را جمع نمی کنیم برای آن بود که کنایه باشد از زنده کردن همه مردگان واستفهام در این آیه توبیخی است . ومعنی آیه روشن است.

بلی ما قادریم آنرا جمع کنیم ،وکلمه (بنان)به معنی اطراف انگشتان وبه قول بعضی خود انگشتان است وتسویه بنان صورتگری آن به همین صورتی است که می بینیم که چه اسرار عظیمی در آن نهفته است،آری هیچ ابزارکاری در عالم نیست که در عین اینکه سنگین ترین وعظیم ترین کارها را انجام می دهد ظریف ترین کار را هم انجام می دهد. اگر باسکول است قیراط نیست ،اگر قیراط است باسکول نیست،اگر بلد وزر است پنس نیست واگرپنس است بلدوزر نیست .

بخلاف انگشتان آدمی که هم بیل وکلنگ را می گیرد وکوه را میکندوهم ریزتراین پیچ ساعت را جابجا می کند. ومعنی آیه این است که آری ما استخوانها را جمع می کنیم در حالی که قادریم حتی انگشتان اورا به همان صورتی که درخلقت اول داشت دوباره صورتگری کنیم.

واگر دربین اعضاء بدن بخصوص انگشتان را ذکر کرده شاید برای این بوده که به خلقت عجیب آن که به صورت های مختلف وخصوصیات ترکیب وعدد درآمده وفوائد بسیاری که به شمارنمی آید بر آن مترتب می شود،می دهدومی ستاند، قبض وبسط وسیر حرکاتی لطیف واعمالی دقیق وصنایعی ظریف داردکه با همان ها انسان از سیر حیوانات ممتاز می شود . علاوه برشکلهای گوناگون وخطوطی که لایزال اسرارش برای انسان کشف می شود. بعضی از مفسراین گفته اند که مراد به تسویه بنان این است که انگشتان دست ها وپاها را شی واحد کندبدون اینکه از هم جدا باشند.همانطور که دست وپای شتران را چنین کرد،آن وقت دیگر انسان نمی تواند کارهای گوناگونی را که با داشتن انگشتان انجام می دهد،انجام دهد.ولی وجه قبلی بهتر به نظر می رسد.2

کلمه (حسب) درصیغه های مختلف درقرآن آمده وبه معنی گمان وپنداری بی اساس است. وبدان معنی است که شک انسان،ومشکل اوکفر ورزیدن به قیامت می باشد. وبدان سبب است که نمی تواند حقیقت بازگشت به زندگی را پس از مردن وبه صورت پاره های ازهم جدا واستخوانهای پوسیده درآمدن وبا گذشت زمان صورت خاک پیدا کردن را فهم کند. وهنگامی که خودرا ناتوان از جمع وفراهم کردن استخوانهای مردگان می بیند چنین کاری نشدنی تصور می کند.

ولی اگر پروردگار را چنان که شایسته است بشناسد،تصور او دگرگون می شودوبه آخرت ایمان می آوردواین گفته پروردگارش را تصدیق می کندکه :

بلی قادراین علی ان نسوی بنانه
آری ، توانایی آن را داریم که انگشتان اورا چنان که شایسته است بسازیم.

وآنچه نزدیکتر به ذهن است این که تسویه دراین جا به معنی آفریدن کامل است،بدان گونه که انگشتان به خلقت وکمال نخستین خود،پس از مردن و به صورت خاک بدل شدن باز گردند. یعنی این که نه تنها خداوند قادر براین کار است بلکه می تواند برآن گوشت بپوشاند و زندگی را به آن بازگرداند.و از آنجا که انگشتان وجه تمیز دست انسان است با دقت و زیبایی خاصی ساخته شده است .مخصوصاانگشتان که نقش بزرگی را در زندگی انسان ایفا می کند.بعضی این آیه را پیشگویی از یک حقیقت علمی درنظر گرفته اند که از آن درقانون جنائی استفاده فراوانی می شود.

ودیگر اینکه این آیات ما را به این نکته متوجه می سازد که انسان پس از مرگ به عدم ونیستی تحول پیدا نمی کند. ودرآفراینش دوم یعنی رستاخیز،این ذرات را گرد آوری ودرکنار یکدیگر قرار می دهد،وخدا داناست.3

در روایتی آمده است که یکی از مشرکان عرب که درهمسایگی پامبر (صلی الله علیه و آله) زندگی می کرد به نام (علی ابن ابی ربیعه ) خدمت حضرت آمد وازروز قیامت سؤال کرد که چگونه است؟ وکی خواهدبود؟ سپس افزود : اگر آن روز را من با چشم خودم ببینم ،باز تصدیق تو نمی کنم ،وبه تو ایمان نمی آورم !آیا ممکن است خداوند این استخوانها را جمع آوری کند؟!

اینجا بود که آیات فوق نازل شد وبه او پاسخ گفت،نظیر این معنی درآیات دیگر قرآن نیز به چشم می خورد از جمله در سوره یس،آیه 78 یکی از منکران معاد قطعه استخوان پوسیده ای را به دست گرفته بود وبه پیغمبر می گفت: چه کسی این استخوانهای پوسیده را زنده می کند؟

اما باید ببینیم که چرا روی استخوانها تکیه شده است؟

به این خاطر است که:
اولا:ً دوام استخوان بیش از سایر اعضاء می باشد ولذا هنگامی که بپوسدوذرات غبارش پراکنده گردد امید بازگشت آن درنظر افراد سطحی کمتر است.

ثانیاً : استخوان مهمترین رکن بدن انسان می باشد،چراکه ستونهای بدن را استخوانها تشکیل می دهند ودربدن انسان از عجایب خلقت خداوند محسوب می شود.

«بنان» درلغت هم به معنی انگشتان آمده وهم به معنی سر انگشتان ودرهر دو صورت اشاره به این نکته است که نه تنها خداونداستخوانها را جمع آوری می کند وبه حال اول باز می گرداند بلکه استخوانهای کوچک وظریف ودقیق انگشتان را همه درسر جای خود قرار می دهد وازآن بالاتر خداوند حتی سر انگشتان اورا به طور موزون به صورت نخست باز می گرداند.4

به هر حال از نکاتی که ازاین آیه ،می توان اشاره به آن باشد کشف مهمی است که در عصر مانسبت به خطوط سر انگشتان شده است،زیرا این معنی مسلم شده که این خطوط معرف شخص او می باشد . وازهرامضائی اطمینان بخش تر ودقیق تر می باشد. امضائی که هیچ کس نمی تواند اورا جعل کند . به همین دلیل در عصر ما مسأله انگشت نگاری به صورت علمی درآمده است. وتناسب این معنی با مسأله قیامت این است که دردنیا نیز دردادگاه ها بهره می گیرند ودرآخرت هم در دادگاه بزرگ عدل الهی از آن استفاده می شود.

نتیجه بحث:
هدف اصلی قرآن این نیست که با انسانهای خردمنداز مشکلات جهان آفراینش وحقائق علمی گفتگو نماید بلکه آن کتابی است که هدیت وارشاد مردم را در شئون زندگی دینی ودنیوی آنان بعهده دارد.

ولی خوشبختانه آیات قرآن تعبیرات دقیق واشارات رمزی به حقایق زیادی در مسائل طبیعی ،طبی ،جفرافیائی نموده است که اینها هم خود دلیلی بر اعجازقرآن ووحی الهی می باشد.علاوه برآن قرآن معجزه جاویدانی است که درتمام اعصار، دانشمندان جهان به فراخوردانش واطلاعات خود از آن بهره مند شوند وبهره رسانی ونورافشانی آن به قشری وجمعیتی ویا دوره وزمانی مخصوص نباشد ومفسرین عالیقدر که با امکانات وتجهیزات علمی کافی قرآن را مطالعه کرده وبررسی می نمایند هر روز حقایق تازه وشگفت انگیزتری ازآن استخراج می نمایند. البته ازکتابی که ازجانب خدای نامتناهی برای هدایت بشر فرستاده شده جز این انتظار نمی رود ومانند آفتاب که دلیل وراهنمای خودمی باشدحقیقت وواقعیت خود را نشان دهد.

پیامبر اسلام می فرمایند: قرآن ظاهری زیبا،وباطنی عمیق دارد،شگفتی های آن پایان ناپذیر وتازه های آن کهنه نمی شود. واین حقیقت را به هر انسان بی نظری ثابت می کند که این کتاب بزرگ یعنی قران محال است ساخته مغز بشری باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله نقش خلاقیت و نوآوری در پیشرفت دانش آموزان در

چهارشنبه 95/6/31 8:35 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله نقش خلاقیت و نوآوری در پیشرفت دانش آموزان‌ در word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله نقش خلاقیت و نوآوری در پیشرفت دانش آموزان‌ در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله نقش خلاقیت و نوآوری در پیشرفت دانش آموزان‌ در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله نقش خلاقیت و نوآوری در پیشرفت دانش آموزان‌ در word :

انسان‌ها دارای قوّه خلاقیت هستند؛ برخی در یک زمینه دارای خلاقیت بیشتر و برخی در زمینه‌ای دیگر. خلاقیت می‌تواند توسط معلمان در دانش‌آموزان شکوفا گشته و یا از بین برود. بنابراین باید محیط و فضای مساعدی برای رشد و پرورش قوّه خلاقیت دانش‌آموزان فراهم آورد.‌
مفهوم خلاقیت‌
خلاقیت و نوآوری محرک اصلی تمدن‌هاست. تلفن، اتومبیل، هواپیما، رادیو،‌ تلویزیون، رایانه، الکترونیک، قدرت اتمی و مسافرت‌های فضایی و خلق ادبیات و انواع هنرها و ... نقاط عطفی از اختراعات و اکتشافات و نمودی ارزشمند از تفکر و ذهن خلاق بشر است.
بنابراین، برای پیشرفت در صنعت، اقتصاد، سیاست و همه علوم، نیازمند تفکری خلاق و نوآور هستیم؛ خلاقیتی که در ضمیر همه ما نهفته و در نحوه زندگی ما تأثیر دارد. تحولات سریع عصر کنونی ما، نیازمند حل مسائل و مشکلات به گونه‌ای خلاق است.
هرچند علم، توسعه و پیشرفت نیاز اولیه بشر امروزی است، ولی باید دانست که علم به خودی خود، ضامن حل بسیاری از مسائل و مشکلات آینده‌ای که ما با آن‌ها مواجه خواهیم شد نیست، تنها نیروی فوق‌العاده و قدرتمند خلاقیت است که می‌تواند مسائل و مشکلات را به طرز خارق‌العاده‌ای از سر راه بشر بردارد. روان‌شناسان در تعریف خلاقیت متفق‌القول نیستند و به خلاقیت از زوایای گوناگونی می‌نگرند؛ در گذشته محور بحث روان‌شناسان از خلاقیت <شخص خلاق یا فرایند خلاق> بود. امروزه نیز اگرچه بسیاری از اندیشمندان به خلاقیت به عنوان یک فرایند می‌نگرند، اما تعریف آنان از خلاقیت، مبتنی بر ویژگی <مولد بودن> است.‌
شاید به جرات بتوان گفت که جامع‌ترین تعریف خلاقیت توسط <گیلفورد> دانشمند آمریکایی عرضه شده است. او خلاقیت را با تفکر واگرا (دست یافتن به رهیافت‌های جدید برای مسائل) در مقابل تفکر همگرا(دست یافتن به پاسخ) مترادف دانسته است. افرادی که تفکر واگرا دارند در فکر و عمل خود با دیگران متفاوتند و از عرف و عادت دور شده روش‌های خلاق و جدید را به کار می‌برند. برعکس کسانی که از این خصوصیت برخوردار نیستند، تفکر همگرا دارند و در فکر و عمل خود از عرف و عادت پیروی می‌کنند. پس تفکر واگرا یعنی دور شدن از یک نقطه مشترک که همان رسم و سنت و عرف اجتماع است و تفکر همگرا یعنی نزدیک شدن به آن نقطه.‌
امروزه ثابت شده است که برخلاف باور بسیاری که ابداع و خلاقیت را خصوصیت ذاتی بعضی افراد می‌دانند، این استعداد در نوع بشر به اندازه حافظه عمومیت دارد و می‌توان آن را با کاربرد اصول و فنون معین و ایجاد طرز تفکرهای جدید و ایجاد محیطی مناسب پرورش داد.‌
در چند دهه اخیر پژوهش‌های بسیاری در زمینه خلاقیت انجام شده است. پژوهش‌های انجام شده در زمینه آموزش خلاقیت، عموماً به این نتیجه رسیده است که خلاقیت را هم می‌توان آموزش و هم پرورش داد. روشن است که هر کسی ممکن است در زمینه‌ای خاص خلاقیت داشته باشد. از هر کسی در هر زمینه نمی‌توان انتظار خلاقیت و ابتکار داشت. باید این بسترها و علایق و زمینه‌ها را شناسایی کرده و زمینه رشد آن‌ها را فراهم نمود.‌

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه تحقیق هنر محیطی در word

چهارشنبه 95/6/31 8:34 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه تحقیق هنر محیطی در word دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه تحقیق هنر محیطی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه تحقیق هنر محیطی در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه تحقیق هنر محیطی در word :

«اُسکارواید» اظهار می داشت که «طبیعت از هنر تقلید می کند» او چگونگی ارتباط بین هنر و محیط را که به وسیله یک امر فوق العاده هنر محیطی «Environmental Art» در دهه های 1970 تغییر شکل یافته بود را نمی توانست تصور کند.
یکی از مهمترین جنبه های هنری بی پیرایه یا بی چیز که کمتر مورد تحلیل قرار گرفته و غالباً از نظرها پنهان می ماند، جابه جایی توجه بیننده از یک شیء تنها، به روی مجموعه یک چیدمان است.
هنر محیطی اصطلاحی برای توصیف آثار سه بعدی که تماشاگر بتواند به فضای آنها داخل شود و خود را در محیطی ساخته شده حس کند.
سابقه تچربیات جدی در هنر محیطی (Environmental Art) یا هنر چیدمان (Installation Art) به دهه 1920 و کارهای دادائیست ها همچون کرت شوئیترز و سپس سورئالیست ها و پیشگامان هنر پاپ باز میگردد.
ولی این اصطلاح (هنر محیطی) به صورت هنری مستقل از اواخر دهه 1950 رایج شد.
کشف عمیق آرمانی تکنیکی که کارهای هنری تجربه کرده اند، ارتباط بین هنر و محیط را معنا می بخشد. در هنر محیطی طبیعت، هنر است. کوهها، دره ها و پدیده های طبیعی و فضاهای عمیق و باز، پایه و اساس پروژه های هنری جدید هستند. هنرمند از محدودیتهای کارهای محبوس در موزه ها یا گالری ها رهایی یافته است و این امر سبب افزایش دید یا منظر هنری هنرمند گردیده است.
در اوایل دهه های هفتاد، شماری از هنرمندان که مورد عنایت اقتصاد گشاده دست اما به شدت مشکوک ارزشهای فراگیر هنری و فرهنگی قرار می گرفتند، از طریق کار با فضاهای محیطی به کشف دیگر باره ی برخی از ویژگیهای بدیع هنر، که در اثر پیشرفتهای تمدن مدفون شده بود، همت گماشتند و مجدداً آنرا شکوفا ساختند. این هنرمندان، بر این باور بودند که انگیزه اولیه آفرینش هنری نه در تزئین، سرگرمی گذرا یا کسب مقام و مال، بلکه در فعالیت پرمعنایی ریشه دارد که هنرمند و مخاطبش را از راههای خاص در تماس با جهان قرار میدهد. این هنرمندان از زندگی بصری فاصله گرفتند و با محیط های طبیعی ارتباط نزدیکی برقرار کردند.
هنرمندان محیطی ایفای نقش های مستقیم در طبیعت را انتخاب کردند؛ زیستن، تجربه و کنش متقابل با آن و نه فقط نمایش آن. در نتیجه علاقه واقعی هنرمندان محیطی (روند) آفرینش هنری است، نه فقط محصول و کار تمام شده اش. موضوع، مواد خام یا روشهای کار مدّنظر این هنرمندان نیست، بلکه علاقه ی آنها به دیدگاهی گسترده تر از آفرینش هنری و از این راه کشف خود است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه تحقیق ویتامین k در word

چهارشنبه 95/6/31 8:34 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه تحقیق ویتامین k در word دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه تحقیق ویتامین k در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه تحقیق ویتامین k در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه تحقیق ویتامین k در word :

 

در سال 1929 در شهر کپنهاکHenrik Dam با مطالعه ی جوجه هایی که تحت رژیم عاری از چربی‌بودند این ویتامین را کشف کرد جوجه‌ها دچار خونریزی زیر جلدی می‌شدند که نشانه ی تاخیر انعقاد بود بدین جهت این ویتامین را K نامیدند حرف اول کلمه یCoagulation این ویتامین جهت لخته شدن چند پروتئین ضروری است.

این ویتامین محلول در چربی بوده و به گروه شیمیاییQuinoness تعلق دارد.در برابر دما و مواد احیاء کننده پایدار است ولی نور اسید قلیا الکل یخ زدگی اشعه ی رادیو اکتیو ان را از بین می برد.

شکل های طبیعی ویتامین  عبارتند از :

فیلوکینون phyll oquionone   یا K1 یا PK در گیاهان سبز وجود دارد

منا کینون Menaquinone  یا K2 یا MK در نتیجه عمل ویروس‌ها در روده ساخته می‌شود که خود این ویتامین به انواع مختلفی تقسیم می‌شود و بر اساس کربن تکرار شونده هر یک نامی دارنددر سال 1929 در شهر کپنهاکHenrik Dam با مطالعه ی جوجه هایی که تحت رژیم عاری از چربی‌بودند این ویتامین را کشف کرد جوجه‌ها دچار خونریزی زیر جلدی می‌شدند که نشانه ی تاخیر انعقاد بود بدین جهت این ویتامین را K نامیدند حرف اول کلمه یCoagulation این ویتامین جهت لخته شدن چند پروتئین ضروری است.

این ویتامین محلول در چربی بوده و به گروه شیمیاییQuinoness تعلق دارد.در برابر دما و مواد احیاء کننده پایدار است ولی نور اسید قلیا الکل یخ زدگی اشعه ی رادیو اکتیو ان را از بین می برد.

شکل های طبیعی ویتامین  عبارتند از :

فیلوکینون phyll oquionone   یا K1 یا PK در گیاهان سبز وجود دارد

منا کینون Menaquinone  یا K2 یا MK در نتیجه عمل ویروس‌ها در روده ساخته می‌شود که خود این ویتامین به انواع مختلفی تقسیم می‌شود و بر اساس کربن تکرار شونده هر یک نامی دارند

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه بررسی ساختار نثر مسجع در مقایسه با موسیقی شعر سپید

چهارشنبه 95/6/31 8:34 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 دانلود پروژه بررسی ساختار نثر مسجع در مقایسه با موسیقی شعر سپید در word دارای 101 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف دانلود پروژه بررسی ساختار نثر مسجع در مقایسه با موسیقی شعر سپید در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

بررسی ساختار موسیقی شعر سپید در مقایسه با نثر مسجع

(بر مبنای اشعار احمد شاملو و عبهر العاشقین روزبهان بقلی شیرازی)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >