سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله اثر مقادیر مختلف آب آبیاری بر عملکرد و بهره وری آب ارقام م

پنج شنبه 95/7/29 6:28 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اثر مقادیر مختلف آب آبیاری بر عملکرد و بهره وری آب ارقام مختلف گندم در منطقه گرگان تحت word دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر مقادیر مختلف آب آبیاری بر عملکرد و بهره وری آب ارقام مختلف گندم در منطقه گرگان تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر مقادیر مختلف آب آبیاری بر عملکرد و بهره وری آب ارقام مختلف گندم در منطقه گرگان تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر مقادیر مختلف آب آبیاری بر عملکرد و بهره وری آب ارقام مختلف گندم در منطقه گرگان تحت word :

مقاله اثر مقادیر مختلف آب آبیاری بر عملکرد و بهره وری آب ارقام مختلف گندم در منطقه گرگان تحت word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در 1388 در پژوهش های تولید گیاهی (علوم کشاورزی و منابع طبیعی) از صفحه 85 تا 102 منتشر شده است.
نام: اثر مقادیر مختلف آب آبیاری بر عملکرد و بهره وری آب ارقام مختلف گندم در منطقه گرگان
این مقاله دارای 18 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آبیاری بارانی
مقاله کارآیی مصرف آب
مقاله گندم
مقاله گرگان

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: کیانی علیرضا
جناب آقای / سرکار خانم: کلاته عربی مهدی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
افزایش بهره وری آب، عامل کلیدی برای رفع بزرگ ترین چالش کنونی بخش کشاورزی در مناطق کم آب یعنی تولید بیشتر با آب کمتر است. این پژوهش به بررسی واکنش ارقام مختلف گندم نسبت به آب، کارآیی مصرف آب با استفاده از روش آبیاری بارانی تک شاخه ای پرداخته است. چهار مقدار آب(W4 ,W3 ,W2 ,W1) بر اساس فاصله از خط لوله فرعی آبیاری بارانی به عنوان عامل اصلی ثابت و شش رقم گندم C1) تا (C6که به صورت تصادفی در داخل هر تیمار آبیاری توزیع شده بودند، تحت یک آزمایش کرت های خرد شده با چهار تکرار مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج بررسی نشان داد که عملکرد گندم تحت تاثیر تیمارهای آبیاری و ارقام می باشد. وجود باران مناسب در طی فصل رشد گندم عامل تخلیه بیشتر رطوبت از نیم رخ خاک در تیمارهای کم آبیاری نسبت به تیمارهای آبیاری کامل بوده و بیشترین تغییرات در لایه سطحی خاک اتفاق افتاد. به طورکلی با کاهش مقدار آب آبیاری در آبیاری تکمیلی مقدار کارآیی مصرف آب افزایش یافت. مقادیر بهینه آب آبیاری برای حصول به حداکثر عملکرد در ارقام فوق در دامنه 290 تا 320 میلی متر در نوسان بود. بیشترین و کمترین کارآیی مصرف آب به ترتیب برای ارقام 148) C5کیلوگرم بر مترمکعب) و 1.3) C1کیلوگرم بر مترمکعب) به دست آمد. بهترین عملکرد دانه گندم برای حصول به حداکثر بهره وری آب از 4100 کیلوگرم بر هکتار در رقم C1تا 4900 کیلوگرم بر هکتار در رقمC3 در نوسان بود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید