سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پروژه پایان نامه علل افزایش زنان دستفروش در word

جمعه 94/12/28 3:33 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه پایان نامه علل افزایش زنان دستفروش در word دارای 115 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه پایان نامه علل افزایش زنان دستفروش در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه پایان نامه علل افزایش زنان دستفروش در word

فصل اول (کلیات طرح پژوهش )
طرح و بیان مساله     
ضرورت تحقیق     
اهداف تحقیق     
فرضیات تحقیق     
روش تحقیق    
جامعه و نمونه آماری     
موانع و مشکلات     
فصل دوم (زمینه و پیشینه تحقیق )
تعاریف    
تاریخچه دستفروشی     
رشد جمعیت     
شهر نشینی     
مهاجرت     
حاشیه نشینی     
بیکاری     
فقر     
اعتیاد     
زنان سرپرست خانوار     
فصل سوم (توصیه داده های آماری )
فرمول     
توصیه داده های آماری     
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده های آماری )
تجزیه و تحلیل داده های آماری     
کاربرد توزیع 2x    
شرایط استفاده از 2x    
مراحل محاسبه 2x    
فصل پنجم (نتیجه گیری )
نتیجه گیری     
پیشنهادات     
فهرست منابع و مؤاخذ     
پرسشنامه     

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود پروژه پایان نامه علل افزایش زنان دستفروش در word

1-   برنامه ریزی مهاجرتهای داخلی سلی فنیدلی ترجمه دکتر عبدالعلی لهسائی زاده 1372 .

2-   جامعه شناسی آنتونی گیدنز ترجمه منوچهر صبوری  

3-   جامعه شناسی جهان سوم دکتر امیر آشفته تهرانی .  

4-   جامعه شناسی شهری دکتر غلامعباس توسلی .  

5-   چشم اندازی نظری به تحلیل طبقاتی توسعه دکتر عماد افروغ .

 

مقدمه

جامعه امروزی به سمت صعنتی شدن در حال حرکت و این صنعتی شدن پیامدهای بسیاری را به دنبال دارد که از عواقب انکار ناپذیر و گریز ناپذیر آن هستند . از جمله این پیامدها ، فقر ، اعتیاد ، حاشیه نشینی ، مهاجرت و ; میباشد . رشد روز افزون مهاجرت روستائیان به شهرها باعث به وجود آمدن حاشیههای فقیرنشین در اطراف شهرها شده است که خود فقر و فلاکت این حاشیه نشینان را نشان می دهد . زندگی در گلان شهر برای خانوادهها بسیار سخت شده است و کار و فعالیت بیشتر اعضاء خانواده را می طلبد و علاوه برکارکردن مرد نیازمند کار بیرون ا ز خانه زنان نیز میباشد . زنان که در این میان دارای تحصیلات و یا حرفهای هستند می توانند در بازار اشتغال ، حرفی برای گفتن داشته باشند و شغلی مناسبتر بیابند ، اما زنانی که دارای هیچ نوع حرفهای و یا تحصیلاتی و شاید هم سوادی نیستند باید به شغلهای کم درآمد و بدون پرستیژ اجتماعی روی آورند تا شاید چرخ سنگین زندگی کمی راحتتر بچرند و باری از دوششان برداشته شود . مشاغلی مثل کار در خانه های دیگران ، دستفروشی ، رمالی ، تکدیگری و ;

طرح و بیان مساله

مسائل و معضلات اجتماعی مشکلاتی در روند طبیعی پدیدههای اجتماعی ایجاد میکنند برای حل این مشکلات اولین گام شناسایی و طرح و بیان مساُله پس از شناسایی تحلیل این اطلاعات و در نتیجه ارائه راهکارهای مفید و قابل اجرا کوشید .

شهر اهواز یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کشور به شما رمیرود و چیزی که این روزها در شلوغی بازارهای این شهر گران تقریباً صنعتی به چشم میاید جمعیت فراوانی از زنان دستفروشی است که در خیابانهای پررفت و آمد شهر اهواز در حال کسب روزی خود و خانوادههایشان هستند .

همیشه صحبت از دستفروشان  ( چه زن و چه مرد ) به میان است و در مورد این قشر خاص از جامعه تحقیقاتی انجام شده است ، اما در مورد زنان دستفروش کمتر صحبت شده است . به همین دلیل بر آن شدیم تا تحقیقی درباره این زنان و علت افزایش جمعیتشان در سالهای اخیر انجام دهیم .

 

ضرورت تحقیق <\/h2>

پژوهش حاضر با تاُکید بر علل افزایش زنان دستفروش شهراهواز و بررسی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پدیده مزبور ، درصدد است زوایه و بعد مهمی از پدیده دسفروشی که اغلب مورد غفلت پژوهشگران قرار گرفته است یعنی زنان دستفروش ، را مورد کالبد شکافی و مطالعه علمی قرار دهد .

اهداف تحقیق <\/h2>

اهداف پژوهش حاضر به شرح ذیل میباشد :

1-کشف علل و متغیرهای دخیل در رشد روز افزون زنان دستفروش در سطح شهر اهواز

2- ارائه رهیافتهای کاربردی برای کنترل و مهار پدیده دستفروشی زنان

3- جلب نظر و توجه مسئولان و برنامه ریزان به پدیده دستفروشی زنان در شهر اهواز

4- زمینه سازی برای پژوهشها و مطالعه عمیقتر پیرامون دستفروشی زنان در شهر اهواز

 

فرضیات تحقیق

به طور کلی عواملی که در این تحقیق گنجانده شده و موجب افزایش زنان دستفروش می گردد به دو دسته تقسیم می شوند :

1-عوامل جمعیتی که معمولاً بصورت افزایش جمعیت شهر که خود موجب افزایش نرخ بیکاری ، افزایش فقر و افزایش زنان سرپرست خانوار می گردد نمایان می شود .

2- عوامل فرهنگی که عبارتند از : نحوه برخورد جامعه با این مسئله ونیز مسئله اعتیادمردان بعضی از خانواده های

این عوامل در 6 فرضیه زیر گنجانده شده اند :

فرضیه1: بین افزایش تعداد زنان دستفروشی و رشد جمعیت شهر اهواز رابطه وجود دارد.

فرضیه 2: بین افزایش تعداد زنان دستفروش و تعداد خانوارهای زیر خط فقر شهر اهواز رابطه وجود دارد .

فرضیه 3: بین افزایش تعداد زنان دستفروش و افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار شهر اهواز رابطه وجود دارد .

فرضیه 4: بین افزایش تعداد زنان دستفروش و افزایش نرخ بیکاری مردان شهر اهواز رابطه وجود دارد .

فرضیه 5: بین افزایش تعداد زنان دستفروش و افزایش اعتیاد مردان شهر اهواز رابطه وجود دارد .

فرضیه 6: بین افزایش تعداد زنان دستفروشی و نحوه برخورد جامعه با این زنان رابطه وجود دارد .

 

روش تحقیق <\/h2>

همانطور که می دانیم ، هر گونه فعالیت منظم جهت مطالعه مساُلهای به خاطر رسیدن به اصول کلی ، تحقیق نامیده می شود .

انجام هر تحقیقی از اطلاعات جمع آوری شده قبلی استفاده میکند و با هدف افزودن به میزان شناخت در آن زمینه خاص پیش می رود اما در عمل طرز انجام کار تحقیقی صورتهای در جمع آوری اطلاعات در پیش  می گیرد ، فرق میکند ، تحقیقات را از لحاظ روش گردآوری اطلاعات میتوان به کتابخانهای و میدانی تقسیم کرد:

1-  تحقیقات کتابخانهای

دراین تحقیق برای بدست آوردن اطلاعات از کتابهای موجود در کتابخانهها آرشیوها و مجلات استفاده می شود .

2- تحقیق میدانی

دراین تحقیق از پرسشنامه یا مصاحبه استفاده می شود .

در تحقیقی که انجام شده است برای گرد آوری اطلاعات هم از روش کتابخانهای وهم از  روش میدانی استفاده شده است .

ابزار تحقیق پرسشنامهای حاوی 27 سؤال است که سؤالات از نوع بسته میباشند (در سؤال بسته ، جوابها ازپیش ساخته شده است )  وتعداد گزینه ها 5 گزینه است .

 

جامعه و نمونه آماری

مجموعه ای از اشیاء یا نمودهایی که در یک یا چند خاصیت اشتراک دارند را می توان جامعه آماری نامید.

هر یک از اشیاء یا نمودهای جامعه را فرد جامعه مینامیم و مجموعه افراد یک جامعه را جامعه گفته و آنرا با n در جامعه نمونه و با N در یک جامعه اصلی نشان میدهیم . جامعه آماری این تحقیق را کلیه افرادی که به نوعی با زنان دستفروش برخورد دارند تشکیل میدهد و نمونه مورد مطالعه ،‌ فروشندگان محترم خیابانهای نادری وامام خمینی (ره) می باشد .

جمعیت مورد مطالعه 90 نفر شامل فروشندگان خیابانهای نادری و امام خمینی (ره) می باشد . برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است این روش نمونه گیری یکی از دقیق ترین روش های مطالعه جزئی از جامعه است که در آن افرادمورد مطالعه به طور تصادفی و بر طبق احتمالات انتخاب می شود و مشاهده روی این افراد صورت می گیرد

 

موانع و مشکلات <\/h2>

به علت نبودن اطلاعات کافی و منابع مورد نیاز دوباره موضوع مورد تحقیق ، در روند این تحقیق مشکلاتی ایجاد شد . امیدوارم درباره این موضوع تحقیقات گسترده تری انجام گیرد تا دانشجویان بتوانند از این منابع استفاده مفید ببرند .

دستفروش : <\/h2>

در لغت نامه دهخدا درباره تعریف دستفروشی چنین آمده است که: پیله ور، آنکه کالا را به دست گرفته در کوچه و بازار بفروشد، دوره گرد، خرده فروش.

دستفروشی

در لغتنامه دهخدا آمده است : پیله وری، دوره گردی برای فروش اشیاء کم بهاء خرده فروشی

تاریخچه دستفروشی

دستفروشی به صورت ابتدایی، که همه در کوچه و خیابانهای شهر شاهد آن هستیم، شکل اولیه همه داد و ستدهای موجود است. در اوایل شروع داد و ستد در زندگی اجتماعی بشر، مغازه و یا فروشگاهی برای عرضه ی کالا وجود نداشت و فروشندگان کالاهای خود را در کوچه و بازار بفروش میرسانیدند. بعدها به تدریج فروشندگان مکانی را برای خود بطور ثابت نگه میداشتند و کالاهایشان را در آ‌ن محل عرضه میکردند. بعد هم کم کم مغازه ها و فروشگاه ها  پدید آمد. البته همیشه کسانی بودند که از عهده تامین مخارج و تهیه ی مغازه برنمی آمدند و باز هم به همان شیوه ی قدیم، دستفروشی میکردند، که تا امروز هم این مساله وجود دارد و در واقع ویژگی دستفروشها نیز همین باقی ماندن بر نوع عرضه کالا از ابتدای رواج داد و ستد در تاریخ است و شاید تا زمانی که بشر به زندگی خود ادامه میدهد، به همین روش باقی بمانند.

دراین بین زنان دستفروش هم مطمئنا همیشه وجود داشته اند، زنانی که خود سرپرست خانوار بودند و مجبوربه تامین مخارج زندگی خود و خانواده هایشان میشدند و محصولات خانگی خود را به بازار برای فروش میبردند.

 

رشد جمعیت

به استثنای گسترش سلاح های اتمی و خطراتی که متوجه سیستم های اکولوژیک جهانی است (اگر چه اینها مشکلاتی هستند که برای نابودی بشر کافیست) رشد جمعیت مهمترین و فوریترین مساله های است که بشریت در حال حاضر با آن روبروست. امروز حدود6 میلیارد نفر در جهان زندگی میکنند، در سی یا چهل سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، زیرا چنانچه روند کنونی طی این دوره معکوس نگردد جمعیت جهان به میزان رشد غیرقابل تحملی خواهد رسید. در کشورهای جهان سوم وضع وخیم تراست. دراکثراین کشورها میزان مرگ کاهش یافته اما میزان موالید همچنان بالاست. به علت رواج نسبتا ناگهانی پزشکی نوین و روشهای بهداشت امروزین، تغیرات جمعیتی که بیش از 200 سال در غرب به طول انجامید در ظرف کمتر از نیم قرن در جهان سوم رخ دادند. رشد جمعیت در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین امکانات توسعه اقتصادی در این مناطق را به شدت محدود میکند. این مساله در ایران نیز ویژگیهای خود را دارد. جمعیتی که نسبت بسیاری از آن را افراد جوان تشکیل می دهند ولو آنکه میزان موالید آن ناگهان کاهش یابد همچنان رشد خواهد کرد. چنانچه باروری به سطح جانشینی کاهش یابد- یعنی یک زایش برای هر فرد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه تحقیق موانع استفاده از روشهای نوین آموزشی توسط دبیر

جمعه 94/12/28 3:33 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه تحقیق موانع استفاده از روشهای نوین آموزشی توسط دبیران در word دارای 140 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه تحقیق موانع استفاده از روشهای نوین آموزشی توسط دبیران در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه تحقیق موانع استفاده از روشهای نوین آموزشی توسط دبیران در word

فصل اول پژوهش (طرح پژوهش)
1-مقدمه 
2-بیان مسئله
3-ضرورت و اهمیت پژوهش 
4-اهداف پژوهش 
5-فرضیه های پژوهش 
6-تعاریف عملیاتی پژوهش 
فصل دوم پژوهش
الف) ادبیات و پیشینه نظری
الگوها و روشهای تدریس 
تخصص دبیران
توجه به استعداد دانش آموزان
بودجه و امکانات
توجه برنامه ریزان درسی و آموزشی به روش های نوین آموزشی
مشا رکت مدیران با دبیران
مقطع تحصیلی دانش آموزان و درس مورد تدریس
ب) پیشینه علمی
1-پیشینه داخلی 
2- پیشینه خارجی
فصل سوم پژوهش
1-روش انجام پژوهش
2-جامعه آماری
3-نمونه آماری
4-روش و ابزار گردآوری داده های پژوهش
5-متغیرهای پژوهش
6-روش تجزیه و تحلیل داده های پژوهش

فصل چهارم پژوهش
(تجزیه و تحلیل داده های پژوهش)

تحلیل توصیفی و استنباطی داده های پژوهش

فصل پنجم پژوهش
1-بحث و نتیجه گیری
2-پیشنهاد کردن
3-محدودیت های پژوهش
4-منابع پژوهش
ضمایم

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود پروژه تحقیق موانع استفاده از روشهای نوین آموزشی توسط دبیران در word

1-   آقازاده، احمد و همکاران، روشها و فنون تدریس، انتشارات دانشگاه پیام نور،

2-   آقازاده، محرم و همکاران، راهنمای روشهای نوین تدریس برای آموزش و کارورزی، انتشارات آییژ،

3-  امیری، محمدعلی، تفکر درباره تحولات آینده آموزش و پرورش، انتشارات مدرسه – وابسته به دفتر کمک آموزشی،

4-   پارسا، محمد، روانشناسی یادگیری بر بنیاد نظریه ها، انتشارات سخن،

5-   پارسا، محمد، روانشناسی تربیتی، انتشارات سخن،

6-    تقی پور ظهیر، علی، مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی، انتشارات آگاه،

7-   دشتی، محمد، طرح های نوین آموزشی، نشر امام علی، (1368)

8-    دعایی، حبیب الله، مدیریت منابع انسانی، ناشر مولف. دانشگاه فردوسی مشهد،

9-    رحال زاده، رضا، روش شناسی تدریس، مطالعه درباره طراحی آموزشی، نشر ترمه،

10- رخشان، فریدون، طراحی و تحلیل نظام های آموزشی – انتشارات نیا،

11- رضائی، منیژه، چکیده های مقاله های همایش ملی مهندسی اصلاحات در آموزش و پرورش ناشر پژوهشکده تعلیم و تربیت،

12- شعبانی، حسن، مهارت های آموزشی و پرورشی (روش ها و فنون تدریس) انتشارات سمت،

13- شعبانی ورکی، بختیار، رویکردهای یاددهی و یادگیری – مفاهیم، بنیاد و
نظریه ها، انتشارات آستان قدس رضوی،

14- صافی، احمد، آموزش پرورش سه گانه، انتشارات سمت،

15- صفوی، امان الله، کلیات روش ها و فنون تدریس، انتشارات معاصر،

16- متین، نعمت الله و همکاران، چکیده پژوهش های برتر 76 و 77، واحد انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت

17- معین، محمد، فرهنگ فارسی، انتشارات سرایش،

18- وکیلیان، منوچهر، نظارت و راهنمایی تعلیماتی، انتشارات دانشگاه پیام نور، (1381)

19- یغما، عادل، کاربرد روشها و الگوهای تدریس با تاکید بر تکنولوژی آموزشی، انتشارات مدرسه،

20- آدامز، ریمونداس، مترجم: بهشتی، سعید، برنامه ریزی آموزشی به سوی یک چشم انداز کیفی، انتشارات اطلاعات،

21- پیاژه، ژان، مترجم: کاردان، علی محمد، روانشناسی و دانش آموزش و پرورش انتشارات دانشگاه تهران،

22- جویس، بروس و همکاران، مترجم: بهرنگی، محمدرضا، الگوهای تدریس 2004، نشر کمال تربیت، بهار

23- دوتران، ر، مترجم: منصور، محمود، پیشرفت مدارس در پرتو تحول
روش های آموزش و پرورش انتشارات رشد

24- راجرز، دانیل سی و همکاران، مترجم: حسینیون، ابوالقاسم – اقتصاد آموزش و پرورش – اصول و کاربرد، ناشر معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی،

25- کاسل، ای بی، مترجم: میلانی، مهین، آموزش و پرورش کهن و نوین ناشر بنگاه ترجمه و نشر کتاب تهران،

26- کالاهان، جوزف و همکاران، مترجم: طهوریان، جواد، آموزش در دوره متوسطه، ناشر موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی،

27- مورفی، جوزف و همکاران، مترجم: کریمی، فرهاد، مدیریت مبتنی بر مدرسه، به منزله اصلاح مدرسه، ناشر: پژهشکده تعلیم و تربیت

28- سنجری، محمد، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، معاونت برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، ناشر پژوهشکده تعلیم و تربیت – دوره چهارم، شماره 14،

29- عباسی، پروین، فصلنامه تعلیم و تربیت، ناشر پژوهشکده تعلیم و تربیت، سال هشتم، شماره 4، زمستان

30 فصلنامه تعلیم و تربیت، نشریه علمی، کاربردی، مرکز تحقیقات آموزشی، ناشر پژوهشکده تعلیم و تربیت، سال هشتم، شماره 2، سال

چکیده

پژوهش مورد نظر در مورد موانع استفاده از روشهای نوین آموزشی توسط دبیران مقطع متوسطه  می باشد. هدف از طرح این پژوهش پیدا کردن موانع و مشکلاتی است که دبیران را نسبت به روشهای نوین آموزشی دلسرد می کنند. جامعه مورد نظر پژوهش را دبیران مقطع متوسطه  تشکیل می دهند که 694 نفر می باشند. که 200 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. برای گردآوری داده های پژوهش از پرسشنامه ای که حاوی 20 سوال بسته است و سوالاتش به صورت 5 گزینه ای مطابق مقیاس لیکرت (خیلی زیاد، زیاد، متوسط، کم، خیلی کم) تنظیم شده است، استفاده شده است. فرضیه اول پژوهش این است که بین تخصص دبیران در زمینه روش های نوین آموزشی و استفاده کردن دبیران از این روش ها رابطه مثبتی وجود دارد. فرضیه مورد نظر تایید شده و باید دبیران تخصص خود را در این زمینه بالا برده تا بتوانند از روش های نوین در امر تدریس استفاده کنند. فرضیه شماره دو پژوهش در مورد رابطه توجه به استعداد و توانایی دانش آموزان و استفاده کردن دبیران از روش های نوین آموزشی است که به این نتیجه رسیده ایم که هرچه به استعداد  و توانایی دانش آموزان بیشتر توجه شود استفاده دبیران هم از این روش ها بیشتر
می شود. فرضیه سوم در مورد رابطه بین بودجه و امکانات اختصاص یافته به آموزش و پرورش و استفاده کردن دبیران از روش های نوین آموزشی است که به این نتیجه دست پیدا کرده ایم که هر چه بودجه و امکانات آموزش و پرورش بیشتر باشد دبیران راحتر از این روش ها استفاده می کنند زیرا یکی از مهمترین موانع کمبود منابع و امکانات آموزشی است. فرضیه چهارم پژوهش در مورد رابطه توجه برنامه ریزان درسی و آموزشی در امر برنامه ریزی به روش های نوین آموزشی و استفاده کردن دبیران از این روشها می باشد که به این نتیجه رسیده ایم که اگر برنامه ریزان درسی و آموزشی از همان ابتدا امر به تغییر و تحولات و در نتیجه به روش های نوین آموزشی توجه کنند دبیران هم بیشتر از روش های نوین استفاده می کنند. فرضیه پنجم پژوهش در مورد رابطه بین مشارکت مدیر با دبیران در زمینه استفاده از روش های نوین آموزشی و استفاده کردن دبیران از این روش هاست که به این نتیجه رسیده ایم که اگر مدیر، دبیران را در اجرای روش های نوین آموزشی یاری کنند و از این امر استقبال کنند دبیران خلاّق تر شده و از روش های نوین آموزشی استفاده می کنند. فرضیه ششم و هفتم در مورد رابطه مقطع تحصیلی دانش آموزان و درس مورد تدریس با استفاده دبیران از روش های نوین آموزشی است که به نتیجه رسیده ایم که هیچ کدام از دو مورد مانعی برای اجرای روش های نوین نیستند بلکه باید هر روش آموزشی را برای مقطع تحصیلی خاص و برای درسی که آن روش برایش کاربرد دارد به کار برد

 مقدمه

تعلیم تربیت در ایران قدمت تاریخی دارد ولی با روی آوردن ایرانیان به دین مبین اسلام، تعلیم و تربیت در ایران همگانی شد و نظام خاص آموزشی در کشور برقرار گردید. در این میان معلمان و دبیران در هر یک از موارد تعلیم و تربیت مانند، تنظیم برنامه درسی و پیش بینی مقاطع تحصیلی، نحوه ارزشیابی و در نهایت چگونگی تدریس به تناسب شرایط اجتماعی جامعه می توانستند تغییراتی ایجاد کنند و آزموزندگان را به مدارس جلب کنند. آقازاده ، احمد و همکاران ، 1381 زمانی این فکر متداول بود که فرد چیزی را که بداند می تواند آن را یاد دهد یعنی شرط تدریس را داشتن معلومات
می دانستند اما امروز، صاحبنظران بر این اعتقادند که تنها داشتن معلومات برای تدریس کافی نیست. معلم باید قادر باشد با شناخت شاگردانش، محتوی و روشهای آموزشی را تا حد امکان، بر اساس نیازهای آنان انتخاب کند. شاگردان باید در حین آموزش و پرورش، استعدادهایشان را شکوفا سازند و پیوسته احساس موفقیت کنند. معلم امروز نمی تواند برای سبک کردن بار مسئولیت خود، در پشت نقاب بی تفاوتی و ناآگاهی پنهان شود. معلم اگر با اصول و مبانی و هدفهای آموزش و پرورش، ویژگیهای شاگردان و نیاز آنان، روشها و فنون تدریس و سایر مهارتهای آموزشی آشنایی نداشته باشد، هرگز قادر نخواهد بود زمینه ی شکوفایی استعداد شاگردان را فراهم کند. مسئولان آموزشی با توجه به پیشرفت علوم و فنون باید به این باور برسند که هدف فرایند آموزشی تنها انتقال واقعیتهای علمی نیست بلکه باید موقعیت مطلوب یادگیری را فراهم کنند و چگونه اندیشیدن و چگونه آموختن را به شاگردان بیاموزند.   (شعبانی، حسن، 1373)

بیان مسئله

عصر ما را با نام های فراوان مطرح کرده اند، عصر خلاقیت، ترقی، تکامل، عصر شکوفایی و تمدن جدید عصر ظهور روش ها و طرح های نوین آموزشی

از حق نباید گذشت که در عصر ما خلاقیت ها و ابتکارات نوین، چشمگیر و
بی سابقه است که هم اکنون تحولات اساسی و تکاملی در تمام زمینه ها، بخصوص در کیفیت آموزش مراکز فرهنگی، پدید آمده است. سبک ومتدها تغییر کرده اند، اسلوب ها نوشدند، شیوه های کهن آموزشی فراموش گشتند و با دیدگاه های جدیدی، مراکز تحقیقاتی ما را اداره می کنند. هم اکنون در کنار کمیت ها به کیفیت توجه دقیقی
می شود. و برای بالا بردن کیفیت آموزشی، تلاشی مداوم در حال شکل گیری است. (دشتی ، محمد، 1368) گرچه مهارت و تسلط به رشته تخصصی دبیری یکی از ارکان مهم این شغل به حساب می آید لیکن تحقق این امر با کسب مهارتهایی امکان پذیر است. مهارت در استفاده از شیوه های نوین آموزشی به دبیران کمک می کند تا با کمترین فعالیت بیشترین کارائی را داشته باشند. انتخاب روشی مناسب در اجرای آموزش و بهسازی اهمیت بسزایی دارد و مسئولان آموزشی با توجه به هزینه، زمان و تعداد افراد تحت آموزش درجه آموزش مورد نیاز و عوامل دیگر یکی از روش های آموزشی را انتخاب می کنند. اغلب مشاهده می شود که دبیران در استفاده کردن از روشهای نوین آموزشی دچار مشکل می شوند و در نتیجه ترجیح می دهند از روشهای سنتی استفاده کنند. آیا تخصص دبیران در مورد این روشها اندک است یا اینکه توجه به استعداد و توانایی دانش آموزان و استفاده کردن از این روشها رابطه دارد و آیا بودجه و امکاناتی که در اختیار مدارس قرار می دهند جوابگوی بودجه مورد نیاز این روش ها است و یا اینکه آیا برنامه ریزان درسی آموزشی در امر برنامه ریزی بر این روش ها توجه دارند و مدیر مدرسه در زمینه استفاده کردن دبیران از این روشها مشارکت می کند و آیا مقطع تحصیلی دانش آموزان و درس مورد تدریس با استفاده کردن دبیران از روشها رابطه دارد و در پایان می خواهیم در این پژوهش موانع استفاده از روشهای نوین آموزشی توسط دبیران مقطع متوسطه  بررسی کنیم

(دعائی، حبیب الله، 1380)

ضرورت و اهمیت پژوهش

در دنیای امروز هیچکس بی نیاز از تعلیم و تربیت نیست. امروز فعالیت در مدرسه و آموختن، خود بخش عظیمی از زندگی انسان شده است. دیگر نمی توان با طرز تلّقی گذشته، به شاگرد و تربیت او نگریست. همه ما با روشهای سنتی، آموزش دیده ایم. لحظاتی را به خاطر می آوریم که چگونه نشستن سر کلاس، گوش دادن به صدای یک نواخت معلم، از بر کردن بدون فهم مطالب درسی، دلهره و اظطراب ناشی از امتحان، و سرزنش معلمان و والدین چگونه موجب نفرت و گریز ما از کلاس درس و محیط آموزشی می گردید. راستی چرا؟ چرا بسیاری از فعالیتهای آموزشی نمی توانست ما را با محیط آموزشی مأنوس، و به یادگیری علاقه مند کند؟ چرا فعالیتهای مدرسه با تهدید و اصرار معلمان صورت می گرفت؟ چرا شاگردان از تعطیل شدن مدرسه احساس رضایت و خوشحالی می کردند؟ مقصر اصلی چه کسی بود؟ با پیشرفت علوم و تکنولوژی متخصصان آموزشی روشهای نوینی را در امر آموزش پیشنهاد کرده اند تا شاید قسمتی از مشکلات آموزشی حل شود ولی متأسفانه این روشها در کشور ما زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند در این پژوهش سعی می شود دلایل عدم استفاده از این روشها را توسط دبیران بررسی کنیم

شعبانی، حسن،

اهداف پژوهش

هدف کلی: بررسی موانع استفاده از روشهای نوین آموزشی توسط دبیران مقطع متوسطه

اهداف جزئی

1-  آیا تخصص دبیران در زمینه روش های نوین آموزشی تأثیری در بکار بردن این روشها در امر آموزش دارد؟

2-   آیا توجه به استعداد و توانایی دانش آموزان تأثیری در بکار بردن این روشها توسط دبیران دارد؟

3- بودجه و امکاناتی که به آموزش و پرورش اختصاص داده می شود آیا در بکار بردن این روشها توسط دبیران تأثیر دارد؟

4- توجه برنامه ریزان درسی و اموزشی به روش های نوین آموزشی تأثیری در بکاربردن این روشها توسط دبیران دارد؟

5- مشارکت مدیر با دبیران در زمینه استفاده از روش های نوین آموزشی تاثیری در بکار بردن این روشها توسط دبیران دارد؟

6-  مقطع تحصیلی دانش آموزان چه تاثیری در استفاده کردن دبیران از روش های نوین آموزشی دارد؟

7-  درس مورد تدریس چه تاثیری در استفاده کردن دبیران از روش های نوین آموزشی دارد؟

فرضیه های پژوهش

1-  بین تخصص دبیران در زمینه روش های نوین آموزشی و استفاده کردن دبیران از این روشها رابطه مثبتی وجود دارد

2-   بین توجه به استعداد و توانایی دانش آموزان و استفاده کردن دبیران از روشهای نوین آموزشی رابطه وجود دارد

3-  بین بودجه و امکانات اختصاص یافته به آموزش و پرورش و استفاده کردن دبیران از روش های نوین آموزشی رابطه وجود دارد

4-  بین توجه برنامه ریزان درسی و آموزشی در امر برنامه ریزی به روش های نوین آموزشی و استفاده کردن دبیران از این روش ها رابطه وجود دارد

5-  بین مشارکت مدیر با دبیران در زمینه استفاده از روش های نوین آموزشی و استفاده کردن دبیران از این روشها رابطه وجود دارد

6-   بین مقطع تحصیلی دانش آموزان و استفاده کردن دبیران از این روش ها رابطه وجود دارد

7-   بین درس مورد تدریس و استفاده کردن دبیران از روش های نوین آموزشی رابطه وجود دارد

تعاریف عملیاتی

1-  روش های نوین آموزشی: روش هایی هستند که شاگردان را بر حسب
توانایی هایشان پیش می برند و دبیر نیز وقت کمتری صرف تدریس و زمان بیشتری صرف رسیدگی به فرد فرد شاگردان می نماید. (شعبانی، حسن، 1373)

روش های نوین آموزشی: در این پژوهش منظور از روش های نوین آموزشی روشهایی هستند که شاگرد محور هستند و دانش آموز فعال می باشد و از پیشرفت تکنولوژی در این روشها بهره می برند

2-  تخصص: خاص گردیدن، به امری مخصوص شدن، درکاری معرفت داشتن، اختصاص، ویژگی، مهارت (معین، محمد، 1380)

تخصص: در این پژوهش منظور از تخصص، میزان آگاهی دبیران از روش های نوین آموزشی و به کار بردن این روشها در فرایند تدریس می باشد

3-   استعداد: آمادگی کردن، آماده شدن، مهیا شدن، آمادگی. (معین، محمد، 1380)

استعداد: در این پژوهش منظور از استعداد مجموعه توانایی هایی است که در هر دانش آموز وجود دارد

4-  بودجه: مجموعه درآمدها و هزینه های یک کشور، یک وزارتخانه، یک اداره، یا صورت برآورد دخل و خرج یک وزارتخانه، یک اداره (معین، محمد، 1380)

بودجه: در این پژوهش منظور از بودجه مقدار مبلغی است که از درآمد دولت و سایر منابع به امر آموزش اختصاص داده می شود

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در word

جمعه 94/12/28 3:33 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در word دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه مقاله علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در word

چکیده    
مقدمه    
علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران    
شخصیت امام خمینی    
نیروهایی که آتش انقلاب را روشن کردند    
فلسفه سیاسی امام خمینی    
شتاب روند فساد و استبداد    
ضعف و بی کفایتی شاه    
نتیجه گیری    
منابع    

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود پروژه مقاله علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در word

1 متن مواد 2 و 3 بیانیه ای که کریم سنجابی امضا کرد و جبهه ملی آن را منتشر ساخت، بدین شرح بود

2 درسهایی از مرجع معظم جامعه شیعه، پیرامون مسئله ولایت فقیه، 13 ذیقعده 1389 (1 بهمن 1348)، صفحات 1 تا 9

3 درسهایی از مرجع معظم جامعه شیعه، پیرامون ولایت فقیه، درس پنجم، 19 ذیقعده 1389 (7 بهمن 1348)، صفحات 34- 33

4 همان، درس سوم 17 ذیقعده 1389 (5 بهمن 1348)، صفحه 180

5 مصاحبه در برنامه رادیو بی.بی.سی، تحت عنوان: سقوط شاه که در تاریخ 16 و 23 مارس 1983 اجرا شد

6 سازمان برنامه و بودجه 1356 و بانک توسعه صنعتی و معادن، گزارش سالانه، 1356

7 چهل سال در صحنه، خاطرات دکتر جلال عبده، مؤسسه خدمات فرهنگی رسا، 1368، صفحه 604

8 پرویز راجی، در خدمت تخت طاووس، دوشنبه 20 دی 1355 (10 ژانویه 1977) این کتاب زیر عنوان، خدمتگذار تخت طاووس به وسیله ح.ا.مهران، در سال 1364 به فارسی ترجمه شده است

بند (2) – جنبش ملی اسلامی ایران نمی تواند با وجود بقاء نظام سلطنتی غیر قانونی، با هیچ ترکیب حکومتی موافقت بنماید

بند (3) – نظام حکومت ملی ایران باید بر اساس موازین اسلام و دموکراسی و استقلال، به وسیله مراجعه به آراء عمومی تعیین گردد

چکیده

انقلاب ایران، در نوع خود، و نیز در مقایسه با دیگر انقلابهای جهان، از لحاظ تکوین، حرکت، روند و نتیجه آن دارای ویژگیهای کم نظیری بود.وجه مشترک پیدایش همه انقلابها، کم و بیش یکسان است.همگی ریشه طبقاتی و اجتماعی دارند، هنگامی که ظلم و فساد و بی کفایتی نظام حاکم تحمل ناپذیر شد، توده ها به حرکت در می آیند، طغیان می کنند، نمایندگان سنتی خود را کنار می زنند و موانعی را که بر سر راهشان قرار دارد، درهم می کوبند تا رژیم حاکم را بر اندازند و به جای آن نظام جدیدی که امیال و خواستهای آنها را تامین کند، بر پا سازند

 

کلید واژگان:

پیروزی انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی، انقلاب ایران، سقوط رژیم، آیت‌الله خمینی، حکومت اسلامی، بحران ایران، رژیم شاه، مردم ایران،

مقدمه

انقلاب ایران، در نوع خود، و نیز در مقایسه با دیگر انقلابهای جهان، از لحاظ تکوین، حرکت، روند و نتیجه آن دارای ویژگیهای کم نظیری بود.وجه مشترک پیدایش همه انقلابها، کم و بیش یکسان است.همگی ریشه طبقاتی و اجتماعی دارند، هنگامی که ظلم و فساد و بی کفایتی نظام حاکم تحمل ناپذیر شد، توده ها به حرکت در می آیند، طغیان می کنند، نمایندگان سنتی خود را کنار می زنند و موانعی را که بر سر راهشان قرار دارد، درهم می کوبند تا رژیم حاکم را بر اندازند و به جای آن نظام جدیدی که امیال و خواستهای آنها را تامین کند، بر پا سازند.( انقلاب اسلامی و ریشه های آن؛ محمد تقی مصباح یزدی)

علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران

کمتر انقلابی است که صرفا ملی یا میهنی باشد.صرف وجود محرومیتهای اقتصادی در جامعه، برای برانگیختن شورش و انقلاب، بسنده نیست.هیچ انقلابی موفق نمی شود مگر آنکه بر نیروهای مسلح تسلط پیدا کند، یا توان روحی و کارایی آن نیروها را تضعیف نماید و یا اینکه، آن نیروها، به انقلابیون بپیوندند.عواملی که انقلاب را شتاب می بخشد، بیزاری از اشرافیت، ناسازگاریهای اجتماعی و اقتصادی و شدت محرومیتهای تحمل ناپذیر، میان آنچه مردم می خواهند و آنچه به دست می آورند، می باشد.( ایران بین دو انقلاب؛ یرواند آبراهامیان)

انقلاب، بالفعل یک رویداد غیر مترقبه است.در یک انقلاب اصیل، همه قشرهای جامعه شرکت دارند، هدفهای انقلاب، در برگیرنده خواستهای اکثریت جامعه است، در آغاز، توده ها با یک برنامه مدون و از پیش تهیه شده، برای ساختار نظام و جامعه جدید، به عرصه انقلاب نمی روند.انگیزه توده ها، در آغاز، براندازی نظامی است که دیگر قادر به تحمل آن نیستند.رهبران و پیشتازان انقلاب، برنامه بازسازی جامعه را، در نظام آینده تهیه می کنند و پس از تایید مردم آن را به اجرا می گذارند

ملت ایران طی یک قرن گذشته، دو انقلاب، یک جنبش و دو کودتا را تجربه کرده است، انقلاب مشروطیت سال 1285 (1906 میلادی)، جنبش ملی شدن صنعت نفت 32- 1329 (53- 1950 میلادی) و انقلاب سال 1357 (79- 1978)، کودتاها، یکی 3 اسفند 1299 به رهبری سید ضیاء الدین طباطبائی و رضاخان میرپنج، دیگری، کودتای انگلیسی – آمریکایی 28 مرداد 1332

در انقلاب مشروطیت، اولین قانون اساسی، با الهام از ایدئولوژی ناسیونالیسم، لیبرالیسم و سوسیالیسم غرب تهیه و تصویب شد. روشنفکران امیدوار بودند نظام کشور و ساختار جامعه را همانند جوامع اروپایی کنند، اما عمر این مشروطه کوتاه بود و پس از چهارده سال، با کودتای اسفند 1299 از میان رفت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله قرارهای تعقیب کیفری مطابق قانون در word

جمعه 94/12/28 3:33 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله قرارهای تعقیب کیفری مطابق قانون در word دارای 30 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله قرارهای تعقیب کیفری مطابق قانون در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه مقاله قرارهای تعقیب کیفری مطابق قانون در word

مقدمه    
1-بیان مساله    
2- سوال های تحقیق    
3- فرضیات تحقیق    
4-پیشینه تحقیق    
5-ضرورت تحقیق    
6- اهداف تحقیق    
7-روش تحقیق    
8-روش گردآوری اطلاعات    
9- ابزار گردآوری اطلاعات    
10- محدودیت های تحقیق    
مفهوم شناسی قرار و جایگاه آن    
مبحث اول : کلیات    
مبحث دوم: انواع قرار    
سیر تاریخی قرار های تامین از متهم    
مبحث اول: قرار ها در قانون اصول محاکمات1290    
مبحث دوم :قرار های تامین کیفری در قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب سال 1378 و اصلاحات81 ولایحه جدید    
مبحث سوم:  قرارهای موضوع م. 32-126 لایحه (نظارت قضایی)    
نتیجه گیری    
فهرست منابع    

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه مقاله قرارهای تعقیب کیفری مطابق قانون در word

کتب

1-   احمدی ابهری، محمد علی، اسلام و دفاع اجتماعی، قم، انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، چ اول، 1377

2- اردبیلی، محمد علی، حقوق جزای عمومی، ج اول، تهران، انتشارات میزان، چ پنجم، 1382

3- آخوندی، محمود، آئین دادرسی کیفری، جلد دوم، تهران، انتشارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،1385

4- آخوندی، محمود، آیین دادرسی کیفری(کاربردی) ج پنجم، تهران، انتشارات میزان چ اول، 1385

5-  آخوندی، محمود، آیین دادرسی کیفری(اندیشه ها) ج چهارم، تهران،انتشارات مجد، 1384

6- آشوری، محمد،آیین دادرسی کیفری، ج دوم، تهران، انتشارات سمت، چ هشتم، 1386

7- آشوری، محمد، عدالت کیفری، تهران، انتشارات گنج دانش، 1376

 8- آشوری، بشیریه،هاشمی، یزدی، حقوق بشر و مفاهیم مساوات، انصاف، عدالت، تهران، انتشارات گرایش،چ اول، 1383

    9- آقا بابایی،  بنی اسمائیل، بازداشت موقت از نگاه فقه و حقوق، قم، انتشارات وثوق، 1383

10 -بکاریا، سزار، رساله جرائم و مجازات ها، ترجمه محمد علی اردبیلی، تهران، انتشارات میزان، چ پنجم، 1385

11-بوریکان، ژاک، سیموان آن ماری، آیین دادرسی کیفری، ترجمه عباس تدین، تهران، انتشارات خرسندی، چ اول، 1389

 12- جرج ولد و دیگران، جرم‌شناسی نظری، ترجمه علی شجاعی، چ اول، انتشارات سمت، 1380

13-  جعفری لنگرودی، محمد جعفر، ترمینولوژی حقوق، تهران، انتشارات گنج دانش، چ هشتم، 1376

 14-  جعفری لنگرودی، محمدجعفر، ، مبسوط در ترمینولوژی حقوق، ج سوم، تهران، انتشارات گنج دانش، 1378

 15- حبیب پروین، کریم ؛ قرارهای منتهی به بازداشت متهم، انتشارات نشر آریان، چ اول،   1383

 16 – حکیمی نژاد، امرالله، علی اعتماد خیاوی، نهاد دادسرا در نظم حقوقی کنونی، تهران، انتشارات سپهر ادب، چ اول ، 1386

 17- خالقی، علی؛ آیین دادرسی کیفری، تهران، انتشارات مؤسسه­ی مطالعات و پژوهش­های حقوقی شهر دانش، چ سوم،1388

   18- دفتر مطالعات و بررسیهای اجتماعی قوه قضاییه، فراسوی توسعه قضایی، انتشارات قوه قضاییه، مرکز مطبوعات و انتشارات، 1381

 19- دهخدا، مرحوم علی اکبر، ، لغت نامه  دهخدا، ج چهارم، انتشارات دانشگاه تهران، 1372

20- رایجیان اصلی، مهرداد، بزه دیده در فرایند کیفری، تهران، چ اول، 1381

مقدمه

آیین دادرسی کیفری در هر کشوری تضمین کننده حقوق و آزادی های افراد در جامعه است. چنانچه قوانین آیین دادرسی کیفری در کشوری به خوبی تنظیم نشده باشد در آن جامعه شاهد نقض حقوق افراد ملت، خواهیم بود ولی ترقی قوانین آیین دادرسی کیفری و توجه به حقوق مسلم و ابتدایی افراد در جامعه باعث می گردد حقوق افراد جامعه پایمال نگردد

همان طور که ملاحظه می کنیم ، قوانین موجود در کشور مان، اکثرا قدیمی بوده و قوانین جدیدی که وضع می گردد، کارکردهای لازم را ندارد تغییرات گسترده در خصوص قوانین مختلف و به خصوص قوانین آیین دادرسی کیفری، خود شاهدی بر این موضوع می باشد. این تغییرات گاه تا آن جا پیش رفته است که تاسیسات حقوقی جامعه که محصول چند دهه نظام دادرسی ایران بوده مورد تغییر و تحولات اساسی واقع گردیده است. البته در حال حاضر در خصوص انجام این امور، پیش بینی های جدیدی صورت گرفته و سعی شده است در تشکیلات دادگستری بخش های تخصصی در خصوص این مسائل به ایفای وظایف بپردازند و معاونت های مختلف در دستگاه قضایی نیز بر این اساس انجام وظیفه می نمایند

پس از انحلال دادسرا در نظام دادرسی کشور مان، مشکلات فراوانی در رسیدگی های کیفری ایجاد شد که این اقدام مورد انتقاد بسیاری از قضات و حقوقدانان واقع گردید، که سر انجام سبب شد در سال 1381 نهاد دادسرا بار دیگر در کشورمان احیاء گردد. با این شرایط طبیعی است قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب 1378پاسخگوی مسایل مختلف دادرسی در ایران نبوده است و قانون اصلاح قانون ت. د. ع و در امور کیفری و آیین نامه ی آن نیزبه دلیل محدود بودن مواد آن نمی تواند پاسخگوی این مسائل باشد با توجه به این مسائل و اجرای آزمایشی قانون آ. د. د. ع و انقلاب در امور کیفری و با توجه به اهمیت این قانون و لزوم تصویب نهایی آن از سوی مجلس بعنوان یک قانون مدون، دستگاه قضایی در صدد تدوین لایحه ی آیین دادرسی کیفری برآمده است. در این لایحه سعی شده است آیین دادرسی کشورمان با مبانی حقوقی و شرعی و اسناد بین المللی مطابقت نماید. رویکرد اساسی این لایحه حفظ حقوق متهمان و حرکت در مسیر دادرسی منصفانه می باشد. بر این اساس تنظیم مواد و پیش بینی های جدید امری اجتناب ناپذیر محسوب می گردد و این از مسایلی است که در لایحه در نظر گرفته شده است

با توجه به این ضرورت، در لایحه جدید آیین دادرسی کیفری نیز سعی بر این بوده است تا کارکرد و نقش این قرار ها در جریان تحقیقات مقدماتی به شکل مطلوب تری نمایان گردد. به دلیل اهمیت قرار های تامین در رسیدگی های کیفری و کاستی های موجود در این خصوص در قوانین گذشته، به خصوص در مورد عدم تنوع در قرارهای تامین و مقررات ناقص و مبهم در خصوص باز داشت موقت متهمان، در لایحه تغییرات مثبتی در این خصوص به وجود آمده است. تنوع قرارهای تامین در لایحه و گنجاندن قرارهای نظارت قضایی یکی از اصلی ترین تمهیدات در نظر گرفته شده در لایحه می باشد

 در این تحقیق سعی خواهیم نمود، زوایای مختلف  لایحه را در خصوص قرارهای تامین و نظارت قضایی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم

1-بیان مساله

آزادی؛ گوهری گرانمایه در تاریخ و فرهنگ همه ملت ها است که برای مسائل گوناگونی که در زندگی اجتماعی برای افراد مطرح می شود، راه حل هایی ارائه می کندکه هدف همه آن ها رها ساختن اشخاص از هر گونه بی عدالتی، ظلم و استبداد، جهل و تعصب و در پایان؛ حفظ مقام و حیثیت و کرامت انسانی اوست

ضرورت انجام تحقیقات مقدماتی و حضور متهم و حفظ حقوق بزه دیده امری اساسی محسوب می گرددو از سوی دیگر دادرسی منصفانه و اصل برائت مانع ایجاد محدودیت برای افرادی محسوب می شود که بزهکاری و مجرمیت آنها ثابت نشده است. بنابر این حد اکثر سعی موجود در تدوین مقررات مربوط به قرار های تامین کیفری در لایحه این مسئله بوده است که با حفظ ضرورت انجام تحقیقات مقدماتی و حفظ حقوق بزه دیدگان، دادرسی با اصل برائت مغایرت نداشته باشد.از آنجا که قرار های تامین کیفری یکی از موارد ضروری در جریان تحقیقات مقدماتی محسوب می گردد و با توجه به این ضرورت، در لایحه نیز سعی بر این بوده است تا کارکرد و نقش این قرار ها در جریان تحقیقات مقدماتی به شکل مطلوب تری نمایان گردد

2- سوال های تحقیق

این تحقیق تلاش دارد تابرای چند سوال عمده پاسخی قانع کننده بیابد

سوال اصلی

لایحه پیشنهادی آیین دادرسی کیفری، چه رویکرد جدیدی را نسبت به قرارها اتخاذ نموده است؟

سوالات فرعی

1-     قانونگذار با تغییر قرار ها در آیین دادرسی کیفری در پی چه اهدافی  می باشد؟

2- قانونگذار با ایجاد قرار های جدید در لایحه آیین دادرسی کیفری تا چه حد در جهت احقاق حقوق متهم و بزه دیده گام بر داشته است؟

3- فرضیات تحقیق

فرضیه اصلی

به نظر می رسد اصول حاکم بر حقوق کیفری یعنی تناسب اعمال مجازات بر متهم را افزایش داده با گسترش قرار های تامینی و نظارت قضایی قاضی را در انتخاب قرار متناسب با متهم راحت تر می کند

فرضیه فرعی

1-      قانونگذار با ایجاد قرار های جدید در لایحه آیین دادرسی کیفری در پی افزایش دقت در صدور حکم و کاهش اشتباهات قضایی بوده و همچنین حمایت از حقوق آزادی های متهم و تضمین حقوق بزه دیده , در نتیجه کاهش آمار تجدید نظر خواهی از سوی محکومین و شاکیان بوده است

2-     به نظر می رسد تاسیس قرار های جدید در این لایحه به منظور کاهش زمان رسیدگی و در عین حال کنترل و نظارت بهتر بر متهم ، برای رسیدگی و دسترسی به ادله موجه برای انتساب جرم به متهمین و تشخیص مجرم واقعی می باشد

  4-پیشینه تحقیق

  بررسی های دقیق و علمی فراوانی بر روی قرار های جدید لایحه صورت نگرفته است. یک سری همایش و مقالاتی مشاهده می شود که به طور کلی به نو آوری های لایحه توجه کرده اند و به طور مستقیم و جزئی به قرار های تامین و نظارت قضایی هم نپرداخته اند که از جمله می توان گزارش علمی همایش نقد و بررسی پیش نویس لایحه قانون آیین دادرسی کیفری. قابل دسترسی در مجله پژوهش حقوق و سیاست را نام برد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه مقاله قومیت ها در word

جمعه 94/12/28 3:33 صبح| | نظر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله قومیت ها در word دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله قومیت ها در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه مقاله قومیت ها در word

مقدمه    
بررسی انواع خشونت در بین اقوام مختلف    
اهمیت موضوع قومیت در ایران و جهان    
چگونگی روند رشد احساسات قومی    
چگونگی شکل گیری قومیت    
درباره چگونگی شکل گیری قومیت  سیاسی و بسیج قومی چهار نظریه زیر وجود دارد :    
قومیت از دیدگاه پژوهشگران    
قومیت ها در ایران از دیدگاه نظریه پردازان سنتی    
مرحله جدید    
قومیت ها در ایران از دیدگاه نظریه پردازان جدید    
مرحله گذار    
قومیت ها در ایران از دیدگاه نظریه پردازان مرحله گذار    
مرحله فرانوگرایی    
قومیت ها در ایران از دیدگاه نظریه پردازان فرانوگرایی    
شکاف های قومی در ایران    
مهمترین عناصر هویت ملی و قومی    
راهکار هایی برای ثبات امنیت    
آخر سخن    
منابع     

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود پروژه مقاله قومیت ها در word

 

 1 – احمدی ، حمید ، قوم شناسی سیاسی ایران ، سخنرانی در دانشگاه تهران ، خبرگزاری میراث فرهنگی ، 5/3/

 2 – اسمیت ، آنتونی ، منابع قومی ناسیونالیسم ، واحد ترجمه ، فصلنامه مطالعات راهبردی ، بهار

 3 – آشوری ، داریوش ، تعریف ها و مفهوم فرهنگ ، تهران ، مرکز اسناد فرهنگی آسیا ،

 3 -  ایوبی ، حجت ا; ، شکاف قومی و خشونت در پیکار های سیاسی ، فصلنامه مطالعات راهبردی ، بهار

 5 – باوند ، هرمیداس ، سیاست قومی در نظام بین الملل ، فصلنامه مطالعات راهبردی ، بهار

 6 – بیات ، کاوه ، تحول دیدگاه تاریخی ایرانیان نسبت به مسایل قومی ، فصلنامه مطالعات راهبردی ، بهار

 7 – بهرامی ، روح ا; ، سیاست قومی پهلوی اول در قبال قوم لر ، فصلنامه مطالعات راهبردی ، بهار

 8 – پاشنده کریم ، تاملی بر مسائل قومی ایران ، مقاله ، اینترنت  فرودین

 9 – رمضان زاده ، عبد ا; ، روند بحران قومی در نظام بین الملل ، فصلنامه مطالعات راهبردی ، بهار

 10 – سید امامی ، کاووس ، یکپارچگی ملی و رشد هویت های قومی ، فصلنامه مطالعات راهبردی ، بهار

 11 – فکوهی ، ناصر ، قوم شناسی ، روزنامه شرق ، 30 فروردین

12 – قیصری ، نور ا; ، قومیت عرب و هویت ملی در ج.ا.ایران ، فصلنامه مطالعات راهبردی ، بهار

 13 – کبودوند ، محمد صدیق ، هفته نامه پیام مردم

 14 – کوثری ، مسعود و نجاتی حسینی ، سید محمد ، مشارکت فرهنگی ، تهران ، آبان

 15 – محسنیان راد ، مهدی ، ضرورت توجه به ارتباطات میان فرهنگی در جامعه ایران برای مواجهه صحیح با تحولات جامعه اطلاعاتی  ، مقاله در همایش علمی ” ایران در جامعه اطلاعاتی در سال 1400 ه.ش ” مهر

 16 – میسون ، تی دیوید ، قومیت و سیاست ، واحد ترجمه ، فصلنامه مطالعات راهبردی ، بهار

 17 – هدایتی ، سیدهاشم ، مشارکت اقلیت های قومی در توسعه سیاسی ، مقاله اینترنتی ، 25/11/

 

مقدمه

شکل گیری پدیده مسایل قومی و اقلیت ها موضوعی است که با فروپاشی تعدادی از قدرت های بزرگ جهانی در پایان جنگ بین المللی اول شکل مشخص و گسترده ای یافته است ، حدود پنج هزار قومیت در دنیا شناسایی شده که در چارچوب بیش از دویست دولت جمع شده اند . ظهور جوامع چند قومیتی 1  پدیده تاریخی جهان معاصر و زاییده حوادث جهانی متعدد است ، عمده ترین عوامل مهاجرت های گسترده طی قرن نوزدهم و بیستم و تأسیس دولت های تازه در جهان سوم بدنبال زوال نظام استعماری اروپایی متعاقب جنگ جهانی دوم است . امروزه جوامع اندکی وجود دارند که ( حداقل تا حدودی ) چند قومیتی نباشند . اضمحلال امپراتوری روسیه ، اتریش و عثمانی در پایان جنگ جهانی اول باعث شکل گیری انبوهی از خواسته های قومی و ملی در بخش های برجای مانده از این امپراتوری ها برای کسب نوعی موجودیت مستقل و کشوری و پدید آمدن مسایلی بود که هنوز هم تا حل و فصل نهایی آنها ، راه دشواری در پیش است  .  نفوذ تجدد 2 نیز در تمامی مناطق جهان نتوانسته است موضوع قومیت را به عنوان منبع ایجاد منازعات سیاسی ” از اعتبار ساقط سازد .”

جامعه ایران از لحاظ دسته بندی تشکل های قومی ، در زمره کشور های کثیرالمله یا کثیرالمله قومی که دارای بدنه تاریخی – فرهنگی مشترکی هستند ولی در عین حال از خرده فرهنگ ها 3  و نوعی گویش های فرهنگی برخوردارند ، قرار دارد . ارتباط خرده فرهنگ ها از دو سو است

 الف – از یک طرف به موجب ارثیه ای که از زمان هخامنشیان تا به امروز در کالبد و پیکره جوامع ایرانی رسوخ داشته ، همانا سازگاری و تساهل و بردباری و همزیستی مسالمت آمیز نژادی – زبانی در کشور وجود دارد . بدین معنی که برای افراد متعلق به خرده فرهنگ ها هیچگونه مانع بازدارنده اساسی برای مشارکت در اداره عمومی – البته به معنای متداول خود – و یا میل به مقامات و مناسب مختلف وجود ندارد . به خصوص در هزار ساله گذشته به ویژه از زمان سلجوقیان به بعد بسیاری از سلسله ها و شخصیت های دیوانی و سیاسی و غیره متصف و متعلق به همین خرده فرهنگ ها بوده اند

ب – از سوی دیگر در این رابطه از لحاظ مذهب ، جامعه ما با نوعی نارسایی و نابردباری روبروست

تاریخ ایران در صد ساله اخیر حاکی از آن است که در شرایط بحران سیاسی و اقتصادی که قدرت سیاسی به شدت در بحران بسر می برد ، شاهد حرکت های قومی فراوانی هستیم که غالبا ً در دورانی اتفاق افتاده اند که دولت مرکزی به دلیل هجوم بیگانگان ، اشغال کشور و امثال آن دچار بحران بوده و در عمل حکومت چندان حضوری در جامعه نداشته است

بررسی انواع خشونت در بین اقوام مختلف

 برخی از محققان خارجی تشکیل دولت ملی را به تاسیس حکومت صفویان در ایران نسبت می دهند اما به مفهوم مدرن کلمه ، دولت ملی با پیروزی انقلاب مشروطه در ایران شکل می گیرد . علت هم این است که تا این زمان کشور ایران بر اساس پیوند های ایلی – قبیله ای اداره می شد ، اما با انقلاب مشروطیت در نظام اداره کشور عنصری جدیدی به نام ملت دخیل شد که دستاورد انقلاب مشروطیت بود . انقلاب مشروطیت و نهاد های تاسیسی آن به یک معنا شأن مردم ایران را از رعیت به ملت که صاحب حقوق سیاسی و اجتماعی و از جمله حق دخالت در تعیین سرنوشت است ارتقاء داد

 ماهیت سنتی قدرت در دوران قبل از مشروطیت باعث شده بود که حکومت های مرکزی همواره ساز و کار خاصی را در کنش خویش نسبت به حکومت های محلی و مرکز گریز و گروه های قومی و ایلات و عشایر در پیش بگیرد این کنش ، واکنش متقابل خود را در پی داشت که در تاریخ ایران به روابط حکومت های محلی و مرکزی تعبیر شده و باعث تعاملاتی در روابط حکومت های محلی و مرکزی گشته و نیز باعث تعاملاتی در روابط حکومت های مرکزی و محلی و گروه های قومی با ساختار های معیشتی مبتنی بر مناسبات تولیدی خاص خود و ساختار سیاسی قومی و ایلی و عشیره ای شده بود

ژان ژاک روسو می گوید : اعطای یک شخصیت ملی به یک واحد و جمعیت که از داشتن شخصیت ملی محروم است وظیفه ساده ای نیست بوجود آوردن و ابداع اقوام , مانند خلق امت ها به عوامل از قبل موجود و شرایط مناسب احتیاج دارد , در غیر این صورت ابداعات از پا گرفتن در میان جمعیت های ناشناخته , عاجز و ناتوان خواهند بود

 قومیت از واژگانی است که پس از انقلاب مشروطیت در ایران معانی نوینی پیدا کرده و با مفاهیم کهن آن متفاوت شده است ، قومیت به گروهی با ویژگی های فرهنگی بنیادی چون زبان ، آداب و رسوم و میراث تاریخی متمایز از سایر گروه های اجتماعی اشاره دارد که دارای پیوستگی ها و هبستگی های نژادی  بوده و از منابع و منافع مشترک و تجربیات تاریخی تقریبا ً مشابهی برخوردار هستند ، برخی مفهوم قومیت را مفهومی کهن  و برخی مدرن می دانند ، گروهی بر آنند که قومیت همواره وجود داشته و باید آن را پدیده ای فراتر از نظام خویشاوندی و انسجام دهنده به یک گروه انسانی دانست که با تکیه بر گروه بزرگی از نماد ها ، باور ها و ذهنیت ها در طول زمانی بسیار طولانی شکل گرفته است ، در حالی که گروه دیگر معتقدند که قومیت بیش از هر چیز حاصل مدرنیته بوده و باید آن را واکنشی در برابر پدید آمدن دولت های ملی دانست که به ویژه در کشور های در حال توسعه عموما ً بر محور یکی از اقوام موجود در پهنه سرزمینی خود به وجود آمده اند و این امر سبب شده است که اقوام دیگر این پهنه به صورتی واکنشی نسبت به هویت قومی خود آگاهی یافته و حرکات قوم گرا و حتی جدایی طلب را آغاز کنند . گاه نیز موضوع در قالب واکنشی نسبت به دخالت های استعماری و حتی به صورت دخالتی استعماری برای تضعیف دولت های کوچک جهان سومی مطرح شده است

آنتونی اسمیت در مقاله ” منابع قومی ناسیونالیسم ” ویژگی های زیر را در مورد قومیت برشمرده است

الف – نام ها و اسامی نه تنها برای هویت خود یا دیگری ، بلکه به عنوان علامات نشان دهنده شخصیت جمعی ، حائز اهمیت هستند . ب – داشتن عقیده و افسانه نیاکان و اجداد مشترک ، اجتماع دارای خاطرات تاریخی باشد . ج – داشتن فرهنگ مشترک ، اجزاء فرهنگ شامل لباس ، غذا ، موسیقی ، حرفه ها ، معماری ، مقررات ، آداب و رسوم و نهاد ها می شود .  د – پیوند با یک سرزمین مشخص و معین  ه – هبستگی و وحدت منافع

ویکتور کوزولف یکی از قوم شناسان می گوید : قوم ، سازمان اجتماعی تشکیل یافته ای است که در پهنه سرزمین معین قرار دارد و شامل مردمانی است که در طول تاریخ با هم پیوند اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، خویشاوندی و ; برقرار کرده اند و دارای زبان و ویژگی های فرهنگی ( که شامل دین و دینداری نیز می شود ) هستند ، پیوند های خویشی ، ارزش های اجتماعی و سنت های مشترک دارند

قوم گرایی در فرهنگ غربی نیز وجود دارد و ویژه کشور ما ایران نیست ، ممکن است در کشوری ملیت واحد ، ملیت ها یا قومیت ها ی مختلف موجود باشد ، اما قومیت قدیمیترین شکل یا سازمان اجتماعی – سیاسی انسانی دارای زبان ، تبار ، فرهنگ ، تاریخ و سرزمین مشترک است که ممکن است دولت مستقل و ملیت واحدی را ایجاد نماید ، شاخصه های قومیت زبان و فرهنگ است چرا که ممکن است در طول تاریخ سرزمین تغییر کند .به مجموعه از این اقوام که در درون مرز های یک کشور معین می زیند و تابعیت مشترک دولت آن را دارند ملت گفته می شود ، در هر جامعه و کشوری وجوه مشترک موجود ، ارکان و اساس ملیت قرار می گیرد ، مثلا ً در آلمان قومیت ، در سویس وطن یا سرزمین و در آمریکا تابعیت رکن اصلی ملت و ملیت را تشکیل می دهد

در قانون اساسی مشروطه صحبت از مسایلی به میان آمد که طرح آنها می توانست در دراز مدت احساس تبعیض را در برخی از اقوام ایرانی بوجود آورد . جنبش مشروطه که به سرازیری افتاد ناگهان استبداد رضا خانی سر بر آورد ، وضعیت این دوران را با ظهور دولت مطلقه در ایران برابر دانسته اند ، در این دوره مسئله قومیت ها به صورت حاد در سیاست عمومی کشور مطرح شد . رضا خان اقدام به سرکوب خوانین ، روسای قبایل و کانون های قدرت محلی که تا این زمان به خاطر ماهیت اداره ملوک الطوایفی کشور و ضعف دولت مرکزی قدرتمند بودند ، کرد. تحرکات قومی چنان افزایش یافت که حکومت حتی به کوچ اجباری برخی اقوام نیز دست زد  

 در دوران اشغال متفقین در جنگ جهانی دوم مسائل قومی دوباره به شکل حاد در کشور مطرح شد ، قضایای آذربایجان و کردستان در زمره بزرگترین مسایل قومی در این مقطع تاریخ کشورمان است

در این دوران قدرت های استعماری وقتی بر سرزمینی تسلط می یافتند توافقاتی بین خودشان در مورد حدود و مرز ها و نحوه ملاحظات اجتماعی انجام می دادند ، استعمار در این حالت محور اصلی نگهدارنده روابط بین اجزاء ساخت اجتماعی ( اقوام و نهاد های اجتماعی ) بود . آزادی از یوغ استعمار سبب پیدایش ملی گرایی خرد در این جوامع بود ، زیرا اقوام احساس می کردند که مورد ستم واقع شده اند و سپس هویت و آمال خود را در طلب آزادی بیشتر ابراز می داشتند ، به همین ترتیب واکنش دولت نیز می توانست از شکل سازش و مذاکره تا سرکوبی را در برگیرد

در دوران پهلوی دوم روی هم رفته مسئله قومی حادی در کشور وجود نداشت ، اما با پیروزی انقلاب اسلامی مسئله قومیت ها ، دوباره در سیاست عمومی کشور چهره نمود ، بخشی از مسئله ناشی از سابقه تاریخی و محرومیت هایی بود که بر این اقوام لااقل از جهت مسایل اقتصادی تحمل شده بود و بخشی دیگر ناشی از تحولات انقلابی آن زمان بود در هر صورت این مسایل به دستاویزی برای شکل دهی به هویت قومی و دست زدن به آشوب هایی تبدیل شد که در اوایل انقلاب در میان قومیت ها دیده می شود

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >