سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پروژه تحقیق مدل JIT برای دسته بندی سری کالا برای مدیریت ز

شنبه 95/5/30 5:52 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه تحقیق مدل JIT برای دسته بندی سری کالا برای مدیریت زنجیره‌ی تأمین افزایش پیوند بین خریدار و تهیه کننده در word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه تحقیق مدل JIT برای دسته بندی سری کالا برای مدیریت زنجیره‌ی تأمین افزایش پیوند بین خریدار و تهیه کننده در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه تحقیق مدل JIT برای دسته بندی سری کالا برای مدیریت زنجیره‌ی تأمین افزایش پیوند بین خریدار و تهیه کننده در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه تحقیق مدل JIT برای دسته بندی سری کالا برای مدیریت زنجیره‌ی تأمین افزایش پیوند بین خریدار و تهیه کننده در word :

این مقاله به ارائه‌ی مدل هماهنگی خریدار- تهیه کننده می پردازد تا تحلیلهای مکرر در اندازه های کوچک سری- کالا را در یک زنجیره‌ی عرضه‌ی تولیدی ساده نماید. مدل پیشنهادی بر مبنای هزینه‌ی مربوطه‌ی کلی یک پارچه‌ی هم خریدار و هم تهیه کننده، کمیت سفارش بهینه، تعداد تحویلها یا راه اندازیها و کمیت بارگیری در یک افق برنامه ریزی معین در سناریو نسبتاً ساده‌ی JIT که یک خریدار و یک تهیه کننده دارد را طرح می نماید. تحت اوضاع معین شده برای یک محصول منفرد، ما نشان می دهیم که خط مشی تحویل بهینه که از جانب خریدار و تهیه کننده که در یک شیوه‌ی مشارکتی قبول شده است نمی تواند از لحاظ اقتصادی برای هر دو طرف سودمند باشد. نشان داده شده است که اندازه‌ی تحویل بهینه را می توان بصورت منحصر به فرد بدون توجه به کمیت سفارش و تعداد تحویل تعیین کرد. نتایج عددی نیز نمایش داده شده اند.
بخاطر اهمیت JIT که از اوایل دهه‌ی 1980 شناسایی شده است، مطالعات متعددی راجع به اجرای JIT و تاثیر آن در شرکتهای تولیدی امریکایی از ابعاد گوناگون انجام شده است. آقای وایت و همکارانش در سال 1999 به بررسی تولید کنندگان بزرگ و کوچک امریکایی پرداختند تا ببینند کدام یک دارای تفاوتها و اصلاحات بیشتری در عملکرد، در نتیجه‌ی اجرای JIT می باشند. مطالعه‌ی آنها بر مبنای مجموعه‌ی 10 عملکرد مدیریت JIT که توسط وایت شناسایی شده بود انجام پذیرفت. 10 عملکرد عبارت بودند از: چرخه های کیفیت، کنترل کیفیت کلی، کارخانه‌ی متمرکز، نگهداری کلی سود ده، زمانهای کاهش یافته‌ی راه اندازی، تکنولوژی گروهی، بار کاری یکنواخت، کارمندان چند تخصصی، Kanban و خرید JIT.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه تحقیق شرح احوال باباطاهر عریان در word

شنبه 95/5/30 5:52 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه تحقیق شرح احوال باباطاهر عریان در word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه تحقیق شرح احوال باباطاهر عریان در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه تحقیق شرح احوال باباطاهر عریان در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه تحقیق شرح احوال باباطاهر عریان در word :

بابا طاهر عریان از شاعران وعارفان اواسط قرن پنجم معاصر طغرل سلجوقی است وی از عرفا و اولیاء جبال می باشد که در سیر تکاملی عرفان وتصوف اسلامی نقش موثری داشته است بعضی به دلیل ملاقات بابا طاهر با طغرل سلجوقی تولدش را در اواخر قرن چهارم می دانند وی در دوران حکومت دیلمیان می زیسته است . تاریخ تولد ووفات باباطاهر مورد اختلاف است که این به دلیل عزلت وگوشه گیری درویشانه او می باشد .وی به احتمال قوی وطبق شواهد تاریخی بعد از سال 450 هجری قمری در همدان وفات یافت وهمانجا دفن شده ومقبره او که در غرب شهر همدان بالای تپه مرتفعی مقابل بقعه امامزاده حارث بن علی واقع است همواره مورد توجه وزیارت صاحب دلان واهل معرفت حتی مردم عادی بوده است .
یکی از قدیمی ترین اسناد تاریخی درباره باباطاهر در راحه الصدور وآیه السرور راوندی درتاریخ آل سلجوق آمده است مولف این کتاب چنین نقل می کند(( شنیدم که چون سلطان بک به همدان آمد از اولیاء سه پیر بودند باباطاهر وباباجعفر وشیخ حمشاء کوهکی است بر در همدان آنرا خضر خوانند برانجا ایستاده بودند نظرسلطان برایشان آمد کوکبه لشکر بداشت وپیاده شد وبا وزیر ابونصر الکندری پیش ایشان آمد و دستهاشان ببوسید . باباطاهر پاره ای شیفته گونه بودی او را گفت ای ترک با خلق خدا چه خواهی کرد؟
سلطان گفت : آنچه توفرمایی . باباگفت : آن کن که خدا فرماید : ان الله یامر بالعدل والاحسان سلطان بگریست وگفت چنین کنم بابا دستش بستد وگفت از من پذیرفتی سلطان گفت آری بابا سر ابریقی شکسته که سالها از آن وضوکرده بود در انگشت داشت بیرون کرد ودر انگشت سلطان کرد وگفت مملکت عالم چنین در دست تو کردم . بر عدل باش سلطان پیوسته ان در میان تعویذ ها داشتی وچون مسافی پیش آمدی آن در انگشت کردی اعتقاد پاک وصفای عقیدت او چنین بود ودر دین محمدی صلعم از او دیدار تر وبیدارتر نبود.
مرحوم دکتر عبدالحسین زرینکوب ضمن اشاره به این روایت راوندی چنین می گوید (( این بابای شیفته گونه که در وجود این فاتح ناتراش صحراها چنین تاثیری کرد بدون شک همان صوفی وعارف نام آوریست که هنوز در همدان مقبره او مزار عام است ووجود او در چنان هاله یی از قدس وکرامات مستور است که شناخت حقیقت حالش برای مورخ دشواری بسیار دارد در واقع روایات راجع به او به قدری افسانه آمیز است که وی را از یکسو با آل بویه وابن سینا معاصر جلوه می دهد واز سوی دیگر شاهد قتل عین القضات وحتی هم عصر خواجه نصیر طوسی می سازد.در هر حال چون قدیمی ترین مآخذی که درباب وی هست حاکی از آنست که در هنگام ورود طغرل به همدان هنوز زنده بوده است سال 410 را که بعضی مآخذ متاخر در باب تاریخ وفاتش ذکر کرده اند قابل قبول نمی توان یافت اما ملاقات طغرل به قول کسانی که وی را معاصر دیالمه دانسته اند البته منافات ندارد. از روایات دیگر آنچه وی را با عین القضات و.خواجه نصیر همعصرمی کند نیز نه با یکدیگر می سازد نه با این یکتا برگه روایت راوندی معهذا ممکن هست از این اقوال استنباط شود که بابا طاهر همدانی متعدد بوده است ویا آنکه شاید این پیوند با نام عین القضات وخواجه نصیر اشارتی باشد به وجود یک رابطه نامرئی بین وجود باباطاهر از یکسو وتعالیم عین القضات و بعضی فرقه های شیعه از سوی دیگر))

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه پاورپوینت قاچاق محصولات کشاورزی در word

شنبه 95/5/30 5:51 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 دانلود پروژه پاورپوینت قاچاق محصولات کشاورزی در word دارای 27 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پروژه پاورپوینت قاچاق محصولات کشاورزی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پروژه پاورپوینت قاچاق محصولات کشاورزی در word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پروژه پاورپوینت قاچاق محصولات کشاورزی در word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پروژه پاورپوینت قاچاق محصولات کشاورزی در word :

اسلاید 1 :

 مقدمه :

 معمولاً در تحولاّت فنّی و علمی و حتی علوم انسانی و هنری رنسانس منشاء و سرچشمه این تحوّلات و تغییرات ذکر می گردد. شاید بی ارتباط نباشد که موضوع قاچاق کالاهای کشاورزی را نیز از این نقطه تصوّر کنیم[1]، زیرا تحوّلات عظیم صنعتی و علمی لاجرم منجر به تولید ماشین آلات مختلف از جمله سیستم های نوین در عرصه کشاورزی گردید. که با ورود وسایل و ابزار و آلات کشاورزی و استفاده از سیستم های نسبتاً مدرن آبیاری و اصلاح نبات و تسطیح زمین ها و مبارزه با آفات و غیره سطح زیر کشت افزایش یافته و بهره وری محصولات نیز بیشتر شد. و طبیعی بود در کنار فناوریهای مختلف فن آوری پزشکی و بهداشت و کاهش مرگ و میر نیز تحقیق یافت و در کنار افزایش روزافزون جمعیّت و افزایش تقاضا و بالا رفتن سرانه مصرف مواد غذایی بتدریج تحولات گسترده و عمیقی در هم زمینه های کشاورزی اعم از بذر و نبات و نهال و نحو کاشت و داشت و برداشت و نگهداری آنها ابتدا در اروپا و سپس به موازات ورود فناوریهای جدید این افکار و سیاست ها نیز در اغلب کشورهای کشاورزی و پرمحصول رونق یافت که هم اکنون در برخی از کشورها برخی از محصولات سرنوشت و حیات اقتصادی کشوری را به عهده دارند. و توانائی تأمین بخشی از مصرف کره خاکی را دارا هستند که متأسفانه در جنبه منفی خشخاش در افغانستان و قهوه در کوبا (مثبت) و یا برنج ژان گازیتو در تایلند و بنگلادش و پاکستان و برنج در امریکا از این دسته هستند.

[1]  . ژان گازینو، ترجمه علی اسدی، قدرت تلویزیون، انتشارات امیرکبیر1364 ، ص 28

اسلاید 2 :

 رشد فناوریهای ارتباطی و قدرت عظیم و سریع ارتباطات و حمل و نقل در جهان سبب شده که سرعت نقل و انتقال محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی و حتی فراوری آنها (تبدیل شده) در سراسر جهان از مبدء عرضه و مبدء و مقصد تقاضا فرستاده شود. که این خود یکی از سیاست های اشباع بازار از نظر تولید کنندگان انحصاری است که رقیبان را از صحنه خارج کنند. با وجود این حساسیّت و نیاز مبرم مردم به مواد غذایی و کشاورزی و سیاست های دولت ها در برآورد نیازها و تأمین آنها از طریق واردات و یا فروش محصولات مازاد از طریق صادرات، گروه ها و باندهایی در عرض سیاست های دولت ها اقدام به قاچاق محصولات کشاورزی و خرید و فروش آنها و ایجاد بازارهای کاذب و گاه تنش زا برای برنامه های آتی باعث بهم ریختن تعادل محصولات و گرانی آنها و گاه احتکار و گرانفروشی آنها و مبارزه با دولت ها می زنند تا آنجا که امروزه قاچاق محصولات کشاورزی اعم از خرید یا فروش (صادر یا وارد) یکی از مهم ترین دل مشغولی دولت ها و نگرانی های آحاد مردم شده است.

گاهی سیستم های پیچیده و پنهان آنها با پیش بینی بازار و تبلیغات و شایع سازی در نبود و کاهش کالایی حساسیت مردم را تحریک و میلیونها تن محصول را با چند برابر نسبت وارد خانه های مردم می کنند و یا گاهی از همان سیاست با نگرش منفی میلیونها تن محصول را از تولیدکنندگان می خرند که در رأس آنها چای و برنج و قند و شکر و میوه های فصلی گندم و جو و ذرّت از مهمترین آنها می باشد. در این تحقیق سعی نموده ایم با استفاده از نظرات کارشناسان و اساتید کشاورزی در شهر ابهر به راهکارها و عوامل مختلف مبارزه با قاچاق کشاورزی را برآورد سازیم. و راه های مبارزه با آن را از منظر اساتید مختلف جویا شویم.

اسلاید 3 :

 بیان مسأله :

 محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی از آنجا که بخش عظیم نیازهای غذایی و تغذیه ای مردم را بعهده دارد، و از آنجا که محصولات کشاورزی علاوه بر وجه تغذیه ای و تأمین بخش عمده ای از نیازهای غذایی مردم نقش اقتصادی و معاش مردمی و نیز واردات و صادرات دولت ها را نیز تشکیل می دهد. از چند جهت اهمیّت پیدا می کند.

 علاوه بر هم این موارد محصولات کشاورزی زمینه اقتصادی و اشتغال بخش عظیمی از مردم را فراهم می آورد. و نیز به صورت غیرمستقیم خدمات جانبی گسترده ای در ترابری و فراوری و جابجایی و نقل و انتقال و فروش و بازاریابی و … را نیز فراهم می آورد[1].

 این فرآیند آنچنان در هم تنیده و پیچیده و حجیم است که معمولاً دولت ها بخش های کلان اقتصادی را در سه بخش صنعت و خدمات و کشاورزی تعریف می کنند.

 با توضیح اینکه حتی خود این سه بخش هم باز در هم پیچیده و مرتبط هستند که مثلاً اگر صنعت کارخانجات چای پیشرفته و بهینه باشد، تولید چای و کیفیت محصولات چایی بالا می رود و خدمات ترابری و صادرات و فروش آن جنبه جهانی و بازار جهانی پیدا می کند. این ارتباطات در مورد هم محصولات حتی در ابعاد فنّی تر مثل انبارداری و سیاست های بازاریابی و بسته بندی و تبلیغات و غیره هم تعمیم پیدا می کند.

 امّا واژه قاچاق محصولات کشاورزی برای عموم مردم خاطره تلخ و برای رهبران اجتماعی یک معضل و برای مافیای قاچاق یک فرصت و ایده و موقعیت طلایی است.

 یعنی مردم از اینکه محصولات موردنیاز کشاورزی از طریق قاچاق به دست آنها برسد احساس خوشایندی ندارند و یا اگر محصولات تولیدی خود آنها بدون استفاده در بازار داخلی به خارج از کشور قاچاق شود، نگرانی دارند.

 دولت ها و مسئولین نیز از اینکه با هم سیاست ها و برنامه های کلان پیشگیرانه قادر به کنترل بازار قاچاق نیستند سردرگم و ناراحت هستند و گناه این ناتوانی و مافیای قاچاق را به نهادها و سازمانهای موازی دستگاه خود متوجه می سازند.

 امّا اقشار و گروه ها و کسانیکه دست اندرکار قاچاق کالاهای کشاورزی در ایران هستند و یک شبه و یک ماهه و یک ساله، ره هزار ساله پیموده و صاحب میلیونها و میلیاردها تومان ثروت و دارایی شده اند از این واژه احساس فرح و خرسندی می کنند. هرچند این گروه ها معمولاً فعالیت های مخفی داشته و در قالب تجارت محصولی محصول دیگر را قاچاق می کنند و یا با کسب امتیاز قانونی X به صادرات و واردات محصول Y اهتمام دارند. و با هزاران روش و دسیسه و راه های میان بُر و با اطلاع از راه های قانونی و دور زدن مراحل تدوین شده از طرق گوناگون اقدام به قاچاق مواد کشاورزی و محصولات در ابعاد گسترده و جهانی می کنند که گاهی شاهد این موارد از طریق جراید و رادیو و تلویزیون و مافیاهای مختلف محصولات کشاورزی در جهان قرار می گیریم.

اسلاید 4 :

حال براستی قاچاق چیست[2]؟

l قاچاق محصولات کشاورزی شامل چه محصولاتی است؟

l در ایران چه محصولاتی در سبد قاچاق سوداگران قرار دارد؟

l از چه زمینه هایی قاچاقچیان اقدام به این امر می کنند؟

l مبدأ قاچاق محصولات کشاورزی قاچاق شده کجاست؟

l چه محصولاتی به ایران قاچاق می شود؟

l چه محصولاتی از ایران قاچاق می شود؟

l روش های مختلف قاچاق خرد و کلان در ایران کدامند؟

l فصول و زمان قاچاق محصولات مختلف چگونه تدوین می شود؟

l مردم چه نقشی در زمینه قاچاق محصولات کشاورزی دارند؟

l دولت چه نقشی در قاچاق محصولات کشاورزی دارند؟

l اساتید و صاحب نظران چه نقشی در این زمینه ایفا می کنند؟

l چه عواملی از نظر اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر باعث قاچاق محصولات شده و راهکارهای مبارزه با آن از نظر اساتید چگونه است؟

 ضمن بحث در زمینه های مختلف و سؤالات ذکر شده قصد تحقیق حاضر به پاسخ دادن به سؤال آخر یعنی راهکارهای مبارزه با قاچاق محصولات کشاورزی از نظر اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر و کارشناسان کشاورزی است.

در این تحقیق با طرح سؤال قبلی یعنی راهکارهای مبارزه با قاچاق محصولات کشاورزی از نظر اساتید و کارشناسان کشاورزی شهرستان ابهر، سعی شده است، با پرداختن به هم زمینه های مبحث کشاورزی و انواع محصولات و نیز قاچاق محصولات خاص (باصطلاح محصولاتِ استراتژیک) دیدگاه و نظرات مختلف کارشناسان کشاورزی در شهرستان اعم از اساتید و کارشناسان و نیز صاحب نظران را جویا شویم.

 شاید در استان محصول خاصی از استان قاچاق نشود. ولی یقیناً به استان قاچاق می شود.

 که میوه موز از معروف ترین میوه هاست. چای وبرنج از محصولاتی هستند که به استان قاچاق می شوند.

 گندم و تیزاب (خشک شده شیمیایی انگور) محصولاتی هستند که معمولاً به خارج از استان و حتی خارج از کشور قاچاق می شود.

 با این وجود ما قصد بررسی محصولات خاصی در استان را نداریم. و نظر کلی و عمومی کارشناسان را در مورد قاچاق محصولات کشاورزی از نظرگاه ملّی و ملیتی را داریم. و قاچاق به و یا قاچاق از نیمی حساسیتی به صادرات و واردات هم نداریم. بلکه درصدد تحلیل توصیفی و عمومی و عواقب و تبعات آن هستیم.

[1]  . اساسنامه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

[2]  . عاقلی، سایت، نوزدهم دی 1387 ، ساعت 23/ 4 دقیقه

اسلاید 5 :

اهمیت و ضرورت مسأله :

 قاچاق محصولات کشاورزی از چند بُعد و جهت دارای اهمیّت می باشد.

 1 ) محصولات کشاورزی انرژی تأمین کننده حیات و زندگی آدمی و انسانها به شمار می روند؛

 2 ) محصولات کشاورزی با توّجه به میزان تقاضای داخلی تأمین و یا تولید می گردد و بیش از آن و یا به اندازه نیاز واردات و صادرات انجام می گیرد و قاچاق محصولات کشاورزی این تعادل و توازن را بر هم زده و باعث عطش تقاضا یا انباشت عرضه و احتکار و یا ضایع شدن محصولات می گردد؛

 3 ) قاچاق محصولات کشاورزی از آنجا که از قرنطینه بهداشتی عبور نمی کنند ممکن است آفات و یا بیماریهایی را به کشور مقصد انتقال دهد، چنانکه این موضوع در صادرات مرغ و گوشت و یا حتّی مسافرت های توریستی با بیماریهای جهانگیر و هزینه برداری مثل انفولانزای مرغی و یا گاوی و خوکی و حتّی طیور و غیره را دامن می زنند؛

 4 ) زمینه های اشتغال پنهان و ناامنی روانی افراد و خانواده را سبب می گردد ؛

 5 ) بی کفایتی و بی لیاقتی دولت ها و مبارزات ملّی را افزایش می دهد. و زمینه های ناخشنودی و نارضایتی ملی را فراهم می آورد؛

 6 ) برنامه ریزی و آینده نگری میزان تقاضای محصولات کشاورزی را بر هم زده و تعادل و توازن عرضه و تقاضا را بهم می زند؛

 7 ) ناامنی های اقتصادی که خود زمینه ناامنی های اجتماعی و سیاسی را تقویت می کند، بوجود آورده و اطمینان و اعتماد ملّی را کاهش می دهد؛

 8 ) چون تعّهد و ضمانتی در فروش و یا خرید محصولات برخود نمی دانند با ترکیب کردن و یا تلفیق کیفی محصولات مرغوب و نامرغوب زمینه نارضایتی محصول شناخته شده ای را تضعیف می کنند و با تقلید از تبلیغات اصلی محصولات درجه دوم و سوّم و بدلی را به جای محصولات اصلی قالب می کنند که در آینده با عدم استقبال عمومی از محصول اصلی را هم بدنبال دارد ؛

 9 ) در فرایند تغییر کیفی محصولات کشاورزی گاهی با استفاده از مواد شیمیایی نگهدارنده و جذاب و بازارپسند زمینه بروز بیماریهای پوستی و یا حداقل کاهش کیفی و عدم استقبال واقعی توسط مردم را به وجود می آورند؛

 10 ) اقدامات و تمهیدات بازدارنده دولت ها و مردم در شناسایی محصول اصلی از فرعی و راه های مبارزه با مافیای قاچاق مستلزم هزینه های فراوان ملّی است که در نهایت در سرانه سبد سرانه خانوار محاسبه می شود و باعث پرداخت هزینه های اضافی خانواده ها به محصولات کشاورزی فقط به دلیل هزینه های مبارزاتی نهادها و موسسات و اُرگانها می گردد که توسط دولت ها طراحی و به اجرا در می آید.

 این موارد دهگانه فقط بخشی از اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع را دنبال می کند و زمینه های دیگری در ابعاد سرمایه گذاریها و گردش روان تجارت و ارزش ارزی و نیز مناسبات دولت ها با یکدیگر و ده ها موارد و ابعاد دیگر که در لابلای فصول بعدی به آنها اشاره شده است.

اسلاید 6 :

 قاچاق محصولات کشاورزی (دلایل، اثرات و راهکارها) :

 به طوری که دامنه وسیعی از تعاریف و اصلاحات دیگر نظیر اقتصاد پنهان، اقتصاد سرمایه ای، اقتصاد زیرزمینی، اقتصاد غیربازاری و غیره نیز در این مقوله مطرح شده است.

 امروزه اقتصاد غیررسمی عارضه ای است که کشورهای مختلف جهان با آن مواجه اند. بررسی وضعیت اقتصادی، اجتماعی و حتی قوانین حاکم نشان می دهد که جوامع مختلف در طول زمان به کارگیری شیوه ها و ابزارهای مناسب سعی در حذف یا کاهش این نوع فعالیت ها و هدایت آن به سمت فعالیت های رسمی دارند این در حالی است که توجه اقتصاددانان به اقتصاد غیررسمی طی چند دهه گذشته به دلیل ناکارآمدی تئوری های اقتصاد رسمی در توجیه بحران ها و نوسانات اقتصادی بیشتر شده است. به طوری که دامنه وسیعی از تعاریف و اصلاحات دیگر نظیر اقتصاد پنهان، اقتصاد سرمایه ای، اقتصاد زیرزمینی، اقتصاد غیربازاری و غیره نیز در این مقوله مطرح شده است.

 شواهد و قرائن موجود، احتمال گستردگی حضور این پدیده در اقتصاد ایران را تقویت می کند. تأکید تجربه و مطالعات مربوط به اندازه گیری اقتصادی غیررسمی در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای در حال توسعه و دیدگاه و نظر مسئولان و سیاستگذاران ذیربط در مورد برآوردهای ارقام و سهم فعالیت های اقتصادی غیرقانونی در حوزه های گوناگون و همچنین شواهد ملموسی که همه افراد جامعه با آنها رو به رو هستند، همگی بیانگر نقش گسترده اقتصاد غیررسمی در عملکرد عمومی اقتصاد کشور است و هرچه دامنه نوسانات فعالیت های غیررسمی در مقایسه با تغییرات نسبی در اقتصاد زیاد باشد، حذف و یا کنارنهادن آن در برآورد، برنامه ریزی و سیاستگذاری در حوزه اقتصاد، موجب خواهد شد تا قدرت پیش بینی در اقتصاد به شدت کاهش یابد و این در حالی است که آثار و پیامدهای آن بر بخش های مختلف اقتصادی کشور به صورت آشکار و پنهان بروز خواهد کرد.

اسلاید 7 :

 پدیده قاچاق کالا :

 از زمانی که جمعیت کره زمین آهنگ رشد خود را آغاز کرد، مردم نواحی و مناطق مختلف جهان برای تأمین نیازهای خود مجبور به مبادله با یکدیگر شدند و با توجه به تخصص و تقسیم کار به وجود آمده، طرفین مبادله کننده از این تجارت منفعت کسب می کردند. اما برخی مناطق به دلایل مختلف از جمله نداشتن منابع کافی برای خرید بعضی کالاها یا به دلیل مصالح جمعی و از ورود کالاهائی خاص جلوگیری می کردند در این بین برخی از افراد سودجو و فرصت طلب به صورت پنهان اقدام به واردات این نوع کالاها می کردند. بدین ترتیب سابقه قاچاق کالا طولانی بوده و به قرن ها پیش بر می گردد و شاید بتوان گفت با پیدایش مکتب مرکانتلیسم (سوداگری) در قرن شانزدهم میلادی، نطقه این پدیده به عنوان یک آسیب جدی اقتصادی و اجتماعی در اقتصاد کشورها مطرح شد. در کشورهای مختلغ قاچاق کالا مصادیق متفاوت دارد. مواردی چون قاچاق پرندگان در چین، قاچاق حیوانات در تایلند، قاچاق انسان در بنگلادش، قاچار آثار باستانی در هند، قاچاق مواد مخدر در کلمبیا و غیره نمونه هائی از این فعالیت است.

 قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بدلیل اینکه تقریباً ورود هر نوع کالائی به کشور آزاد بود قاچاق کالا جزء در مواردی خاص چندان مصداق عینی پیدا نمی کرد. اما پس از انقلاب به خاطر کاهش شدید منابع ارزی و برخی مصالح سیاسی و اقتصادی و حتی فرهنگی، واردات و صادرات کالاها منوط به شرایط خاصی شد. طبق ماده 2 قانون مقررات صادرات و واردات (مصوب 1372 ) کالاهای صادراتی و وارداتی به سه گروه کالاهای مجاز، مشروط و ممنوع تقسیم شده اند. قاچاق کالاهای مجاز معمولاً به دلیل گریز از پرداخت و هزینه های گمرکی صورت می گیرد. در حالی که کالاهای مشروط و ممنوع علاوه بر اینکه حقوق و عوارض دولت را پرداخت نمی کنند ورود و صدور این نوع از کالاها بنا به شرایط خاص زمانی، شرعی و قانونی (بدون کسب مجوز) امکان پذیر نخواهد بود. بخشی از فعالیت های کشاورزی کشور به ویژه در زمینه تجارت خارجی (صادرات و واردات) نیز به صورت غیرقانونی انجام می شود.

اسلاید 8 :

چای ایرانی به نام خارجی به کام قاچاقچی :

 براساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران در هفت ماه اول سال 86 هیچ گونه واراداتی از چای از کشور صادر شده است. همچنین طبق اعلام سازمان تعاون روستایی و کارشناسان دست اندرکاران چای، تولید داخلی کشور حداکثر 27 تا 30 هزار تن می رسد، حال سؤال این است که با توجه به مصرف حدود 90 هزار تن چای در کشور و با وجود صادرات حدود 43 هزار تنی و عدم واردات، چگونه مصرف داخل تأمین شده است، برای پاسخ به این پرسش سراغ کارشناسان رفتیم.

 حمیدرضا موثقی رئیس هیأت مدیره اتحادیه بازرگانان و توزیع کنندگان چای معتقد است : 80 درصد چای وارداتی به کشور غیرمجاز بوده و قاچاق است.

 وی گفت : 80 درصد چای خارجی غیرمجاز توسط مارکهایی چون احمد، محمود، دوغزال، گلابی و شامبیون وارد کشور می شود.

 حسین عیوضی دریانی عضو اتحادیه بازرگانی چای نیز معتقد است : در سال جاری تاکنون حدود 60 هزار تن چای مصرف شده است که بیش از 35 هزار تن از طریق غیرقانونی و قاچاق وارد شده و تنها حدود 24 هزار تن به صورت رسمی وارد کشور شده است.

 عبدالصمد غروی معاون خودکفایی حوزه هنری سازمان تبلیغات و رئیس تشکیلات کارخانه چای نمونه به خبرنگار فارس گفت : در حالی که چای ها در انبارها مانده ایرانی به قیمت هر کیلوگرم 30 سنت صادر می شود، پس از ارسال به امارت و دوبی اسانس زنی، مخلوط شده و در بسته بندی شیک به اسم چای خارجی و به قیمت هر کیلوگرم 6 – 5 دلار وارد کشور می شود.

 غروی با انتقاد از عدم حمایت دولت از صنایع فرآوری و بسته بندی چای در ایران، می گوید : در حالی که تنها کارخانه فرآوری و بسته بندی چای ایران در لاهیجان در حال تعطیلی است، معاون خودکفایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است : برخی چای های عرضه شده در داخل مانند گلستان و لیپتون که روی پاکت آن هم نوشته شده 100 درصد خارجی است، چه کسی سؤال کرده وقتی آمار گمرک نشان می دهد واردات رسمی چای صورت نگرفته، چگونه اینها چای وارد کرده اند.

 غروی معتقد است : برخی افراد برای فرار از عنوان چای قاچاق، کارگاههایی در کرج برای بسته بندی به نام ایرانی زده اند، چای ها وارداتی غیررسمی را به نام چای رسمی خارجی وارد بازار می کنند.

 غروی گفت : کل چای ایرانی تولید شده در سال 30 هزار تن است که 20 هزار تن در انبار سازمان تعاون روستایی، 10 هزار تن هم دست کارخانه ها است که حدود 6 – 5 هزار تن آن روانه بازار می شود.

 وی معتقد است : حداکثر مصرف چای ایران سالانه 80 هزار تن است.

اسلاید 9 :

رقبایی که نادیده گرفته شدند :

اگرچه هنوز بسیاری از کشورهای صاحب برند در زمینه زعفران نیازمند خرید زعفران ایرانی هستند، اما برخی کشورها نیز با شناخت صحیح از جایگاه صادراتی این محصول اقدام به خریدهای قاچاق و فله ای از کشاورزان ایرانی کرده اند تا بتوانند جایگاهی را برای خود در زمینه بازار جهانی و صادراتی این محصول کسب کنند.

در این میان حتی کار از خریدهای فله ای نیز فراتر رفته و برخی کشورها اقدام به خرید پیازهای زعفران برای کشت در کشور و بی نیاز شدن از خریدهای آنی این محصول از کشورمان کرده اند. این خود نکته مهمی است که ضرورت دارد مسئولان و برنامه ریزان کشور بهآن به نحو شایسته ای بپردازند و از ادامه این رونذ جلوگیری کنند.

این همان واقعیت تلخی که در سالهای اخیر اتفاق افتاده و پیاز زعفران ایران به افغانستان قاچاق شده است. کشورهای اروپایی نیز به افغانستان برای تصاحب این محصول کمک می کنند، همچنین این کشورها به تازگی پیازهایی که به صورت ژنتیکی تولید شده اند را از کشور هلند به افعانستان وارد کردند.

هم اکنون توسعه کشت زعفران، جزء اولویتهای کشورهای اروپایی در افغانستان است که در این ارتباط بیشترین میزان فعالیت مربوط به موسسه داکار است که فعالیتش تحت نظ سازمان ملل متحد صورت می گیرد.

اسلاید 10 :

اقدامات حمایتی :

البته در این میان گامهای مطلوبی نیز از سوی سازمان توسعه تجارت ایران طی سالهای اخیر برداشته شده که نیاز به پیگیریهای بیشتری از سوی این سازمان دارد. تشکیل خوشه زعفران شاید یکی از عواملی باشد که بتواند تولید را به سمت بهینه سازی و افزایش راندمان هدایت کند، چرا که در این شرایط، هم قدرت در تولید بالا خواهد رفت و هم فرآوری، بسته بندی و صادرات با برند متعلق به ایران میسر خواهد شد.

به نظر می رسد که تحقق این شرایط موجب شود تا بتوان جایگاه خود را در بازارهای جهانی تقویت کرده و مصرف کنندگان را به سمت برند ایرانی که البته کیفیت بالتری هم دارد، هدایت کرد و برای صنعت زعفران خود ثبات و حاشیه امنیت ایجاد کرد.

به هر حال با توجه به اقداماتی که در کشور همسایه در شرف اجرا است و نظر به اینکه زعفران بعد از یکی – دو دوره به سرعت رشد می کند، احتمال قریب به یقین آن است که ظرف یک دوره زمانی 5 ساله شاهد ظهور یک رقیب جدی در مرزهای شرقی خود باشیم بنابراین موضوع راه اندازی خوشه زعفران در حال حاضر بهترین تصمیم استراتژیکی است که اتخاذ شده است.

 البته باید نگاه تخصصی در زمینه تولید صادراتی این محصول نیز در کشور شکل گیرد و آموزشهای تخصصی در این رستا از مراجع ذیر بط به دست اندر کاران تولید و صادرات این محصول داده شود. در این راستا افزایش ارزش افزوده زعفران، ایجاد اشتغال پایدار، ارتقاء سطح کیفی و بهداشتی، صادرات محصولات بسته بندی شده نهایی، تبلیغات زعفران ایران و نیز حمایت از تحقیقات ویژهشهای علمی از جمله اقدامات توسعه پایدار تولید و صادرات زعفران ایران است که طی دو سال اخیر توسط سازمان توسعه تجارت پی ریزی شده است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه تایمر تخصصی بلند مدت مجهز به میکروکنترلر در word

شنبه 95/5/30 5:51 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه تایمر تخصصی بلند مدت مجهز به میکروکنترلر در word دارای 97 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه تایمر تخصصی بلند مدت مجهز به میکروکنترلر در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه تایمر تخصصی بلند مدت مجهز به میکروکنترلر در word

فصل اول: میکرو کنترلر AT89C

1_1_ تاریخچه

2_1_ ساختار میکرو کنترلر 8X

3_1_ زمان سنج

4_1_ برنامه ریزی  اینتراپتها

5_1_ انتقال سریال

فصل دوم : تجزیه و تحلیل مدار تایمر

1_2_ مشخصه ها و خصوصیات مدار

2_2_ لیست قطعات به کار رفته در مدار

3_2_ برد

4_2_ مقاومت

5_2_ خازن

6_2_ دیود یکسوساز

7_2_ دیود نورانی (LED)

8_2_ آی سی

9_2_ ترانزیستور

10_2_ رله

11_2_ کلیدهای میکروسوئیچ

12_2_ دیپ سوئیچ

13_2_ کریستال

14_2_ برنامه ریزی میکرو

15_2_ طرز کار مدار

16_2_ نتیجه

فصل سوم : پیوست ها

سورس برنامه به زبان اسمبلی

منابع

 


 
مقدمه :
گرایش سخت افزار رشته کامپیوتر گرایشی است که با الکترونیک عجین می باشد.
بطور کلی گرایش الکترونیک به دو بخش عمده تقسیم می شود :
1-    دیجیتال
2-    آنالوگ
این پروژه که طراحی و ساخت یک تایمر تخصصی است گرایش در الکترونیک دیجیتال دارد و بطور کلی کاربرد الکترونیک دیجیتال و بخش طراحی و استفاده از مدارات مجتمع استوار شده است و طراحی بر اساس مدارات منطقه ای و سیستم باینری می باشد.
ما در اینجا نیاز به داشتن اطلاعات سخت افزاری در زمینه مدارات مجتمع IC ها و همچنین برنامه ریزی و استفاده از آنها داریم.
در این پروژه با استفاده از قطعات سخت افزار یک تایمر طراحی کرده ایم که برنامه میکروکنترلر آن به زبان اسمبلی بوده و در نهایت خروجی اعمالی به رله باعث قطع و وصل شدن وسائل برتر می شود.

 

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود پروژه تایمر تخصصی بلند مدت مجهز به میکروکنترلر در word
1-    اصول و مبانی الکترونیک MAPLIN  مترجم : رضا خوش کیش
2-      400 قطعه الکترونیکی         مولف: عزیز الله دهقان
3-    سایت WWW.ATMEL.COM
سایت WWW.MICRO.COM

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله تجارت الکترونیکی در شرکتهای تجاری در word

شنبه 95/5/30 5:51 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله تجارت الکترونیکی در شرکتهای تجاری در word دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله تجارت الکترونیکی در شرکتهای تجاری در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله تجارت الکترونیکی در شرکتهای تجاری در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله تجارت الکترونیکی در شرکتهای تجاری در word :

تجارت الکترونیکی در شرکتهای تجاری

نحوه ثبت و تشکیل شرکتهای تجاری وغیرتجاری
در سال های اخیر سیاست های اقتصادی کشور در چهارچوب برنامه های توسعه اقتصادی به سوی خصوصی سازی گام بر می دارد و واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی مستلزم آن است که افراد به تأسیس شرکت های مختلف مبادرت نمایند و با انجام فعالیت های تجاری در نظر گرفته شده باعث کاهش تصدی گری دولت در امور اقتصادی شوند این مهم بر عهده اداره ثبت شرکت ها مؤسسات غیر تجاری است تا شرکت ها با طی مراحل اداری مطابق مقررات و مواد قانونی به ثبت برسند .

شرکت از زمانی تشکیل می شود که دو یا چند نفر قصد تشکیل آن را داشته باشند بنابراین قصد و نیت ایشان ملاک تشکیل است اما از نظر مقررات و ضوابط اداری طی نمودن مراحلی چند جهت تأسیس یک شرکت یا مؤسسه ضروری است تا این شرکت بر روی کاغذ نوشته شود و در دفاتر اداره ثبت شرکت ها ثبت گردد .

ماده 20 قانون تجارت انواع شرکت های تجاری را به هفت قسم تقسیم می کند1ـ شرکت های سهامی 2ـ شرکت با مسئولیت محدود3 ـ تضامنی4 ـ مختلط سهامی 5ـ مختلط غیر سهامی 6ـ شرکت نسبی7ـ شرکت تعاونی تولید و مصرف که ثبت این نوع شرکت ها در تهران بر عهده اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان در اداره ثبت مرکزی است.
مدارک مورد نیاز جهت تأسیس شرکت :

شرکت با مسئولیت محدود: مطابق با ماده 27 قانون تجارت شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده است و هر یک از شرکاء بدون این که سرمایه به سهام و یا قطعات سهامی تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشد. مدارک مورد نیاز جهت تأسیس شرکت با مسئولیت محدود: الف) دو نسخه تقاضانامه ب)دو نسخه صورت شرکتنامه ج) دو نسخه اساسنامه د) دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی و مؤسسین ه) کپی برابر اصل شده شناسنامه مؤسسین و چنانچه هیأت مدیره نیز خارج از شرکاء باشند کپی برابر اصل شده شناسنامه اعضاء هیأت مدیره نیز الزامی است و هر گاه موسسین شرکت اشخاص حقوقی باشند آخرین تغییرات مدیران و سرمایه شرکت که در روزنامه رسمی درج گردیده است همراه با برگه معرفی نامه نماینده نیز ضمیمه مدارک دیگر می گردد .

شرکت های سهامی عام:
مدارک لازم برای ثبت شرکتهای سهامی عام شامل مدارک قبل از پذیره نویسی و مدارک بعد از پذیره نویسی می باشد. مدارک قبل از پذیره نویسی؛دو نسخه اظهار نامه به انضمام دو نسخه طرح،اساسنامه و دو نسخه اعلامیه پذیره نویسی همراه با کپی مصدق شناسنامه های موسسین و گواهی بانکی که در قانون تجارت تصریح شده است که مؤسسین 20% از کل سرمایه را تعهد می نمایند و 35% از 20% را واریز و گواهی بانکی ارائه می دهند .هر چند مؤسسین می توانند بیش از 20 % از کل سرمایه را تعهد نماید ولی نباید کمتر از آن چه در قانون تجارت قید شده است باشد. اظهار نامه عینا اظهار نامه شرکت ها ی سهامی خاص می باشد که باید تا بند 9 آن کامل شود.بندهای بعد از آن بعد از پذیره نویسی کامل می شود حداقل سرمایه نیز 5 میلیون ریال می باشد . برای اطلاع از مطالب طرح اساسنامه و اعلامیه پذیره نویسی به ماده 8 و 9 قانون تجارت مراجعه نمائید .

مدارک بعد از پذیره نویسی :
دو نسخه اظهار نامه که تمام بندهای آن کامل شده باشد نام مؤسسین جدید در اظهار نامه وارده توسط تمامی سهامداران امضاء شده باشد،دو نسخه اساسنامه،دو نسخه صورت جسه مجمع عمومی موسسین و هیأت مدیره که کارهایی همانند صورت جلسات شرکت های سهامی خاص تکمیل می گردد با این تفاوت که دو روزنامه کثیرالانتشار برای چاپ آگهی های شرکت در نظر گرفته می شود کپی برابر اصل شده مؤسسین و بازرسان همراه با گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% از کل سرمایه و همچنین صفحات در روزنامه ای که اعلامیه پذیره نویسی درآن چاپ شده است .

مؤسسات غیر تجاری :
مؤسسات غیر تجاری مؤسساتی هستند که فعالیت تجاری انجام نمی دهند بر طبق ماده 1 آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری مقصود کلیه تشکیلات و مؤسسات است که برای مقاصد غیر تجاری از قبیل امور علمی و ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه مؤسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند. مدارک مورد نیاز دو نسخه تقاضا نامه همراه با دو نسخه اساسنامه و صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین،کپی مصدق شناسنامه مؤسسین،تقاضانامه حاوی

مشخصات نام،موضوع،تابعیت،مرکز،اسامی مؤسسین،تاریخ تشکیل مدیر،یا مدیران اشخاصی که در مؤسسه حق امضاء دارند،دارائی مؤسسه،آدرس شعبه نام مدیر،مدیران شعبه می باشد که توسط مؤسسین امضاء می شود. در نسخه اساسنامه که تمام صفحات آن تمام مؤسسین امضاء می گردد و در صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین مدیران و صاحبان امضاء مجاز تعیین می گردد مؤسساتی که فعالیت آنها مشمول بند الف ماده 2 آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری شود(ماده 2 بند الف مؤسساتی که مقصود از تشکیل آن جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد) بر طبق بند ه ماده 6 همان آئین نامه باید از شهربانی مجوز دریافت نماید .
مراحل اداری :

متقاضی پس از آنکه تصمیم به ثبت هر یک از انواع شرکت را گرفت،به حسابداری اداره مراجعه می کند و مدارک شرکت مورد نظر را خریداری و به ترتیبی که در فوق اشاره شد،کامل می کند و تمام مدارک را در داخل یک پوشه پانچ می کند. متقاضی دوباره به حسابداری مراجعه می کند و فییش تعیین نام را دریافت و به شعبه بانک ملی اداره که فقط برای امور ثبتی اختصاص دارد مراجعه و فیش تعیین نام را پرداخت می نماید مؤسسات و شرکت های تعاونی فاقد فیش تعیین نام می باشند. متقاضی نامهای درخواستی خود را بر روی برگه ای می

نویسد و بعد پرونده را به کارشناس بررسی کننده پرونده تحویل می دهد کارشناس پرونده را از نظر محتویات و کامل بودن مدارک چک می کند و بعد پرونده در اختیار کاربران کامپیوتر قرار می گیرد . کاربران کامپیوتر تمام محتویات پرونده شامل مشخصات اساسنامه،شرکت نامه،تقاضانامه و صورت جلسات را وارد سیستم می کنند بعد از آنکه محتویات مدارک وارد سیستم شد به متقاضی که درخواست داده می شود که دستیابی به محتویات پرونده در قسمت های مختلف اداری از طریق وارد کردن که درخواست امکان پذیر است. متقاضی همراه با پرونده به واحد تعیین نام مراجعه می کند و کارشناس تعیین نام پس از جستجو در کامپیوتر نام های درخواستی متقاضی را جستجو می کند. به ترتیب اولویت یکی از نام ها را برای او تعیین

می کند در این قسمت کارشناس پرونده مشخص می شود و محتویات پرونده از طریق کامپیوتر برای کارشناس تأسیس ارسال می گردد و همزمان متقاضی نیز با اصل پرونده بر کارشناس مربوطه مراجعه می نماید .کارشناس تأسیس همزمان محتویات و مدارک شرکت را با توجه به نوع آن چک می کند علاوه بر آنکه منع قانونی نداشته باشد موظف است تمام محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک کند. که مبادا در فعالیت شرکت و محتویات غلط املائی داشته باشد ریاست اعضاء میزان سرمایه و سهام و یا سهم شرکت با اوراق

مغایرت داشته باشد. اگر ایرادات در محتویات داخل سیستم مشاهده شود کارشناس ایرادی می زند و متقاضی به کار برخورد مراجعه می کند و کارشناس تعیین نام پس از جستجو در کامیپوتر نام های درخواستی متقاضی را جستجو می کند. به ترتب اولویت یکی از نام ها را برای او تعیین می کند در این قسمت کارشناس پرونده مشخص می شود و محتویات پرونده از طریق کامپیوتر برای کارشناس تأسیس ارسال می گردد و همزمان متقاضی نیز با اصل پرونده بر کارشناس مربوطه مراجعه می نماید. کارشناس تأسیس همزمان محتویات و مدارک

شرکت را با توجه به نوع آن چک می کند علاوه بر آنکه منع قانونی نداشته باشد موظف است تمام محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک کند.که مبادا در فعالیت شرکت و محتویات غلط املائی داشته باشد ریاست اعضاء میزان سرمایه و سهام و یا سهم شرکت با اوراق مغایرت داشته باشد. اگر ایرادات در محتویات داخل سیستم مشاهده شود کارشناس ایرادی می زند و متقاضی به کار برخورد مراجعه می کند که نواقص و ایرادات را رفع کند و دوباره برای کارشناسی ارسال نماید. در این قسمت است که اگر نوع شرکت

سهامی خاص باشد متقاضی برای تهیه گواهی بانکی باید اقدام کند و اگر سهامی عام باشد کارشناس اجازه پذیره نویسی را صادر می کند همچنین اگر موضوع فعالیت نیز احتیاج به مجوز داشته باشد توسط کارشناس استعلام صادر می شود . درغیر این صورت مراحل اداری انجام می گیرد. مراحل اداری موارد فوق منوط به تهیه مدارک و طی شدن مراحل خود را دارد.

هر گاه کارشناسی منع قانونی در پرونده ها مشاهده نکرد. آگهی تأسیس را از طریق سیستم صادر می کند؛« قبل از مکانیزه شدن واحد تأسیس آگهی تأسیس بررسی اوراق خاص توسط کارشناس تهیه می گردید.» و آن را تأیید می کندو متقاضی را به اتاق رئیس اداره برای گرفتن امضاء راهنمایی می کند. همزمان محتویات پرونده نیز از طریق کامپیوتر برای رئیس اداره ارسال می شود. بعد از تأیید رئیس محتویات پرونده از طریق سیستم برای کارشناسی عودت داده می شود. کارشناس یک نسخه از تمام مدارک ثبتی را مهر نسخه اداره می

زند،حق ثبت شرکت را نیز با توجه به میزان سرمایه شرکت تعیین می نماید را از طریق سیستم صحت مدارک ارسالی را تأیید به حسابداری ارسال می نماید در حسابداری حق ثبت،حق الدرج آگهی شرکت در روزنامه کثیرالانتشار اخذ می گردد و محتویات پرونده به قمست ثبت دفاتر مراجعه نماید مدارکی را که مهر نسخه اداره دارد را در داخل پرونده جداگانه

ای همراه با آگهی تأسیس قرار دهد. و به مسؤول ثبت دفاتر تحویل می دهد در این قسمت است که به شرکت شماره ثبت داده می شود مشخصات و محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود ذیل دفتر توسط فردی که مجاز به امضاء آن است امضاء می شود و آگهی تأسیس در قسمت دبیرخانه مهر و شماره می شود و یک نسخه از آگهی تأسیس به متقاضی برای درج در روزنامه رسمی داده می شود و از هر یک از مدارک یک نسخه به متقاضی داده می شود مهر اداره برای آن زده می شود و به این ترتیب شرکت به ثبت می رسد .
روشهای مدیریتی در شرکت های تجاری

اتریس‌های پورت فولیو، ماتریس‌هایی هستند که هر کدام به نوعی وضعیت و موقعیت شرکت‌ها و سازمان‌ها و واحدهای کسب و کار را بر اساس متغیرهای استراتژیک مختلف مورد ارزیابی و سنجش قرار داده و به تناسب نتایج حاصله، راهبرد مورد نظر را توصیه می‌نمایند. این قبیل ماتریس‌ها هر یک به تناسب سعی و تلاش ابداع کنندگانشان در ارتباط با توسعه استراتژی برای سازمان خاصی طراحی شده و به دنبال نتایج موفقیت آمیزی که به بار آوردند، در قالب مدل‌های عمومی مورد استفاده فراگیر، قرار گرفتند. از جمله این ماتریس ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
– مدل ماتریس (BCG(Boston Consulting Group

– مدل ماتریس( GE(General Electric
– مدل ماتریس( DPM(Directional Policy Matrix
((عجله نکنید شاید در ابتدا در ذهن شما این سوال بوجود آمده باشد که این مباحث چگونه می‌تواند در بازار سرمایه به سهامداران کمک نماید.فقط می‌توانم بگویم که درست است این ابزارها برای تدوین استراتژی و یا تحلیل وضعیت یک صنعت و یا یک شرکت در یک صنعت خاص بوجود آمده است ولی به ما کمک می‌کند که تشخیص دهیم که کدام شرکت در چه مرحله‌ای و در چه وضعیتی قرار دارد و آیا منطقاً سرمایه گذاری بر روی آن صنعت و یا شرکت با توجه شرایط حال و آینده صحیح است یا نه و کدام یک سریع تر به ما جواب(سود) خواهد داد.))

آنچه در این نوشته سعی در ارائه آن داریم، پاسخ به این سوال است که آیا این قبیل ماتریس‌هابا توجه به شرایط، زمان و فضای خاصی که در آن طراحی شده‌اند، می‌توانند پاسخگوی نیاز برنامه‌های آتی و تصمیم گیری در فضای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی کشورمان باشند و به تصمیم گیری‌های صحیح در عرصه های مختلف(به خصوص بازار سرمایه)منجر شوند یا نه؟
در پاسخ به این سوال، رویکرد ذیل را می‌توان دنبال کرد:
– کسب آگاهی و شناخت از ویژگی های هر یک از ماتریس های پورت فولیو

– کسب آگاهی و شناخت از ویژگی های فضای کاری مورد نظر که قرار است در مورد آن تصمیم گیری نماییم
– الگو برداری صحیح و اصولی از ماتریس‌ها و متناسب سازی آنها جهت بکارگیری در شرایط مورد نظر

– طراحی و ابداع ماتریس‌های پورت فولیو خاص متناسب با شرایط موضوع مورد بررسی(خیلی مهم است)
بر اساس آنچه که در فوق بدان اشاره شد می‌توان گفت، هر چند ماتریس های پورت فولیو مورد نظر برای کاربردهای خاصی طراحی شده و سپس توسعه یافتند، ولی این به معنی استفاده بی چون و چرا و چشم بسته از این گونه ابزارها نیست.

این قبیل ماتریس ها تنها ابزارهایی هستند در اختیار تصمیم گیرنده تا بر اسس آن به شبیه سازی فضای تصمیم گیری پرداخته و بهترین تصمیم و گزینه ممکن را بدست آورند.بدیهی است در میان نتایج حاصل از مدل با قضاوت و هوش انسانی محک خورده و نتیجه نهایی به عنوان راهبردی اساسی اتخاذ می‌شود. حال برای اینکه بتوان اعتبار هر یک از تصمیم ها و راهبردها را افزایش داد و حداقل این اطمینان را برای تصمیم گیرنده ایجاد نمود که تصمیماتی که اتخاذ شده، متناسب با فضای تصمیم گیری خاصی است که در آن قرار دارند، می‌توان نسبت به مدلسازی و ابداع ماتریس های پورت فولیو متناسب با نیاز اقدام نمود. برای این منظور ابتدا باید نسبت به شناخت و تهیه فهرستی از متغیرهای مختلف و سپس گروهبندی و کاهش فهرست مذکور تا رسیدن به کلیدی‌ترین متغیرها پرداخت.

سپس می توان با طراحی فضای تصمیم‌گیری و درجه بندی آن – که می‌تواند دو یا چند بعدی باشد- زمینه تصمیم سازی و تصمیم گیری را فراهم نمود.
ویژگیهای ماتریس های پورت فولیو:
الف) وضعیت رقابتی عملکرد سرمایه واحدهای تجاری یک شرکت را بصورت گرافیکی نشان داده، از این نظر ابزار ارتباطی خوبی می‌باشند. زیرا قوت و یا ضعف کل عملکرد سرمایه را به صورت گرافیکی و تصویری نشان می دهند.

ب) وضعیت واحد تجاری یک شرکت را در دو بعد نمایش می دهند، یکی بعد بیرونی که جذابیت کلی صنعت مربوطه را در آن واحد تجاری نشان می‌دهد و دیگری بعد داخلی که توان واحد تجاری را نشان می‌دهد. پارامترهای تعیین کننده جذابیت صنعت در حالت عادی از حیطه کنترل شرکت خارج بوده، اما پارامترهایی که مربوط به توان واحدهای تجاری هستند، عمدتاً تحت کنترل شرکت می‌باشند.

ج) قرار دادن هر واحد کاری در ماتریس پورت فولیو مربوطه، استراتژی خاصی را می‌دهد که متناسب با توان رقابتی و درجه جذابیت آن صنعت می‌باشد.
د) این روش تخصیص منابع هر واحد تجاری را بر اساس اولویت هایی که در وضعیت آن واحد در ماتریس مربوطه بدست می آید، تعیین و پیشنهاد می کند.
ه)از آنجا که روش های مدل پورت فولیو تمام واحدهای تجاری را مد نظر قرار می دهند، مکانیزم هایی کاربردی برای سنجش پتانسیل های سود دهی ارائه می کنند.

و) روش های این مدل در هوشیاری و آگاهی های استراتژیک تصمیم گیرندگان نقش عمده ای داشته و از آنجاییکه پیاده سازی آن بر اساس گرد آوری و تحلیل اطلاعات رقیبان واقع در آن صنعت خاص می‌باشد، لذا ماتریس های پورت فولیو در تحلیل های رقابتی کاربرد یمناسب دارند.همچنین می توان ماتریس های پورت فولیو را برای رقیبان عمده طراحی نمود و بدین ترتیب اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با قابلیت و توان رقبا – در راستای پیش بینی حرکات و عکس العمل آنها – بدست آورد. در دنباله به بحث در مورد معروف ترین ماتریس های پورت فولیو پرداخته خواهد شد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >