سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله بررسی اثرات زیست محیطی فعالیت های انسانی بر روی رودخانه ها

چهارشنبه 95/8/5 3:45 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اثرات زیست محیطی فعالیت های انسانی بر روی رودخانه های شمال کشور با تاکید بر رودخانه تنکابن تحت word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثرات زیست محیطی فعالیت های انسانی بر روی رودخانه های شمال کشور با تاکید بر رودخانه تنکابن تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثرات زیست محیطی فعالیت های انسانی بر روی رودخانه های شمال کشور با تاکید بر رودخانه تنکابن تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثرات زیست محیطی فعالیت های انسانی بر روی رودخانه های شمال کشور با تاکید بر رودخانه تنکابن تحت word :

سال انتشار: 1385

محل انتشار: اولین همایش تخصصی مهندسی محیط زیست

تعداد صفحات: 10

چکیده:

رودخانه ها همواره در طول تاریخ بشر مورد توجه جوامع انسانی قرار داشته اند و در شکل گیری تمدنهای بشری بسیار موثر بوده اند. رودخانه ها به عنوان منبع مهم جهت تامین آب آشامیدنی و کشاورزی مطرح می باشند. علاوه بر این به عنوان یک اکوسیستم دارای ارزش زیستگاهی بسیار بالایی می باشد.در شمال کشور بیش از 350رودخانه دائمی و فصلی به دریای خزر وارد می شود.
در حال حاضر اکثر رودخانه های شمال تحت تاثیر انواع دخالت های انسانی می باشد که باعث بروز انواع آلودگی ها ، تغییر و تخریب اکوسیتم رودخانه ها شده است، که از مهمترین این عوامل می توان به آلودگی‌های ناشی از فاضلابهای صنعتی، شهری، روستایی – آلودگیهای ناشی از تخلیه سموم مورد استفاده در کشاورزی – برداشت بی‌رویه آب رودخانه و تخریب پوشش گیاهی- احداث سدها و موانع زیر پلها – مسدود شدن دهانه رودخانه –صید غیر مجاز ،;. اشاره نمود.
رودخانه تنکابن نیز به عنوان یکی از مهمترین رودخانه های شمال کشور ، که مهمترین محل مهاجرت ماهیان مولد ماهی آزاد دریای خزر (به عنوان یک گونه ارزشمند شیلاتی) می باشد ، و دارای ارزش شیلاتی بسیار بالایی است ، از این قاعده مستثنی نمی باشد. در این مطالعه مهمترین عوامل مخرب و آلاینده این رودخانه مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از تخریب این اکوسیتم ارزشمند بیان گردیده است .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید