سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله استفاده از رویکرد تلفیقی تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس در مک

یکشنبه 95/8/16 6:3 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله استفاده از رویکرد تلفیقی تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس در مکان یابی فرهنگسراها ( مورد مطالعه: شهر اراک) تحت word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله استفاده از رویکرد تلفیقی تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس در مکان یابی فرهنگسراها ( مورد مطالعه: شهر اراک) تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله استفاده از رویکرد تلفیقی تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس در مکان یابی فرهنگسراها ( مورد مطالعه: شهر اراک) تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله استفاده از رویکرد تلفیقی تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس در مکان یابی فرهنگسراها ( مورد مطالعه: شهر اراک) تحت word :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: کنفرانس ملی هزاره سوم و علوم انسانی
تعداد صفحات: 10
چکیده:
علوم مکان یابی یکی از علومی است که در سالهای اخیر تمرکز ویژه ای بر روی افزایش دقت متدهای آن شده است. انتخاب صحیح مکان مورد نظر می تواند اهمیت ویژه ای بنا به فراخور استفاده از آن مکانداشته باشد. روشهای ریاضی زیادی در مکان یابی مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی با گسترش مراکز فرهنگی در شهرها شهرداری ها نسبت به ایجاد فرهنگسراها اقدام می نماید. با توجه به اهمیت مکان یابی صحیح در این مقاله هدف انتخاب مکان بهینه برای احداث فرهنگسرا می باشد. بر این اساس با استفاده از فرآیند سلسله مراتبی و با تشکیل ماتریس های مقایسات زوجی پس از تعیین معیارهای موثر بر مکان یابی فرهنگسراها، وزن هر یک از این معیارها با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی مشخص خواهد شد و در گام بعد با استفاده از روش تاپسیس که یکی از تکنیکهای متداول در علوم تصمیم گیری چند معیاره است و با تعیین نقاط ابتدایی مکان یابی صحیح انجام و نهایتا گزینه ها رتبه بندی خواهند شد. استفاده از روش مورد استفاده از این مقاله می تواند کمک شایانی به تصمیم گیرندگان در حوزه برنامه ریزی شهری در زمینه انتخاب محل صحیح فرهنگسراها کند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید