سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله بررسی اثر ضدعفونی کننده جلبک Ulva Lactuca در آبهای سطحی و

پنج شنبه 95/8/6 5:49 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اثر ضدعفونی کننده جلبک Ulva Lactuca در آبهای سطحی و سنجش کاهش باکتری های شاهد در زمانهای متفاوت تحت word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر ضدعفونی کننده جلبک Ulva Lactuca در آبهای سطحی و سنجش کاهش باکتری های شاهد در زمانهای متفاوت تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر ضدعفونی کننده جلبک Ulva Lactuca در آبهای سطحی و سنجش کاهش باکتری های شاهد در زمانهای متفاوت تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر ضدعفونی کننده جلبک Ulva Lactuca در آبهای سطحی و سنجش کاهش باکتری های شاهد در زمانهای متفاوت تحت word :

سال انتشار: 1379

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی سواحل و بنادر و سازه های دریایی

تعداد صفحات: 7

چکیده:

در این پژوهش نمونه برداری جلبک از سواحل چابهار انجام و به همراه مقداری آب در 4°C به آزمایشگاه انتقال داده شد. با بررسی های میکروسکوپی جنس و گونه آنها تعیین، برای نگهداری در سایه خشک و سپس پودر آن تهیه گردید. میکروارگانیسم های مورد استفاده در این تحقیق باکتری های شاخص آلودگی آب شامل: اشریشیاکلی (Escherichia coli- PTCC 1338)، استافلیوکوکوس اورئوس (Staphylococcus aureus-PTCC 1113) و استرپتوکوکوس فکالیس(Streptococcus faecalis- PTCC 1237) بود. برای این منظور عصاره گیری از جلبک توسط آب و حلالهای آلی شامل: تتراکلریدکربن، استن، پترولیم اتر، کلروفرم و n هگزان انجام گرید در این آزمایش عصاره گیری در دو دمای 4°C و 25°C با دو نوع پودر سترون شده توسط روش تندالیزاسیون و اتو کلاو انجام گرفت. اثر ضد باکتریایی جلبک به دو روش Invitro ( شرایط آزمایشگاهی) و Invitro(سیستم آبی) بررسی شد. در روش Invitro سنجش قطر هاله مهار رشد و روش تماس مستقیم( جاری کردن در محیط مایع) با روشهای مختلف انجام شد. نتایج نشان داد که برخی از عصاره های تهیه شده اثر ضد میکروبی دارند و مقدار در موثر جلبک تعیین گردید. در روش Invitro که به دو صورت: با استفاده از سوشهای مورد نظر و بررسی آب رودخانه، انجام شد که عصاره ها باعث کاهش تعداد باکتری و حتی از بین بردن کامل برخی از روشها شدند. در بررسی مواد موثر جلبک از سوشهای HPLC :GLC :TLC استفاده شد که در طی آزمایشات تعداد ترکیبات شاخص که خاصیت ضد باکتریایی داشتند و فعالیت نسبی آنها مشخص گردید.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید