سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پروژه مقاله بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجو

دوشنبه 95/1/30 4:12 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان در word دارای 107 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه مقاله بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان در word

فصل اول

مقدمه

مقدمه: جایگاه اخلاق در جهان معاصر

رشد ملاک‌های اخلاقی

بیان موضوع

هدف پژوهش

ضرورت و اهمیت پژوهش

تاریخچه مختصر در جهان و ایران

مفهوم اخلاق با چه مفاهیم دیگری در ارتباط است؟

فصل دوم

پیشینه پژوهش;

ماهیت اخلاق

مفهوم رشد اخلاقی در نوجوانی و جوانی

زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی رشد

تعریف واژه‌ها

نکاتی درباره چگونگی تحول اخلاقی

دیدگاههای روان شناختی درباره اخلاق

دیدگاه بد سرشت بودن ذاتی انسان

رشد اخلاق در کودک

روش آموزش اخلاق

تعریف اخلاق

شاخص اخلاق

رشد اخلاق

رشد شناختی

شناخت

تحول شناختی از دیدگاه پیاژه

رشد اخلاقی از دیدگاه پیاژه

رشد اخلاقی از دیدگاه کهلبرگ;

الف- سطح اخلاق قبل قراردادی

محدوده سنی در رشد قضاوت اخلاقی

مفاهیم مهم در نظریه کهلبرگ;

مقایسه نظام‌های اخلاقی پیاژه و کهلبرگ;

ج- دیدگاه نه بد و نه خوب بودن ذاتی انسان

پیشینه مطالعاتی در جهان و ایران

فصل سوم

روش شناسی

موضوع پژوهش

سؤال‌های پژوهش

فرضیه‌های پژوهش

تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش

روش پژوهش

نوع پژوهش

ابزار پژوهش;

شیوه نمره گذاری

جمعیت پژوهش;

نمونه پژوهش

روش انتخاب آزمودنی

تجزیه و تحلیل آماری

تجزیه و تحلیل کیفی

روش‌های جدید در سنجش قضاوتهای اخلاقی

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل نتایج

توصیف اطلاعات

فصل پنجم

تبیین فرضیه

تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش;

محدودیت‌ها

پیشنهادها

فهرست منابع

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه مقاله بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان در word

1- ریتا دیکسن – نلسون/ آلن سی ایزرائیل، ترجمه؛ منشی طوسی، محمد تقی، اختلال‌های رفتاری کودکان، انتشارات آستان قدس، 1378

2- مور، جورج ادوارد، ترجمه؛ سعادت، اسماعیل، اخلاق، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ اول، 1366

3- راسل، برتراند، ترجمه؛ حیدریان، اخلاق و سیاست در جامعه، انتشارات بابک، 1349

4- محمودیان، محمد رفیع، اخلاق و عدالت، انتشارات طرح نو، چاپ اول، 1380

5-‌هاپتیان، الیزابت، بررسی اخلاق فاعلی در کودکان ایرانی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، تهران، 1364

6- محمدی، نوراله، بررسی تحول اخلاقی و دیگر دوستی در نوجوانان سرآمد و عادی، پایان نامه کارشناسی ارشد عمومی، تهران، 1373

7- مکتبی غلامحسین، بررسی تحول اخلاقی و نوعدوستی در دانشجویان تیزهوش و مستعد واقع در دانشگاه‌های شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران، 1375

8- رمضانی، پریوش، بررسی رشد قضاوت‌‌های اخلاقی کودکان و نوجوانان، پایان نامه درجه کارشناسی، قزوین، 1378

9- قایمی، علی، پرورش مذهبی و اخلاقی کودکان، انتشارات پژمان، چاپ سوم، 1364

10- فدایی، فرید، پیشگامان روان شناسی رشد، انتشارات اطلاعات، 1367

11- پیاژه، ژان، ترجمه: منصور، محمود و دادستان، پریرخ، تربیت به کجا ره می‌سپرد؟ انتشارات دانشگاه تهران، چاپ دوم، 1369

12- وارد، استفن، ترجمه: پویان، حسن، درآمدی تاریخی به اخلاق، نشر مرکز، چاپ اول، 1374

13- منصور، محمود و دادستان، پریرخ، دیدگاه پیاژه در گستره تحول روانی و آزمون‌های عملیاتی، انتشارات ژرف، چاپ اول،‌ تهران، 1367

14- لطف آبادی، حسین، رشد اخلاقی، ارزشی و دینی در نوجوانی و جوانی، انتشارات نسل سوم، چاپ اول، تهران، 1380

15- ماسن – پاول هنری، ترجمه یاسایی، مهشید، رشد شخصیت کودک، نشر مرکز، تهران، 1370

16- فلاول، جان اچ، ترجمه؛ ماهر، فرهاد، رشد شناختی، انتشارات رشد، چاپ اول، 1377

17- کریمی، یوسف، روان شناسی اجتماعی (نظریه‌ها، مفاهیم و کاربردها)، نشر ارسباران، چاپ ششم، 1378

18- کدیور، پروین، روان شناسی اخلاق، انتشارات آگاه، چاپ اول، تهران، 1378

19- رابرت. ال. سولسو، ترجمه؛ ماهر، فرهاد، روان شناسی شناختی، انتشارات رشد، چاپ اول، 1371

20- سیف، سوسن، کدیور، پروین – کرمی نوری، رضا – لطف آبادی، حسین، روان شناسی رشد (1)، انتشارات سمت، چاپ دهم، تهران، 1379

21- لطف آبادی، حسین، روان شناسی رشد (2)، انتشارات سمت، چاپ دوم، 1379

22- منصور، محمود، روان شناسی ژنتیک (تحول روانی از تولد تا پیری)، انتشارات سمت، تهران، 1379

23- منصور، محمود، روان شناسی ژنتیک (2)، انتشارات ژرف، چاپ اول، تهران، 1369

24- عظیمی، سیروس، روان شناسی کودک، انتشارات معرفت، چاپ اول، تهران، 1369

25- لطف آبادی، حسین، زمینه‌های اجتماعی – فرهنگی رشد نوجوانان و جوانان، انتشارات نسل سوم، چاپ اول، تهران، 1380

26- نیک گهر، غلامحسین، مبانی جامعه شناسی، انتشارات رایزن، چاپ سوم، تهران، 1371

27- اکرمی، مقایسه تحول قضاوت اخلاقی در کودکان و نوجوانان بزهکار و بهنجار و بررسی تأثیر شرایط خانوادگی، پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته روان شناسی بالینی، 1371

مقدمه: جایگاه اخلاق در جهان معاصر

در عصری زندگی می‌کنیم که تنظیم روابط اجتماعی بر اساس اصول اخلاقی اهمیتی فوق‌العاده پیدا کرده است. زندگی، آسایش و حرمت شخصی هر یک از ما، بیش از پیش، در گرو آن قرار دارد که اصول اخلاقی تا چه حد به طور عمومی مورد رعایت قرار می‌گیرند. در بسیاری از عرصه‌های نوین کار و زندگی اگر انسان‌ها نخواهند به احکام اخلاقی وفادار بمانند هیچ نیرویی برای بازداری آنها از تجاوز به حقوق یکدیگر وجود ندارد. همبستگی جماعتی و قومی و قوام زندگی اجتماعی نیز ضعیف‌تر از آن است که افراد را به یکدیگر مرتبط سازد و انسان‌ها بیش از پیش به صورت افراد مجزا، مستقل و بی اعتنا نسبت به یکدیگر درآمده‌اند

دولتهای ملی، به دنبال جهانی شدن اقتصاد و عروج نهادهای سیاسی بین المللی، قدرت و اعتبار خود را تا حد زیادی از دست داده اند؛ بحرانهای اقتصادی و سیاسی و انقراض باورهای سخت گیرانه سنتی تضعیف دستگاههای امنیتی را به همراه آورده است؛ و نهادهای گوناگون جامعه، محکوم به انشقاق و از هم پاشیدگی، توان نظارت بر اعمال اعضای خود را از دست داده‌اند. در نتیجه، حوزه‌هایی از زندگی اجتماعی که بر آنها هرج و مرج و اغتشاش حاکم است به طور مداوم در حال تکثیر و گسترش هستند. در این شرایط تنها اخلاق است که به علت موقعیت استعلایی خود می‌تواند، انسان‌ها را به جدی گرفتن مسئولیت خود در قبال یکدیگر فرا خواند

اما امروزه آموزه‌های اخلاقی نیز در وضعیتی بحرانی قرار دارند. بنیادها، مراجع و تکیه گاههای سنتی احکام اخلاقی، تا حد معینی مشروعیت خود را از دست داده‌اند و هیچ گونه الگوی رفتاری معینی – حداقل برای نسل جوان – وجود ندارد

هنجارهای اجتماعی، باورهای مذهبی و آموزشهای فلسفی، سه بنیاد اصلی ترویج آموزه‌های اخلاقی، هر یک به نوعی، دیگر از اعتبار و نفوذ دیرینه خود برخوردار نیستند

هنجارهای اجتماعی، از یک سو، حالتی آن چنان مجرد و عام پیدا کرده‌اند که هیچ تکلیف مشخصی را برای کسی تعیین نمی‌کنند و از سوی دیگر، دلیل انشقاق جامعه و تضعیف نهادهای اجتماعی اقتدار و نفوذ خود را بر اذهان مردم از دست داده‌اند. در سطح کلی زندگی اجتماعی، مشروعیت هنجارهای اجتماعی چندان ضربه نخورده است، اما این هنجارها آن قدر از اقتدار برخوردار نیستند که فرد را از تک‌روی و بی‌توجهی به منافع جمع باز دارند

به علاوه فرد نیز دیگر از آن توان، شهامت و امکانات برخوردار نیست که بتواند به صورت خودانگیخته و خودجوش از سر اقتدار و بزرگواری، اخلاقی عمل کند

قدرت عظیم نهادهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و حاکمیت شرایط بغرنج و پیچیده جهانی بر فراز و نشیب زندگی اجتماعی انسان‌ها را به موجوداتی خرد و حقیر تبدیل نموده است. فرد در چنبره زنجیر منطق سرمایه، عقلانیت نظم اداری و پیامدهای تصمیم‌های خیل کنشگران قدرتمند گرفتار آمده است. در چنین شرایطی انسان دیگر سرنوشت را به مبارزه نمی‌طلبد، خود را وارد ماجراهای پیچیده برای تغییر شرایط کلی جهان نمی‌سازد و نگران از عواقب اعمال خود، خویش را چندان درگیر مشکلات دیگران نمی‌کند. او بیشتر سعی می‌کند تا از فرصتهای ممکن بهره جسته و امکانات لازم برای بهره مندی از یک زندگی بی دردسر را برای خود فراهم آورد. فداکاری و احساس مسئولیت نسبت به وجود و موقعیت دیگران برای او اهمیت چندانی ندارد. بیهوده نیست که ما امروزه با خیل افرادی روبرو هستیم که درصدد بازگردانیدن مشروعیت و اقتدار سابق به بنیادها و مراجع احکام اخلاقی هستند. در زمینه درک مذهبی، اجتماعی و فلسفی از امور رد پای این تلاش را می‌توان مشاهده کرد. این گونه تلاشها در برخی از مناطق جهان و حوزه‌های زندگی اجتماعی با موفقیت روبرو شده‌اند. اینجا و آنجا، مذهب، نهادهای سنتی جامعه و تعقل و استدلال وجهه‌ای نو پیدا کرده‌اند و افراد و گروههای بسیاری راغب شده‌اند که ادعای از نو طرح شده این نهادها و مراجع را مورد ملاحظه جدی قرار دهند

معهذا فریب ظاهر قضیه را نباید خورد. بنیادها و مراجع سنتی هر قدر که نوسازی شده باشند باز توان ارایه چنان احکام جهان‌شمولی را ندارند که انسان، جدا از موقعیت اجتماعی و اندیشه و طرز نگرشش به جهان، آنها را معتبر بشمارد. موقعیت قدرتمند این بنیادها و مراجع بیشتر اوقات محدود به یک زمان معین و وضعیت خاص است. مذهب به طور عمده مؤمنین، هنجارهای اجتماعی افراد میان‌سال و کمابیش موفق و استدلال و تعقل روشنفکران را مخاطب قرار می‌دهد

به علاوه، آنها نمی‌توانند همان گروه مخاطب خود را به صورت جمع و کلیتی واحد تثبیت نمایند. مذهب خود متشکل از مذاهب مختلف است و هر مذهب احکام اخلاقی خاص خود را دارد. اعتقاد و ایمان به یک مذهب به طور معمول انسان را از مؤمنین به مذاهب دیگر دور و حتی گاه منزجر می‌سازد. از این لحاظ، حس عطوفت و اخوت نشأت گرفته از درک مذهب به طور معمول محدود به انسانهای خاص است. هنجارهای اجتماعی نیز به طور مداوم در حال تغییر هستند. هنجارهای حاکم بر نهادهای سنتی اجتماعی نیز هر چند در عرصه‌های خرد زندگی اجتماعی به کار می‌آیند، در عرصه‌های کلان و وسیع زندگی اجتماعی نقشی سرکوبگرایانه پیدا می‌کنند. هر چند صلابت و اقتدار این هنجارها ممکن است زمینه امن کار و کوشش را برای برخی فراهم آورد ولی این امنیت به بهای نقض آزادی عمل برخی دیگر از افراد به دست می‌آید. شکست این پروژه‌ها در عین حال شکست تلاش برای بنیان گذاری و فراافکندن هر نوع مرجع فرا-فردی برای اصول اخلاقی است

در عصری که انسان تنها و تنها خویشتن را به عنوان جولانگاه اندیشه و تأملات خود در اختیار دارد، در عصری که همبستگی‌های اجتماعی ضعیف و شکننده هستند، در عصری که روابط اجتماعی هر چه بیشتر بر پایه ضابطه‌های حقوقی تعریف می‌شوند و بالاخره در عصری که زندگی به تجریبات شخصی و درد محدود شده است. براستی، چگونه می‌توان برای انسانها مرجعی در ورای فردیت آنها، برای تنظیم روابط اجتماعیشان، فرا افکند. برای چنین انسانی تنها آنچه از درون او می‌جوشد و می‌شکوفد مشروعیت دارد. معیار اصلی تمیز امور برای او ارزشهای فردی و شیوه داوری شخصی خود او هستند، نه احکامی که از پیش بر حق و درست فرض شده‌اند

در این وضعیت جدید دیگر از خودگذشتگی، توجه به منافع و حقوق دیگری و کنش اخلاقی اموری نیستند که به خودی خود به ذهن فرد خطور کنند و یا اگر خطور کنند در اعمال و رفتار او انعکاس یابند. گرفتار در وجود شخصی خویش، او انگیزه و شور دست زدن به کنشی را ندارد که هدف آن تضمین منافع دیگری باشد

در این میان، یک عامل و تنها یک عامل می‌تواند موقعیت فرد را تا حدی ثبات بخشد و او را به سمت اتخاذ موضعی اخلاقی نسبت به امور سوق دهد. این عامل همانا وجود دیگری به صورت یک شخص معین با احساسات و تمایلات مختص به خود است. وجود دیگری همیشه به صورت حضور زنده و فعال دیگری در عرصه‌های مختلف زندگی برای فرد مطرح است. او مجبور است در مقابل برخوردهای دم به دم متفاوت دیگران عکس العمل نشان دهد. اگر به برخورد‌های مستقل و پویا با حس مسئولیت فردی نسبت به استقلال دیگری ، ترکیب شود، فرد از حد معینی از استقلال و اقتدار برخوردار خواهد شد. در متن احساس مسئولیت نسبت به وجود و تضمین استقلال و پویایی دیگری، در متن معمولی نسبت به استقلال او، فرد می‌تواند احساس کند که هستی و حضور خاصی در جهان دارد. بدین شکل دیگری میدانی می‌شود که فرد در آن وسعت حضور و اقتدار خود را باز می‌یابد. در این روند او بر ضعفها و سرگشتگیهای خویش فایق می‌شود. از این رو می‌توان گفت نه خودمحوری و احساس توانمندی بلکه ضعف و فقر وجودی، فرد را بر می‌انگیزد تا با رویکردی اخلاقی تأمین آزادی و بهروزی دیگری را غایت اعمال خود گرداند (محمودیان، 1380)

 رشد ملاک‌های اخلاقی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله خانواده و نقش و تاثیر آن در برقراری عدالت در

دوشنبه 95/1/30 4:12 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله خانواده‌ و نقش‌ و تاثیر آن‌ در برقراری‌ عدالت‌ در word دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله خانواده‌ و نقش‌ و تاثیر آن‌ در برقراری‌ عدالت‌ در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه مقاله خانواده‌ و نقش‌ و تاثیر آن‌ در برقراری‌ عدالت‌ در word

عدالت‌ از نظر علی‌ (ع‌) در خانواده‌ی‌ اجتماعی‌

 عدل‌ از اصول‌ دین‌ در خانواده‌

 جود و عدل‌ در خانواده‌ از دیدگاه‌ اخلاق‌ فردی‌

 جود بهتر است‌ یاعدل‌؟

 جود و عدل‌ از نظر اجتماعی‌

 فرق‌ جود با احسان‌

 عدالت‌ در خانواده‌، فلسفه‌ ی‌ اجتماعی‌

 دنیای‌ گشاده‌ی‌ عدالت‌ خانواده‌ و دنیای‌ تنگ‌ ظلم‌

 علت‌ اصلی‌ انحراف‌ افراد از عدل‌ در جامعه‌ و خانواده‌

 نتیجه‌ی‌ اساس‌ بحث‌ عدل‌ در خانواده‌

 اصل‌ عدل‌ در مذهب‌ شیعه‌

 حق‌ همسر از نظر علی‌(ع‌)

 مفهوم‌ عدالت‌ اجتماعی‌ در خانواده‌

 مهفوم‌ و ابعاد عدالت‌ اجتماعی‌ در خانواده‌

 منابع‌ و مآخذ

 «عدالت‌ از نظر علی‌(ع‌) در خانواده‌ی‌ اجتماعی‌»

 «لقد ارسلنا بالبینات‌ و أنزلنا معهم‌ الکتاب‌ و المیزان‌ لیقوم‌ الناس‌ بالقسط‌ و انزلنا الحدید فیه‌ بأس‌ شدید و منافع‌ للناس‌ ولیعلم‌ الله‌ من‌ ینصره‌ رسله‌ بالغیب‌ ان‌ الله‌ قوی‌ عزیز» «حدید آیه‌ی‌ 25»

 «ان‌ الله‌ یأمر بالعدل‌ و الاحسان‌ وایتائ ذی‌القربی‌ و ینهی‌ عن‌ الفحشاء و المنکر و البغی‌ یعظکم‌ لعلکم‌ تذکرون‌» «نحل‌ آیه‌ی‌ 90»

 این‌ دو آیه‌ی‌ کریمه‌ از دو سوره‌ است‌ و هر کدام‌ در یک‌ جایی‌ از قرآن‌ است‌ آیه‌ی‌ اول‌ آیه‌ی‌ بیست‌ و پنجم‌ از سوره‌ی‌ حدید است‌ و آیه‌ی‌ دوم‌ آیه‌ی‌ نودم‌ از سوره‌ی‌ نعل‌ است‌ البته‌ در هر دو آیه‌ از یک‌ مطلب‌ یاد شده‌ و آن‌ موضوع‌ عدالت‌ است‌ البته‌ هر آیه‌ مطلب‌ اضافه‌ای‌ نسبت‌ به‌ دیگری‌ دارد

 در آیه‌ اول‌ می‌فرماید «ما، پیغمبران‌ خود را به‌ دلایل‌ روشن‌ فرستاده‌ایم‌ و همراه‌ آن‌ها کتاب‌ و مقیاس‌ و وسیله‌ اندازه‌گیری‌ فرستادیم‌ تا مردم‌ بر میزان‌ عدالت‌ عمل‌ کنند، آهن‌ فرستادیم‌ که‌ فلزی‌ و محکم‌ و با صلابت‌ است‌ و منافعی‌ برای‌ حیات‌ بشر دربر دارد! علت‌ دیگر فرستادن‌ پیغمبران‌ این‌ است‌ که‌ آمدن‌ آن‌ها وسیله‌ای‌ امتحانی‌ باشد و معلوم‌ و روشن‌ شود که‌ چه‌ کسی‌ به‌ یاری‌ حق‌ و اهل‌ حق‌ می‌شتابد و چه‌ کسی‌ نمی‌شتابد، خداوند نیرومند و غالب‌ است‌

 در آیه‌ی‌ اول‌ هدف‌ کلی‌ ادیان‌ آسمانی‌ را برقرار شدن‌ موازین‌ عدالت‌ ذکر می‌کند‌ و در آیه‌ی‌ دوم‌ به‌ عنوان‌ یک‌ اصل‌ از اصول‌ و مبانی‌ کلی‌ اسلام‌ و به‌ عنوان‌ معرفی‌ روح‌ اسلام‌ می‌فرماید خداوند به‌ عدل‌ و احسان‌ امر می‌کند و از فحشاء و زشت‌کاری‌ها و بدی‌ها و ظلم‌ها نهی‌ می‌کند

 موضوع‌ عدل‌ و احسان‌ خصوصا موضوع‌ عدل‌، گذشته‌ از این‌ که‌ در خود قرآن‌ کریم‌ مکرر ذکر شده‌ در تاریخ‌ اسلام‌ و در میان‌ مسلمین‌ فصلی‌ طولانی‌ دارد چه‌ از نظر علمی‌ در تاریخ‌ اسلامی‌ و چه‌ از نظر علمی‌ و اجرایی‌ در تاریخ‌ اجتماعی‌ و سیاسی‌ جامعه‌ و چون‌ واقعا یکی‌ از ارکان‌ اسلام‌ اصل‌ عدل‌ است‌. شایسته‌ است‌ در اطراف‌ آن‌ صحبت‌ شود و مخصوصا ما شیعیان‌ که‌ یکی‌ از اصول‌ دین‌ را عدل‌ می‌دانیم‌

 «عدل‌ از اصول‌ دین‌ در خانواده‌»

 اصول‌ دین‌ را پنج‌ چیز می‌شماریم‌، توحید، عدل‌، نبوت‌، امامت‌، معاد. عدل‌ و امامت‌ اختصاصا در شیعه‌ از اصول‌ دین‌ شمرده‌ شده‌، و گاهی‌ این‌ دو را به‌ نام‌ دو اصل‌ مذهب‌ می‌نامند که‌ البته‌ مقصود این‌ است‌ که‌ از نظر اسلام‌شناسی‌ این‌ مذهب‌ و از دیده‌ی‌ پیشوایان‌ این‌ مذهب‌، عدل‌ و امامت‌ هم‌ از اصول‌ اسلام‌ است‌، پس‌ معلوم‌ می‌شود از نظر مذهب‌ و طریقه‌ی‌ ما اصل‌ عدل‌ بسیار مهم‌ است‌، پس‌ معلوم‌ می‌شود که‌ در ردیف‌ مسائلی‌ از قبیل‌ مسائل‌ اخلاقی‌ خانواده‌ نیست‌ لذا، به‌ همین‌ مناسبت‌ به‌ این‌ شب‌های‌ عزیز که‌ فرصتی‌ هست‌ تا حدی‌ که‌ مقدور است‌ از اطراف‌ این‌ اصل‌ و تاریخچه‌ی‌ آن‌ که‌ با سرنوشت‌ ما و وضع‌ حاضر ما بستگی‌ دارد مطالبی‌ به‌ عرض‌ شنوندگان‌ می‌رسانیم‌

 به‌ علاوه‌ اینکه‌ این‌ شب‌ها تعلق‌ دارد به‌ امام‌ عادل‌ علی‌ الاطلاق‌، مجسمه‌ی‌ عدل‌ و مساوات‌، شیفته‌ی‌ حق‌ و انصاف‌، نمونه‌ی‌ کامل‌ بشر دوستی‌ و رحمت‌ در جهت‌ و احسان‌: مولای‌ متقیان‌ علی‌(ع‌) کسی‌ حتی دیگران درباره‌اش گفته‌اند قاتل او همان عدل و مساواتش بود

دشمنی   طاووس  آمد  پراو            ای سباشه را بکشته فراو

گفت من آن آهوم کزنا فافی            ریخت آن صیاد خون صاف فن

«جود و عدل در خانواده از دیدگاه اخلاق فردی»

علماء اخلاق جود را از عدل بالاتر دانسته‌اند، اما علی مرتضی(ع) درکمال صراحت می‌گوید عدل به این دلیل و این دلیل از جود بالاتر است

البته این دو نظر از دو زاویه و دو دیدگاه است: اگر تنی از جنبه‌ی فردی و اخلاق شخصی مطلب را مطالعه کنیم جود از عدل بالاتر است. ازنظر ملکات اخلاقی، ملکه جود و ایثار بالاتر است از ملکه‌ی عدالت، زیرا شخصی عادل از آن جهت که شخصاًو ازنظر اخلاق شخصی و فردی عادل است در این حد از کمال انسانی است که به حق دیگران در خانواده تجاوز نمی‌کند و مال کسی را نمی‌برد، متعرفی کسی نمی‌شود، اما آن که خود می‌کند و ایثار می‌نماید نه تنها مال کسی را نمی‌برد بلکه از مال خود دسترنج خود به دیگران جود می‌کند، نه تنها نوبت کسی را نمی‌گیرد، نوبت خود را هم احیاناً به دیگران می‌دهد نه تنها بر کسی جراحتی وارد نمی‌اورد بلکه در بیمارستان‌ها و میدان‌های جنگ و در کلبه‌ها و خانه‌های بی‌نوایان به سروقت بیماران و مجروحین می‌رود، دارویی به کامشان می‌ریزد مرهمی بر جراحتشان می‌گذارد، مجاناً شغل پرستاری بیماران را برای خود انتخاب می‌کند، نه تنها  خون کسی را نمی‌ریزد بلکه حاضر است خون خود فدای خیر جامعه کند

پس از نظر ملکات اخلاقی و صفات شخصی البته جود از عدل بالاتر است، بلکه طرق قیاس هستند

«جود بهتر است یا عدل؟»

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله نقش خانواده در بزهکاری فرزندان در word

دوشنبه 95/1/30 4:12 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله نقش خانواده در بزهکاری فرزندان در word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله نقش خانواده در بزهکاری فرزندان در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه مقاله نقش خانواده در بزهکاری فرزندان در word

نقش خانواده در بزهکاری فرزندان

نقش خانواده

تصویر یک زندگی…

مکانیسم های دفاعی

علل‌ و عوامل‌ موثر در برهکاری‌

نقش‌ دوستان‌ و همسالان‌

پیشگیری‌ و بازداری‌ اطفال‌ و نوجوانان‌ در مقابل‌ بزهکاری‌

ریشه یابی بزهکاری اطفال و نوجوانان

تعریف طفل بزهکار

آمار و ارقام مربوط به بزهکاری اطفال و نوجوانان

عوامل موثر در بزهکاری اطفال و نوجوانان

نقش خانواده

عوامل اجتماعی

عوامل اقتصادی

نقش دوستان و همسالان

عوامل روانشناختی

علت های دیگر بزهکاری

منابع:19

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود پروژه مقاله نقش خانواده در بزهکاری فرزندان در word

مبانی جرم شناسی جلد دوم- دکتر مهدی کی نیا
روانشناسی کیفری- دیوید ایبراهمسن- ترجمه دکتر پرویز صانعی
نابهنجاری و بزهکاری اطفال و نوجوانان- دکتر علی نجفی توانا
تحلیلی از رگه‌های شخصیتی بیجه- دکتر غلامعلی افروز
آسیب‌ شناسی‌ اجتماعی‌، هدایت‌ا; ستوده‌
بزهکاری‌ اطفال‌ و نوجوانان‌، دکتر هوشنگ‌ شامبیاتی‌
روان‌ شناسی‌ اجتماعی‌، دکتر یوسف‌ کریمی‌
روان‌ شناسی‌ نوجوانان‌، دکتر اسماعیل‌ بیابانگرد
روان‌ شناسی‌ نوجوانان‌ و جوانان‌
مبانی‌ جامعه‌ شناسی‌، ترجمه‌ منوچهر صبوری‌
مجرم‌ کیست‌ و جرم‌ شناسی‌ چیست‌؟ تألیف‌ دکتر تاج‌ زمان‌ دانش‌
نجفی توانا(دکتر علی )، نا به هنجاری و بزهکاری اطفال و نوجوانان، انتشارات راه و تربیت وابسته به مرکز آموزشی و پژوهشی سازمان زندان ها، چاپ اول، سال
عباچی (مریم ): حقوق کیفری اطفال، انتشارات مجد، چاپ اول، سال
پیراسته (بهرام )، روزنامه همشهری، شماره 3959، مورخ 24 / 1 /
غفاری ( مریم )،نقش مدرسه در تکوین شخصیت،روزنامه همشهری مورخ 21 / 9 /
جوادی(سید محمد حسین)،محیط خانواده و بزهکاری،روزنامه حمایت مورخ 27 / 2 /
شناخت ویژگی های اطفال بزهکار، انتشارات مرکز پژوهشی سازمان زندان ها
خامی زاده ( رقیه )، نگاهی اجمالی به بزهکاری اطفال و نوجوانان، سایت دادستانی کل کشور
سربازی ( ناصر )، نقش خانواده در بزهکاری کودکان و نوجوانان، سایت وکالت

 

نقش خانواده در بزهکاری فرزندان

در مطالعه علل رفتار مجرمانه همیشه باید عوامل چندگانه موجد جرم و تاثیر متقابل آنها را در یکدیگر مورد نظر قراردهیم. برحسب مورد ممکن است تاثیر یکی از این عوامل از عامل دیگر بیشتر باشد، ولی هیچ گاه یک عامل واحد، علت کلیه رفتارهای مجرمانه نیست

در بزهکاری، عوامل اجتماعی و روانی هردو بر یکدیگر اثر میگذارند و با یکدیگر همبستگی دارند. عوامل دسته اول در محیط وجود دارد و فرد را تحت تاثیر قرار میدهد. عوامل دسته دوم نیز در درون شخصیت موجود است و در مقابل محیط واکنش نشان میدهند و روشن است که از لحاظ کیفیت و کمیت، تغییر پیدا میکنند و ممکن است به صورتهای بیشمار با یکدیگر ترکیب یابند

انسان ممکن است از سه راه به انجام فعالیت های مجرمانه وادار شود

1- وقتی تمایلات ضد اجتماعی در معرض نفوذ عوامل جرم زا قرار گیرد و تحت تاثیر این عامل، بیشتر برانگیخته شود

2- وقتی در شخص به علت احساس گناه عمیق که در اثر افعال قبلی او به وجود آمده، یک میل شدید برای مجازات شدن بوجود آمده باشد.(یعنی از طریق ارتکاب جرم جدید، برای خود مجازات تهیه میکند)

3- شخصی که از لحاظ عاطفی، احساس ضعف و عدم اطمینان میکند، ممکن است برای مخفی داشتن این احساس، روحیه‌ای دفاعی و پرخاشگر در خود به وجود آورد

در پیدایش عمل مجرمانه باید سه عامل را در نظر گرفت

1- تمایلات مجرمانه(ت)

2- وضعیت کلی(و)

3- مقاوت ذهنی و عاطفی شخص در مقابل وسوسه(م)

که ماحصل آن فرمول و قانون چگونگی پیدایش یک عمل مجرمانه است

عمل مجرمانه حاصل جمع تمایلات مجرمانه شخص به اضافه وضعیت کلی او تقسیم بر میزان مقاوت او است.)

تمایلات مجرمانه شخص و مقاومت وی در مقابل آنها ممکن است به عملی ضد اجتماعی یا مجرمانه منجر شود، و یا به صورت رفتاری که مورد تایید اجتماع است درآید، و این امر بستگی به آن دارد که از تمایلات مجرمانه و مقاومت،کدامیک قویتر باشند

همه افراد دارای تمایلات و ضد تمایلاتی هستند. عمل مجرمانه تنها وقتی ممکن است روی دهد که مقاومت شخص کافی نباشد و نتواند فشار تمایلات مجرمانه و وضعیت خاص را تحمل کند

مشکلترین کار، تشخیص میزان مقاومتی است که شخص ممکن است در موقعیت های خاص در مقابل ارتکاب جرم داشته باشد. مقاومت دارای ریشه های عاطفی، فکری و اجتماعی است و این سه عامل با تشکیل فراخود و رابطه آن با خود، و موقعیت شخص، ارتباط نزدیکی دارد. وقتی شخص از یک بیماری روانی که ریشه جسمانی دارد رنج ببرد، مسلم است که مقاومت عاطفی و جسمانی او کمتر خواهد بود

عامل اصلی در مقاومت، فراخود یا به زبان عامیانه وجدان است زیرا فراخود،خود را مورد تهدید قرار میدهد و به آن دستور میدهد که فقط مرتکب اعمال خوب شود

بدین ترتیب وقتی شخصی مرتکب جرم میشود، احساس گناه میکند، در صورتی که وقتی عمل خوبی انجام میدهد، احساس رضایت و خوشی میکند

نقش خانواده

خانوده کوچکترین واحد اجتماعی است که بوسیله ازدواج زن و مرد تشکیل می شود و با تولد فرزندان تکامل می‌یابد

اهمیت زندگی خانوادگی برای کودکان به مراتب از افراد بالغ بیشتر است. چراکه در اینجا است که کودک اولین تجربیات خود را در زیستن با دیگران می آموزد. در محیط خانواده است که پایه رشد و فعالیت های آینده کودک گذاشته میشود

اینکه در روابط ما با سایرین عشق و محبت حکمفرما است یا خصومت و نفرت، تا حد بسیار زیادی به تربیت خانوادگی بستگی دارد

اصولا کلیه رفتارهای دوران نوجوانی، جوانی و بالاتر، چه اجتماعی باشد ویا ضد اجتماعی، در نتیجه تجربیات گذشته به وجود می آید و با توجه به این تجربیات است که میتوان این حالات و رفتارها را توجیه کرد

بزهکاری در کودکان و نوجوانان هرچند می تواند به عوامل بسیار، ازجمله مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… وابسته باشد. امّا در گام نخست این خانواده است که کودک را به مسیر صحیح هدایت می کند یا بستر گناه و جرم و انحراف را برای او مهیا می سازد. انسان به دلیل ویژگی اجتماعی بودن خود از بدو تولد تحت تأثیر افکار، عقائد و رفتار اطرافیان قرار می گیرد و بعدها به تقلید از این رفتارها و گفتارها، الگوهایی را که به نحوی در ارتباط با او هستند سرمشق رفتاری خود قرار خواهد داد

خمیرمایه مولفه های اصلی شخصیت متعادل و پویا یا متزلزل و آسیب پذیر کودکان و نوجوانان در کانون خانواده و در سایه تعامل مطلوب با والدین، به ویژه مادر، شکل میگیرد

پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) در تاکید بر اهمیت دوره های مختلف رشد و تحول شخصیت فرزندان، به ویژه هفت سال اول زندگی، فرموده اند: فرزند در هفت سال اول زندگی “محبت پذیر است”، در هفت سال دوم “آموزش پذیر است” و در هفت سال سوم حیات خود ” مشورت پذیر است”

ویژگی های زیستی و روانی- اجتماعی کودکان در سالهای اولیه رشد (هفت سال اول حیات) بگونه ای است که بیشترین تعلق خاطر را به پدر و مادر دارند و میخواهند همواره همه وجود پدرو مادر خود را در قبضه مهر خود داشته باشند. از همین رو زیباترین و موثرترین روش پرورش فرزند در این دوران، حاکمیت مهر و محبت وسیطره عاطفی کودک بر پیکره شخصیت پدر و مادر است

بنابراین محرومیت های عاطفی، تنبیه، اعمال رفتارهای خشونت آمیز با کودک و تحمیل آزردگی ها وناکامی های مکرر بر احساس فرزندی با شاکله محبت پذیر، میتواند آسیب های اجتماعی همراه داشته باشد

گزل، پدر روانشناسی کودک میگوید: شخصیت کودک در پنج، شش سالگی نسخه کوچکی از جوانی است که بعدا خواهد شد

کودکانی که از مهر و محبت پدری و مادری محروم مانده و عموما در عین برخورداری از نعمت پدر و مادر، دچار بد سرپرستی شده اند و به گونه ای که انتظار میرود از تعامل عاطفی خوشایند و دوست داشتنی با والدین بهره مند نمیشوند، با دنیایی از نگرانی و ناکامی، بی انگیزه و شکننده وارد مدرسه میشوند

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله بررسی تفاوت های جنسی در اضطراب اجتماعی نوجوان

دوشنبه 95/1/30 4:12 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله بررسی تفاوت های جنسی در اضطراب اجتماعی نوجوانان در word دارای 82 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله بررسی تفاوت های جنسی در اضطراب اجتماعی نوجوانان در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه مقاله بررسی تفاوت های جنسی در اضطراب اجتماعی نوجوانان در word

مقدمه. 2

بیان مسئله(موضوع تحقیق) 4

» ویژگیهای اشخاص مبتلا به اضطرابهای اجتماعی«. 4

» توضیح اضطراب اجتماعی«. 7

هدف از تحقیق، اهمیت مسأله : 10

بیان مسئله پژوهش: 12

فرضیه: 12

متغیرهای پژوهش; 12

تعریف اضطراب: 12

اضطراب و فشار روانی.. 15

اجزای اضطراب: 16

الف: جنبه فیزیولوژیکی.. 16

ب: جنبه شناختی.. 16

بروز اضطراب.. 17

پیامدهای اضطراب.. 18

انواع اضطراب.. 19

اضطراب موقعیتی.. 19

اضطراب خصیصه‌ای.. 19

موقعیتهای برانگیزنده اضطراب.. 20

اندازه‌گیری اضطراب.. 21

اضطراب امتحان.. 22

مقیاس; 23

کاهش اضطراب.. 25

رفتاردرمانی.. 26

درمان شناختی – رفتاری.. 27

بحران اضطراب در نوجوانی.. 28

دیدگاههای نظری درباره روانشناختی اضطراب.. 30

زیگموند فروید: 30

ملانی‌کلاین: 32

آنافروید: 34

حساسیت مفرط.. 35

هارتمن، کریس‌ولومن‌شتاین.. 36

رنه‌اشپیتز. 37

هری استاک سالیوان.. 38

جان بالبی.. 39

نظریه‌های اضطراب.. 41

اضطراب به عنوان یک تعارض ناهشیار. 41

اضطراب بعنوان پاسخ آموخته شده. 42

اضطراب در معنای نداشتن کنترل.. 43

کنار آمدن با اضطراب.. 44

مکانیسم‌های دفاعی.. 46

اضطراب طبیعی و اضطراب بیمارگونه. 48

اضطراب طبیعی.. 49

اختلالات اضطرابی  DSM-III-R.. 49

حالت اضطراب.. 50

اضطراب و یادگیری.. 52

علتهای رایج اضطراب.. 53

آشوب و اضطراب نوجوانی (Adolescent Turmoil) : 55

سبب‌شناسی.. 55

نظریه‌های رفتاری.. 58

نظریه‌های وجودی.. 59

نظریه‌های زیست‌شناختی.. 59

روش نمونه‌گیری : 62

ابزار تحقیق : 62

روش نمره‌گذاری : 63

روش محاسبه میانگینها 67

خلاصه ونتیجه‌گیری.. 70

محدودیتها 71

پیشنهاد. 72

فهرست منابع فارسی.. 73

منبع انگلیسی : 74

پیوست; 75

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه مقاله بررسی تفاوت های جنسی در اضطراب اجتماعی نوجوانان در word

1-آلن ا‎ُ. راس(1373). روانشناسی شخصیت (نظریه و فرایندها) ترجمه سیاوش جمالفر تهران موسسه انتشارات بعثت

2-ا.د.ایساک-ج.پ.لف (1371) ارزشیابی بالینی در روانپزشکی ترجمه دکتر احمد محیط- غلامحسین کاویانی- ناشر گلبرگ

3-بهروز میلانی فر(1382) رواشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی- ناشر نشر قومس

4-پریرخ دادستان(1376) روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا نوجوانی- ناشر مشیری

5-حسین آزاد(1374) روانشناسی مرضی کودک (آسیب شناسی روانی کودک)- ناشر شرکت انتشاراتی پاژنگ

6-حمزه گنجی(1376) روانشناسی عمومی- ناشر انتشارات بعثت

7-عبدالله شفیع آبادی(1373) مبانی روانشناسی رشد- ناشر انتشارات سهامی چهر

8-سید احمد احمدی(1371) روانشناسی نوجوانان و جوانان- ناشر انتشارات ترمه- مشعل

9-محمد حسین فرجاد(1371) آسیب شناسی اجتماعی و جامعه شناسی انحرافات- ناشر انتشارات بدر

10-ذبیح الله فرجی(1376) انگیزش و هیجان- ناشر انتشارات خردمند

11-ریتال. اتکینسون- ریچاردس. اتکیسنون- ارنست ر. هیلگارد(1371) زمینه روانشناسی ترجمه دکتر محمد نقی براهنی، دکتر سعید شاملو، نیسان گاهان، دکتر یوسف کریمی، دکتر کیانوش هاشمیان- ناشر انتشارات رشد

12-کاپلان و سادوک (1376)- خلاصه روانپزشکی- ترجمه دکتر نصرت پورافکاری- ناشر انتشارات آزاده

13-محمد پارسا(1374) روانشناسی یادگیری بر بنیاد نظریه ها- ناشر مؤسسه انتشارات بعثت

مقدمه

اضطراب اجتماعی اضطرابی است که خصوصاً هنگام برخوردهای اجتماعی متقابل افراد با یکدیگر بوجود می‌آید افرادی که از اضطراب اجتماعی رنج می‌برند با افزایش مسائل روانی، ناتوانی در تمرکز حواس و حالتهای عصبی روبرو هستند . اشخاص دچار اضطراب اجتماعی به منبع ناراحتی خود که برخوردهای اجتماعی است که اکنون یا بزودی با آن مواجه خواهند شد آگاه هستند

اگر چه هر کسی گاهی حداقل کمی از مصاحبه‌ای که قرار است در آن شرکت کند دچار حالت عصبی می‌شود. در واقع یعنی هر یک از ما در اضطراب اجتماعی قرار می‌گیریم ، اضطراب اجتماعی مانند خیلی از مسائلی است که روانشناسان و محققین ارتباطات در آن به تحقیق مشغول هستند

اسامی که به این نظریه‌ها داده می‌شود عبارتند از

خجالتی بودن، اضطراب زمانی ، اضطراب ارتباطی، کم‌گویی، وحشت در اثر ظهور در مقابل دیگران

اگر چه برخی از روانشناسان بین اضطراب اجتماعی و نظریه‌های فوق تفاوتی قایل هستند. اما بیشتر محققین امروزه اصطلاح اضطراب اجتماعی را با خجالت‌زدگی هم معنی بکار می‌برند. نظریه‌های اضطراب زمانی، وحشت در اثر ظهور در مقابل دیگران اغلب به عنوان نمونه های خاص برای نظریه اضطراب اجتماعی عنوان می‌شود. علاوه بر این بررسیهای آماری نشان می‌دهد بین اضطراب اجتماعی و خجالت‌زدگی و دیگر نظریه‌ها ارتباط همبستگی وجود دارد. بنابراین ما اصطلاح اضطراب اجتماعی و خجالت‌زدگی را می‌توانیم در این مقاله بجای همدیگربکار ببریم

به هر حال باید توجه داشت که اضطراب اجتماعی را نباید با درونگرایی همانند دانست. در حالیکه درونگراها اغلب بجای حضور در اجتماع با خودشان تنها هستند. بیشتر اشخاصی که دچار اضطراب اجتماعی هستند از خجالت‌زدگی متنفر‌اند

تقریباً دو سوم این اشخاص در یک تحقیق ، خجالتی بودن خود را یک مشکل واقعی بیان نمودند و یک چهارم این افراد تمایل خود را برای یافتن راه‌حل این مشکل بیان نمودند

(PIKONIS, 1992 A)

بیان مسئله(موضوع تحقیق)

ویژگیهای اشخاص مبتلا به اضطرابهای اجتماعی

اشخاصی که از اضطرابهای اجتماعی رنج می‌برند در موقعیتهای اجتماعی که قرار می‌گیرند دچار مشکل می‌شوند. این اشخاص می‌گویند هنگامیکه مجبور به گفتگو با دیگران هستند دچار حالت عصبی و احساس نامطلوبی می‌شوند.(CHEEK , BUSS1981)

آنان به نظر دیگران نسبت به خودشان توجه دارند. آنان وقتی که با افراد جدید آشنا می‌شوند و یا مجبور هستند در مقابل حضار صحبت کنند خیلی خجالتی می‌شوند. اغلب این افراد فکر می‌کنند ممکن است کارشان اشتباه باشد و یا احمقانه بنظر آید. اشخاص خجالتی اغلب دچار لکنت زبان می‌شوند ، درگفتار دچار اشتباه می‌شوند ، علائم عصبی در ظاهرشان دیده می‌شود ، مانند عرق ریختن و لرزش بدن. این احساسات فقط در ذهن اشخاص اضطراب اجتماعی نیست

اشخاصی که با افراد خجالتی ارتباط برقرار می‌کنند آنان را افراد عصبی و بازداشته شده از احساسات و نیز غیردوستانه می‌دانند. (CHEEK , BUSS 1981) اشخاص خجالتی احتمالاً در موقعیتهای اجتماعی نسبت به بیشتر مردم در آنچه که می‌گویند یا انجام می‌دهند دچار خجالت و دست‌پاچگی می‌شوند و احتمالاً به همین علت است که اشخاص خجالتی نسبت به اشخاص غیر خجالتی بیشتر دچار سرخی صورت در اثر خجالت می‌‌شوند

اشخاص مضطرب اجتماعی گاهی به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند ارتباط برقرار کنند و منظور خودشان را به دیگران انتقال دهند. اشخاص خجالتی می‌گویند که گاهی دچار حالت عصبی و خجالتی هستند که نمی‌توانند فکر کنند تا چیزی برای گفتن پیدا کنند آنان ممکن است گفتگو را به سکوت بکشانند که این امر برای آنان خیلی ناراحت کننده می‌باشد(PILKONIS 1877) افراد مضطرب اجتماعی قبل از صحبت کردن و یا بعد از صحبت کردن در مقابل حضار دچار بالاترین سطح اضطراب می‌شوند

این اشخاص بسختی سخن فردی که قبل یا بعد از آنان گفتگو کرده است را بخاطر می‌آورند . اضطراب مانع شرکت‌دادن آنان و بخاطر آوردن سخنان دیگران می‌شود. چنانچه اخیراً دیده شده افراد خجالتی درونگرا نیستند. برعکس آنان مایل هستند دوستان بسیاری را داشته باشند . خصوصاً افراد خجالتی بیان می‌کنند که هنگام نیاز به کمک مردم دوست دارند افراد بیشتری به آنان کمک کنند.(ZIMBARARDO 1997) خجالتی بودن آنان مانع می‌شود تا دوستان بیشتری داشته باشند و هنگام کمک نیز مانع درخواست آنان از دوستانشان میشود. مطالعه دیگری نشان داده است که دانش‌آموزان خجالتی تمایل کمتری برای گفتگو با مشاورین مشاغل از خودشان نشان می‌دهند

در یک تحقیق دیگر محققین خواستار انجام کاری شدند که بدون کمک دیگران انجام آن میسر نبود

(DEPAULT , DULL , GREENBEG , SWAIM) اشخاص مضطرب اجتماعی در این کار کمتر از دیگران تمایل به درخواست کمک از خود نشان می‌دهند ، این عدم درخواست همکاری ریشه در ترس اشخاص مضطرب اجتماعی دارد که دیگران نیز تمایلی به پاسخ کمک آنان ندارند. نه فقط افراد مضطرب اجتماعی در مورد اینکه دیگران نظر خوبی نسبت به آنان نخواهند داشت ترس دارند ، بلکه برداشت دیگران را از خود بطور منفی تعبیر می‌کنند، این موضوع در یک تحقیق از دانشجویان کالج خواسته شده بود که بر روی یک سری از تکالیف کار کنند. سپس از آنان سئوال شده که تصور می‌کنید دانشجویان دیگر در مورد شما چه برداشتی داشته باشند. دانشجویان مضطرب اجتماعی احساس می‌کردند که در انجام کارها نسبت به دانشجویان غیرمضطرب کمتر شایستگی داشتند

در آزمایش دیگری که ( POZE , CARVER , WELLENS 1991) بصورت ارتباط دوطرفه بوسیله تلویزیون صورت گرفت ، همه افراد یک برنامه از پیش ضبط شده را تماشا کردند. در این حالت همه نوعی ارتباط را برداشت کردند. مضطرب اجتماعی- در شکل حالتهای صورت – از خود تمایل بیشتری برای تعبیر حالتهای صورت نشان میداد. خلاصه اینکه اشخاصی که دچار اضطراب اجتماعی بالایی هستند انتظار دارند برخورد اجتماعی ضعیفی داشته باشند و بدنبال دلیلی هستند که افراد دیگر آنان را مورد تأیید قرار نمی‌دهند. و این حالت بدبینانه با برخوردهای اجتماعی احتمالاً‌ موجب بروز مشکلاتی خواهد شد. اشخاص دیگر مایل نیستند افراد خجالتی اطمینان خود را از دست بدهند که دچار یک عدم پذیرش اجتماعی و موجب ترس آنان شود بعلاوه بدلیل اینکه آنان تصور می‌کنند که دیگران نسبت به آنان متنفر هستند ارتباط گفتاری خود را قطع می‌کنند و در اجتماعات آنان شرکت نمی‌کنند. در نتیجه ممکن است غنچه ایجاد ارتباط متقابل و دوستی نهایی آنان قبل از اینکه شکوفه بزند در اثر سرمازدگی از بین برود

توضیح اضطراب اجتماعی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله بررسی پرخاشگری و هیجان خواهی نوجوانان و جوانا

دوشنبه 95/1/30 4:12 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله بررسی پرخاشگری و هیجان خواهی نوجوانان و جوانان بعد از تماشای مسابقات فوتبال در word دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله بررسی پرخاشگری و هیجان خواهی نوجوانان و جوانان بعد از تماشای مسابقات فوتبال در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه مقاله بررسی پرخاشگری و هیجان خواهی نوجوانان و جوانان بعد از تماشای مسابقات فوتبال در word

چکیده :

مقدمه :

اهداف پژوهش;

فرضیه ها :

روش تحقیق :

جامعه آماری :

روش نمونه گیری و حجم نمونه :

ابزار تحقیق:

روش تجزیه و تحلیل آماری;

یافته های اصلی تحقیق:

بحث و نتیجه گیری :

منابع فارسی :

منابع انگلیسی :

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود پروژه مقاله بررسی پرخاشگری و هیجان خواهی نوجوانان و جوانان بعد از تماشای مسابقات فوتبال در word

-آهولا ، اسو، هتفیلد ، براد . (1986)‌. روانشناسی  ورزش با رویکرد روانی اجتماعی. ترجمه رضا فلاحی و محسن حاجیلو .(1372) ، تهران : انتشارات سازمان تربیت بدنی

- اتکینسون ، ریتا.ل، واتکینسون ،‌ریچارد . س ، و هیلگارد ، ‌ارنست . ر . (1980) . زمینه روانشناسی . ترجمه گروه مترجمان به ویراستاری محمدنقی براهنی . (1370) ، تهران : انتشارات رشد

-احمدی ،عبدالحمید. (1380) .بررسی جنبه های فرهنگی و اجتماعی مسابقات فوتبال. تهران :‌مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران ، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی (ISPA)‌. شماره 113

-افروز ، غلامعلی . (1380). بررسی علل ریشه های روانشناختی تجمعات مردمی بعد از مسابقه فوتبال. تهران :‌مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران ،‌معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی(ISPA)‌. شماره 113

-     افشنگ . (1380)  . ریشه های اجتماعی خشونت های بعد از فوتبال. تهران :‌مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران ،‌معاونت جهاد دانشگاهی (ISPA)‌. شماره 113

-     ارونسون ،‌الیوت . (1975) . روانشناسی اجتماعی. ترجمه حسین شکر کن . (1370)
‌تهران : انتشارات رشد

-     باوند ، هرمیداس . (1380). عکس العمل جوانان پس از مسابقات فوتبال. تهران : مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران ، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی (ISPA)‌ . شماره 113

-         بشیریه ،حسین .(1380) . بررسی علل و ریشه های سیاسی تجمعات مردمی بعد از مسابقه فوتبال

 تهران :‌مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران ، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی (ISPA)‌ . شماره 113

-پیران ، پرویز . (1380) . جنبشهای اجتماعی شهری ، بررسی جامعه شناختی تجمعهای پس از فوتبال .تهران : ماهنامه سیاسی ،‌اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی آفتاب . شماره 9

-جعفری مقدم ،‌سعید . (1381) . ورزش رسانه ای .تهران : فصلنامه فرهنگ و ورزش، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،‌شماره 30

-دانینگ ،‌اریک . (2001) . ریشه های اجتماعی اوباشیگری در فوتبال. ترجمه مسعود حق بین .(1381) ، تهران : دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی

-رحیمی ، قاسم . (1380) . بررسی موثر در مدیریت استادیومهای کشور. پایان نامه تربیت بدنی،واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی

-صباغ پور . (1380) . شکل گیری رفتار های سیاسی پس از برگزاری مسابقات فوتبال. تهران :مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران ،‌معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی (ISPA)‌ . شماره 113

-صدیق سروستانی ، رحمت الله.(1380).جامعه شناسی ورزش و آسیب شناسی اجتماعی. تهران :‌کیهان ورزشی ،‌شماره 2395

-عشایری ، حسن . (1380). بررسی آسیب شناختی و روانشناختی تجمعات مردمی بعد از مسابقه فوتبال. تهران : مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران ،‌معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی (ISPA)‌ . شماره 113

-کارلسون  ، نیل آر.(1999) .  مبانی روانشناسی فیزیولوژیک .ترجمه مهردادپژمان. (1380)

 تهران : انتشارات غزل

-کریمی ، یوسف .(1380) . روانشناسی اجتماعی. تهران : نشر ارسباران

-ماری برد،آن.(1370). روانشناسی ورفتار ورزشی. ترجمه حسن مرتضوی. تهران:انتشارات سازمان تربیت بدنی

-محسنی تبریزی ، علیرضا .(1380) . حد شادی تا کجاست. تهران: کیهان ورزشی ، شماره 2395

-ملک پور ، اسدالله . (1379) . بررسی عوامل موثر در نارضایتی تماشاچیان فوتبال شهر اصفهان.پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی، دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان

-ویلیامز، جان ، ودانینگ ، اریک ، ومورفی ، پاتریک.(2000).کندوکاوی در پدیده اوباشیگری درفوتبال .ترجمه حسن افشار. (1379) ، تهران: نشر مرکز

چکیده

هدف از این تحقیق بررسی پرخاشگری و هیجان خواهی نوجوانان و جوانان اصفهان بعد از تماشای مسابقات فوتبال بین دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن اصفهان در لیگ برتر سال 82-81 بود

بدین منظور 180 نفر از تماشاگران و غیر تماشاگران را در سه گروه مساوی که هر یک از اعضاء شانس مساوی داشتند انتخاب گردید. 60 نفر از میان طرفداران تیم فولاد مبارکه سپاهان و 60 نفر از میان طرفداران تیم ذوب آهن اصفهان به روش نمونه گیری تصادفی ساده و 60 نفر از میان نوجوانان و جوانان شهر اصفهان که به تماشای فوتبال نپرداخته بودند به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله انتخاب شدندو پرسشنامه های دموگرافیک (جمعیت شناختی)،  پرخاشگری آیزنک ومقیاس 40 سوالی هیجان خواهی زاکرمن (فرم پنجم) در مورد آنها اجرا گردید . ضریب پایایی پرسشنامه پرخاشگری آیزنک و مقیاس هیجان خواهی زاکرمن از روش دو نیمه کردن به ترتیب 78/0 و 79/0 محاسبه گردید .در رابطه با فرضیه های تحقیق نتایج تحلیل تمایزات و آزمون Tبین دو گروه تماشاگر و غیر تماشاگر نشان داد که تفاوت معنا داری بین میزان پرخاشگری  دو گروه وجود دارد  و همچنین نتایج نشان داد که تفاوت  بین میزان هیجان خواهی دو گروه وجود دارد ولی معنی دار نیست . همینطور تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) بین سه گروه طرفداران تیم بازنده و طرفداران تیم برنده و غیر تماشاگران نشان داد اختلاف بین میانگین نمرات ، پرخاشگری در سطح 01/0 معنادار بود و با اطمینان 99 درصد میزان پرخاشگری در گروه بازنده بیشتر از گروه برنده و غیر تماشاگر بوده است ( 039/5 = F) و اختلاف بین میانگین نمرات هیجان خواهی در سطح 05/0 معنا دار بود و با اطمینان 95 درصد هیجان خواهی در گروه برنده بیشتر از گروه بازنده و غیر تماشاگر بوده است  (‌289/3= F).

مقدمه

هیجانها در فعالیت انسانی بویژه ورزش نقش اساسی دارند و به زندگی کمال می بخشد اگر بیش از حد در یک فرد جمع شود باعث بروز رفتارهای غیر منطقی خواهد شد .هیجان خواهی[1] تنوع جویی در احساسات و تجارب از نیازهای آدمی است چنانچه بعضیها خطر می کنند تا به چنین تجربه هایی دست یابند (اتکینسون[2] و همکاران(1980)، ترجمه براهنی ، 1370)

 درتعریف پرخاشگری نظریات متفاوتی مطرح شده است .کریمی رفتاری که هدف آن صدمه زدن به خود یادیگری باشدا پرخاشگری[3]معرفی می نماید و یک رفتار آسیب زا را در صورتی پرخاشگری می داند که از روی قصد وعمد  به منظور صدمه زدن به دیگری یا خود انجام گرفته باشد (کریمی  1380) . وکارشناسان به انواع متفاوتی از پرخاشگری معتقدندکه بارون [4] از پرخاشگری خصمانه[5] و پرخاشگری وسیله ای[6] سخن به میان آورده است . پرخاشگری خصمانه زمانی است که قصد اصلی رفتار، صدمه زدن به بازیکن دیگر است . این نوع پرخاشگری با خشم همراه است و اساسا شخص می خواهد دیگری را در رنج ببیند ولی  پرخاشگری وسیله ای  ممکن است رفتار به طور روشن موجب صدمه شود ، اما قصد شخص  دستیابی به هدف متفاوت مثل بدست آوردن امتیاز است (بارون ،1992)

 پرخاشگری در مردان وزنان وفرهنگها متفاوت است، تحقیقات نشان داده است که پسرها پرخاشگرتر از دخترها هستند واین تفاوت در غالب فرهنگ ها و تقریبا در همه سنین و نیز در غالب حیوانات دیده می شود بطور کلی پسرها بیشتر از دخترها پرخاشگری بدنی  و لفظی از خود نشان میدهند  و پرخاشگری بخشی از قالب رفتاری مردانه آنهاست

 همچنین رفتار پرخاشگرانه با ترشحات داخلی بدن و وضعیت اقتصادی درارتباط است چنانچه آرچر[7] در یک مطالعه ای رابطه مثبتی بین سطح تستوسترون مردان و سطح پرخاشگری آنان مشاهده کرده است و این حالت درمردان دارای اوضاع اقتصادی –اجتماعی پایین بیشتر مشهود بوده است ودیده شده است که  سطح بالای  تستو سترون[8] ، پرخاشگری را بین زنان افزایش می دهد ( به نقل از کارلسون[9]1999 ، ترجمه پژوهان، 1370)

روانشناسان ورزش تئوریهای غریزه[10] ، تئوری یادگیری اجتماعی[11] و فرضیه پرخاشگری ناکامی[12] F.A.H  را در تبیین رفتار پرخاشگری مهم تلقی کرده اند .  چنانچه فروید[13] و لورنز[14] 1966 معتقدند که پرخاشگری به عنوان یک نیروی نهفته در انسان دارای حالت هیدرولیکی است ،یعنی به تدریج در شخص متراکم و فشرده می شود تا اینکه انسان نیاز به تخلیه پیدا می کند . آنها معتقد به ذاتی بودن پرخاشگری هستند

بندورا[15] (‌1973) از پیروان مکتب یادگیری  معتقد است  پرخاشگری  همانند دیگر رفتارهای اجتماعی به وسیله تقلید وتقویت آموخته می شود در حالیکه دالارد[16] و همکارانش ( 1939) ناکامی را علت پرخاشگری میدانند. انها بر این باورند که اگر چه ما دارای یک سائق پرخاشگرانه فطری هستیم، اما رفتار پرخاشگرانه  بوسیله ناکامی از قوه به فعل تبدیل می شود، یعنی وقتی که ناکام شدیم با رفتار پرخاشگرانه واکنش نشان می دهیم چنانچه تحقیقات  بکر[17] و همکارانش موئید همین موضوع است انها دریافتند زمانی که یک تیم در حال شکست خوردن است احتمال پاسخ پرخاشگرانه به موقعیت ناکامی افزایش می یابد همچنین  برکویتز[18] نسخه سفسطه گرایانه  فرضیه پرخاشگری ناکامی را ارائه داد وی فرض کرد که ناکامی منجر به خشم می شود وخشم مستقیماً منجر به پرخاشگری حال  اگر ناکامی غیر قابل انتظار و غیر منصفانه تلقی شود، خشم بیشتری را برمی انگیزاند و  خشم ممکن است منجر به پرخاشگری شود زیرا ما نمی توانیم فرایندهای  ذهنی بالاتری (تفکر ) را به کار گیریم پس اگر خشم به اندازه کافی شدید یا اگر به دلایلی قادر به تفکر منطقی در آن لحظه نباشیم ممکن است پاسخ پرخاشگرانه را به همراه

داشته باشد (بکر،1990؛وبرکوتیز،1993) . ایندد و راسل[19]  پرخاشگری را آزار همراه با نفرت به صورت فیزیکی کلامی یا رفتار فردی علیه فرد دیگر می‌دانند (ایندد وراسل،1979) . تات کو[20]‌بیشتر، رقابتهای قهرمانی به جنگ تبدیل شده است (تاتکو،1986) . مشروبخواری ازیک سو و خشونت بازی فوتبال ازسوی دیگر بدون تاثیر در پرخاشگری تماشاگران نیست اما نباید این عوامل را برجسته و تعیین کننده دانست ( ویلیا مز[21] و همکاران ، 2000 ، ترجمه افشار ، 1379)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >