سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پروژه مقاله در مورد انواع صادرات در word

شنبه 95/5/30 5:54 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله در مورد انواع صادرات در word دارای 39 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله در مورد انواع صادرات در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله در مورد انواع صادرات در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله در مورد انواع صادرات در word :

انواع صادرات

1- صادرات قطعی :
عبارتست از خارج کردن کالا از قلمرو گمرکی کشور بمنظور فروش ، استفاده یا مصرف در خارج از قلمرو گمرکی کشور .
صادرات قطعی با توجه به مقررات صادرا ت و واردات از نظر عاملین آن می تواند از طریق بازارچه های مرزی و شرکت های تعاونی مرزنشینان و تجار انجام گیرد . واحد های تولیدی از طریق خرید متقابل ( BUY BACK ) و ورود موقت مواد اولیه نسبت به تهیه کالا و صادرات آن اقدام نمایند .

2- صادرات موقت :
عبارت است از خارج کردن کالا از قلمرو گمرکی کشور به منظور عرضه و نمایش در نمایشگاهها ، تعمیر ، تکمیل و فرآوری در خارج از قلمرو گمرکی کشور و سپس بازگرداندن آن به داخل قلمرو گمرکی کالای مصرفی مانند شیرینی و شکلات و از سایر فرآورده های غذایی تولید داخل در نمایشگاههای خارج از کشور عرضه و به نمایش گذاشته می شود و پس از خاتمه قسمتی از

کالای مصرفی در زمان برقراری نمایشگاه خارجی مجانناً به بازدید کنندگان داده می شود یا به آنها فروخته شود ، در بازگشت به کشور در مورد آن قسمت ( قسمت فروش رفته ) ، تشریفات مربوط به صادرات قطعی اعمال می گردد همین طور است در مورد کالاهای مصرفی با دوام مانند لوازم خانگی یا ماشین آلات صنعتی عرضه شده در نمایشگاههای خارجی که در صورت فروش پس از

اتمام نمایشگاه و برگشت صاحب کالا به کشور در مورد اقلام فروش رفته در نمایشگاه تشریفات قطعی صادرات انجام می شود در مورد برخی از دستگاهها و ماشین آلات موجود در داخل کشور ، ممکن است امکان تعمیر در داخل کشور وجود نداشته باشد ، لذا در صورت خراب شدن آنها برای تعمیر باید موقتاً بخارج از کشور ارسال شود در ارتباط به ماشین آلات و دستگاههای مذکور نیز به تشریفات صدور موقت انجام می شود . در مورد تکمیل یک کالای تولید داخلی در خارج کشور ، ممکن است این عمل به خاطر نبود فن آوری در داخل یا گران تر بودن هزینه کار در کشور ، در خارج از کشور انجام و سپس کالا به کشور بازگردانده می شود .

3- صادرات قطعی در حجم تجاری :
برای حجم یا جنبه تجاری داشتن کالا ، معیار ، ضابطه یاتعریف مشخص ارائه نشده است . در ماده 3 قانون صادرات و واردات ، مصوب 4/7/1372 آمده است که « مبادرت به امر صادرات و واردات کالا به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است ;.. » در تبصره یک ماده مذکور نیز آمده است « ملاک تجاری بودن کالا به این شرح ارائه شده است » کالاهائی به تشخیص گمرک برای فروش ، وارد یا صادر می گردد ، اعم از اینکه به همان شکل یا پس از انجام عملیات تولیدی ، تفکیک و بسته بندی ، به فروش می رسد ، تجاری تلقی خواهد شد . »

در قانون امور گمرکی و آئین نامه اجرائی قانون مقررات صادرات و واردات ملاک تجاری بودن کالا صادراتی این است که صدور آن به منظور فروش باشد ، این منظور نیز توسط گمرک احراز می گردد بنابراین تعریف ، آنچه را که به تشخص گمرک برای فروش به خارج از کشور ، برده می شود باید تشریفات صادرات قطعی تجاری روی آن انجام شود .

4- صادرات قطعی غیر تجاری :
صادرات قطعی غیر تجاری از طریق پست و مسافر انجام می گیرد . ( 1 )
دستورالعمل اجرایی بند 24 تصویب نامه شماره 35985 / ت 20035 ه مورخ 3 / 6 / 77 ( 2)
هیأت محترم وزیران در خصوص صادرات همراه مسافر به کشورهای مستقل مشترک المنافع ( CIS ) که به گمرک ابلاغ شده به شرح ذیل می باشد :

ماده ی 1 – توریستها و اتباع کشورهای مستقل مشترک المنافع که به جمهوری اسلامی ایران مسافرت می نمایند مجاز خواهند بود برابر مقدار ارزی که به سیستم بانکی کشور اظهار و اعلامیه ارزی دریافت داشته اند اقدام به خروج کالاهای مجاز صادراتی به همراه خود از کشور نمایند .
تبصره 1- خروج کالا تا سقف هزار دلار توسط واجدین شرایط ماده 1 نیازی به اظهار سیستم بانکی کشور و دریافت اعلامیه ارزی ندارد .

تبصره 2- نرخ خرید ارزی مسافرین فوق قیمت ارز واریزنامه ای در روز قبل ( نرخ صادراتی +قیمت واریزنامه در بازار بورس ) خواهد بود .
تبصره 3 – خروج کالا همراه مسافر به هر میزان نیاز به مجوز گواهیهای رایج ندارد .
تبصره 4 – خروج کالاهای صادراتی مجاز برای مسافران کشورهای ( CIS ) نیاز به ارایه کارت بازرگانی ندارد .
تبصره 5 – مبنای ارزیابی کالاهای همراه مسافر نرخهای مصوب کمیته دایمی قیمت گذاری کالاهای صادراتی مستقر در مرکز توسعه صادرات ایران می باشد .

تبصره 6 – در زمان خروج کالا در هر مورد ه نرخ مصوب اعلام نگردیده باشد جهت جلوگیری از بروز هر گونه مشکل برای مسافرین ، تأیین نرخ بر عهده گمرک مربوطه می باشد .
ماده 2 – مسافران ایرانی عازم کشورهای مستقل مشترک المنافع ( CIS ) مجاز به خروج کالاهای مجاز صادراتی به همراه خود به میزان پانصد دلار می باشند . خروج کالا بیش از این مبلغ تنها زمانی مجاز است که با ارز منشای خارجی و طبق اعلامیه ارزی بانک های ایرانی صورت پذیرد .
تبصره 1 – ترددهای مرزی نیز شامل مقررات فوق می باشد .
تبصره 2 – خروج اینگونه کالاها به هر میزان نیاز با ارایه مجوز و گواهی هایی رایج صادرات ندارند .
تبصره 3 – مبنای ارزیابی کالاهای همراه مسافر نرخهای مصوب کمیته دایمی قیمت گذاری کالاهای صادراتی مستقر در مرکز توسعه صادرات ایران می باشد .

ماده 3 – گمرک ایران آمار صادرات مسافری را در سر فصل معین و به صورت ارزی همه ماهه به همراه آمار صادرات غیر نفتی کشور اعلام خواهد نمود .
5- صادرات مجدد :
کالای خارجی که با انجام تشریفات مربوط به ورود قطعی از گمرک ترخیص شده است ، چنانچه به کشور ثالث صادر شود ، این عمل را صدور مجدد می گویند .
برای ترخیص این گروه از کالاها مانند همه کالاهای وارداتی به گمرک حقوق گمرکی و سود بازرگانی پرداخت می شود ، لکن در صورت صدور مجدد آنها ، برای بازپس گرفتن حقوق گمرکی و سود بازرگانی پرداخت شده مقرراتی وجود ندارد .

6- ترانزیت خارجی :
عبارت است از عبور کالای خارجی از سرزمین کشور .
کالای ایرانی که تشریفات صادرات قطعی روی آن انجام شده و از کشور خارج شده است چنانچه در ارسال به مقصد دیگری ، لازم باشد که از سرزمین ایران عبور کند ، روی آن نیز تشریفات ترانزیت خارجی انجام می شود . ممکن است کالای خارجی که از کشور عبور می نماید توسط یک بازرگانی ایرانی از یک کشور خریداری شده و به کشور ثالثی فروخته شده باشد ، که در اینصورت عمل بازرگان ، « صدور خدمات بازرگانی » نام دارد و نه صدور کالا .

 

صادرات قطعی کالا در حجم تجاری
اسناد و مدارک مورد نیاز

1- کارت بازرگانی :
بموجب ماده 3 قانون مقررات صادرات و واردات مصوب 4 /7 /72 مبادرت به امر واردات و صادرات ، بطور تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است .
3- کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی صنایع و معادن صادر و به تأیید وزارت بازرگانی ( اداره کل بازرگانی استان ) می رسد .

اعتبار کارت بازرگانی یک سال است . پص از انقضاء این مدت ، با ارائه مدارک لازم ، اعتبار کارت بازرگانی برای یک سال دیگر تمدید می گردد . کار تمدید سالانه کارت بازرگانی برای سالهای بعد نیز با ارائه مدارک لازم صورت می پذیرد . لذا کارت بازرگانی یک سند دائمی است . بموجب بند 4 تبصره ذیل بند یک ماه 10 آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مصوب 6/2/73 ، وزارت بازرگانی می تواند ، برای صادر کنندگان مبتدی ، کارت بازرگانی موقت که اعتبار آن تا 6 ماه می تواند باشد ، صادر نمایند .

برای اخذ و تمدید کارت بازرگانی دائم ، باید ابتدائاً به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شهر محل فعالیت یا نزدیکترین شهری که دارای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن است مراجعه نمود و پس از تکمیل پرونده و امضاء اتاق جهت تأیید نهائی به اداره کل بازرگانی استان مربوط مراجعه کرد .
بموجب تصویبنامه شماره 80173 / ت 18663 ه مورخ 17/ 12/ 76 کلیه شرکت های تعاونی کارت بازرگانی خود را صرفاً از اتاق های تعاون جمهوری اسلامی ایران دریافت می کنند .

کارت بازرگانی موقت توسط اداره مرکزی کارت بازرگانی ، مستقر در ساختمان معاونت بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی صادر می شود . شایان گفتن است که کارت بازرگانی موقت فقط به صادر کنندگان مبتدی فاقد کارت بازرگانی دائم داده می شود . ارزش کالائی که با این نوع کارد می توان صادر نمود ممکن است حداکثر 1000 دلار باشد . بنابراین برای صدور کالا با ازرش بیش از 1000 دلار باید کارت بازرگانی دائم اخذ شود .

شرایط ، مدارک و تعهدنامه لازم جهت تشکیل پرونده برای صدور کارت بازرگانی موقت ویژه صادرات به شرح ذیل می باشد .
الف – ارائه درخواست خوانا با ذکر نوع ، مقدار ، و ارزش کالای صادراتی مورد نظر و آدرس کامل متقاضی .
ب – ارائه تصویر شناسنامه متقاضی ( در مورد شخص حقیقی ) یا تصویر شناسنامه مدیر عامل ( در مورد شخص حقوقی )
ج – واریز مبلع 100000ریال به حسال جاری شماره 90113 وزارت بازرگانی نزد بانگ ملی شعبه ایثار واقع در تهران ، بلوار کشاورز ، شرق بلواذ کشاورز و خیابان فلسطین شمالی و ارائه اصل و تصویر فیش بانکی به اداره مرکزی کارت بازرگانی .
د – ارائه تصویر مدارک صادراتی ( اقداماتی که برای انجام مقدمات کار صدور کالای مورد نظر صورت گرفته است . )

2- کد اقتصادی :
کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به امر تولید ، مونتاژ ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و همچنین کارهای خدماتی اشتغال دارند مکلف به اخذ شماره ( کد ) اقتصادی می باشند . ویژگی اصلی کد اقتصادی در سیستم وصول مالیات است که در دراز مدت باعث افزایش وصولی مالیات با توجه به اطلاعاتی دریافتی خواهد شد و در کوتاه مدت مستند سازی پرونده های مالیاتی و به تبع آن کوتاه شدن دوره وصول مالیات را موجب خواهد گردید . از این رو سیستم شماره گذاری اقتصادی گامی مؤثر در جهت دسترسی به منابع مالیاتی تلقی می شود .
یادآوری می نماید که اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به اخذ شماره اقتصادی مکلفند برای عرضه و فروش کالا و یا خدمات از صورت حساب نمونه فروش کالا در دی ماه 1371 و اطلاعیه های بعدی آن در روزنامه های کثیرالانتشار کشور از سوی ورازت امور اقتصادی و دارائی منتشر گردیده ، استفاده نمایند و در صورت حسابهای صادره ، شماره اقتصادی فروشنده و شماره اقتصادی خریدار را درج نمایند .

 

عدم صدور صورت حساب و یا عدم درج شماره اقتصادی و نیز عدم رعایت مفاد دستورالعمل اجرایی موضوع ماده 85 قانون وصول برخی از در آمدهای دولت و مصرف آن در مورد معین علاوه بر بی اعتباری دفاتر ، مشمول جرایم مقرر در ماده مذکور خواهد بود . جرایم مذکور عبارتند از :
1- برای بار اول جریمه ای معادل دو برابر مبلغ فروش .
2- برای باز دوم تعطیل محل کسب یا توقف فعالیت حسب مورد به مدت 3 ماه .
3- برای بار سوم حبس تعزیری از سه ماه تا شش ماه برای شخص متخلف و در مورد اشخاص حقوقی برای مدیر یا مدیران مسؤول ذیربط .
متقاضیان کد اقتصادی می توانند :
1-2- در تهران به آدرس های ذیل :

1-1-2- اشخاص حقیقی
1-1-1-2- اداره مالیاتی نزدیک محل کسب یا سکونت
2-1-1-2- اداره اطلاعات و خدات مالیاتی به نشانی خیابان صوراسرافیل ، ضلع شمالی وزارت امور اقتصادی و دارائی – طبقه همکف
2-1-2- اشخاص حقوقی
1-2-1-2- اداره کل مالیات بر شرکتها – حوزه مالیاتی شرکت متقاضی به نشانی خیابان داور – روبروی وزارت دادگستری

2-2-1-2- اداره اطلاعات و خدمات مالیاتی به نشانی فوق
2-2- درشهرستانها به اداره امور اقتصادی و دارائی نزدیک محل کسب یا سکونت .
به متقاضی کد اقتصادی فرم مخصوص داده می شود که باید آن را پس از تکمیل ، همراه با یک برگ تصویر شناسنامه خود به اداره مربوطه عودت دهد .
3- مجوز صدور :
کالای صادراتی از لحاظ مجوز صدور به سه دسته قابل تقسیم است : (1)
– کالای ممنوع الصدور
– کالای مشروط الصدور

– کالای مجاز
1-3- کالای ممنوع الصدور :
کالائی که صدور آن بموجب قانون یا مصوبات هیأت دولت یا مصوبات صادره باستناد اصول 127 و 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ممنوع شده باشد . صدور این گروه از کالاها منوط به تصویب مرجع منع کننده می باشد .
2-3-کالای مشروط لاصدور :
کالایی است که صدور آن منوط به موافقت یک یا چند سازمان دولتی یا وزارت خانه می باشد . صادر کننده باید برای صدور کالای مورد نظر خود ، در هر مورد مجوز سازمان دولتی یا وزارت خانه ذیربط را اخذ و به گمرک اراده نماید . ممکن است در مورد برخی از کالای صادراتی مشروط ، سازمان دولتی یا وزارت خانه ذیربط موافقت کلی اعلام نماید . که در این صورت مادام که موافقت کلی اعلام شده اعتبار دارد ، اخذ مجوز موردی ضرورت نخواهد داشت .

گواهی هائی مانند گواهی بهداشت نباتی ، گواهی بهداشت دامی ، گواهی انطباق کالای صادراتی با استانداردهای اجباری صادراتی و نظایر آنها جزء مجوزهای صدور تلقی نمی گردد . متن مواد 2 و 3 و 4 آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مصوب 6 /2 /73 که در خصوص موضوعات عنوان شده در فوق می باشد جهت سهولت مراجعه ذیلاً آورده می شود .
ماده 2- وزارت خانه ها و سازمانهائی که ورود یا صدور کالائی موکول به موافقت آنهاست ، باید نظر کلی خود را در رابطه با ورود یا صدور کالاهای مذکور تا 15 بهمن ماه هر سال برای اجرا در سال بعد به وزارت بازرگانی اعلام دارند و در موارد استثنائی که به دلایلی اعلام موافقت کلی مقدور

نباشد ، دلایل خود و ضوابط صدور مجوز را به وزارت بازرگانی اعلام کنند .
تبصره – در موارد خارج از موافقت کلی وزارت خانه ها و سازمانها – به استثنای کالای موکول به موافقت وزارت دفاع و پیشانی نیروهای مسلح – که وزارت بازرگانی اقدام به استعلام از وزارت خانه ها یا سازمان ذیربط می نماید ، چنانچه ظرف 20 روز از تاریخ دریافت استعلام ، پاسخی به آن وزارت داده نشود ، وزارت بازرگانی مجاز است رأساً نسبت به صدور مجوز موردی اقدام نماید . محصولات کشاورزی و دامی از شمول زمان بندی فوق مستثنی بوده و حسب شرایط در هر زمان ، در مورد ورود یا صدور این محصولات توسط وزارت خانه های کشاورزی وجهاد سازندگی حسب مورد و وزارت بازرگانی مشترکاً اعلام نظر می شود .

ماده 3 – وزارت خانه ها و سازمانهائی که ورود یا صدور کالاهائی منوط به رعایت ضوابط ، استانداردها یا اخذ گواهی آنها ، قبل یا بعد از اظهار در گمرک می باشد . موظفند ، شرایط و مشخصات مورد نظر خود ، همچنین نام مؤسسات و سازمانهای کنترل کننده و مجری ضوابط مذکور را با درج آگهی در جراید و انتشار مقررات ناظر ، به اطلاع واردکنندگان ، صادر کنندگان و سازمانهای اجرائی ذیربط برسانند .
تبصره – وزارت خانه ها و سازمانهای مذکور موظف هستند ، زمان بندی بررسی و آزمایش کالاهای تحت پوشش خوتد را ضمن لحاظ نمودن حداکثر تسهیل و تسریع در امور تهیه و اعلام کنند .

ماده 4- وزارت خانه ها و سازمانهای مسئول صدور گواهی بهداشت انسانی ، دامی و نباتی و همچنین گواهی انطباق با استاندارد و نظایر آنها که برای ورود کالا اخذ آنها خروجیت دارد ولی به عنوان مجوزهای ورود تلقی نمی گردد – موظف هستند بدون در نظر گرفتن موافقت یا مخالفت خود با ورود یا صدور کالای مورد تقاضا ، نسبت به صدور گواهی اقدام نمایند .
3-3- کالای مجاز :
کالایی است که صدور آن با رعایت ضوابط نیاز به کسب مجوز ندارد .
4- سیاهه کالا :
سیاهه کالا صورت حسابی است که در آن نام و نشانی خریدار و فروشنده ، شماره ی سفارش یا قرار داد ، تاریخ صدور سیاهه ، نوع و مشخصات کالا ، تعداد یا مقدار آن ، قیمت واحد کالا ، قیمت کل ، نام کشور تولید کننده ، شماره تعرفه گمرکی، نوع وسیله حمل ، نحوه پرداخت وجه ، مبدأحمل ، مقصد حمل و اطلاعات لازم ذکر می گردد .
5- فهرست عدل بندی :
فهرست عدل بندی برگه ای است که در آن تعداد بسته های کالا و محتویات هر بسته و وزن آنها درج می گردد .
6- برگه نرخ گذاری کالای صادراتی :

هیأت وزیران کمیته دائمی نرخ گذاری کالاهای صادراتی با عضویت نماینده رئیس جمهور و نمایندگان وزارت بازرگانی ، وزرات امور اقتصادی و دارائی ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، گمرک ایران ، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ، مرکز توسعه صادرات ایران وزارت خانه های تولیدی زیربط حسب مورد و وزارت تعاون در مواردی که

صادرکننده تعاونی باشد ، در محل مرکز توسعه صادرات ایران واقع در بزرگراه دکتر چمران تشکیل و کار نرخ گذاری و کالاهای صادراتی را به عهده دارد نرخهای مصوب کمیته مذکور مأخذ محاسبه مبلغ پیمان یا تعهد ازری است این نرخ ها در صورتی که عام باشد به دفتر امور صادراتی گمرک ایران ابلاغ می شود و در صورتی که مربوط به یک مورد خاص باشد به گمرک مربوطه ابلاغ می شود .

صادرکننده هنگام مراجعه به گمرک باید برگه نرخ گذاری را همراه مدارک دیگر به گمرک ارائه نماید .
( در خصوص تسهیلات جدید کمیته نرخ گذاری کالاهای صادراتی به قسمت ظمائم مراجعه فرمائید )
7- تعهد ارزی :
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تعهد ارزی را در مورد کالاهای صادراتی را که به موجب ماده 13 قانون مقررات صادرات و واردات مصوب 4/7/1372 مجلس شورای اسلامی از تودی پیمان ارزی معاف شده بود مجدداً برقرار نموده است .
قبول تعهد ارزی از صادرکنندگان مستلزم داشتن شرایط زیر است :
– داشتن کارت بازرگانی دائم یا موقت معتبر
– داشتن کد اقتصادی

– داشتن اعتبار و تشخیص بانک
– نداشتن تعهد ارزی موئد گذشته و تسویه نشده
* صادرکنندگان فقط در یک شعبه بانکی مجاز به تودی تعهد ارزی هستند و نمی توانند برای این کار از دو یا چند شعبه استفاده کنند .
* بموجب مصوبه شماره 80351 / ت 19317 ه مورخ 21/ 12/ 76 هیأت وزیران از تاریخ 8/11/76 کلیه صادرکنندگان کالاهای غیر نفتی مجاز شده اند صددرصد ازر حاصل از صادرات خود را پس از واریز به شبکه بانکی کشور برای واردات کالا طبق فهرست مصوب ( مندرج در صفحه ;.) استفاده نمایند و یا نسبت به فرش واریزنامه در بورس اقدام کنند

*به موجب بند4 مصوبه شماره 61212/ ت 11555 ه مورخ 27/2/74 (1) هیأت وزیران صادرکنندگان کالا به آسیای میانه می توانند در مقابل کالاهای صادراتی خود ، کالای تولیدی آن جمهوریها را با کسب مجوزهای لازم وارد نمایند .
صادر کنندگان مذکور از لحاظ نوع کالای واردانی محدودیت ندارندو می توانندهر نوع کالای قابل ورود به کشور را از آسیای میانه خریداری و وارد نمایند .

* بموجب مصوبه شماره 7826 / ت 17448 ه مورخ 26/9/75 (2) صادر کنندگان کالا به قاره آفریقا ( بجز صادر کنندگان کالا به لیبی و آفریقای جنوبی ) می تواننداز امتیارات صادرکنندکان کالا به آسیای میانه برخوردار گردند .
* صادر کنندگان کالا به سایر نقاط دنیا باید صد درصد تعهد ارزی خود را ظرف مهلت مقرر واریز نمایند .
معافیت های تعهد ارزی
– صدور کالا برای عرضه در نمایشگاههای خارجی – به میزان متعارف – به تشخیص مرکز توسعه صادرات از پیمان ارزی معاف است .
– صادرکنندگان یا تولید کنندگانیکه از طریق گشایش اعتبار اسنادی معتبر غیر قابل برگشت IRREVOCABLE LETTER OF CREDIT کالای خود را بفروش می رسانند از سپردن پیمان ارزی معاف خواهند بود .
– به صادرکنندگان کالا اجازه داده شده با تایید مرکز توسعه صادرات ایران بخشی از واریزنامه های صادراتی برای تأمین هزینه های بازاریابی ( از جمله مسافرت به خارج برای عقد قراردادهای تجاری ، شرکت در نمایشگاههای خارجی و اهداف مشابه ) استفاده نمایند .
طبق بند ( ذ ) تبصره 29 قانون بودجه ، صدور کالای صنایع دستی به استثنای فرش از سپردن پیمان ارزی معاف است ( فهرست صنایع دستی معاف از پیمان ارزی را در بخش ضمائم ملاحظه فرمائید )
مرجع رسیدگی به تخلفات ناشی از عدم ایفای تعهدات ارزی
طبق مصوبه شورای عالی صادرات به شماره 79553/ ت 2152 ه مورخ 27/1/77 :
تشخیص موجه بودن یا نبودن عدم ایفای تعهد ارزی تتوسط صادرکنندگان که در موعد مقرر تعهدات ارزی خود را ایفا ننموده اند با تعزیرات حکومتی نمی باشد و در صلاحیت در کمیسیونی متشکل از نمایندگان مرکز توسعه صادرات و بانک مرکزی ج . ا . ا . و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و وزارت بازرگانی و گمرک ایران و وزارتخانه های تولیدی ذیربط می رسد .

9- گواهی بهداشت نباتی :

گواهی مذکور توسط سازمان حفظ نباتات وابسته به وزارت کشاورزی صادر می گردد .
طبق ماده 18 آئین نامه اجرائی قانون حفظ نباتات مصوب فرآورده های نباتی که از ایران به کشورهای خارج صادر می شود ، بوسیله کارشناسان قرنطینه و در صورت سلامت کالا ، گواهی بهداشت نباتی صادر می شود .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله محیط درون ماشینی در word

شنبه 95/5/30 5:54 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله محیط درون ماشینی در word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله محیط درون ماشینی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله محیط درون ماشینی در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله محیط درون ماشینی در word :

محیط درون ماشینی: شامل cpu و حافظه اصلی و عناصر داخلی کامپیوتر است.
محیط سیستم کامپیوتری
محیط درون ماشینی : شامل وسایل جانبی آن مثلprinter,hard disk و …
دراینجا با ذخیره سازی اطلاعات برروی وسایل برون ماشینی peripheral devices سرو کار داریم.
حافظه
تعریف حافظه :
به اطلاعات مورد هر دستگاهیکه قادر به نگهداری اطلاعات باشد به نحوی که استفاده کننده از آن بتواند در هر لحظه که لازم باشد نیازش دستیابی داشته باشد حافظه نامیده می شود.
درون ماشینی
حافظه
برون ماشینی
خصوصیات یا ویژگی های کلی حافظه :
1- نوشتن و خواندن : به خواندن اطلاعات اصطلاحاً واکشی یا Fecth گفته می شود.
2- آدرس دهی : هر حافظه ای دارای یک شیوه آدرس دهی می باشد که به کمک آن خانه هایش دستیابی می گردد مثلاً RAM آرایه ای از بایت هاست که هر کدام از یک آدرس (عدد یکتا) دارند یا هارد دیسک به صورت سه جفت عدد شماره هد و شماره سیلندر و شماره سکتور آدرس دهی می شود.
3- فرار یا غیر فرار
4- ظرفیت : که بر حسب بیت یا بایت بیان می گردد
5- قابلیت دستیابی
6- زمان دستیابی (access time) : از لحظه ای که دستور خواندن و نوشتن داده می شود تا لحظه ای که حافظه مورد نظر دستیابی شود.
7- نرخ یا سرعت انتقال (transfer rate) : مقدار اطلاعاتی که در واحد زمان از حافظه قابل انتقال است که بر حسب بایت بر ثانیه بیان می شود.
سلسله مراتب حافظه :

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه گزارش رایگان اسراییل به سمت پیشگامی نانوتکنولوژی! د

شنبه 95/5/30 5:54 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه گزارش رایگان اسراییل به سمت پیشگامی نانوتکنولوژی! در word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه گزارش رایگان اسراییل به سمت پیشگامی نانوتکنولوژی! در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه گزارش رایگان اسراییل به سمت پیشگامی نانوتکنولوژی! در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه گزارش رایگان اسراییل به سمت پیشگامی نانوتکنولوژی! در word :

17 ژوئن 2001- علم بسیار بسیار کوچک، پدیده بزرگ آینده است؛ و اسرائیل میل ندارد در رقابت نانو عقب بماند. در سال گذشته، دانشگاههای بن‌گورین، تل‌آویو، عبری و Technion ، از سرمایه‌گذاریهای بزرگی در زمینه علوم نانو و نانوتکنولوژی که بیشتر از 100 میلیون دلار می‌باشد، خبر دادند.
اجزاء ساختمانی مقیاس میکرومتری که اخیرا در تقریباْ هر صنعتی بکار می‌روند، توسط دانشمند علوم نانو، رالف مارکل -‌عضو اصلی شرکت آمریکایی نانوتکنولوژی Zyvex- چنین مورد تشبیه قرار گرفتند: سعی کنید در حالی که دستکش بوکس پوشیده‌اید با آجرهای لگو چیزی را بسازید. شما می‌توانید این آجرها را روی هم به صورت توده‌ا‌ی انباشته کنید، ولی نمی‌توانید آنها را آنطور که خودتان می‌خواهید روی هم بچینید.
آمیهای فری‌من، استاد بیوتکنولوژی دانشگاه تل‌آویو و رئیس کمیته توسعه برنامه‌های تحقیقاتی علوم نانو و نانوتکنولوژی این دانشگاه –که برای اجرا ی اولین مرحله برنامه خود، 14 میلیون دلار تصویب نموده - می‌گوید: ما یک ایده داریم.
وی می‌گوید: ما سعی می‌کنیم مرکزی را بعنوان هسته فعالیتها در محیط دانشگاه بسازیم. وی همچنین بیان می‌دارد که طراحی یک واحد جدید برای توسعه رشته‌های مختلف علمی، کار کوچکی نیست و این مرکز در نوع خودش، اولین مرکز در دانشگاه می‌باشد.
دانشگاه تل‌آویو یک برنامه عملی برای ساختن این مرکز ارائه داده ‌، که عملیات اجرایی آن بین یک تا سه سال کامل می‌شود. این مرکز دارای آزمایشگاههای تحقیقاتی در زمینه نانوساختارها، نانوابزارها، نانووسایل و نانوسیستم‌ها خواهدبود. تسهیلات و امکانات این مرکز، بین محققین تقسیم خواهدشد تا باعث دلگرمی همکاران فری‌من در زمینه‌های مختلف علمی شود. وی می‌گوید: ما می‌خواهیم چیزی بسازیم که مهیج بوده و همکاریها را افزایش دهد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله بیماری لکه قهوهای برنج Brown spot در word

شنبه 95/5/30 5:54 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله بیماری لکه قهوه‌ای برنج Brown spot در word دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله بیماری لکه قهوه‌ای برنج Brown spot در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله بیماری لکه قهوه‌ای برنج Brown spot در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله بیماری لکه قهوه‌ای برنج Brown spot در word :

بیماری لکه قهوه‌ای برنج Brown spot

عامل این بیماری، قارچی است که شکل کامل آن بنام
Cochliobolus miyabeanus
(Ito & kuriboyashi) Dre = optliobolus miyabeanus
و شکل ناقصل آن Helminthosporium oryzae Breda et Haan
Drechslera oryzae ( = می‌باشد.
که در حالت جنسی، متعلق به راسته sphaeriales و از رده Ascomycetes است.

این قارچ روی محیط کشت، ایجاد سیلیوم‌های خاکستری تا قهوه‌ای تیره رنگ نموده و کنیدیهای آن قهوه‌ای، کمی خمیده، استوانه‌ای است و چند حجره‌ای می‌باشد که منحصرا دیواره‌های عرضی متعدد دارد.

خسارت‌ بیماری :
این بیماری سه نوع خسارت وارد می‌آورد. یکی اینکه بذور آلوده سیاه رنگ و کپک زده بوده و بخوبی جوانه نمی‌زنند. خسارت بیماری در سال 1918 در فیلیپن از 10 تا 58 درصد ذکر شده است. نوع دیگر خسارت مربوط به آلودگی گیاهچه‌ها در خزانه می‌باشد که در صورت شدت بیماری، سطح برگی گیاهچه‌ها کاهش یافته و سبب ضعف آنها می‌گردد که در نتیجه منجر به خسارت عمده می‌شود. نوع دیگر خسارت چروک خوردگی و لاغر ماندن دانه‌ها می‌باشد. که مربوط به ضعف بوته‌ها در اثر آلودگی برگها و گلوم‌ها بوده که در نتیجه بذور ارزش چندانی نداشته و در موقع کوبیدن خرد می‌شوند.

علائم بیماری:
نشانه‌های بیماری روی کلئویتیل، برگها، غلاف برگ، گلوم‌ها و دانه ظاهر می‌شود. روی برگهای اولیه، نقاط قهوه‌ای، کوچک و گرد ابتدا سر سوزنی تشکیل شده که بعداً وسعت یافته و به شکل لکه‌های بیضی شکل یا گرد در می‌آیند.
روی برگها و غلاف، لکه‌ها از لحاظ شکل و اندازه متغیرند و از نقاط کوچک قهوه‌ای و گرد تا لکه‌های درشت به ابعاد 3-5/0× 14-1 میلی‌متر مشاهده می‌شوند که در تمام سطح برگ پراکنده است.
رنگ لکه‌های کوچک، قهوه‌ای تیره و لکه‌های بزرگتر در وسط رنگ پریده می‌باشند که در اثر پیوستگی لکه‌ها ممکن است، قسمت عمده‌ای از برگ پژمرده و خشک شود. روی گلوم‌ها لکه‌های سیاه رنگ ظاهر شده که ممکن است، تمام سطح آن را فرا گرفته و پوشش مخملی قهوه‌ای تا سیاه رنگی که بار قارچ (کنیدیوفورها و کنیدیهای قارچ) می‌باشد سطح آن را بپوشاند. در مورد اخیر دانه‌ها چروکیده و تغییر رنگ می‌دهند و گاهی بذور آلوده سالم بنظر می‌رسد.

خسارت و انتشار بیماری:
بیماری لکه قهوه‌ای برگ برنج، عامل اصلی قحطی در بنگال در سال 1942 بوده است. (Bedi & Gill, 1960)، خسارت این بیماری را منگ تت سو (Maung thersu 1931) در برمه به دانه‌ها 5 تا 15 درصد تخمین زده است.
این بیماری در ایران ابتدا در 1335 بوسیله پتراک، روی بوته‌های برنج مزارع سواحل بحر خزر گزارش شده است و بعداً در سایر نقاط برنجکاری ایران نیز مشاهده گردیده است. این بیماری انتشار جهانی داشته و در کلیه کشورهایی که اقدام به کشت برنج می‌نمایند شیوع دارد.

مشخصات قارچ:

میسلیوم‌های قارچ به قطر 10-8 میکرومتر و قهوه‌ای تیره متمایل به زیتونی بوده که دارای دیواره‌های عرضی و انشعابات فراوان می‌باشند کنیدیوفورها نازکتر و به عرض 5 تا 9 میکرومتر متغیر بوده و به طول 150 تا 600 میکرومتر است. رنگ آنها هر چه به انتها نزدیک‌تر می‌شود، کمرنگ‌تر می‌گردد. فاصله بین دو کنیدی 10 تا 90 میکرومتر می‌باشد (Drechsler , 1923) کنیدیهای قارچ روی بوته‌های برنج آلوده به ابعاد 35 تا 170 در 11 تا 17 میکرومتر بوده و تا 13 دیواره عرضی دارند. کنیدیهایی که روی گلومهای دانه تولید می‌شوند طویل‌تر هستند این اسپرها کمی خمیده و در دو انتها مختصری باریکتر از قسمتهای میانی می‌باشد و به رنگ قهوه‌ای هستند.
قارچی که معمولا به صورت ساپروفیت روی قسمتهای مرده برنج مشاهده می‌شد بوسیله فن تومن (1889) به نام Helminthosporium macrocarpum نامیده شده و بردادوهان (1900) قارچ را از روی بوته‌های برنج توصیف نموده و آن را گونه دیگری به نام H.oryzae نامیده است. ایتو و کوریباپاشی (Ito & kuribayashi, 1929) شکل کامل قارچ را پیدا کرده و آن را ophiobolus miyabeanus نامیدند. پریتس‌های آن کروی یا شلغمی به ابعاد 95-56×377-348 میکرومتر به رنگ زرد متمایل به قهوه‌ای می‌باشند.

آسکها استوانه‌ای یا دوکی شکل و آسکوسپورها ریسمانی شکل یا استوانه‌ای طویل به ابعاد 9-6×468-250 میکرومتر و 6 تا 15 دیواره عرضی دارند. در شلر در 1934 و Dastur در 1942 قارچ را جزو جنس cochliobolus دانسته‌اند و این قارچ بخوبی روی محیط‌های کشت رشد نموده و ایجاد کنیدی می‌کند ولی درجه حرارت. حالت کهنه شدن قارچ، نور و ترکیب محیط کشت سبب تغییر ماهیت‌هایی از نظر ابعاد، رنگ، اسپرزایی و تعداد یافته و شکل زنجیری یا انفرادی کنیدیها می‌گردد.

بیولوژی قارچ:
تولیس (Tullis, 1939) وضع آلودگی و مقاومت گیاه را در مقابل بیماری مطالعه کرده و نشان داد که علاوه بر آلودگی مستقیم از راه اپیدرم، آلودگی از راه روزنه‌ها نیز صورت می‌گیرد. اطاق زیر روزنه از میسلیوم قارچ پر شده و از آنجا رشته‌های قارچی در فواصل بین یافته‌ای پارانشیم پیش می‌روند. گسترش جانبی رشته‌های قارچی بوسیله دسته‌های آوندی مخصوصاً در واریته‌های مقاوم سد می‌شود. بعلاوه در انواع مقاوم، یک ماده زرد قهوه‌ای در فاصله بین یاخته‌ای بجای می‌ماند که باعث کند شدن گسترش رشته‌های قارچی می‌گردد. کاستورا (kastura, 1937) دریافت که برای جوانه زدن اسپر حرارت 25 درجه و رطوبت نسبی بیش از 92% لازم است. محققین 10 ساعت رطوبت کافی را لازم می‌دانند تا در 22 درجه حرارت، آلودگی صورت گیرد. Imura در 1938 مشاهده کرد که سریعترین توسعه لکه‌های بیماری در مراحل اولیه آلودگی در تاریکی صورت گرفته است.
سوزوکی در 1930 نه تنها میسلیوم قارچ را در داخل دانه‌هایی که رنگ طبیعی خود را از دست داده‌اند، یافت بلکه آن را در داخل دانه‌هایی که ظاهراً سالم به نظر می‌رسیدند نیز مشاهده کرده است و ثابت نمود که اقلاً تا چهار سال در دانه زنده می‌ماند. روی برگهای گیاهچه‌های بذور آلوده، علائم بیماری بصورت لکه یا نوار است.

توماس (Tomas, 1980) ثابت کرد که آلودگی ممکن است بوسیله اسپرهایی که از سالی به سال دیگر در خاک می‌مانند صورت گیرد اسپرها از قطعه‌ای به قطعه دیگر در اثر آب آبیاری و یا باد منتقل می‌شوند.
علف‌های هرز نیز می‌توانند قارچ را در فصل زمستان روی خود نگهدارند و در بهار اسپرها روی بوته‌های برنج منتقل می‌شوند. گیاهان میزبان می‌توانند گیاهان زراعی مانند گندم، جو، یولا، ذرت ، چاودار، نیشکر و یا علفهای هرزی مانند cynodon dactylon و Digitaria sanguinalis و Eleusine indica باشند.
شریف در 1959 مطالعاتی روی گونه‌های مختلف این قارچ با استفاده از تلقیح‌های مصنوعی انجام داده و مشخص نموده است که مقاومت علفهای مختلف در مقابل گونه‌های Helminthosporium نسبی و متغیر بوده است.

مبارزه :
1-کاشت ارقام مقاوم به بیماری، عمده‌ترین راه کنترل این بیماری می‌باشد .
2-معدوم کردن بقایای بوته‌های برنج آلوده و همچنین از بین بردن علفهای هرزی که ممکن است میزبان واسطه باشند در کاهش منابع آلودگی موثر است.
3-جلوگیری از جریان آب از مزارع آلوده به مزارع سالم کمک زیادی در کاهش خسارت بیماری خواهد کرد.

4-بذور سالم برای کاشت استفاده گردد و ضد عفونی بذور آلوده بوسیله مواد شیمیایی مانند کلرور دو مرکور، نیترات دارژان، سولفات دو کوئیور، هیپوکلریت کلسیم، فرمل و فنول تا حدودی در کاهش بیماری موثر است. قارچکش مانکوزب (Mancozeb) و با مخلوط بنومیل و تیرام به نسبت 5 در هزار برای این منظور مناسب می‌باشند.
5-تیسدال (Tisdale) با فرو کردن بذور بمدت 16 ساعت در آب سرد و سپس به مدت 15 دقیقه در آب گرم 54 درجه سانتیگراد برای ضد عفونی بذور نتیجه مثبت گرفت.
سوزوکی (1930) چنین یافت که قارچ در اثر فرو کردن بذر به مدت 5 دقیقه در آب گرم 55 درجه کشته می‌شود.

در آزمایش ضد عفونی بذر برنج (رقم مهر) با قارچکش‌های مختلف در سال 1359 در آزمایشگاه و کشت روی محیط غذایی مالت آگار مشاهده شد که از بین سموم مصرفی، قارچکشهای سوزان و PCNB و ویتاواکس موثر بوده بطوریکه روی آن بذور قارچ Helminthosporium رشد ننموده بود و به ترتیب 0 – 0 و 4% آلودگی داشت ولی در تیمارهای شاهد و تیابند ازل و کوپراویت که بیشترین آلودگی را نشان داد به ترتیب میزان آلودگی 48، 80 و 52 درصد شمارش گردید. مهمترین مورد در کنترل بیماری لکه قهوه‌ای برنج، رعایت اصول تغذیه و کاربرد صحیح مواد غذایی در خاک و ممانعت از فشارهای مربوط به آبیاری نامناسب است.
اصلاح خاک و زه‌کشی کردن آن با افزودن پیت، مواد آلی و شن ضروری است. از افزودن مقدار زیاد ازت باید خودداری کرد و در صورت احتمال کمبود پتاسیم، اضافه کردن آن لازم می‌باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه تحقیق اصول سایز بندی در word

شنبه 95/5/30 5:54 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه تحقیق اصول سایز بندی در word دارای 60 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه تحقیق اصول سایز بندی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه تحقیق اصول سایز بندی در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه تحقیق اصول سایز بندی در word :

- سایز بندی لباس بچه ها در گروه های سنی مختلف کار بسیار حساس و دقیقی است . افرادی که این کار را انجام می دهند باید رشد و نمو اندام بچه ها را در گروه های سنی مختلف مطالعه و بررسی کنند وهمانطوری که الگوها را با اندازه های بچه ها بزرگتر می نمایند آگاهی های دفاعی در این زمینه کسب نمایند توصیه می شود به منظور کنترل وکسب مهارت روی چندین سایز کار کنید .
مثال:
اندازه های داده شده زیر این سایزها بایستی کنترل شوند ، معمولاً از 104 و 116 و 140 می باشند.
روی کاغذ که سایز بندی را انجام می دهید الگوی پایه بالا تنها یا یک الگوی پایه بالا تنه که آن را بزرگتر رسم کرده‌اید رسم کنید .
اساس قوانین سایز بندی که در اینجا با دست انجام می شود کاملاً مطابق با روش بزرگ کردن الگو که قبلاً شرح داده ایم است .
در صفحات بعدی 5 جدول اندازه گیری اندام مربوط به 5 گروه سنی مختلف آورده شده است.

1- نوزادان با بلندی تمام قد 60 تا 81
2- کودکان با بلندی تمام قد 86تا 104
3- بچه ها با بلندی تمام قد 110 تا 134
4- نوجوانان دختر با بلندی تمام قد 140 تا 164
5- نوجوانان پسر با بلندی تمام قد 140 تا 170
- اولین ستون هر جدولی نشان دهنده میزان رشد و اندازه بدن بین هر سایز و برای هر اندازه گیری که انجام شده می باشد. لزومی ندارد در سایز بندی این مورد دنبال شود فقط به اندازه های صحیح و مطمئن کمک می کند و تقریباًٌ این اندازه ها را تصدیق می کند .
- اندازه هایی که با علامت * دنبال می شود ، سایز بندی نامنظم و یا اختلاف بین آن سایز و سایزهای بعدی را نشان میدهد.
قوانین و روش و سایز بندی برروی کاغذ از کوچکترین تا بزرگترین سایز نشان داده شده است
بزرگترین سایز برروی کاغذ با خطوط نقطه چین رسم شده است

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
   1   2   3   4   5   >>   >