سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله نقش شناسائی و بررسی پراکنش آفات و بیماری ها بر مدیریت پاید

چهارشنبه 95/8/5 3:44 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله نقش شناسائی و بررسی پراکنش آفات و بیماری ها بر مدیریت پایدار جنگل های غرب ایران (مطالعه موردی بخشی از جنگل های استان چهارمحال و بختیاری) تحت word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش شناسائی و بررسی پراکنش آفات و بیماری ها بر مدیریت پایدار جنگل های غرب ایران (مطالعه موردی بخشی از جنگل های استان چهارمحال و بختیاری) تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش شناسائی و بررسی پراکنش آفات و بیماری ها بر مدیریت پایدار جنگل های غرب ایران (مطالعه موردی بخشی از جنگل های استان چهارمحال و بختیاری) تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش شناسائی و بررسی پراکنش آفات و بیماری ها بر مدیریت پایدار جنگل های غرب ایران (مطالعه موردی بخشی از جنگل های استان چهارمحال و بختیاری) تحت word :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: همایش ملی پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی
تعداد صفحات: 5
چکیده:
جنگلها در هر کشور منابع محدودی هستند که دارای ارزش اقتصادی و زیست محیطی غیر قابل جایگزینی می باشند. ازاین رو شناسایی، پراکنش و کنترل آفات مختلف در آنها اهمیت فوقالعاده زیادی دارد. آفات و بیماریها نقش مهمی را درتخریب عرصههای جنگلی خصوصا در غرب کشور ایفا میکنند. به منظور جلوگیری از خسارت آفات و بیماریها ، بدستآوردن اطلاعات کافی نظیر شناسائی آفات و بیماریها ،تعیین کانونهای بحرانی ،نیمه بحرانی وغیر بحرانی، تعیین میزانسطح آلودگی و انتشار این آفات و تعیین جدول زیستی، بسترساز پیشنهاد برنامه های مدیریت تلفیقی آفات و بیماری ها درمدیریت پایدار جنگل هاست. این تحقیق در غرب کشور و در استان چهارمحال و بختیاری به مدت سه سال و در سطح3500 هکتار از جنگل های استان انجام گرفت. طبق مأموریتهای مختلف به فواصل زمانی مناسب از ابتدا تا پایان فصلرویش نسبت به بازدید عمومی از وضعیت درختان موجود در عرصه جنگلی اقدام شد. پس از جمعآوری هر آفت یا بیماری،سایر اطلاعات از قبیل نام جمعآوری کننده آفت یا بیماری ، تاریخ جمعآوری، مشخصات گیاه میزبان، مشخصات رویشگاه، ارتفاع دقیق محل جمعآوری، مشخصات جغرافیائی مناطق پراکنش آفت یا بیماری با استفاده از دستگاه GPS، نیز ثبت گردید. نمونههای جدا شده با مطالعات آزمایشگاهی با ااستفاده از کتب، منابع علمی وکلیدهای تخصصی شناسائی گردید. نقاط پراکنش آفات با نقشه منطقه مورد مطالعه انطباق و نقشه پراکنش آفات و بیماری ها در منطقه به صورت پلی گون با استفاده از نرم افزار Arc G.I.S تهیه گردید. هم چنین طی این مدت جدول زیستی آفات و بیماری ها بر اساس تاریخ ظهور و فعالیت تهیه گردید. نتایج بدست آمده نشان داد پانزده گونه آفت و چهار نوع بیماری، مهمترین وکلیدی ترین آفات و بیماری های منطقه هستند که نقش مهمی را در تخریب و خسارت در این عرصه ها ایفا می کنند. کانون های این آفات وبیماری ها در منطقه مشخص و زمان فعالیت آنها مشخص گردید در پایان براساس نتایج بدست آمده و استخراج شدهبرنامه مبارزه با این آفات و بیماری ها در قالب یک برنامه مدیریت تلفیقی آفات و بیماری ها با استفاده از امکانات موجود وروش های سازگار تهیه و تدوین گردید.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید