سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله محاسبه و بررسی میدان دما و شکل حوضچه مذاب در اثر گرمایش لی

جمعه 95/8/14 4:5 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله محاسبه و بررسی میدان دما و شکل حوضچه مذاب در اثر گرمایش لیزری با استفاده از حل معادله هذلولوی حرارت تحت word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله محاسبه و بررسی میدان دما و شکل حوضچه مذاب در اثر گرمایش لیزری با استفاده از حل معادله هذلولوی حرارت تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله محاسبه و بررسی میدان دما و شکل حوضچه مذاب در اثر گرمایش لیزری با استفاده از حل معادله هذلولوی حرارت تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله محاسبه و بررسی میدان دما و شکل حوضچه مذاب در اثر گرمایش لیزری با استفاده از حل معادله هذلولوی حرارت تحت word :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: شانزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: 8

چکیده:

مطالعه انتقال حرارت هنگامی که پدیده ذوب و انجماد رخ می دهد دربسیاری از کاربردهای مهندسی از اهمیت بسزایی برخوردار است . برخی از این کاربردها عبارتند از : مسائل مربوط به جوشکاری، رشد کریستال، آبکاری فلزات، ریخته گری و …. خصوصیت مشترک تمام این مسائل وجود یک سطح مشترک که نواحی جامد و مایع را از یکدیگر جدا می کند می باشد . گسترش اینطح به طرف ناحیه مایع یا جامد بستگی به گرادیان دمای دو طرف آن دارد و نرخ حرارت دفع شده از سطح مشترک جامد – مایع تعیین کننده نرخ انتشار سطح مزبور می باشد . در سالهای اخیر استفاده از انرژی لیزر جهت ذوب کردن مواد مورد توجه زیادی قرار گرفته است .
در این مقاله یک جسم نیمه بینهایت را در معرض تابش اشعه لیزر قرار داده و در پی بدست آوردن میدان دما و شکل حوضچه مذاب با در نظر گرفتن سرعت انتقالی اشعه هستیم . برای بدست آوردن دمای گذرای نقاط مختلف جسم و نرخ رشد حوضچه مذاب، معادله انتقال حرارت هذلولوی به روش تفاضل محدود صریح حل شده است . روش انتالپی به صورتی تصحیح شده است که دمای شبکه ای که سطح مشترک جامد و مایع در آن قرار گرفته ، لازم نیست که برابر مقدار ثابت دمای ذوب باقی بماند و در عوض بوسیله ترکیب شرایط مرزی انرژی بر روی سطح مشترک جامد – مایع، در هر قدم زمانی یک دمای جدید برای هر گره بدست می آید . سطح مقطع اشعه را دایره ای در نظر گرفته و اثر سرعت بر روی نتایج به این صورت است که با افزایش سرعت اندازه حوضچه مذاب کاهش می یابد و میدان دما و شکل حوضچه مذاب از حالت تقارن خارج می شوند . بنابراین بایستی مسئله را به صورت سه بعدی در نظر گرفت و حل کرد .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید