سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله بررسی تاثیر افزودن مس بر خوردگی اتمسفری وکدر شدگی آلیاژ پا

پنج شنبه 95/7/29 6:27 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی تاثیر افزودن مس بر خوردگی اتمسفری وکدر شدگی آلیاژ پالادیم – نقره با استفاده از روش طراحی آزمایش تاگوچی تحت word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر افزودن مس بر خوردگی اتمسفری وکدر شدگی آلیاژ پالادیم – نقره با استفاده از روش طراحی آزمایش تاگوچی تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر افزودن مس بر خوردگی اتمسفری وکدر شدگی آلیاژ پالادیم – نقره با استفاده از روش طراحی آزمایش تاگوچی تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر افزودن مس بر خوردگی اتمسفری وکدر شدگی آلیاژ پالادیم – نقره با استفاده از روش طراحی آزمایش تاگوچی تحت word :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: اولین همایش ملی مس

تعداد صفحات: 11

نویسنده(ها):

ایدا حسینیان – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی متالورژی – دانشگاه صنعتی امیرکبیر
حمید امیدوار – هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سیدهادی طبائیان – هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سیدمحمدمهدی هادوی – هیات علمی دانشگاه مالک اشتر

چکیده:

در این تحقیق خوردگی اتمسفری آلیاژ پالادیم-مس- نقره با ترکیب 92/5%Ag) و 5%Pd و 2/5% Cu درچهار محیط گازی حاوی H2S و SO2 ،NO2 ،CO2 دو دمای 25 و 50 درجه سانتی گراد و چهار رطوبت نسبی 40% و 60% و 80 % و 100% در زمانهای 100 ، 200 ، 300 و 400 ساعت مورد بررسی قرارگرفت و عوامل موثر بر آن شناسایی شده اند . طراحی آزمایش ها با استفاده از روش تاگوچی و استفاده از آرایهL16 انجام گرفته است. با استفاده از آنالیز اشعه ایکس XRD محصولات تشکیل شده برروی سطح نمونه ها شناسایی و با استفاده از میکروسکوپ الکترونی عمق خوردگی اندازه گیری شده است. برای مقایسه میزان کدرشدگی این آلیاژ در4 محیط فوق با استفاده از دستگاه براقیت سنج، براقیت نمونه ها پس از قرار گیری در این محیط ها نیز اندازه گیری شده است . افزودن مس خوردگی اتمسفری و کدرشدگی این آلیاژ را کاهش داده است . مشخص گردیدکه میزان خوردگی این آلیاژ در محیط دی اکسیدگوگرد دارای بیشترین مقدار و درمحیط دی اکسی د کربن دارای کمترین مقدار بوده است . با افزایش دما و رطوبت نسبی خوردگی این آلیاژافزایش می یابد و با گذشت زمان تا 300 ساعت خوردگی به صورت خطی افزایش یافته اما با افزایش آن به 400 ساعت روند رشد افزایش وزن به صورت چشمگیری کاهش می یابد. همچنین براقیت نمونه های قرار گرفته در محیط سولفید هیدروژن ازدیگرنمونه ها کمتر بوده است و نمونه های محیط دی اکسید کربن دارای بیشترین براقیت بوده اند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید